Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

v6 vs 1.8 turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • v6 vs 1.8 turbo

    vaihdoin tuon profiilin mukaisen kulkineen uudempaan (-01) 1.8 turboon, paperilla tehot pitäis olla aika liki samaa tasoa, mutta persdyno on aivan eri mieltä. Ei ainakaan mun ajotyyliin sovi tuollainen arvaamaton kone.
    (tykkään pikkuteillä ajella ovenkahva edellä, mutkiin mennään kovaa ja ulos tullaan vielä kovempaa) koita siinä sitten keskellä kurvia passailla kaasulla, kun et tosiaan tiedä miten kone reagoi (ahto paineet).
    tämähän on toki vain minun mielipiteeni ja "arkiajossa" ko auto on aivan v****n hyvä! nyt kiikarissa 3-litranen a nepa

    #2
    Onhan to vaparilla helpompi leikkiä kuin epä herkällä turbolla. Mut mikäs tässä topicissa oli nyt se idea?

    Comment


    • #3
      vaparillahan on kyllä helpompi ja mukavampi vetää nelipyöräluisua.
      Viimeksi muokannut Escalator; 27.12.2007, 16:06.

      Comment


        #4
        Jos vakiosofta koneessa voi persdyno olla oikeassa, mutta aika tasaisestihan se tuota tehoa ja vääntöä työntää leikatulla vääntökäyrällään. Eri asia on jos ohjelmoinnilla tuotettua extra-iloa jolloin tuon voimanhallinta voi olla pikkasen kinkkisempää. Tällöin taas persdynokin kertoo eri asioita.

        Comment


        • #5
          Vähän samanlainen tunne oli itselläni kun kahden biturbon jälkeen siirryin 1.8t nelikkoon. Missä on alaväännöt? ;)
          Ja sitten kun tuo Abt:n ohjelma on sitä luokkaa, että max.väännöt tulee vajaassa 4ke:ssa, niin ei ole kovin mukava ja jouheva vietävä tuo peli.

          Comment


            #6
            Ainakin 1.8T TT on huomattavasti helpompi viedä kahvassa kuin alaväännötön vanha V6 vapari. Kaikki puhuu aina V koneiden alaväännöstä , mutta itse en sitä ole koskaan audin V6 vapareista löytänyt. V6 vapari koneissa on lisäksi tylsät äänet, mutta siitä kai ei ole nyt kyse.=)

            Comment


            • #7
              Joo, kyllä tuosta vanhasta vitosturbosta löytyi jo vakionakin paremmat alaväännöt kuin A6:sta.
              Tosin on niissä hevoset ja nyyttonitkin ihan eri sataluvulla.
              Vaikee sanoo kumpaa olis helpompi viedä kahva edellä, kutosesta puuttuu edelleen se kanki...

              Comment


                #8
                Ei Audin vapari V6-koneiden kanssa voi puhua alaväännöstä, tai väännöstä yleensäkään. Ainoa jossa on vähän yritystä on tämä tuorein 3.2 FSI. 2.4/2.6/2.8/3.0 mielestäni kaikki hengettömiä väännön osalta, etenkin alakierroksilla. 1.8t vaatii ainakin virisoftalla hieman tottumista, mutta kyllä siitä hupia riittää aina enemmän verrattuna noihin vaparikutosiin. Aika nopeasti siihen turbon olemassaoloon tottuu.

                Comment


                  #9
                  Täytyy kyllä myös myöntää, että odotukset olivat korkeammalla vääntävän moottorin suhteen hankkiessani 2.8 30v A4:kun. Tuntuu että herätys tulee vasta siellä 3500 kierroksen tietämillä ja loppuu 5500 kierroksessa, eli kokonaiset 2000 kierrosta on vääntöä tarjolla...

                  Ja verrattuna S2 5-turboon niin en oikein kyllä voisi puhua väännöstä...

                  Vaikeimpana temppuna pidän kyllä tuota kylki edellä ajoa ilman lukittavia tasauspyörästöjä... tähän on mielestäni tarkoitettu takavetoinen LSD:llä varustettu auto. Lumihanki ja sohjo on sitten asia erikseen.

                  Comment


                  • #10
                    Pari vuotta sitten kun ensimmäisen turbokoneellisen auton itelle hommasin niin olihan se vähän outoa, mutta nyt kun siihen on tottunut niin vapareihin ei ole paluuta. Jotenkin vain tuntuu ne niin hengettömiltä.

                    Kaverin ässä boxterilla käynyt testailemassa ja ei se vaan sykähdytä. Äänet on siinä kyllä mukavat mutta siihen se sit jääkin.

                    Kyllähän se oli aikoinaan rauhallista hommaa viedä Passatin V6 syncroa tsippaliirassa mutta jotenkin siittä puuttu se tekemisen into. :)

                    Comment


                    • #11
                      Kaksi kärpästä yhdellä iskulla: V6 ja turbo, eikös siinä ole sitten sekä tehoa että vääntöä? ;)

                      Sellainen huomio, että automaattivaihteisella väännöstä ei ole samalla lailla hyötyä kuin manuaalilla. Nykyisessä 2.7T:ssäni on varmaan 50% enemmän vääntöä kuin edellisessä 2.4:ssa mutta entisellä pystyi ajamaan liikenteen mukana 1000-1300 kierroksella pysyen ihan hyvin liikennevirrassa. Nykyisellä kun painaa kaasua, niin aina menee kierrokset 2000:iin jos haluaa saada edes sellaisen normaalin rauhallisen kiihdytyksen aikaan ja yleensä laatikko arpoo jo pienempää pykälää tuossa vaiheessa. Tipin käyttökään ei auta sillä normaali kiihdytyskin luistattaa laatikkoa "liikaa" pitääkseen kierrokset "sivistyneissä lukemissa". Eli laatikon luistaminen syö vääntävän moottorin hyödyn arkikäytössä. Käytännössähän tällä ei ole muuta merkitystä kuin se että moottorin ääni kantautuu kabiiniin kovempana. Ennen sitä tuskin kuuli.

                      Meni vähän ohi topicin mutta olkoon tämä vuoden viimeinen offtopicini. :P

                      Comment

                      Working...
                      X