Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Signature style
Collapse
X
-
Lexus toi ensimmäisenä autoonsa "Lexus takavalot" (tämmöiseksi niitä kutsutaan ja jokainen nykypäivänä tietää mitä niillä tarkoitetaan). Tämän jälkeen niitä on näkynyt jokaisessa amisrassissa ja omasta mielestäni ne eivät kyllä sovi mihinkään muuhun kuin Lexukseen. Jättäisivät ne siihen.Viimeksi muokannut Shakal; 9.12.2007, 11:56.
-
Mitä noihin volvon kylkivaloihin tulee niin, olivat vaan niin laiskoja että eivät tehneet omaa mallia eurooppaan ja amerikkaan. Muilla malleilla on erikseen jenkkimallit missä on valot/heijästimet kyljissä.
Yksi asia mikä on levinnyt on ns.haineväantenni, en tiedä missä oli ensin, mutta nyt tuntuu että jokainen sellaisen haluaa.
Comment
-
Joo alkaa vanhemissakin audeissa näkymään suht. paljolti single framea.
Yksi juttu on kans tämä 90-luvun lopulla tullut rekisterikilven paikka puskurissa, sen sijaan kun se olisi takaluukussa. Ainakin Volkkari siirty tähän nelosgolffin myötä. Ja on tullu myös kopioiduksi nimeltään ns. takaluukun silotus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JondeYksi asia mikä on levinnyt on ns.haineväantenni, en tiedä missä oli ensin, mutta nyt tuntuu että jokainen sellaisen haluaa.
Comment
-
Yksi juttu on kans tämä 90-luvun lopulla tullut rekisterikilven paikka puskurissa, sen sijaan kun se olisi takaluukussa. Ainakin Volkkari siirty tähän nelosgolffin myötä.
Jälleen eräs BMW:stä (mielestäni täysin turhaan) kopioitu yksityiskohta on E60:n etu-umpion viiksi lokasuojan päälle:
E60
Dae^H^H^HChevrolet Epica
Citroen c5
Uusia volkkarimalleja katsoessa nousevana trendinä voisi ennustaa tulevan etuvilkun siirtäminen pois ajovaloumpiosta, missä se majailikin noin 25-30 vuotta. Suomalaisen päivävalopakon kanssa perinteinen puskurisijoitus takaakin paremman näkyvyyden.
Ledit varmasti mullistavat valolaitteiden muotoilun. Nyt uuden A4:n huomiovalot ovat mielestäni pelkästään kikkailua, omaleimainen tyylijatkumo on hukassa.
Comment
-
Nuo Lexus takavalot tuo mieleen joissain autoissa antiikkiradion.
Ja kyllä nuo RS2/Porsche peilit ovat edelleen hyvän näköiset, vaikka reilun vuoden olen niitä tuijotellut. Itse en noihin vanhempiin Bemun M3- peileihin ole lämmennyt.Mutta tämän viimeisimmän M3:n peilit ovat hyvän näköiset.Samoin uusissa Porscheissa.
Comment
-
"e36 m3" helmat ovat kanssa yksi legendaarinen must-have tuuninkivaruste. Niin paljon kopioidut, että melkein jo näyttävät mauttomalta orkkiksenakin. :)
Nykyään näyttäisi olevan "muotia" aika monissakin autoissa pituussuuntaiset pokkaukset konepellissä ja/tai kyljissä. (edit. Siis nimenomaan teräväharjaiset, V-muotoiset pokkaukset.) Ovenkahvojen asettelu tuon kylkipokkauksen suhteen on mielestäni onnistunut alfalla ja bmw:llä, audilla ei ehkä niinkään.Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 10.12.2007, 12:12.
Comment
-
Jo 89 Bluebirdissä on tuollainen radioantenni takalasissa.
Monet tuning "lexusvalot" ei kyllä omasta mielestä näytä yhtään hyvältä, kun on 5-6 erilaista pallukka työnnetty pieneen tilaan sikin sokin toistensa pääle limittäin, esim. bmw e36.
Uuden passatin takavalot sopii kyllä omaan silmään ja niissäkin on ehkä hiukan tuota lexus tyyliä.
Comment
-
Veikkaan, että Audin aloittaman trendin perässä lediparkit tulevat yleistymään. Nimenomaan tuollaiset ledirivit. Mun mielestä hienoin uutuus ajovalorintamalla sitten Angel Eyesien ja Xenonien. Samat arviot leditakavaloihin.
Mitsun Evojen ja Subarun Imprezojen takaspoilerit ovat kanssa aikalailla oma juttunsa. Omasta mielestä sen kokoiset laudat sopivat vain kyseisiin autoihin. Onko siihen vain tottunut rallin ja sen tuoman mielikuvan myötä, vaikea sanoa. Vastaava esimerkki löytyy kauempaakin historiasta, Lancia Delta HF Integrale EVO 2:sesta. Siinähän on vain sellainen lähes pystysuora levynpala takaspoilerina, mutta ilman sitä auto näyttää alastomalta..
Bemari aloitti E39 M5:en myötä myös tämän "pikkulippa"-suuntauksen. Nykyään näitä tapaa monissa eri autoissa.
Miksiköhän "M3-tyyliset"- levikkeet ovat kansan keskuudessa aina "M3-tyyliset"? Samantyylisethän oli mm. UR-Quattrossa ja Delta HF:ssä..
Comment
-
Mikähän malli lienee kun ei ole evon ajovalot. Japanin malli ehkä. Takaspoileri on käännettävissä eikä sitä saa kovin pystyyn ilman välipalikoita. Tehtaan jäljiltä se on kattolinjaa jatkamassa.
Saa nähdä koska tuollaisen pystyn hommaamaan, aikomus on melko kova :)
Comment
-
Myös yksi tuning homma on lancer EVO V:stä alkaen mitsuissa käytetyn konepellin ilmareikien kopiointi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiMikähän malli lienee kun ei ole evon ajovalot. Japanin malli ehkä. Takaspoileri on käännettävissä eikä sitä saa kovin pystyyn ilman välipalikoita. Tehtaan jäljiltä se on kattolinjaa jatkamassa.
Saa nähdä koska tuollaisen pystyn hommaamaan, aikomus on melko kova :)
Comment
-
Miksiköhän "M3-tyyliset"- levikkeet ovat kansan keskuudessa aina "M3-tyyliset"?
Kyljille taittuvat peilit ovat myös oman muistini mukaan PSA:n kautta laajempaan muotiin tulleet, olisiko 607 tai C5 -sarjoista lähtien. Todennäköisesti kuitenkin tämäkin keksintö on ollut jo 10 vuotta aiemmin jossakin mersussa ::)
Comment
-
Yksi selkeän tunnistettava, ja mukavasti merkin historiaan pohjautuva ominaispiirre on tämä nyky-Volvojen profiililtaan ratakiskon yläosaa muistuttava kyljen hartialinja. Erityisesti nykyinen ja edeltävä V70 tuovat mieleen 60-luvun Amazon Kartanoauton. Sama piirre oli myös 100- ja 200-sarjoissa.
Comment
-
-
Sori offtopic mutta edellisen viestiin viitaten, näyttääkö kenestäkään muusta tuo peräosasto himpun verran Aston Martinilta? http://www.sport-cars.org/site_img/l...rtin-DB9-1.jpg
Comment
-
tuli tuosta takalasin vastusverkoston käytöstä antennina, mieleen että tuossa profiilin vollessakin on takasivulaseissa samannäköiset vastusverkot ja luulin lämmittimiksi, mutta ne olikin näemmä radion antennilankoja :)
Tai ei sekään edes ole semmonen rehellinen hainevä vaan joku taaksepäin taivutettu muovinen tökö.
Comment
Comment