Onkos kellään ollut ajossa S4 automaattilaatikolla? Kestääkö aski napakkaa konetta vai pitääkö varautua sepittämään laatikko 150 välein?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
UrS4 automaattina
Collapse
X
-
Ainakin omassa loota on toiminut/kestänyt moitteettomasti vaikka vääntöä on noin400Nm.
Suurinosa näyttää tälläkin foorumilla karsastavan tomaattia ässässä, kun ei voi virittää kunnolla...
...oma auto on pääsääntöisesti "hallituksen" käytössä ja muutenkin ihan käyttö pelinä niin kyllä ne tehot riittää siihen tarkoitukseen.
Joten jos olet ostamassa tomaatti ässää ja sinulle riittää vajaat 300hv(lastulla) niin kyllä suosittelen. Itse en enää voisi kuvitellakkaan ostavani keppivaihteista perheautoa, mutta onneksi RS6:ta löytyy TOMAATTI...
-
Toi meidän S on kanssa tomaatti, ja ihan hyvin tuo pelaa. Vähän laiska chipatun S2:n jälkeen, mutta vaimo tykkää
Comment
-
-
hyvin pelaa mullakin ,mittarissa 260tkm ja tuskin on ikinä rempattu lootaa.
jos jollain on tikku niin voisko joku antaa tarkat mitat siitä tikun juuresta siihen mitta-asteikkoon niin vois tehdä sen tikun ite ja tarkistaa oljymäärä siilloin tällöin.
mikähän on ton laatikon öljynvaihtoväli,ja mitä öljyä ootte käyttänyt.
kestääkös se kärryn vetoa kuinka hyvin esim traileri jossa auto kyydissä?
Comment
-
Juuso:Sorry en päässyt vastaamaan olin muutaman päivän lomailemassa.
Sähkövioista sen verran että yhden kerran oli päässyt öljyä vaihdelaatikossa olevaan moninapaiseen liittimeen josta seurasi laatikon sekoamista.Nyt on ollut pari kertaa yliahtoa josta seurasi reippaassa kiihdytykseesä nykimistä.Viat korjautuneet nollaamalla vikatiedot.Voisko toi yliahto johtua N75 venttilistä?
Comment
-
s4rules
Ei ole mitään vikaa ollut meikäläiselläkään. Lastuista kuulin, että ei kannattaisi tehdä kickdownia n80 nopeuksista, kun heittää kakkoselle. Tulee liikaa vääntöä laatikkoon, siis kuulemma. Tuon toki estää käyttämällä keppiä...
Comment
-
s4rules
Laatikko ei, taas kuulemma, pidä 400 Nm väännöstä. Tämä on kaikki toisen käden tietoa, jokainen kokeilkoon jos haluaa.
Comment
-
Comment
-
jos jollain on tikku niin voisko joku antaa tarkat mitat siitä tikun juuresta siihen mitta-asteikkoon niin vois tehdä sen tikun ite ja tarkistaa oljymäärä siilloin tällöin.
mikähän on ton laatikon öljynvaihtoväli,ja mitä öljyä ootte käyttänyt.
Comment
-
Markus,
Mutu on, että ei kannata hommata tikkua. Öljynvaihto on n 60tkm välein-joten.Haulla löytyy tikusta asiaa lisää.
Automaatti-immeisenä ahdistaa... ei kai meillä mene huonosti:)
Comment
-
Sillä mää lähinnä tuon tikun haluasin, että vaihdon yhteydessä sais tietää koska on oikea määrä öljyä laatikossa, vai onko tommosessa CBF-laatikossa tarkistus-/täyttöproppu kyljessä?
Jorma:Ei meillä mene huonosti, vaan meillä menee vahvasti kun ei vain anneta liikaa tunteille valtaa. ;) Automaatit on ihan jees niin kauan kun toimii moitteetta.
Comment
-
Audi UrS4 Myynnissä
Hei,
Olen tässä nyt pähkäillyt pääni puhki kun olen menossa katsomaan yhtä UrS4 Audia. Saamien tietojen mukaan auto on alkuperäiskuntoinen ja tosi siisti. Vm -94 ja ajettu n.160000. Tarkoitus olisi laittaa se säilöön ja laittaa viimeisen päälle hienoksi. Mutta, se on automaattilaatikolla. Mitä mieltä olette tulevaisuuden hintakehityksen ja auton haluttavuuden kannalta kun se on automaatti?
Comment
-
Kyllähän se vähän sellainen buzz-kill on. Vitosturbot varsinkin on paljon halutumpia juuri manuaalina. Kasikoneisen kohdalla ei taida olla ihan niin justiinsa. Itse etsisin mahdollisimman alkuperäiskuntoisen vitoskoneisen manuaalin, jos olisin hilloamassa sen. Toki osia on vielä varsin hyvin saatavilla, eli kunhan mitään peruuttamatonta ei ole tehty, vähän laitettukin, hyväkorinen yksilö kävisi.
Ei se silti tee autosta arvotonta. Hyväkuntoinen ja vähän ajettu yksilö on tarpeeksi vanhana aina keräilykamaa.
Comment
-
Tuskin hirveästi vaikuttaa. En oikein näe UrS4:sella muutenkaan kovin suurta arvonnousua tulevina vuosina, ettäkö semmoinen kannattaisi sijoitusmielessä säilöä. Toki hyvästä yksilöstä maksetaan, mutta autojen suuri määrä ja mallin haluttavuus verrattuna S2/RS2/Ur latistaa markkinoita.
Se että miksi UrS4:set on manuaalina halutumpia, liittynee viresitys hommiin.
Tämä toki minun mielipide.
Comment
-
Eikä tuollaista olisi paha homma manualisoidakaan, sopivia 5v ja 6v laatikoita perineen löytyy vielä reilusti kun näitä urS4/urS6:sia näkyy aina silloin tällöin purettavana. Auton klassikkoarvo laskisi (ns. pelastettu museoinnilta), mutta haluttavuus kasvaisi. Eli huolella manualisoituna menisi varmasti helpommin kaupaksi ehkä jopa tuohon nykyiseen hintaansa.
Comment
Comment