Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Audi A8 6.0 W12?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kokemuksia Audi A8 6.0 W12?

    Unelmia on hyvä olla ja tuossa otsikossa yksi. Tulipahan tutustuttua moiseen (2003 malli) tietenkin kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla herkuilla olevaan. Lisäksi unettomuutta aiheuttaa hinta (saksassa), onkohan noita suomessa yhtään?

    450 hevosta liikuttaa tuota möhkälettä vähintää sujuvasti, lisäksi tilaa on taatusti riittävästi mihin tahansa käyttöön (Lang) Nyt herääkin kysymys, onko tiedossa mitään tyyppivikoja kyseisessä autossa? Tekniikka on ensisilmäyksillä erittäin monimutkaista sillä autossa ei taida olla ainuttakaan standardia osaa. Nuo kun ovat 10v vanhoja niin tiedossa saattaa olla aikalailla kaikenlaista mielenkiintoista =)

    Katselin myös "tavallista" 4.0 TDI mallia, mutta tiedustelut tuon koneen kestävyydestä/ongelmista hiukan laimensi mielenkiintoa, lähinnä moottorin outo/monimutkainen rakenne tuntuu olevan vika-altis.

    Näyttää pahasti siltä, vaikka monesti olen manaillut, että nykyinen 8 on vika 8, niin ei tuosta mihinkään pääse. Nuo muut mallit vaan tuntuu niin onnettomilta noihin verrattuna...

  • #2
    Kuulemma satakunnassa on yksi tuollainen w12 koneella ja siihen liittyen ei ihan "tavallinen" audin asentaja saa ruuvareitaan laittaa eli vaatii jonkin spesiaali korjaamon jossa kaverit saaneet tyyppi opetusta laitteesta... ehkä vai mitä se nyt olikaan

    Comment


    • #3
      Kyllä noita Suomessa on, joskaan ei varmasti montaa yksilöä. Useamman kerran on pääkaupunkiseudulla tullut vastaan, tosin ainakin yksi näkemistäni yksilöistä oli maahantuojan esittelyautona ja sitä ohjasti itse Kiesin Esko. Kyseinen herra muuten kerran testasi myös kyseisen menopelin pitkän matkan ominaisuuksia käymällä sillä palaverissa, missäs muualla kuin Saksassa asti. 8)

      Toiseen A8-säikeeseen olen jo jotain nykykorisen kasin vikoja luetellutkin, seuraavassa lainaus:

      Alkuperäinen kirjoittaja Concah

      - Ainakin alkuaikoina avaimettoman käynnistysjärjestelmän yhteydessä olevan lisävarusteisen sormenjälkitunnistinsysteemin kanssa ollut ongelmia.

      - MMI-järjestelmän näppäimet alttiita lialle, murusille, nesteille yms. Tästä on seurannut näennäisiä systeemin tilttailuja, kun joku näppäin on jäänyt pohjaan. Kannattaa muutenkin testata MMI-järjestelmän toiminta räpläämällä eri nappeja ja kytkimiä ja katsomalla että ihmeellisyyksiä ei ilmene. Tarkasta myös useampaan otteeseen, että näyttö nousee ja laskeutuu tasaisesti ja ilman rahinoita tms.! Nykivänkin näytön olen nähnyt, mutta en tiedä korjaantuiko itsestään vai johtiko toimenpiteisiin.

      - Ylipäätään joissain mallissa esitellyissä sähköherkuissa ollut toimintahäiriöitä. Tämäkin esittelyn jälkeisinä aikoina, en tiedä onko saatu korjattua. Mm. sähköinen takakontti auennut itsekseen ym.

      - Ilmajousitus on muistaakseni joskus jollain temppuillut, mutta en huolehtisi sitä. Alusta on yllättävästä pintakovuudestaan huolimatta oikein hyvä, paranee vain vauhdin noustessa. Ja pintakovuushan on audeille ominaista. Ilmajousitustakin saa softateitse madallettua, ainakin rapakon takana ovat tätä harrastaneet.
      Vähäisten A8-kokemusteni pohjalta voin vain todeta, että on tuo nykykoppainen kasi mahtava auto. Jos vain rahkeet riittäisi (lue: tuontiautojen verotus olisi järkevämmällä tasolla), löytyisi D3-koppainen A8 sillä alkuperäisellä, ei-trapetsoidi-keulalla varmasti parin vuoden sisään pihasta.

      W12-koneista ei itselläni ole minkään sortin kokemuksia, 4.2 TDI taasen saa itseltäni varauksettomat kehut. Kestävyydestä tai vika-alttiudesta en sen tarkemmin tiedä, mutta ymmärtääkseni teknisesti kyseinen kone on enemmän tai vähemmän yhtenevä 3.0TDI:n kanssa (?). Ajomukavuudeltaan tuo kone on huikea, eikä sitä auton ulkopuoleltakaan hevillä dieseliksi tunnista. Ja tankillisellahan kulkee matkaa jopa yli 1100km, eli ei tarvitse joka päivä huoltoasemallakaan mädäntyä.

      Comment


      • #4
        Munkassa pyörii tummanpunainen W12.

        Kaipa se konsensus on että moottorissa on monimutkaisuutta jonkin verran ja myytyjen yksilöiden määrä, varsinkin Suomessa on niin pieni että jos jotain kilahtaa niin kylmä käy perstaskulla. Siis aivan oivallinen harrastuskohde kun harrastuksissa ei tarvitse olla mitään järkeä.

        Tuosta 4.2 TDI:stä on joskus kuulunut jotain mutinaa siitä että siellä konepellin alla on liian kuuma sille mutta kaiketi niitä ei poksahtele yhtään sen enempää kuin muitakaan koneita.

        Comment


        • #5
          Yksi puolituttu golftuttava moisen W12 koneisen (sillä vanhalla korilla,olisko jotain 2003) haki kun ei 4.2 enää riittänyt. No totesi sitten että huohottaa öljyä reippaammin ajaessa.Ei jaksanut öljyä lisäillä->kone vaihtoon, jotain 20000€ tais olla (ei muistaakseni ollut uusi) hinta vaikka vanhakin tais mennä tehtaalle.

          elämä on =D

          PS AFN ei ole raketti (ehkä 9,5sek),mutta kustannukset on kiihtyvyyteen nähden varsin mukavat =)

          Comment


          • #6
            Kyllä tuo 8 vaan on mahtava auto, tätä uusinta en ole päässyt kokeilemaan, kenties ihan hyvä niin =) Nyt on hakusessa vuosimallit 03-06 ja diesel olisi se "oikea" vaihtoehto, mutta tuo tonnikeijukaisen diesel vero on vain niin suuri, että mun kilometreillä on ihan sama ajella vaikka tuolla W12 mallilla.

            Koetetaan pitää jonkinlainen järki mukana sillä tuohan on fakta, että tuon auton ylläpito tulee olemaan kukkarolle kallista...mutta kaikki kiva maksaa =)

            Emäntä haluaisi enemmänkin tätä edellistä korimallia olevan S4:n, mutta se taas tuntuu niin pieneltä tuon 8:n jälkeen. No katsellaan...saatan kuitenkin päätyä vielä A2 TDI malliin, tuo kun on ihan oikeasti järkiauto, mutta se neliveto puuttuu...

            Comment


            • #7
              Ei nyt liity millään tavalla aiheeseen, mutta pakko nostaa hattua jos tuommoista meinaa ostaa!

              On meinaan aika kulttuuriteko maksaa tuonluokan autosta veroa.

              Samat kiitokset myös kaikille Risa etc. korkeavero kuskeille ;)

              Comment


              • #8
                audi a8 w12

                Moi!
                aikeissa tuoda tän vuoden kuluessa maahan tollasen.koittanut hakea tietoa paljonko tollasesta 2001-2003 mallista menee veroa.kellään tarkempaa tietoa
                Marko
                Viimeksi muokannut xr4ti; 10.2.2008, 20:01.

                Comment


                  #9
                  2001-2003 on aika laaja käsite kun korimallikin muuttuu matkalla...Ilmeisesti tarkoitetaan kuitenkin vanhempaa D2 koria?

                  Itse olen katsellut vain "perus" 4.2 litraista D3 korista (2003->). D3 on IMO aika tyylikäs lulla kun tuo vanhakoppa on vanhakoppa vaikka olis 2002 vuotinenkin...

                  Comment


                  • #10
                    luultavimmin 2002 käyttöönotettu 2003 malli tulee kyseeseen

                    Comment


                    • #11
                      > Itse olen katsellut vain "perus" 4.2 litraista D3 korista (2003->).
                      > D3 on IMO aika tyylikäs lulla kun tuo vanhakoppa on vanhakoppa

                      Itse tein just tämän liikkeen, eli kolme viikkoa ollut nyt A8 vm. 2003 alla.

                      A4 Avant 2004 vaihtui tähän. Järkihankinta ei varmaankaan, mutta auto on
                      loistava ja kun on vielä "kaikki" varusteet niin matkanteko on kyllä kaikin puolin
                      laadukasta.


                      - Jaakko
                      Viimeksi muokannut hallax; 10.2.2008, 23:05. Perustelu: typo

                      Comment


                      • #12
                        Ei kaikessa tartte järkeä aina ollakaan. Yst. terv. 2 x ympäristörikos

                        Comment


                        • #13
                          Oikotiessä näyttäisi olevan käytännössä ajamaton w12 sopuhintaan 35k€. http://autot.oikotie.fi/hae/589229?ref=lk_is_au_3 Tuosta pari autoa alempana siis.

                          Comment


                          • #14
                            Miten voi olla noin edullinen, luulisi olevan hintaa vähän toisella tapaa.

                            Comment


                            • #15
                              Niinhän sitä luulisi. Mutta ei ne ostohinnaltaan kalliita Saksassa ole. Alle 30.000 eurolla pääsee valitsemaan. Kliks Mobileen. Ei tuollaisille autoille ole ostajia jonoksi asti tällä hetkellä. Käyttökulut voivat olla helikopterin (tai RonSun..) luokkaa jos huonosti käy.

                              Comment


                              • #16
                                Miten voi olla noin edullinen, luulisi olevan hintaa vähän toisella tapaa.
                                Ottoauton veropäätöstietokannan mukaan Suomeen ei ole verotettu yhtä ainoata 2005-mallin A8 6.0:aa. Tuskin lienee kuitenkaan kyseessä ns. Suomi-auto.

                                Eli kyseessä on todennäköisemmin joko

                                1. Vedätys (esim. verotusarvon takia)
                                2. Tax-free -hinta
                                3. Jotain muuta, mitä?

                                Ilmoitetut ajokilometrit huvittavat, kuskin penkillä on istuinosan sivuttaistukien sekä selkänojan nahan kiillosta päätellen se 180 000 km takana, hoidettuna senkin olisi saanut näyttämään uudenveroiselta. Miksi rekisterikilpi on sutattu, jos ei ole ns. mitään salattavaa..?

                                Tulee muuten hulppeat verot tuohon, Co2-päästöt ovat kuitenkin sen 355g/km.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuo 180 000 lienee se oikea kilometrimäärä. Ja siihen katsoen siinähän voi olla jo joskinlaista "pikkuvikaa" jota kyseistä autoa/woimalinjaa tuntematon ei välttämättä huomaa.
                                  Tuon ostajalla olisi hyvä olla jo ostaessa varalla sama summa, jos siihen jotain pientä huoltoa tarvitsee tehdä...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Veikkaan tax-free hintaa.

                                    Lisäksi kannattaa varautua ettei Audi Centerit tajua näitten päälle mitään. Reilu vuosi sitten jonotin pikaista apua tarvitsevan A8 6.0-kuskin takana ja kuuntelin keskustelua, huoltoneuvoja aloitti: "niin, täähän oli manuaalivaihteinen?".

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
                                      Veikkaan tax-free hintaa.

                                      Lisäksi kannattaa varautua ettei Audi Centerit tajua näitten päälle mitään. Reilu vuosi sitten jonotin pikaista apua tarvitsevan A8 6.0-kuskin takana ja kuuntelin keskustelua, huoltoneuvoja aloitti: "niin, täähän oli manuaalivaihteinen?".
                                      Ja eipäs yleistetä. ;)
                                      Herttoniemessä on vakio asiakkaana tälläkin hetkellä 2kpl moisia. Toinen poistuu kohta koska auto menee vaihtoon.
                                      Tiskillä olevat voivat olla ties mitä kesäpoikia ( insinöörioppilaita), hallissa ei kuitenkaan yksin tee yksikään harjoittelija yhtään mitään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No joo, voi olla että kaverilla oli paha päivä. Ehdotti mullekin jakopäänhihnan vaihtoa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itseäni lainaten:

                                          Ottoauton veropäätöstietokannan mukaan Suomeen ei ole verotettu yhtä ainoata 2005-mallin A8 6.0:aa. Tuskin lienee kuitenkaan kyseessä ns. Suomi-auto.
                                          Tulee muuten hulppeat verot tuohon, Co2-päästöt ovat kuitenkin sen 355g/km.
                                          Tullin julkaisemassa helmikuun veropäätösluettelossa komeilee 2005-mallinen A8 W12 Lang, autoveroilmoituksen jättöhetkellä ajettu 153tkm.

                                          Autoveroa koitui maksettavaksi karvan vajaat 26000?.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Melko rapsakka vero mutta on kyllä melko loihakka auto kuuden kympin hintaan. Eihän sillä saa edes kovin kummaista A6:tta uutena..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eihän sillä saa edes kovin kummaista A6:tta uutena..
                                              Ei saa ei, itse asiassa tuo 60ke tulee äkkiä vastaan jo vaikkapa A4 3.0 TDI:hin lisävarusteita ruksiessa.

                                              A8:ssa nekin varusteet ovat todennäköisesti vakiona ja saattaapa löytyä kattava liuta muitakin erikoisuuksia päälle. Tuntuu myös jotenkin kieroutuneelta, että automaattivaihteinen Volvo V70 D5 AWD Summum-varustepaketilla maksaa pari sataa vaille 60ke...

                                              Eipä tarvitsisi millisekuntia pidempään miettiä kumman ottaisi, vaikka toisessa vaihtoehdossa vitoskone onkin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Voi olla tietysti eri asia W12;n kanssa, mutta kyllä tossa mun polttoöljykrematoriossa oikeestaan on säälittävän vähän ollut varusteita ilman ahkeraa lisävarusteiden ruksimista tilauskaavakkeeseen (jota onneksi on harrastettu aikanaan huolella). Ihan äkkiä voisi kuvitella monen nyt lisävarusteena autossa olevan lelun olevan tuon hintaluokan vehkeessä vakiona, otetaan nyt esimerkiksi vaikka parkkitutka, tuommoinenhan nyt on lähestulkoon mopoautossakin vakiona :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Moi, olen tällä hetkellä autoa vaille, ja yksi vaihtoehto saattaisi olla juurikin tuo A8 D3 W12-koneella. Audeista en mitään tiedä, kun olen vannoutunut kilpailevan merkin mies.
                                                  Muutama kysymys kuitenkin kaipaisi vastausta:

                                                  -Onko tuossa moottorissa jakopää ketjulla, vai muiden audien tapaan hihnalla? Kuulostaa aika rajulta, jos se on hihnalla..
                                                  -Tyyppiviat ko. automalliin ja moottoriin?
                                                  -Mitä parannuksia/lisäyksiä facelift toi mukanaan? Ulkoisia lienee ainakin maski.
                                                  -Mitähän varusteita perus A8 W12 pitää sisällään? Nuo lienee kaikki korit langeja, vai onko sekin vielä lisä-optio W12 mallissa?
                                                  -Ilmajousitus lienee vakiovaruste kaikissa tuon ikäisissä audeissa? Onko tähän saanut jonkin hienon systeemin, joka säätää automaattisesti jousituksen korkeuden ja jäykkyyden ajonopeuden ja korin kallistelun mukaan?
                                                  -Mitenkäs sellaiset varusteet kuin, nelialue-ilmastointi, ilmastoidut etu- ja takaistuimet, parkkitutkat, takaluukun avaus ja sulkeminen sähköisesti ja ns. "avaimeton" käynnistys (Keyless-Go, tms..)?

                                                  Muita kommentteja?

                                                  Taas ne puheet järkevyydestä, huoltokuluista ja polttoainetaloudesta voitaisiin sivuuttaa. Itsellä tulee kilometrejä vuodessa niin vähän, että tuo 20L kulutus ei niinkään rahapussissa tunnu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Faceliftissä ainakin maski, etusumuvalot,takavalot, vilkkupeilit.

                                                    Alustassa on automaattiasetus joka säätää korkeuden/jäykkyyden, ja on vakiona

                                                    Kaikki nuo varusteet on olleet ainakin saatavilla mitä tuossa luettelit, en tiedä onko jo vakiona W12?

                                                    Ja tosiaan langeja ne on kaikki.
                                                    Viimeksi muokannut juudas; 22.12.2011, 13:48.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tässä on pari hyvää dokua joista varmaan selviää paljon.

                                                      SSP267

                                                      SSP268

                                                      Ja tässä moottoreiden ketjuista asiaa.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 22.12.2011, 13:49.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tässäkin linkissä näyttäsi olevan kerrottu, että nenät pöyrii ketjujen voimin.

                                                        Julman painoinen kampura.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Taitaa tehtaalla olla melko aneeminen perusvarustus tuon hintaiseen autoon (saksalaiseen tapaan), mutta kun nuo aika usein on ostettu sikariportaan kuljettamiseen, niin niitä varusteita on sitten ruksittu melko kiitettävästi. Eli käytetyissä tuntuu noita varusteita kuitenkin olevan. En nyt muista ihan tarkkaan oliko D3/W12 varten mitään erikoisvarusteita, mitä ei olisi saanut muihinkin D3-kaseihin ruksittua.

                                                          Lang-malleissa on kuitenkin oma listansa varusteista, mitä ei saanut lyhykäisiin malleihin, kuten takapenkkiläisten "aurikolipassa" olevat meikkipeilit, etupenkkien selkänojista taittuvat työpöydät, jalkojen lepuutustuet, takaovissa olevat ylimääräiset tavaralokerot (kun on hippasen pidemmät takaovet, niin tuommoinen lokero sitten laitettu) ynnä muuta tuikitarpeellista.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tervehdys. Lueskelin tuossa tekstejä tuosta w12 koneesta. Itseäni ei tuo lang malli sytytä juurikaan ollenkaan. Joten kysynkin että löytyykö tietoa, kokemusta, tai jopa faktaa tuosta V10 5.2 koneesta? Se että jatketaan tiedon ja kokemusten jakaminen koskien A8 D3 koria.

                                                            Foorumin parannus voisi olla myös se että jaoteltaisiin myös korimallien perusteella, A4 A5 jne niin voisi nopeammin jokainen löytää itseään kiinnostavat keskustelut. Nyt joutuu kahlaamaan satoja keskusteluita vaikka käyttäisikin hakua. Vai onko ihan pöljä idea..? Jos niin poistetaan ehdotus.

                                                            Comment

                                                            Working...