Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Signature style

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Signature style

    BMW e36 M3 peilit on yksi todella paljon kopioitu tuote. Noita on sovitettu joka toiseen autoon. (itsekin sorruin noihin samoin kuin jälkiasennusenkelinsilmävaloihin.)
    Pirskatin mielenkiintoisen aiheen aloitit Jouni.

  • #2
    Lexus toi ensimmäisenä autoonsa "Lexus takavalot" (tämmöiseksi niitä kutsutaan ja jokainen nykypäivänä tietää mitä niillä tarkoitetaan). Tämän jälkeen niitä on näkynyt jokaisessa amisrassissa ja omasta mielestäni ne eivät kyllä sovi mihinkään muuhun kuin Lexukseen. Jättäisivät ne siihen.
    Viimeksi muokannut Shakal; 9.12.2007, 11:56.

    Comment


      #3
      Mitä noihin volvon kylkivaloihin tulee niin, olivat vaan niin laiskoja että eivät tehneet omaa mallia eurooppaan ja amerikkaan. Muilla malleilla on erikseen jenkkimallit missä on valot/heijästimet kyljissä.

      Yksi asia mikä on levinnyt on ns.haineväantenni, en tiedä missä oli ensin, mutta nyt tuntuu että jokainen sellaisen haluaa.

      Comment


      • #4
        Joo alkaa vanhemissakin audeissa näkymään suht. paljolti single framea.

        Yksi juttu on kans tämä 90-luvun lopulla tullut rekisterikilven paikka puskurissa, sen sijaan kun se olisi takaluukussa. Ainakin Volkkari siirty tähän nelosgolffin myötä. Ja on tullu myös kopioiduksi nimeltään ns. takaluukun silotus.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Jonde
          Yksi asia mikä on levinnyt on ns.haineväantenni, en tiedä missä oli ensin, mutta nyt tuntuu että jokainen sellaisen haluaa.
          Taisi olla BMW:ssä ensimmäisenä haineväantenni. Yllätys yllätys. Tuntuu että sieltä suunnalta suurimmat villitykset tuleekin (hyvässä ja huonossa).

          Comment


          • #6
            Yksi juttu on kans tämä 90-luvun lopulla tullut rekisterikilven paikka puskurissa, sen sijaan kun se olisi takaluukussa. Ainakin Volkkari siirty tähän nelosgolffin myötä.
            Näitä oli ennenkin, esim. Fiat Ritmon viimeisessä faceliftissä (asslift?) vuonna 1986 kilpi putosi puskuriin. Peugeotin koko mallistossa tuo on tainnut olla yhdistävänä tekijänä vuoden 1983 205:stä lähtien. 60- ja 70-luvun japanilaisissa näitä oli paljon. Yhteistä kaikille on kotikutoinen kilven uudelleensijoitus suomalaisen peräkoukkuasentajan iskiessä, mikä kylläkin on vähentynyt 90-luvulta lähtien. Ilmeisesti kilpi puskureineen on pikkuhiljaa hilautunut ylemmäksi, tai sitten irroitettavat koukut ovat yleistyneet.

            Jälleen eräs BMW:stä (mielestäni täysin turhaan) kopioitu yksityiskohta on E60:n etu-umpion viiksi lokasuojan päälle:

            E60
            Dae^H^H^HChevrolet Epica
            Citroen c5

            Uusia volkkarimalleja katsoessa nousevana trendinä voisi ennustaa tulevan etuvilkun siirtäminen pois ajovaloumpiosta, missä se majailikin noin 25-30 vuotta. Suomalaisen päivävalopakon kanssa perinteinen puskurisijoitus takaakin paremman näkyvyyden.

            Ledit varmasti mullistavat valolaitteiden muotoilun. Nyt uuden A4:n huomiovalot ovat mielestäni pelkästään kikkailua, omaleimainen tyylijatkumo on hukassa.

            Comment


            • #7
              Musta toi Audin takalasin vastusverkon käyttö antennina + signaalinvahvistus samasta boxista on aika näppärä. Toimii ainakin hyvin. En ole tutustunut onko muilla valmistajilla ollut vastaavaa jopa ennen Audia? Tuli vain mieleen tuosta hainevästä. Turhaa ilmanvastusta sekin.

              Comment


                #8
                Nuo Lexus takavalot tuo mieleen joissain autoissa antiikkiradion.

                Ja kyllä nuo RS2/Porsche peilit ovat edelleen hyvän näköiset, vaikka reilun vuoden olen niitä tuijotellut. Itse en noihin vanhempiin Bemun M3- peileihin ole lämmennyt.Mutta tämän viimeisimmän M3:n peilit ovat hyvän näköiset.Samoin uusissa Porscheissa.

                Comment


                  #9
                  "e36 m3" helmat ovat kanssa yksi legendaarinen must-have tuuninkivaruste. Niin paljon kopioidut, että melkein jo näyttävät mauttomalta orkkiksenakin. :)

                  Nykyään näyttäisi olevan "muotia" aika monissakin autoissa pituussuuntaiset pokkaukset konepellissä ja/tai kyljissä. (edit. Siis nimenomaan teräväharjaiset, V-muotoiset pokkaukset.) Ovenkahvojen asettelu tuon kylkipokkauksen suhteen on mielestäni onnistunut alfalla ja bmw:llä, audilla ei ehkä niinkään.
                  Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 10.12.2007, 12:12.

                  Comment


                  • #10
                    tuli tuosta takalasin vastusverkoston käytöstä antennina, mieleen että tuossa profiilin vollessakin on takasivulaseissa samannäköiset vastusverkot ja luulin lämmittimiksi, mutta ne olikin näemmä radion antennilankoja :)

                    Comment


                      #11
                      Jo 89 Bluebirdissä on tuollainen radioantenni takalasissa.
                      Monet tuning "lexusvalot" ei kyllä omasta mielestä näytä yhtään hyvältä, kun on 5-6 erilaista pallukka työnnetty pieneen tilaan sikin sokin toistensa pääle limittäin, esim. bmw e36.
                      Uuden passatin takavalot sopii kyllä omaan silmään ja niissäkin on ehkä hiukan tuota lexus tyyliä.

                      Comment


                      • #12
                        Leksus-takavalot

                        Mitenkähän onnistuinkin tuplaamaan ...

                        Comment


                        • #13
                          Lexus-takavalot

                          Tuollaisiako tarkoititte :)

                          Comment


                            #14
                            Joo, mut ei noi nyt vielä pahimmasta päästä oo. Ja jonkun muun silmään varmaan tosi hyvän näköset, no makuja on moni a:)

                            Comment


                            • #15
                              Veikkaan, että Audin aloittaman trendin perässä lediparkit tulevat yleistymään. Nimenomaan tuollaiset ledirivit. Mun mielestä hienoin uutuus ajovalorintamalla sitten Angel Eyesien ja Xenonien. Samat arviot leditakavaloihin.

                              Mitsun Evojen ja Subarun Imprezojen takaspoilerit ovat kanssa aikalailla oma juttunsa. Omasta mielestä sen kokoiset laudat sopivat vain kyseisiin autoihin. Onko siihen vain tottunut rallin ja sen tuoman mielikuvan myötä, vaikea sanoa. Vastaava esimerkki löytyy kauempaakin historiasta, Lancia Delta HF Integrale EVO 2:sesta. Siinähän on vain sellainen lähes pystysuora levynpala takaspoilerina, mutta ilman sitä auto näyttää alastomalta..



                              Bemari aloitti E39 M5:en myötä myös tämän "pikkulippa"-suuntauksen. Nykyään näitä tapaa monissa eri autoissa.

                              Miksiköhän "M3-tyyliset"- levikkeet ovat kansan keskuudessa aina "M3-tyyliset"? Samantyylisethän oli mm. UR-Quattrossa ja Delta HF:ssä..

                              Comment


                                #16
                                Mikähän malli lienee kun ei ole evon ajovalot. Japanin malli ehkä. Takaspoileri on käännettävissä eikä sitä saa kovin pystyyn ilman välipalikoita. Tehtaan jäljiltä se on kattolinjaa jatkamassa.
                                Saa nähdä koska tuollaisen pystyn hommaamaan, aikomus on melko kova :)

                                Comment


                                • #17
                                  Yksi melko tuore, selkeä ja kiistatta tyylikäs signature style -elementti on uusimpien bemarien (ja olikos myös Seatien) peilien kääntyminen sisään ja nyt myös ylöspäin tuoden efektinä mieleen lambo-ovet.

                                  Comment


                                    #18
                                    Myös yksi tuning homma on lancer EVO V:stä alkaen mitsuissa käytetyn konepellin ilmareikien kopiointi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      pkleemola: Nuo kääntyvät peilit taitaa olla alunperin ranskasta ja olikos ne citikassa ensimmäisenä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                        Mikähän malli lienee kun ei ole evon ajovalot. Japanin malli ehkä. Takaspoileri on käännettävissä eikä sitä saa kovin pystyyn ilman välipalikoita. Tehtaan jäljiltä se on kattolinjaa jatkamassa.
                                        Saa nähdä koska tuollaisen pystyn hommaamaan, aikomus on melko kova :)
                                        No voi olla että tuo ei vain ole Evo 2.. Tuntemus ei mulla riitä kertomaan oliko Evo 1:ssä jo tuollainen lippa, levikkeet ainakin oli miedommat. Kuva on ainakin joltain japanilaiselta sivustolta. Itseasiassa mä luulin että vasta siinä Sedicissä on samankokoiset etuvalot. Pitänee tutustua joskus tarkemmin. Viesti kuitenkin lienee mennyt perille.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Miksiköhän "M3-tyyliset"- levikkeet ovat kansan keskuudessa aina "M3-tyyliset"?
                                          Varmaankin kyseessä oli kuitenkin nämä e36 m3:n helmat, jotka useimmissa tapauksissa on jopa peeloiltu väärinpäin, eli toisin kuin tässä kuvassa.

                                          Kyljille taittuvat peilit ovat myös oman muistini mukaan PSA:n kautta laajempaan muotiin tulleet, olisiko 607 tai C5 -sarjoista lähtien. Todennäköisesti kuitenkin tämäkin keksintö on ollut jo 10 vuotta aiemmin jossakin mersussa ::)

                                          Comment


                                          • #22
                                            shakal,

                                            onhan noita sisäänkääntyviä peilejä ollut maailman sivu jo.

                                            Tarkoitan yllä olevalla viestillä sisään JA ylöspäin kääntyviä taittuvia peilejä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Yksi selkeän tunnistettava, ja mukavasti merkin historiaan pohjautuva ominaispiirre on tämä nyky-Volvojen profiililtaan ratakiskon yläosaa muistuttava kyljen hartialinja. Erityisesti nykyinen ja edeltävä V70 tuovat mieleen 60-luvun Amazon Kartanoauton. Sama piirre oli myös 100- ja 200-sarjoissa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Lambo-ovet. Lambossahan moiset ovat olleet jo iät ja ajat, mutta nyt kyseisiä saranoita saa jo lähes autoon kuin autoon. Toisiin sopii paremmin, toisiin ei yhtään.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kevennys lambo-ovista (feat. oikein Kirjoitus): http://i12.tinypic.com/6sklcue.jpg

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja myös uudessa V70:ssä on tämä takaluukun Volvo-kirjaimet. Samanlailla kun vanhoissa kunnon Volvoissa. Eli kirjoitettu isoilla kirjaimilla, pitkällä välillä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jouni,

                                                      oletko laittanut nuo yllä mainitsemani peilinkääntötemput merkille?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Painosta sen verran, että koritekniikassa on menty, ja mennään tulevaisuudessakin huimaa vauhtia eteenpäin. Tulevaisuudessa voisin kuvitella, että erilaiset komposiitit ja muovit valtaavat alaa vähemmän rasitetuissa kohteissa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sori offtopic mutta edellisen viestiin viitaten, näyttääkö kenestäkään muusta tuo peräosasto himpun verran Aston Martinilta? http://www.sport-cars.org/site_img/l...rtin-DB9-1.jpg

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            tuli tuosta takalasin vastusverkoston käytöstä antennina, mieleen että tuossa profiilin vollessakin on takasivulaseissa samannäköiset vastusverkot ja luulin lämmittimiksi, mutta ne olikin näemmä radion antennilankoja :)
                                                            Tuosta tulikin mieleen, mulla oli A4:ssa tuommonen antenni ja nyt kutosaudisa ei ole. Siinä on joku *lvetin hainevä katolla >:( ruma ku perkele.
                                                            Tai ei sekään edes ole semmonen rehellinen hainevä vaan joku taaksepäin taivutettu muovinen tökö.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X