Eli tarvisin taas foorumilaisten mielipiteitä ostamisen kanssa. Kyseessä A6 4.2 V8 avant quattro vuosimallia -99. Autosta löytyy aukoton huoltokirja audin merkkihuolloista, kyseessä on ranskassa rekisterissä ollut, saksasta uutena ostettu peli. Vielä en autoa koeajanut, koska pelkään ettei paluuta ole =)
Autossa tuli istuskeltua jonkin aikaa, ja kaikkea herkkua olikin tarjolla. Ainoa mikä "puuttui" oli tiptronicin rattivaihteet, mutta eipä ne taida juuri itseäni haitata. Kuinka kaikki sähköinen, kääntyvät peilit, penkit, navi, yms kestää suomen talven?
Mittarissa kyseisessä pulkassa on 140tkm, joten mitä kulutusosia kannattaa tarkastaa vaihdetuksi? Jakopää lienee vaihdettu siinä 90tkm kohdalla, joten sitä ei pitäisi hetkeen tulla vaihtoon. Omalla ajolla kun tulee ihan max 10tkm vuodessa. Hieman bensasyöppöhän se on, mutta kun järjellä yritin ajatella että jos vaihtoehtona olisi samainen a6 2.7 biturbona, luulisi että vastaavaan tulee nopeammin koneeseen liittyviä huoltoja, lähinnä turbojen osalta.
Mitäs tekoa tukivarret on kyseisessä mallissa, että joutuuko niihin upottaan rahaa lähiaikoina? Onko jotain muuta, mikä olisi todettu "tyyppiviaksi"? Tiptronic taitaa vaatia vuosittaisen öljynvaihdon?
Kun näitä suomen oloja ajattelee, tulee aina mieleen lohkolämmitin, saako kyseiseen edes asennettua? (moottorihuone vaikutti hieman täydelle=) ja kuinka jaksaa ilman moinen mylly -30 asteessa pyörähtää käyntiin..
Kaikki mielipiteet, ohjeet, kokemukset, jne. jne. ovat tervetulleita!
Kiitoksia kaikille vaivautuneille!
Autossa tuli istuskeltua jonkin aikaa, ja kaikkea herkkua olikin tarjolla. Ainoa mikä "puuttui" oli tiptronicin rattivaihteet, mutta eipä ne taida juuri itseäni haitata. Kuinka kaikki sähköinen, kääntyvät peilit, penkit, navi, yms kestää suomen talven?
Mittarissa kyseisessä pulkassa on 140tkm, joten mitä kulutusosia kannattaa tarkastaa vaihdetuksi? Jakopää lienee vaihdettu siinä 90tkm kohdalla, joten sitä ei pitäisi hetkeen tulla vaihtoon. Omalla ajolla kun tulee ihan max 10tkm vuodessa. Hieman bensasyöppöhän se on, mutta kun järjellä yritin ajatella että jos vaihtoehtona olisi samainen a6 2.7 biturbona, luulisi että vastaavaan tulee nopeammin koneeseen liittyviä huoltoja, lähinnä turbojen osalta.
Mitäs tekoa tukivarret on kyseisessä mallissa, että joutuuko niihin upottaan rahaa lähiaikoina? Onko jotain muuta, mikä olisi todettu "tyyppiviaksi"? Tiptronic taitaa vaatia vuosittaisen öljynvaihdon?
Kun näitä suomen oloja ajattelee, tulee aina mieleen lohkolämmitin, saako kyseiseen edes asennettua? (moottorihuone vaikutti hieman täydelle=) ja kuinka jaksaa ilman moinen mylly -30 asteessa pyörähtää käyntiin..
Kaikki mielipiteet, ohjeet, kokemukset, jne. jne. ovat tervetulleita!
Kiitoksia kaikille vaivautuneille!
Comment