Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Saksasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuolta Ake:n sivuilta vuosikohtaisista EkoAke oppaista löytyy automallikohtaiset päästötiedot ->

    http://www.ake.fi/AKE/Ympäristö/Ek...AKE-oppaat.htm

    Ja muistakaa ostaessa pyytää myyjältä (jos ostatte liikkeestä) paperi (käytännössä vaatimuksenmukaisuustodistus) josta selviää auton co2-päästöt. Tulli ja katsastuskonttori (rekisteröintikatsastus) nappaa ne päästöt tuosta paperista ja saatte verotettua autonne pienemmällä veroprosentilla kuin yleisellä vero%:lla...
    Viimeksi muokannut Monster; 24.8.2008, 15:55. Perustelu: muokattu linkkiä

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
      ALV:in joutuu maksamaan verosta Suomesta aina.
      Mutta olen ollut siinä uskossa, että pitää olla VAT-tunnus jotta saa alvittomana ostaa Saksasta.

      Ainahan autoille tosin löytyy Export-price kun kysyy.
      Sorry, kun kysyn tyhmiä. En ole oikein perillä näiden juttujen kanssa, mutta tarkoitin, että maksetaanko ALV molempiin Suomeen ja Saksaan. Kumpaa hintaa minun pitäisi esim. tuolta mobile.de sivulta kytätä, jos haluan laskea auton todellista kustannusta.

      Monster kiitti linkistä. Kaivoin sen itse just hiukan aiemmin esille.

      Comment


        #33
        ALV maksetaan joko Suomeen tai Saksaan, jälkimmäiseen mieluummin kun on vielä toistaiseksi matalampi (19%).

        Autoverosta sitten maksetaan Suomessa taas vero joka ei kuitenkaan ole virallisesti ALV.

        Comment


          #34
          Siis voiko yksityinen valita kumpaan maahan ostohinnan ALV maksetaan?
          En ole itse tutkinut tuota niin tarkasti.

          Comment


            #35
            Riippuu liikkeestä, kaikki eivät suostu myymään export hinnalla ilman toimivaa Y-tunnusta. Enpä ole tuota juuri kysellyt kun ei ole kannattavaa nykytilanteessa.

            Comment


              #36
              Eli, jos saat Saksasta ostaa ilma ALV:tä, pitäs maksaa oma-aloitteisesti se ALV Suomeen?

              Muutama vuosi jo aikaa siitä kun viimeksi toin.

              Kukas tarkistaa, että se ALV tulee Suomeen sitten maksettua?

              Comment


              • #37
                Joo nyt ymmärsin mitä tuo Suomessa maksettava ALV tarkoittaa tullin sivuja luettuani. Eli siis Saksassa ostettaessa maksat hankintahinnan ALV:n, mutta Suomessa, kun maksat autoveron tulee siihen vielä kylkeen alvit. Nyt selkis täysin, mitä Jani Forss aiemmin sanoi.

                Comment


                • #38
                  Mistäs liikkeistä olette noita muilla mailla tehtyjä huoltoja kyselleet, kun Jyväskylästä ainakin ilmoittivat ettei onnistu muualla tehtyjen huoltojen/korjausten tarkastus? Vai laiskottikohan niitä eilen.

                  Comment


                  • #39
                    "Autoverosta sitten maksetaan Suomessa taas vero joka ei kuitenkaan ole virallisesti ALV."

                    Tämä "ALV"-kysymys riidanalaisena oikeudessa, joten kaikki me (tuontiauto) saamme palautusta aikoinaan n 10 v kuluttua?

                    Ps Autoverovalitukseni on ollut 5 vuotta käsittelyssä Hesan hallinto-oikeudessa:(

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäiseen kysymykseen, niiin miksei sitä a6:sta ruotsista? Talvivarustus, eli lohkolämmitin ja talvirenkaat jo mukana, ja hakureissu onnistuu varmasti myös itse, ja kustannukset ovat murto-osan siitä mitä saksasta hakiessa.

                      www.blocket.se sivuilta kun katsoo tarjontaa, niin vallan mukavasti löytyy autoja.

                      Itse olin kaupoissa juurikin vm. 2002 a6 2.7btq avantista, manuaali laatikolla ja s-line varusteilla olevasta yksilöstä. Hintaa autolla oli tinkaamisen jälkeen 118000sek, eli n. 12300e. Siihen verot mahti-järjestelmän kautta olisivat sitten olleet vielä päälle ~7500e. Eli karvan alta 20ke olisi ehkä juuri ja juuri päässyt.
                      Kuitenkin kyseessä ns. facelift a6 hyvillä varusteilla, niin hinta ei pitäisi olla paha.

                      Kauppa kaatui sitten myyjän aikatauluongelmiin ja rivienvälistä ilmenevään haluttomuuteen luopuakaan autosta. Ko. autosta löytyy muutama kuva ja tietoja, eli jos alkuperäistä kysyjää tämä auto kiinnostaa, niin laita privaa.

                      Auto oli muuten pohjoisruotsissa, ja myyjä lupasi tulla Haaparantaan vastaan (hamassa tulevaisuudessa siis kun hänelle sopii). ;)
                      Viimeksi muokannut quattro; 26.8.2008, 14:31.

                      Comment


                        #41
                        Ruotsista toki voi hakea myös, mutta siellä on monasti hintataso hieman kalliimpi kuin Saksassa.
                        Hakukustannuksissa taas ei loppupeleissä ole kyse kuitenkaan niin isoista summista.

                        Tietysti jossain 10000e:n veroineen autossa se voi merkata enemmän.

                        Ruotsista ehdokkaita etsineenä varustetasoissa on myös puutteita, ehdokkaita ei omalla kohdalla ole tarpeeksi tai hinnat on liian kovia.

                        Comment


                        • #42
                          Hintaero oli varsin marginaalinen kun vertasi tuota ko. autoa ja vastaavia saksassa. Tai no, tuo oli jopa halpa kun vertaa saksan tarjontaan 250hp 350nm manuaalilaatikolliseia biturboja.

                          Ja hintatasoon on hyvä ottaa myös nuo talvivarusteet mukaan hinnoitteluun. Puhutaan äkkiä jostain 1000e kustannuksesta.

                          Hakukustannuksissa on eroa, ainakin tässä tapauksessa. Toki jos ja kun pitää laivalla matkustaa edestakaisin fin-swe-fin, niin kuluja tulee.

                          Comment


                          • #43
                            Tuosta Saksan myyntihintaan merkitystä vähennettävästä alvista (eli se exportpreis) vielä sellaista, että eipä sitä mitenkään helposti suomalainen yrityskään pois saa. Siis toki saa, mutta on käytännössä melkoisen paperisodan takana, eli tarvitaan saksaksi käännetty kaupparekisteriote, todistus siitä että firma ihan oikeasti toimii ja alvin suuruinen panttitalletus. Pelkällä y-tunnuksella ei pitkälle pötkitä jos myyjäfirma on vähänkin isompi ja vientikauppaa tekevä.

                            Eri asia sitten on jos myyjä antaa jonkin tingityn "export-hinnan" siitä ilosta ettei autoa ja ostajaa todennäköisesti enää Saksassa näy, mutta sillä ei ole mitään tekemistä paikallisen alvin kanssa.

                            J-P

                            Comment


                            • #44
                              On tullut katteltua tuossa hieman tuota Saksan tarjontaa B7 nelkuista. Sen verran täytyy sanoa, että kovin paljon edullisemmalla Saksasta ei saa Suomen hintoihin nähden tuotua. Ainakin, jos haluaa quattron ja ne selvästi Suomiautoa paremmat varusteet. Mikäli tuolta haen siinä saa sitten olla varusteita yllin kyllin eli ainakin nahat, xenonit ja mielellään navigaattorikin. B7 "Suomi-audeissakin" alkaa olla monessa kaikki tarpeelliset ja joissakin nahkapenkitkin. Näyttää, vaan siltä, että A4:n kohdalla hakemisesta hyötyäkseen täytyy ostaa 1.9-2.7 TDI koneella oleva malli ilman quattroa ja nuo eivät edusta minulle tarvittavaa. Tulee kuitenkin, vaan 15tkm paikkeille kilsoja vuodessa. Pitäisi kuitenkin olla useamman tonnin Suomea halvempaa, kun sitten myydessä täytyy myydä "Suomi-autoja" niin paljon halvemmalla.

                              Tokihan nuo nelkut Saksassa halvempia ovat, mutta hakukustannukset, talvirenkaat ja lohkolämppäri on lisättävä hintaan. Noista talvivarustuksista puheen ollen, näyttää, että yllättävän monessa on penkinlämppärit mukana. Varmaan koittaisin ostaa myös sellaisen, josta löytyis jo webasto/eber valmiiksi. Niitäkin näyttää kyllä saavan. Pitääkö muuten paikkansa, kun jostain luin ettei Saksassa myytävät audit olisivat olleet jo useamman vuoden periaatteessa ihan samoja kuin Pohjoismaiden markkinoille tulevat. Tarkoitan lämppäriä yms?

                              Kysymys: Mitä VAG-kulkineita (BMW, Mersu mukaan vaikka) Saksasta kannattaa todella tuoda? Vai ovatko ne juuri vain nuo diisselit ja varauksella 3.0TDI Q.

                              Comment


                                #45
                                Saksassa myytävät autot on edelleen ja aina olleet samoja kuin Suomessakin myytävät. Suomen malleissa on vain maahatuojan toimesta valittu oletuksena winterpaket tms. Saman on saanut myös Saksassa myytyihin autoihin.
                                Sinänsä teknisiä eroja ei autoissa edelleenkään ole. Erot on tulleet edellä mainitusta winter paketista tai sitten muista optioista. Yksi tälläinen on huohottimen lämmitin. Samat on saanut Saksassa myytävään autoon.

                                Ettei nyt kukaan vain hulahula-mekossa lähtisi Saksaan, niin todetaan nyt se taas kerran. Saksassa sataa talvisin lunta ja siellä on pakkasta. Osassa Saksaa on jopa paremmat talvikelit talvisin kuin Suomessa. Miksi siis tehdä muka erillainen auto sinne ja Skandinaviaan?

                                Ja kyllä esim A4/A6 3.0tdiq tulee huomattavasti halvemmaksi hakea kuin ostaa Suomesta. Vaasassa Käyttöautolla on yksi A4 3.0tdiq avant 42000,-
                                Tuotuna saman saa yli 5te halvemmalla.
                                2.7tdi taas olisi järkevin teho/kulutuskantilta, mutta sitä ei muistaakseni saanut quattrona. Harmi sinänsä.

                                Penkilämmittimet on aina nahkapenkeissä, muissakin muovijakkaraa paremmissa taitaa olla.

                                Myytäessä toki on hankalampaa monasti tuontiauton kanssa, sitä en kiistä.

                                Jos ajelet 15tkm niin kattele bensa-autoa vaan. Niiden kohdalla taas tuominen ei nähtävästi ole niin kannattavaa.

                                Saksasta kannattaa tuoda hieman paremmin varustettuja malleja. Suomessa vastaavat on maksanu toisen munuaisenkin, joten niitä ei kovin paljoa löydy.

                                Comment


                                • #46
                                  ja kannattaa katsella autoja myös Ruotsista. Ruotsissa myytävissä autoissa useimmiten talvivarusteet = penkinlämmittimet.

                                  SEK:n heikko kurssi suhteessa EUR:n auttaa jonkin verran vertaillessa hintoja Ruotsi vs. Saksa. Hakukulut pienet Ruotsista haettaessa (200eur vs. saksasta tuonti helposti 1.000eur.) Ruotsista auto ostettaessa ei kilpirumbaa ostomaassa = ei tarvitse siirtokilpiä, ajelee vaan myyjän ruotsikilvillä Suomeen ja lähettää kilvet postissa Ruotsiin...

                                  Alla tällä hetkellä toinen sveduista tuotu auto...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pistän tämän kysymyksen nyt tänne. Eli onko suomessa liikettä tai jotain joka toisi ruotsista auton ja ottaisi vanhan vaihdossa?

                                    Comment


                                      #48
                                      Eikös jotkin isot liikkeet tee moista ihan kertomattaan ;)
                                      Ei vaiteska. Ehkei Rintajoupit sun muut lähde hakemaan mitään tiettyä, mutta myyvät kyllä tuomiaan kertomatta mistä maasta auto on peräsin. Pitää ihan kysyä aina onko tuontiauto. Sikäli kun sillä on mitään merkitystä.

                                      Btw. onko hajua paljonko Ruotsalaisien pyynneissä on keskusteltavaa vai onko tiukkapipoja hintojen suhteen?
                                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 2.9.2008, 13:59.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ja kyllä esim A4/A6 3.0tdiq tulee huomattavasti halvemmaksi hakea kuin ostaa Suomesta. Vaasassa Käyttöautolla on yksi A4 3.0tdiq avant 42000,-
                                        Tuotuna saman saa yli 5te halvemmalla.
                                        2.7tdi taas olisi järkevin teho/kulutuskantilta, mutta sitä ei muistaakseni saanut quattrona. Harmi sinänsä.
                                        Joo tuota 42t luokkaa ovat osa myytävistä, mutta kyllä tuolla viimeksi katsellessa Suomesta löytyy suht hyvillä varusteilla -05 3.0TDIQ 36t-38t. Ei kyl montaa tosin. Saksasta tuotuna laskeskelin yksilöstä riippuen hinnaksi lähemmäs 33t-35t vastaaville (mukana talvirenkaat, hakukulut yms.). Onhan noissa Suomessa olevissa hieman huonommat varusteet.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Petri K wrote: "Btw. onko hajua paljonko Ruotsalaisien pyynneissä on keskusteltavaa vai onko tiukkapipoja hintojen suhteen?"

                                          Kokemusta Ruotsista tinkimisestä kesäkuun lopulta. Tinkasin Blocketin kautta B6 Avantteja vm.2002-2004. Jos pyynnit oli luokkaa 11.000eur niin tarjosin "härskisti" 8.500-9.000eur. Laitoin spämmiä varmaan 15-20 autosta ja loppupeleissä about 3-4 olisi myynyt autonsa about 9.000 eurolla. Eli aika hyvin tinkivaraa Ruotsissakin. Sama homma siellä tällä hetkellä kuin koko euroopassa autokaupassa. Ei mene autot kaupaksi...

                                          Loppupeleissä ostin tuon A3:n "hyvällä" hinnalla...

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jussi on kyllä saanut melko hyvin sitten tingittyä jos noin paljon on tippunut hinnat.

                                            Mun käsitys taas on se, että kun ruotsissa ei ole euroja käytössä, niin summat tuntuvat siten suuremmilta myyjän mielestä. Eli jos myyjä tiputtaa auton hinnasta vaikka 20 000sek, niin se tuntuu hänestä tosi isolta rahalta, kun taas euroiksi muutettuna summa ei sinänsä ole vielä edes suuri. (markoista en nyt tässä enään ala jauhamaan, silloinhan se summa olisikin yhtäkkiä iso= ;D

                                            Eli oma kokemus on se, että kyllä sieltä muutaman sataeuroa voi hinta tippua, mutta että tuhansia euroja, niin harvoin jos koskaan onnistuu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              morjes.. oon hommaamassa audi a6 1.8t q ruotsista vm 00 aj150tkm mitähän luokkaa olisi verot siihen kun tullin sivuilta ei löydy vastaavaa.. tuonti maa ruotsi.

                                              Comment


                                                #53
                                                Nopeasti ottoautosta katsoen näyttäisi 1.8 (110kW) verot pyörivän 3-3,7kiloeuron välillä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  siis etuvetojenko vai onko tuossa haitarissa quattrot?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X