Audissa 135 000 km täynnä ja Mobil 1 0w-40 öljyillä olen ajellu 10 000 km vaihtovälein.
Silloin tällöin polttelen karstoja moottoritiellä siten,että vähitellen alan nostaa koneen kierroksia hyvissä ajoin ennen motarin alkua, motarilla ajan lähellä punaista kierroslukualuetta n.15 min. jonka jälkeen alan vähitellen laskea kierroksia ja pikku hiljaa palaan normaaliajoon.
Jotta pysyn nopeusrajoitusten alueella ja saan moottorin kierrokset korkealle minun on ajettava 2.vaihteella se 15 min.
Kun öljyjen ikä alkaa lähestyä 10 000 km en tarkkana miehenä enää näin aja vaan aina uudemmilla öljyillä.
Tarina jatkuu siten,että kohta olisi saatava pyörä liikenteeseen ja Audin meinasin laittaa seisontaan.Meinasin,että olisi hyvä jos ennen sitä saisi karstat polteltua ja uudet öljyt sisään niin ei kököt muhi koneessa seisonnan ajan.Koska nykyisillä Mobileilla on 10 000 km täynnä, suunnittelin laittavani tilalle Eurolin 5W-50 täyssynteettiset halpisöljyt, joilla ajaisin n.1000 km karstanpolttoajoa vanhalla suodattimella,jonka jälkeen taas Mobilit sisään ja uusi suodatin.
Kysyn mielipiteitänne, onko ajotapani karstanpoltossa järkevä, rasittuuko 2.vaihde liikaa, voiko Eurol-öljy tehdä haittaa???
Silloin tällöin polttelen karstoja moottoritiellä siten,että vähitellen alan nostaa koneen kierroksia hyvissä ajoin ennen motarin alkua, motarilla ajan lähellä punaista kierroslukualuetta n.15 min. jonka jälkeen alan vähitellen laskea kierroksia ja pikku hiljaa palaan normaaliajoon.
Jotta pysyn nopeusrajoitusten alueella ja saan moottorin kierrokset korkealle minun on ajettava 2.vaihteella se 15 min.
Kun öljyjen ikä alkaa lähestyä 10 000 km en tarkkana miehenä enää näin aja vaan aina uudemmilla öljyillä.
Tarina jatkuu siten,että kohta olisi saatava pyörä liikenteeseen ja Audin meinasin laittaa seisontaan.Meinasin,että olisi hyvä jos ennen sitä saisi karstat polteltua ja uudet öljyt sisään niin ei kököt muhi koneessa seisonnan ajan.Koska nykyisillä Mobileilla on 10 000 km täynnä, suunnittelin laittavani tilalle Eurolin 5W-50 täyssynteettiset halpisöljyt, joilla ajaisin n.1000 km karstanpolttoajoa vanhalla suodattimella,jonka jälkeen taas Mobilit sisään ja uusi suodatin.
Kysyn mielipiteitänne, onko ajotapani karstanpoltossa järkevä, rasittuuko 2.vaihde liikaa, voiko Eurol-öljy tehdä haittaa???
Comment