Kertokaas mikä noista 2000- luvun Audin bensakoneista on luotettavimman maineessa kun mittarissa on yli 300tkm. Tällä hetkellä ollu itellä käytössä pääsääntöisesti V6 bensakoneita eli 2,4-2,8 vapareita + 1,6 vaparibensa. Ei ole ollut huolta rikkoutuvista turboista.Noissa vanhemmissa V6 koneissa nestevuotoja ja öljyjähän joutuu lisäileen + 300tkm ajettuna mut muuten ei noissa ole ollut mitään perustavaa laatua olevaa isoa vikaa. 1,6:ssa oli joitain pikkuvikoja ja kulutusosia vaihtamalla sai pelaamaan.
Nyt pitäs päivittää uudempaan eli vm. 2002--> muutaman tonnin hintaluokassa mutta mitä noista uskaltaa ottaa koneeksi :
2,4 V6 vm.2005-->: kone on väärinpäin nokalla, jakopään tekoon joutuu pudottaan koneen pois ja lisäksi laahainongelmia. N.300tkm jälkeen kilahtaa kone jos laahainremonttia ei ole tehty
3,2/4,2 : onko sama juttu ?Näistä on vähemmän juttua foorumilla mutta samat laahainongelmat taitaa olla näissäkin. Onko konekin väärinpäin keulalla eli joutuu koneen pudottaa pois remonttia varten ?
2,0 bensa : nokka-akseliongelmat, öljynsyöntiongelmat, karstoittuva imusarja, öljynpaineongelmia, turbovikoja ?
1,8 bensaturbot : onko näissä samat ongelmat kuin 2,0 ?
1,6 bensa, näistä ei hirveästi tietoa löydy ?
Tämän hintaluokan vehkeet on yleensä jo ilman huoltokirjaa niin eipä niistä tiedä onko esim. mäntäremontti tehty vai ei eli ihan tuurissa on saako itselleen tuollaisen missä remontti on tekemättä.Onko noi 2000 luvun koneet samoja mitä on esim. VW/SKODA eli ei auta vaikka vaihtais merkkiä konsernin sisällä ?
Nyt pitäs päivittää uudempaan eli vm. 2002--> muutaman tonnin hintaluokassa mutta mitä noista uskaltaa ottaa koneeksi :
2,4 V6 vm.2005-->: kone on väärinpäin nokalla, jakopään tekoon joutuu pudottaan koneen pois ja lisäksi laahainongelmia. N.300tkm jälkeen kilahtaa kone jos laahainremonttia ei ole tehty
3,2/4,2 : onko sama juttu ?Näistä on vähemmän juttua foorumilla mutta samat laahainongelmat taitaa olla näissäkin. Onko konekin väärinpäin keulalla eli joutuu koneen pudottaa pois remonttia varten ?
2,0 bensa : nokka-akseliongelmat, öljynsyöntiongelmat, karstoittuva imusarja, öljynpaineongelmia, turbovikoja ?
1,8 bensaturbot : onko näissä samat ongelmat kuin 2,0 ?
1,6 bensa, näistä ei hirveästi tietoa löydy ?
Tämän hintaluokan vehkeet on yleensä jo ilman huoltokirjaa niin eipä niistä tiedä onko esim. mäntäremontti tehty vai ei eli ihan tuurissa on saako itselleen tuollaisen missä remontti on tekemättä.Onko noi 2000 luvun koneet samoja mitä on esim. VW/SKODA eli ei auta vaikka vaihtais merkkiä konsernin sisällä ?
Comment