Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

More quattro fun..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    More quattro fun..

    Soveltuu:
    Kaikki s2/s4/20v miekkoset ja miksei muutkin joilla on torsen
    akselien välillä mutta taka-akselilla on alipaineella toimiva
    lukko.

    Projetikuvaus:
    1. Poistetaan takapenkki
    2. Etsitään kuvassa näky aivo/aly purkki:

    3. otetaan sähkötöspeli irti ja katkotaan valko/sininen
    johto ilmeisesti nasta1

    4. kytketään liitin takaisin
    5. penkki takaisin kiinni.
    VALMIS.

    Ai mitä tämä tekee - se sun tarttee itse kokeilla..

    T: Liukkaita kelejä

    #2
    Juuri tätä minä olen kaivannutkin ja hiljaa issessein aatellu.
    Hyvä että ehdit protoilemaan ettei itse tarvitse ruveta arpomaan.

    Fiksuinta olisi varmaankin pistää tuohon vähän lisää kaapelia ja katkaisija esim. keskikonsoliin.

    Täytyy tammikuun loppuun mennessä ehtiä asentamaan...

    Comment


    • #3
      Kannattaa kuitenkin ajella harkiten tuo takalukko kytkettynä. Nordicaudin foorumilta löytyy lukuisia tarinoita tuon modin tehneistä joilta on menny perä atomeiksi.

      Tosin käyttäjässähän se vika on eikä modissa. Kunhan vain käyttää järkeä eikä rupea pitävällä alustalla pelleilemään, niin en näe miksi paikat hajoaisi. Tarkoitus on kyllä itsellänikin tuohon johtoon vielä joskus laittaa se katkaisin väliin...

      Comment


        #4
        Ideana vanha tuttu, mutta mikä on se heikko lenkki perässä? Hajoaako sieltä se akselit lukittava uraholkki vai kemppilukkotyyliin vetari ensimmäisenä vai jotain muuta?

        Hyvänä puolena systeemissä voi pitää sitä että kojetaulussa palaa muistutuksena lukon päälle jäämisestä se ABS:n valo, lukon saattaa jopa muistaa kytkeä pois siirryttäessä pois siltä suljetulta kikkailualueelta...

        Comment


          #5
          En tiedä koskeeko Quattroja mutta muissa autoissa hajoo perä kuivalla lukot kiinni ajaessa ihan ilman pelleilyäkin eli riittää ihan tavallisen risteyksessä/parkkipaikalla kääntymiset ja ennenpitkään perä sanoo sopparin irti. Onko näin myös Quattroissa?

          No, jokatapauksessa parhaalta idealta kuulosti se kytkin (ja merkkivalo) kojetauluun. Silloin voi homman tökätä päälle kun on varmasti liukasta ja tarvittaessa kuivalla pois.

          Comment


          • #6
            tuliko tästä valkosinisestä piuhasta nopeustieto tuohon älyaskiin??

            Comment


              #7
              kake: juu

              Tuota, samalla lailla se toimii alipaineella sellaisessakin autossa
              missä ei ole torsen askia, ja eipä ole kuulunut että urq:n periä
              olisi pitänyt joka talvi vaihdella.

              Siis ideahan on vaan se että 100% lukko EI lähde pois päältä
              25kmh nopeuden jälkeen, se päälle/pois nappi varotus valoinen
              toimii kuten aikaisemminkin. Kuka edes haluaisi asvaltilla ja kuivalla
              ajaa kemppi lukon kanssa? ei ymmärrä..

              Comment


              • #8
                hellurei.... kojetaulussa olis 1 vapaa pistokepaikka ja kaapelia löytyis.....mmmhh... taitaa tulla viikonloppurojekti.... laittas sen ohituskytkimen... mitenkäs katsastusherra suhtautuu tällaiseen?

                Comment


                  #9
                  Katsastusherra ihmettelee ja kummastelee ja sanoo "perskutarallaa, voi pojat teidän kanssa".

                  Eikai siinä katsastusherralla ole sanomista. Tuskin huomaa koko viritelmää. Eihän sitä pakko ole mainostaa..
                  Jakun se vielä tuon kytkimen kanssa toimiikin normaalisti, eli kytkeytyy pois + 25kmh nopeudessa.

                  Comment


                  • #10
                    pikainen katsaus kapiiniin ja totesin,että ohituskytkin olisi helpoin laittaa ja johdottaa keskikonsoliin. paikka olisi siinä valaistun akselikuvion etupuolella (ehkä poikittain). naftisti tilaa mutta pieni kytkin siihen varmaan sopisi. tähän lisäkytkimeen sais vielä helposti virran ryöstämällä akselikuvion valaistuksen syötöstä (kytkin merkkivalolla). mmmm.... ökykytkin "suojalipalla" olis varmasti näyttävä vai mitä? mitenkäs abs reagoi tähän ohitukseen? mekkivalo kirjoitusten mukaan palaa, eli, onko abs todella pois päältä?

                    Comment


                      #11
                      Abs on tietysti poissa pelistä aina kun lukko on lukittuna. Tämä modi poistaa vain lukon automaattisen aukeamisen 25 km/h nopeudessa.

                      Comment


                      • #12
                        erinomaisen loistavaa:) ei maar..lähen töihin hautomaan asiaa lisää.

                        Comment


                          #13
                          ohituskytkin

                          häilyvä mielikuva että kyseinen johtosarja kulkisi keskitunnelin sivuitse sinne penkin alle, ainakin jossain mallissa

                          Comment


                          • #14
                            Nyt vasta tämänkin löysin.
                            Joskushan samaa asiaa listalla kyselin kun tuntui tuo niin kiinnostavalta jutulta talvikelejä silmällä pitäen.
                            Pakko vissiin yrittää uskotella itselle etten aivan tyhmä ole kun silloinkin arvailin että homman saattaisi saada toteutettua pelkästään hden johdon katkaisemalla. Ei vaan ole kytkentäkaaviota olemassa.

                            Mutta kiitokset ohjeista, nyt on homma yksinkertainen toteuttaa. Taidanpa tehdä jo tänä iltana...

                            Comment


                            • #15
                              Vahingossa löydettyä.

                              Ne joilla on nopeusmittarin anturi siellä lootassa kuskinpuoleisen vetarin päällä, voivat tehdä tämän lukituksen myös, irroittamalla toi anturin piuha.

                              Nopeusmittari ei toimi tietenkään, mutta kytkentä kässärin vieressä/lukitus pelaa silti. Voi siis ajaa lukko päällä punarajaan asti. Ratapäiville ihan siisti juttu, ei kai siellä vauhtimittarilla mitään tekään. Ilottelun jälkeen vaan piuha kii ja taas mittari pelaa.

                              Tämä toimii ainakin mun Q.ssa AML-laatikolla varustettuna. Voi tietenkin olla, et mulla jokin paikka prakaa, mutta enpä ala sitä korjaamaan jos näin on.

                              Comment


                                #16
                                olisiko nuita kuvia jollakin kyseisestä liittimestä? aivo/aly purkki?

                                Comment


                                • #17
                                  Jari: tuolta löytyy pari kuvaa: http://razur.pp.fi/ohjeet/Keskikons.html

                                  Comment


                                    #18
                                    Kiitoksia Villelle kuvista.

                                    Pitää huomenna käydä modaus tekemassä...8)

                                    Jos se ei ennen ole menny luisussa niin nyt ainaki menee...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sama toimii ilmeisesti myös rs2:ssa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä sama modaus toimii kaikissa "höyrykoneissa"

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä, ja poksikin on ihan samassa paikassa. Justiista 2h sitten nappasin omasta romusta tuon piuhan poikki, ja kyllähän rupesi kulkemaan...

                                          Comment


                                          • #22
                                            mitäs jos tohon nopeussignaalipiuhaan kytkisi logiikalla jakajan? voisi säätää tuota irtoamisnopeutta
                                            pitääpä kokeilla :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Boksin puoleinen johto lienee myös syytä maadoittaa. Muutoin lukko saattaa tipahtaa pois päältä aivan satunnaisesti. Mulla ainakin lukko tipahteli pois aivan miten sattuu kun boksin johto roikkui ilmassa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Boksin puoleinen johto lienee myös syytä maadoittaa
                                                Nopeussignaali tulee maa- eli miinuspulssina. Ilmassa heiluva johto ottaa helposti korin osiin kiinni, pala teippiä eristeeksi niin häiriömahdollisuus eliminoituu.
                                                Sivistyneempi tapa on pistää katkaisija väliin jolloin on helppo itse päättää milloin lukko pysyy ja milloin poistuu nopeuden myötä automaattisesti. Esim. liukkaasti liikennevaloista ulos ja seuraavaan mutkaan joka on paljasta asfalttia kaipaa automaattisesti irtoavaa lukkoa toisin kuin jääradalla pyörittely.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Johdon päät ei päässeet ottamaan maihin kiinni. Ongelmana oli varmaan se että johtoon oli laitettu katkaisija väliin, joka taas oli keskikonsolissa. Kun kytkin oli auki, lukko tippui pois päältä jollain satunnaisella nopeudella. Ilmeisesti johtoon pääsi kondensoitumaan jännitettä, siksi ajattelin maadoitusta. Itse kyllä ratkaisin asian niin että poistin kytkimen ja turhat johdot, sen jälkeen lukko on pysynyt päällä ilman ongelmia.

                                                  <mutu>
                                                  Boksille tuleva signaali ei ole pulsseja vaan jännitetaso. Pulssit menee mittaristolle, joka muokkaa nopeustiedon jännitetasoksi, joka siirretään lukon ohjauspurkille. Jännite 0V tarkoittanee 0km/h.
                                                  Jos asia on noin niin sitten väinön jakaja saadaan aikaan sopivan kokoisella sarjavastuksella tai jännitteenjaolla kahdella vastuksella. Nyt ei ole mahdollisuuksia mitata asiaa, mutta jos jollain on tietoa asiasta niin korjatkaa ihmeessä.
                                                  </mutu>

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Boksille tulee pulssisignaali etutasauspyörästössä olevasta impulssianturista vuosimalleista -87 typ89, -88 typ44 ja V8 alusta saakka. Kyseinen signaali jaetaan nopeusmittarille, vakionopeussäätimelle, tasauspyörästön lukon ohjaimelle, orggisradiolle (GALA) sekä ECU:lle. Muistaakseni myös automaatti-ilmastoinnille sekä ABS:lle

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Minä en nyt oikein ymmärrä ton ylimääräisen kytkimen funktiota. Jos ton nopeustietopiuhan katkaisee boksilta, niin silloin automaaginen lukonpoisto häviää. Lukon kiuitenkin saa pois päältä edelleenkin siitä orkkisnapista. Mitä iloa siitä extranapista on jolla voidaan säätää, onko lukon poisto automaattinen vai ei. Joka tapauksessa joutuu painamaan nappia, jotta

                                                      a) lukko kytkeytyy päälle/pois päältä
                                                      b) lukon automaattikytkentä päälle/pois

                                                      Eli jos meillä on kaksi autoa, autossa 1 on poistettu automaaginen nopeusvahti ja autossa 2 on myös se poistettu, mutta automagiaa voi säätää erillisellä kytkimellä.

                                                      Ajatellaan edellämainittua tilannetta, jossa lähdetään liikennevaloista lukko päällä, mutta ennen seuraavaa risteystä lukko pitää saada pois päältä.

                                                      Autossa 1, kuski kytkee lukon päälle valoissa. Lähtee liikkeelle ja vähän ennen seuraavaa risteystä, hän painaa kytkimestä uudelleen, jolloin lukko lähtee pois. Yhteensä 2 kytkimen painallusta.

                                                      Autossa 2, kuski kytkee lukon päälle valoissa. Lähtee liikkeelle ja vähän ennen seuraavaa risteystä, hän painaa siitä automagian kytkentäkytkimestä, jotta magia pistää lukon pois päältä. Yhteensä 2 kytkimen painallusta.

                                                      Mun on oikeasti hirveän vaikea keksiä tolle ylimääräiselle automagianapille, jotain todellista tarvetta. Mielestäni yksi "turha" nappi vaan lisää. Jotenkin tuntuu loogisemmalta ratkaisu, jossa piuha on poikkaistu ja hommaa ohjataan sillä yhdellä orkkisnapilla tyyliin lukko päälle, lukko pois. Se ei toki suojaa siltä, että unohtaa lukon päälle, mutta ihan sama asia voi tapahtua ton automagian kytkentäkytkimen kanssa. Jos unohtaa, että lukko on päällä ja on unohtanut kytkeä automatiikan päälle, niin ihan sama tilanne, kun ensin selostetussa tilanteessa.

                                                      Onkohan tässä nyt joku juttu, jota minä vaan en tajua? Lisänappeja lisänappien vuoksi, vai saadaanko tolla ekstrakytkimellä joku oikeasti tarpeellinen toiminto aikaiseksi?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kytkin oli aluksi "varmuuden välttämiseksi", mutta kuten sanoit mitään hyötyä siitä ei ollut. Ja oikeastaan ainoan hyödyn koko takalukosta olen toistaiseksi havainnut ainostaan erittäin pehmeässä hiekassa ajettaessa. Noilla 3A:n tehoilla ei muuta hyötyä ole ollut.

                                                        Tai no toinen hyöty on että absit tippuu pois päältä samalla kun perälukko menee päälle.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          paskarinkejä voi vetää aivan kevyesti kuivalla asfaltilla.

                                                          helvetin kivaa!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vähän niinkuin tässä? http://81.231.241.194:8833/film/Rally_Johan_AudiS2(The%20movie).wmv (55Mt)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X