Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe Quattro 2.0 20V

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe Quattro 2.0 20V

    Joo,elikkäs tuomosesta autosta kaipais tietoa,ko ei oikein ole sattunu silmiin montaa yksilöä. Konehan nuissa on siis 5-syl ja tehoa näyttäis olevan 116kw ja vääntöä 200nm.

    Auto on vm. 90 ja mittarilukema 174tkm (en usko että kaikki on,vaikka huoltokirja pitäis löytyä)
    Varusteina on ilmastointia ja sähkölasia..

    Mitä yleensä ottaen nuissa coupeissa kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Koneen kestävyys kans olis mukava tietää,kuitenki kahenlitran kone,eikä se kuuluisa 2.3. Onko jotain heikkoa lenkkiä olemassa?

    #2
    Itselläni ei ole kokemusta kuin 2,3-litraisesta cq:sta (10v), joten tekniikasta en osaa sanoa juurikaan mitään. Tuo 2,0 20v on ilmeisesti sama kone kuin joissain 90 Audeissa(?)

    Sen verran huonoa coupe-mallisesta Audista voisin mainita näin talven tullessa, että pakkasella ennen liikkeellelähtöä kannattaa varata riittävästi aikaa ovien sulattamiseen (minulla ainakin ovet jäätyivät kiinni ikkunoiden kohdalta älyttömän usein, huolimatta erinäisistä kepulikonsteista).

    Tuolta löytyy jotain tietoa 20-venttiilisistä, mikäli englanti taipuu. Nähdäkseni noillakin sivuilla on keskitytty 2,3-litraisiin, mutta olettaisin että sieltä löytyy myös jotain yleistä.-> http://20v.org/

    Comment


    • #3
      Coupe on mukava auto ajella ja nätti, ainakin näin omaan silmään.
      Enpä mitään osaa oikein sano kun en moista ole koskaan omistanu.

      Auttaiskohan tuohon ovienjäätymisee, että laittais kunnon silikonit tiivisteisiin?

      Comment


        #4
        Ei auta. Coupessa lasi tavallaan menee tiivisteen "sisään", en osaa paremmin kuvailla, mut aika herkkä jäätymään kiinni.

        Comment


        • #5
          Noh,kävin tinkaamassa auton itselle. Kestihän siinä kaupan teossa 2½ tuntia ko soittelin huoltamoille ja kaikkialle. Perästä nimittäin kuulu semmonen ärsyttävä kloksaus ko kytkintä käsitteli tunteettomasti,mutta meinasivat kahdessa eri paikassa,että olis aika yleistä? Joku kardaanin alumiininen osa joka löystyy ja pitää kiriä? Soitin myös entiselle omistajalle jolla auto ollu 3 vuotta,ja hän oli pärjäillyt sillä ostohetkestä lähtien äänen kanssa.

          Mutta kone ei ole kyllä mikään kovin pirteä,8,9 näytti jossain? mutta ajotietokone toimi,ilmastointi toimi,nahkapenkit oli ehjän,lukot toimi yms. Ainoita vikoja oli just tuo perä/kardaani kloksaus,kuskin penkin kisko vähän irti ja ko oli vaihdettu S2 mittaristo/taustat,niin nopeusmittari hämäs jotain +10km/h matka-ajossa,ja liikkeelle lähdettäessä se vähän jumii.. Mutta auto on tosi hyvä ajaa ja muutenki iha ok kokonen.

          Comment


            #6
            Tuo kolahdus on tyyppi"vika", ei kannata huolestua. Voihan sitä auton alle mennä ja varmistaa, että perän takapäässä oleva pusla on ehjä ja kardaanin molempien päiden nivelet sekä ristinivel on suurin piirtein kunnossa. Ainakin päiden vakionopeusnivelissä on yleensä hieman väljää, mutta eipä se nyt niin hirveästi haittaa.

            Tuo 10 km/h tunnissa heittoa on normaali. Ja eihän noinkin painava auto nyt mikään raketti ole 160 hevosella, mutta kyllä sen pitäisi ihan kohtuullisen pirteä olla.

            Comment


              #7
              Joo, kone vaatii railakkaasti kierroksia, alta 4krpm on turha odotella mitään. :) Kyllä se sitten liikkuu ihan kohtuullisesti, kun pitää koneen pelialueella. Pakoputken vaihto isompaan tuo kivasti kierrosherkkyyttä, jos haluaa lähteä sille linjalle.

              Comment


              • #8
                No kattelin tänään nosturin alta auton pohjaa.. Ei ruostetta näkyny kuiten missään. Kardaanissa oli juuri sopiva välys olemassa,mutta normaalia kuiten on. pieni kilinä kuulu ko vähän heilutti kardaania,kuulu melko keskivaiheilta sieltä suojien alta,saattaa joku ruuviki vastata? Perän ajattelin kiriä soppeliksi ko saan uudelleen pukille. Pakoputken kannakekumi oli menny poikki ja putki oli hinkannu vetopyörästöön,muttei siis vakavaa jälkeä ollu,laitoin uuden kumin,ei tosin ollu aivan just soppeli,mutta laitella kuntoon..

                Joo näppärä sillä oli aamulla lumella/jäällä päästellä,mutta piti tosiaan uskaltaa vetää kiekkaa niin paljon ko voi kakkosella ja lutu pohjaan ennenkö perse lähti yhtään alta..
                Ikkunoiden tiivisteet kans aika kovettuneet,piti laittaa vähän pehmennysainetta,mutta ihan ok auto 17 vuotiaaksi :)

                Comment


                • #9
                  More Quattro Fun

                  Tota sitte seuraavaks tekeen ni irtoo se perse vähän paremmin jos leikkiä tahtoo.

                  Comment


                  • #10
                    "pieni kilinä kuulu ko vähän heilutti kardaania,kuulu melko keskivaiheilta sieltä suojien alta"

                    En tiiä onko koupessa sama kardaani ku mitä ysikympissä, mut mulla kolisee kans keskivaiheilla suojien yläpuolella jos käsin heiluttaa. Ja siellä ainakin ysikympissä on kardaanin tukilaakeri, josta mulla se ääni taitaa tulla. Tuskin mitään hirveen vakavaa kuiteskaan...

                    Ja samat jutut ton putkiston kanssa tullut vastaan täälläkin, kun etupöntön jälkeinen kannatinkumi katkeaa ni koko hoito makaa vetarin päällä. Itse huomasin sen vasta kun vetari oli hionut putkeen mukavan rylimääräisen rei'än ja alkoi putki pöristä vähän turhankin paljon :D

                    Comment


                      #11
                      Tukilaakerihan siellä klappaa. Voi (ja kannattaa) kyllä korjata, tosin ei vakio-osilla (koskei saa) vaan mm. bemarin osilla...

                      Comment


                      • #12
                        Juu,ens viikolla saan huoltoon..Meinaa etupalat jo hieman jumimaan. Mikäs nuissa on jakopään vaihtoväli? ko en ymmärrä italiaa? liekkö vanhoissa 60tkm vai 90tkm? Noh,eile sano sitte se viimene kannatin sopimuksen irti,mutta tilapäisesti on kahella nippusiteellä,kyllä sillä 2 päivää pärjää

                        Comment

                        Working...
                        X