Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,8 avant quattro jarrullinen vetokyky?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,8 avant quattro jarrullinen vetokyky?

    Moikka kaikki Audimiehet..., ja tietysti naisetkin!

    No niin, tuli vaihdettua Volvo Audiin, aika näyttää jos oli hyvä päätös, nyt ainakin tuntuu siltä kun on täällä Pohjanmaalla hel.....in liukkaat kelit.
    Olis semmoinen kysymys: Paljonko on quattro A6:n vm. 1995 jarrullinen vetokyky, rekisteriotteessa lukee 1475 kg, mutta ymmärtääksen nelivedolla pitäis saada vetää enemmän? Soittelin eilen ja kysyin vähäsen niin näitähän löytyy 1650-1900 kg vetokyvyllä... Auto tuotu saksasta, voisko tällä olla jotain syytä tähän?
    Viimeksi muokannut jasso; 27.2.2008, 12:18. Perustelu: Turhat sotkut pois.

  • #2
    Siihen vaikuttaa korimalli, Avantilla saa vetää vähemmän.

    Toiseksi vaikuttaa vaihteisto, automaatilla saa vetään enemmän.

    Kolmanneksi vaikuttaa se mitä rekisteriotteessa lukee ;)

    Jos se olis sedan ja automaatti, niin se olis 1700kg.

    Comment


    • #3
      Minulla on aito ja alkuperäinen suomiauto 2.6 avant manuaalilla ja quattrona tottakai. 1450kg lukee otteessa.

      Comment


      • #4
        Nonniin asia hoidettu. 1475 kg. mikä luki rekisteriotteessa ei pidä paikkansa. Kun auto oli tuotu saksasta niin oli otettu vetokyky väärästä Audi-mallista (oli jonkun dieselmallin vetokyky...).

        Nyt saa vetää 1650 kg!!

        Otin yhteyttä konttoriin missä auto oli katsastettu kun se oli tuotu Suomeen ja sieltä löytyi saksan rekisteriote ja siinä luki sitten 1650 kg, joten nyt voidaan taas vetää naisväen hevoskoppia laillisesti missä kokonaispaino 1600 kg!!
        Viimeksi muokannut jasso; 27.2.2008, 12:19. Perustelu: Sama juttu. Pyritään pitämään luettavuus hyvänä.

        Comment


        • #5
          Olisihan sitä saanut muutenkin laillisesti vetää. Täytyy vaan pitää huolta että ei kärryn todellinen paino ylitä auton jarrullista vetokykyä. Nyt voitkin sitten lastata siihen kärryyn vähän enemmän "tavaraa". ;)

          Comment


          • #6
            Kolmanneksi vaikuttaa se mitä rekisteriotteessa lukee
            ...ja neljänneksi, vetokoukun valmistaja on voinut rajoittaa käytettävän vetopainon esim. 1500 kg:aan.

            Comment


              #7
              Lötkön rekisteriotteessa näyttäs lukevan 2000 kg, ja koukku tehtaan asentama. Siis profiilin Audi...

              Comment


                #8
                Minuakin on vähän ihmetyttänyt oman auton hiukan kevyen oloinen jarrullisen suurin sallittu vetopaino. On vaan 1450kg. Edellisellä 2,2l q-lötköttimelläkin sai sentään kiskoa 1850kg painoa, vaikka oli sentään 200kg köykäisempi auto mitä nykyinen.

                Mitäs muilla S2A omistajilla lukee rekisteriotteessa jarrukärrin max. vetopainona?

                Comment


                  #9
                  Lötkössä on aivan järjettömän suuri sallittu vetopaino. Omalla joskus kiskoin 1800 kilon traileria parisataa kilometriä, kun otteessa taisi olla sitä luokkaa maksimi. Tuntui olevan aivan liikaa. Vaikkei voima loppunutkaan, selvästi autoa raskaampi kärry ihan oikeinkin kuormattuna ohjaili urissa häijysti.

                  Enpä kyllä nykyisen automaatinkaan perään uskaltaisi jäähallin kokoista vankkuria ripustaa, saattaisivat ZF:n pannat olla kovilla...

                  Comment


                    #10
                    On kyllä totta, etten viitsisi omallakaan autolla vetää yli 1450kg kuormaa. 1300kg painokin tuntuu jo ihan riittävältä.

                    Noissa vanhoissa lötköissä noudatettiin varmaan sitä sääntöä, että nelivedolla saa kiskoa 1,5x omapaino.

                    Comment


                    • #11
                      Kärryn todellista painoa EI KOSKAAN katsota! Jos lukee otteessa että saa vetää 1475 kg niin ei saa vetää kärryä missä kokonaispaino 1600 kg, vaikka tämä olisi tyhjä eikä painaisi kuin 600 kg!!
                      Autossa ei olllut koukkua, eikä ole koskaan ennen ollutkaan ennen kuin asensin, koukku on hyväksytty 1900 kg.

                      Comment


                      • #12
                        Ajoneuvolle sallittuja vetopainoja tutkittaessa katsotaan nimenomaan todellisia painoja. Ajokorttiluokkia ja niiden riittävyyttä tutkittaessa katsotaan teoreettisia painoja.

                        Eli voit vetopainojen osalta huoletta vetää jarrullista, tyhjänä vaikkapa 800 kg kärryä jolla suurin sallittu kokonaispaino esim 2000 kg, kunhan et lastaa kärryä niin että ylität vetoautolle sallitun suurimman jarrullisen kärryn kokonaispainon.

                        Comment


                        • #13
                          Ilkka: 1600kg mun S2A:n otteessa.

                          Comment


                            #14
                            Ilkka: 1600kg mun S2A:n otteessa.
                            Jeps, lienee minun autoon perävaunupaino arvottu normi-kasikympin tiedoista.

                            Comment


                            • #15
                              Paljonko on C4 100 2.8 avant quattron sallittu perävaunumassa jarruin? (manuaalivaihteinen)
                              Onko se sama kuin tuo ylhäällä mainitun A6:sen 1650kg?

                              Jostain syystä otteeseen on merkitty vain jarruttoman 750kg. Konttorilla sitä voisi huomenna kysellä samaala kun tuon ottaa nimiinsä, mutta olisi hyvä tietää ennakkoon niin eivät siellä kuse linssiin.
                              Viimeksi muokannut Dieselman; 25.7.2008, 18:05. Perustelu: typo

                              Comment


                              • #16
                                "Paljonko on C4 100 2.8 avant quattron satkun sallittu perävaunumassa jarruin? (manuaalivaihteinen)"

                                Ohjekirjastani: Suurimmat sallitut perävaunupainot:

                                128 kW quattro käsivaihteinen: jarruton 750 kg, jarrullinen 1700 kg. Vetoaisan paino vetokoukkua vasten enintään 75 kg. Vähintään 4% todellisesta perävaununpainosta. Suurin sallittu vetoaisapaino kannattaa käyttää hyväksi.

                                Ps automaatilla jostain syystä 1800 kg?

                                Comment


                                • #17
                                  Iso kiitos Jormalle!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Katsastuskonttorilla eivät koneiltaan tuohon löytäneet jarrullista maksimipainoa, mutta menee silloin kuulemma konehuoneesta löytyvän tyyppikilven mukaan. Toki koukku määrää siinä tapauksessa jos siinä on jokin maksimi, omasta en ainakaan sellaista löytänyt.

                                    Kilven mukaan suurin sallittu yhdistelmäpaino on 4000kg josta vähennetään suurin auton kokonaismassa 2100kg, niin saadaan kärrylle maksimipainoksi 1900kg.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko kellään V8:ssa koukkua?
                                      Paljonko sillä saa vetää?
                                      Luulisi että aika paljon, painava, sedan ja automaatti.

                                      Comment


                                        #20
                                        Profiilin kulkineen saksalaisessa otteessa lukee 1600 kiloa, ja 1700 mikäli nousua alle 10%.
                                        Kun on tuotu suomeen tuohon on arvottu vetopainoksi 2100 kiloa- varmistin tuon kahteen kertaan katsastuskonttorilla.
                                        No joo raskain kärry mulla tosin 1700 kokonaispaino ja kerran vetänyt n 2 tonnin painolla ja se on kyllä liikaa tuolle autolle- kytkin oli kovilla ja puhti alkoi loppumaan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X