Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vito, Transporter ym. pakut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vito, Transporter ym. pakut

    hyvää meselaatua
    Eikös tässä tapauksessa laatu tule epsanjasta?
    Viimeksi muokannut A6tonen; 9.4.2008, 12:48. Perustelu: otsikosta poistin ylimääräisen "muut"-sanan ;)

  • #2
    Menee vähän ot mutta ei mitään hajua.
    Hieno sillä on kyllä ajaa ja kulkeekin tosi pirteästi.
    Ruoste noissa vaan on ongelmana, jopa uusissakin henkilöautoja myöden.

    Comment


    • #3
      Aki oletko ajanut koskaan T5:ta Porteria?

      Oma mielipide Vitosta:

      - Kalliimpi (meille oli myös 4motion T5 halvempi)
      - Teho tulee ärsyttävässä piikissä (ainakin tehokkaammissa malleissa)
      - Auto tosissaan tehdään Espanjassa ja laatu sen mukaista: Halvan näköinen kaikin puolin (verrattaessa porteriin, niin sisältä kuin ulkoa)
      - Auto tosissaan ruostuu korjauskelvolliseksi parin ensi vuoden aikana, kun ei ole kylkiä mitenkään ruostesuojattu. Toisaalta, Veholle soittaessa käskevät antaa ruostua lisää niin vaihtavat takuusen kyllä uudet kyljet/ovet/listat ja muut vaurioituneet kohdat.

      Loppu yhteenveto:

      Vito ei ole huono auto, mutta Porteriin verrattuna se on jäljessä ja paljon.

      Itse en lisäksi millään hyväksy imagoon että autosta maksetaan yli 30-40t euroa ja sitten se on ruosteessa kun sillä liikutaan, useimmiten firman tarrat kyljessä.

      Edit. vertasin siin siis uusi koppaisia! Enolla on vanha Vito ja siinä mun tietääkseni ollut vähemmän ongelmia kuin nykyisissä.

      Comment


      • #4
        Taitaa olla tulevassa Start -ohjelmassa nelivetoisten pakujen vertailu, mukana T5 ja Vito.

        Comment


          #5
          Meillä tuo startin jakso näkyi viime la klo: 11.
          Eilen klo: 23.50 tuli uusintana.
          Niin ja portteri voitti vertailun nelikoista.
          Maksullisena voi katsoa nelosen nettitv:stä.

          Ja edelleen OT

          Comment


          • #6
            Irroitin tämän omaksi ketjuksi.

            Niin, en tosiaan ole ajanut T5 portteria, T4:ää kylläkin.
            T5 oli tarkoitus ensin hankkiakin, jokin melko uusi mutta jotenkin vaan päädyttiin tuohon Vitoon kun löytyi sopiva ja melko edullisesti.
            Siinä on viisi ovea ja yllättäen automaattivaihteet. On myös kahdet aluvanteet (kesäkumit 17" AMG), ilmastointia, vahvistinta, subbaria ja muutenkin ulkoisesti vähän fiksumman näköinen.
            Ajettukin vain 135tkm.

            Vaimo ihastui siihen kun hänelle se auto tuli, niin mitä siinä sitten sen enempiä ihmettelemään.

            Sellaista piikkiä tuossa ei tule kun on tosiaan automaagi, se vetää tasaiseen sinne päälle 100km/h saakka.
            Ite olin tosi yllättynyt tuosta pirteydestä ja siitä miten vakaa se on ajaa.

            Comment


              #7
              Kaverin 115 cdi tomaatilla pari kertaa rannan yli käyneenä kaipaan eniten vakkaria. Autolla on todella vaikea ajaa tasaista nopeutta, ylämäessä hiipuu ja alamäessä karkaa, jos ei kokoajan pelaa kaasulla.
              Muutenhan esim. tsadin keskustassa todella mukava pyöritellä, riittää kun ohjailee, painaa kaasua ja tarvittaessa jarruttelee.
              Liukkaallahan tuolla ei meinaa oikeasti päästä mihinkään, tai sitten on vain tottunut etenemään....

              Näyttäs olevan myynnissä nettiautossa.

              Comment


              • #8
                Niin, noi uuden korimallin Vitothan on takatuuppareita ja nämä vanhemmat etuvetoisia.
                Vaikka kevyt se taitaa perä olla vanhemmissakin, ja yleensäkin pakussa kuin pakussa.

                Comment


                • #9
                  Itsellä kokemuksia molemmista sekä Vitoista että T5 porttereista.

                  Eihän noita nyt edes voi verrata. Laatu on Volkkarissa aivan eri tasolla. Vito on todella halvan tuntuinen, muovinen rämisijä.

                  Vitojen luistonesto/ajonvakautus on aivan perseestä. Tekee etenkin talvella ajamisesta todella rasittavaa. Puuttuu peliin aivan liian herkästi, antaa tehot takaisin ikuisuudelta tuntuvalla viiveellä. Talvella olen ollut tasamaalla kiinni kun on ollut kaksi senttiä lunta maassa. Takavedon juhlaa. Nelivetoisesta Vitosta ei kokemuksia.

                  Niin joo ja iskarit saa vaihta joka huollon yhteydessä :D

                  Cdi mosat on kyllä ihan hyviä, lastulla 109 Cdistäkin saa jo ihan peruskäyttöön riittävän. 120 Cdi onkin sitten jo oma lukunsa.

                  Juuri eilen yhden -06 Viton vahanneena... kukkaa takakaarissa.

                  Ennemmin ottasin puolimiljuunaa ajeton T4:n kuin uuden Viton...

                  Comment


                    #10
                    Pakut on suojattu/maalattu jostain syystä iät ja ajat käsittämättömän huonosti. Meinaavat yhä uudetkin tupata ruostumaan helposti.

                    Comment


                      #11
                      Cdi mosat on kyllä ihan hyviä
                      Juuri viime viikolla yhteen 220-moottoriseen henkilöautoon uuden kannen asentelin kun oli päässyt halkeamaan. Mersufoorumeille hakusanoiksi kansi, kannentiiviste tai läpät niin huomaa ettei nuokaan ihan ongelmattomia ole. Miellyttäviä käytökseltään kylläkin.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, ja pakuista 110CDI:ssä on menny noita kansia.
                        Kuulemma ei kannata näistä vanhemmista 108 ja 110 ostaa, en tiedä oikein miksi. Kai yksi syy on noi kannet.

                        Comment


                        • #13
                          Pakut on suojattu/maalattu jostain syystä iät ja ajat käsittämättömän huonosti. Meinaavat yhä uudetkin tupata ruostumaan helposti.
                          Totta, mutta silti volkkareissa on ollut aika paljon vähemmän ruostetta muihin malleihin verrattuina. Tykkään myös että Tojotat eivät ruosto kovin herkästi, vaikka en niillä ole hirveästi ajanutkaan, nähnyt sitäkin enemmän :)

                          Tuttu korjaaja sanoi että mersulla ei ole ollengaan ns. pohjoismaa-linjaa Vitolle, joten auton annetaankin ruostua ja vaihdetaan mukisematta uusin osiin. Ilmeisesti tulee tehtaalle paljon halvemmaksi.

                          Itse olen edelleenkin sitä mieltä että aika paljon ostajat lähtevät jo tuon ruosteongelman takia, ei vain suurin osa meistä voi hyväksyä että käytännössä uusi auto ruostuu.

                          Mersua vastaan ei mitään ole merkkinä, päin vastoin. Kaksi Sprinteriä löytyy firmasta.

                          Jos joku on pakettiautoa ostamassa niin omamielipide:

                          Alle 3m säilytys-tila: T4 tai T5 transporter. 2.5 TDI-koneella, nelivedolla tai ilman, mutta kannattaa ottaa pitkämalli = vakaampi ajaa.

                          Yli 3m säilytys-tila: Sprinter, 2000 eteenpäin. Koneista en osaa sanoa, koska ongelmia ei ole ollut. Olen silti sitä mieltä tehojen kanssa että mitä vähemmän tehoa / enemmän vääntöä, on auto silloin työntekoa varten eikä toisin päin ;

                          Comment


                          • #14
                            Kaikille lötkökuskeille sen verran faktaa, että lyhkösen T4 -mallin pituus ja leveys ovat aika tarkalleen samat kuin typ44:n, joten ei tarvitse alkaa tallia suurentamaan. Korkeuskin jää elle 190 cm, joten menee laivalle henkilöautona.
                            Pitkä malli on sopusuhtaisemman näköinen ja selkeästi tilavampi tavaratilaltaan, mutta ei ole niin ketterä.
                            Itselläni on T4 lyhyt malli ja olen hyvin tyytyväinen sen suuntavakavuuteen. Veikkaan, että rengastuksella on isompi merkitys vertailtaessa eri mallien ajo-ominaisuuksia keskenään.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä lyhkänen T4 menee kuin juna kiskoilla. Ei oo auton vika jos suuntavakavuus ei oo hyvä. Ihan vakiorenkailla ajellessa ei auto suuntaa muuta ellei rattia käännä. Sivutuuli on ainut mikä vaikuttaa suuntavakavuuteen, mutta se nyt ei ole kovin yllättävää ton kokoluokan tuulipurjeessa. Lyhyt T4 on kyllä yllättävän näpsäkkä. Tavaratila on lyhyt, mutta korkeuden ansiosta sinne kyllä mahtuu kunnolla tavaraa. Aivan eri luokkaa kuitenkin ku henkilöautoissa. Penkkien allekkin menee putkikassi jos toinenkin.

                              Comment


                              • #16
                                Hyvin näppärä ajopeli. Näykyvyys on hyvä ja kääntöympyrä varsin siedettävä.
                                Omassani tavaratilan täyttää koirahäkki liukuovesta taaksepäin, mutta kyllä siihen tavaratilaa silti jää. Viime viikolla nostettiin sisälle sivuovesta kuormalava koiranruokaa. Väliseinättömään malliin saa sisälle ujutettua takaovien kautta noin kolmen metrin mittaisen esineen ja ovenkin vielä kiinni.

                                Comment


                                  #17
                                  Sprinteristä on vain varsin hyviä kokemuksia. Näppärä kulkemaan ja kokoisekseen notkea. Paljon tilaa ja kantavuuskin erittäin riittävä. Aivan alhaalla kapealla alueella stumppaa helposti, mutta muuten vääntävä ja tehokas peli. Kulkee oikeastaan samoihin kuin peruslötkökin. En tosin muista millä koneella se kyseinen yksilö oikein on. Täytyy tarkastaa.

                                  Ainoa haitta on vain, että ne menevät kuorma-autoiksi, joten vaativat sitten C-korttia. Kaikilla sitä ei kuitenkaan ole.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No omista pakettiauto kokemuksista vielä:

                                    Jos pikku pakua hakee niin Pösön Expert/Citikan Jumpy/Fiatin Scudo on ihan päteviä jos tilaa ei hirveesti tartte. Isännällä toinen Expertti menossa. Ei niissä mitään isompaa ole ollut. Hdi mosat on mukavan vääntäviä vehkeitä alhaalta asti. Nuissahan varustelu ja arvostus menee juurikin tuossa järjestyksessä sitten.

                                    Isompaa pakua hakiassa katsastaisin myös Rellun Traficin (Opel Vivaro, Nissan Primastar). Pari kertaa Traficilla ajanu. Mieleen jäi että ihan mukava tuttavuus. Ei kyllä mitään kokemuksia sitte tekniikka/vika puolesta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täällä kokemuksia lyhyestä Sprintteristä (ei muista tarkkaa mallia), Vitosta ja Vivarosta.

                                      Vivaro on noista kaikkein henkilöautomaisin ajettava, suorastaan miellyttävä. Vanhemmasta sekä uudemmasta Vivarosta kokemuksia. Naapurilla ollut Vito ja Vivaro. Molempia on tullut ajettua ja elämänkaarta seurattua. Viton myi pois koska se oli enemmän pajalla kuin ajossa. Vivaro taas on toiminut päivästä toiseen ja ollut erittäin tyytyväinen joka suhteessa.

                                      Siskon perheellä on tuo Sprintteri. Konetta en muista, pitää tarkka malli muistaa kysyä joskus. Erittäin miellyttävä ajaa bakuksi, koneelle paljon kehuja. Miinuksina sellaista, että laatikkovikaa on ollut ja kukkii aika onnellisesti. Mitään maailmaa mullistavaa onneksi ei ole ollut ja laatikkovikakin saatiin suhkot pienillä kustannuksilla kuntoon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vitoa en enää ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Huonoja kokemuksia firman puolesta -99 108 CDI:stä. Auto oli uutena hankittu. Ruostuu, vetonivelet ei kestä normaaliajoa (ensimmäisen kerran meni 18 tkm:ssä...), sähkövikoja (mittaristo hajoaa helposti, abs-yksikkö myös), vaihdelaatikkovikoja, jarruletkut taisi mennä ennen 100 tkm:ä (ei ole tapahtunut missään muussa autossani...). Pa**an myivät!

                                        Näistä kahdesta ilman kokemuksia toisesta: VW

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulle kyllä mesekauppias vakuutti toissasyksynä, että nyky-vitot tulevat saksasta. Kovin on tietämys heikkoa myyntipäässä....

                                          Comment


                                            #22
                                            Koeponnistin tässä taannoin 1600km Uudella 85hv transistorilla. Turku-Tornio-Turku tuli kelattua kaverin kanssa. Reissun alussa kirosin että mahtaa tulla pitkä reissu kun voortin paskalla joutuu lähtemään. Yllätys oli suuri, kun transitti osoittautui erittäin hyväksi ajettavaksi. Ajoasento oli 100x parempi kuin T4 transporterissa. Duunissa on pari vuotta vanha T4 Carsport 2.5tdi transportteri ja jos näistä kahdesta täytyy reissuun valita auto niin ajan mielummin transitilla. Vaikka transitti oli huomattavasti tehottomampi oli se silti parempi ajella kupngissa ihan väännön ja kulkupuolenkin suhteen.

                                            Olihan transitti paljon halvemman oloinen, mutta se vaan istui käteen todella hyvin. Nimenomaan penkki ja ajoasento oli oikeasti hyvin kohdallaan. Rattia ei tarvinnut kurotella ja ajoasennon sai kohdalleen vaikkei olekkaan simpanssi. Oikean puolen käsinoja ja oven pahvi toimivat käsien lepuuttimina ja ratti oli mukavasti "sylissä" Samalla polkimetkin olivat vielä oikealla paikalla. Tämä on kyllä halvemmissa nykyautoissa erittäin harvinaista. Yleensä polvet on aivan koukussa kun ratti olis mukavasti, niin ettei sitä mistään asennosta tartte kurotella.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Meidän sähkärillä oli Hiace ens alkuun kunnes niiden firma päätti uusia kalustoa ja laittoivat Transitteja sillä kertaa.

                                              Sähkömies meinas, että Transit hakkaa Hiacen ihan joka osa-alueella.

                                              Transittikin on sitten kehittyny. Itse tein joskus muuttokuorman Transitilla Oulusta tänne Salon seudulle, jäin kuorman kanssa rekoillekin mäessä. Ja ei sitä herkku ollu ajakaan. Kaveri oli ka-Sprinterillä liikkeellä ja jokseenkin otti itteä nuppiin se.
                                              Isällä oli kanssa tuossa Transit ja eihän sitä vauhtiin saanu, tunnelma kabiinissakin oli vähän niinku olis vanhaa Majoria tyyränny.

                                              Samaa meinas naapuri Hiacesta kun tekivät ensin muuttokuorman sillä ja sitten T4 portterilla, että miten joku haisun kanssa ees viittii ajaa.

                                              Ite en ole Hiacea koskaan ajellu, joten paha mennä sanomaan juuta taikka jaata siitä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo voimaahan tuossa 85 mallissa on tosiaan se 85hv. Kai siihenkin jonkin lastun sais. Kone kuitenkin tais olla 2.2L tai jotain sinnepäin. Mulla kuormana oli vain ducati joten se ei paljoa vaikuttanut.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mul on hiase ja hyvin sillä tavarat kulkee.
                                                  Oli kyl niin hyvä diili, ettei jäänyt paljoa sanottavaa :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sattuneesta syystä tuli koeajettua käytettyjä pakuja tuossa pari viikkoa sitten. Vanette vaihtui takavetoiseen 330M Transittiin. En tiedä oliko paras mahdollinen, mutta täytti parhaiten omat kriteerini: takana pariovet, tilava, automaatti, ilmastointi, vakionopeuden säädin, tukeva tiellä ja kolme istuinta.

                                                    Chevy 6,5TD oli ehdottomasti mukavin "paku", mutta liian ahdas, epäkäytännöllinen ja kuorma-autoksi rekisteröity. Sprintteri oli ihan ok, mutta lähistöllä ei ollut sopivaa vähän ajettua ilmastoitua yksilöä. Hiacea ei kyliltä löytynyt ilmastoitua takapariovilla ja paikalliset sopivan hintaiset Transportterit oli 1,9 -koneella ja valitettavasti etuvetoja. Pakun pitäisi olla takaveto tai neliveto. Etuvetoa en helposti kelpuuta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Etuvetoa en helposti kelpuuta.
                                                      Onko tuohon joku muu erityinen syy kuin kahvaaminen, lapiohommat talvella, ja se että sen saa kesälläkin sutimaan ;)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Takavedossa on siinäkin omat murheensa tyhjänä ajettaessa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko tuohon joku muu erityinen syy kuin kahvaaminen, lapiohommat talvella, ja se että sen saa kesälläkin sutimaan ;)
                                                          Perävaunun vetäminen on erityisen hyvä syy taka/nelivetoiseen. Etuvedolla vetelyhommat on todella syvältä.

                                                          Kaverin etuveto-Transponder jäi muuten hassusti jumiin viime syksynä mökkitielle. Oli parkissa ei niin kauhean jyrkässä ylämäessä, johon oli "satanut" puiden lehtiä ja ne oli sitten jäätyneet yöpakkasessa. Niin vain jäi auto sutimaan siihen... ei liikkunut mihinkään, ennenkuin älyttiin kytkeä luistatuksenestin pois päältä 8/ Ilman luistonestoa se sitten lähti hirmuisesti sutien liikkeelle... Noista tyyppimalleista en Trasnpondereiden kohdalla tiiä, mutta toi vehje oli pakastu vedetty -07 mallinen auto.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Todellakin allekirjoitan ton takavetosella talvella pulman.
                                                            Ei mee mihinkään, pakko pitää aina parisataa kiloo kuormaa takana että pääsee edes johonkin.
                                                            Sitten on vielä transitin loistava sutimisen esto jolla ei saa muuta aikaan kun koneen stumppaamisen.

                                                            T5 portteri 130hp 4motion 80-120 km/h aika n.15sek (pääsee myös joskus ohi jostain)

                                                            Transit 90hp pitkä/korkea 80-120 km/h aika n.25sek (ei pääse ohi melkein mistään)

                                                            Kummatkin kevyellä kuormauksella, transit menee vielä tyhjänä ihan kivasti. Sitten kun pakitetaan vaikka tämmöinen kyytiin niin.....


                                                            Arvatkaa kummalla ajaisin jos saisin päättää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X