Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q5 ostoa harkitsemassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Mie oon nyt jonkun aikaa pähkäilly tuollasen Q5 ostoa. Vähän Kahen vaiheilla olisko se 2.0 TDI vai tuo 3.0tdi. kyllähän tuolla pienemmälläkin varmaan pärjää.
    2.0 kanssa ei olis kallista Jakopää ongelmaa mut hihnan vaihtoja vastaavasti tietyn ajan välein. Kolmelitrasia on vähemmän tarjolla markkinoilla.
    Onko noissa koneen jatko samanlainen molemmissa?

    Comment


      #32
      Tietääkseni molemmat on ensimmäisessä korimallissa samalla 7-vaihteisella S-tronicilla (0B5), jos sitä tarkoitit? Perinteistä tippiä on ainoastaan jenkkimalleissa. Pienempää konetta on saanut myös manuaalina, 3.0 TDI:stä en ole varma.

      Comment


        #33
        Joo, sitäpä. Tuo tippilaatikko on vaa jotenki luotettavamman kuulonen. Alennus vaihteistoa noissa ei tainnu olla. Nykyaikana ku ollaan siirtymässä sähköautojen suuntaan ni automaatti olis lähempänä sitä. Kulutuksessa ei taida isoja eroja olla enää manuaalin ja automaatin välillä. Onkos noissa 2.0litrasissa ollu vielä niitä kansi ongelmia?

        Comment


        • #34
          Eipä ole ollut moisia ongelmia. Mutta tuohon koriin kyllä tarvii jo 3.0 TDI:n ehdottomasti.

          Comment


            #35
            Ja sanoisin myos, etta vahintaan faceliftia, eli B8.5 kannattaa katsella. Onko se nyt sitten 2013 etteenpain.

            Comment


            • #36
              Tuonne kirjoittelin 2.0TDI:stä aikanaan juttua. Ainakin 170hv versio keräilee hetki aikaa itseään ennen kuin tapahtuu mitään, mutta kyllä sillä pärjää, jos ei ole kiire.
              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...attro-s-tronic

              Comment


              • #37
                Hitto kun jatkuva autokuume vaivaa, vaikkei vanhassakaan oikeestaan mitään vikaa ole, mutta vaihtelu virkistäis.

                3.0tdi kiinnostaa. joko q5/a6 c7 tai q7

                Vahvimpana ehkä omaan käyttöön olisi tämä q5.
                Kokemuksia kaivataan.
                ilmeisesti näissä ei juurikaan ole s tronicin kanssa ollut murheita ?
                Miten on laatikot toimineet, jos otettu tosta 3.0 dieselistä voimia ?

                SQ5 taitais olla tiptronicilla, mutta menee valitettavasti yli budjetin.

                Comment


                  #38
                  Jos (S)Q5:een päädyt, niin valkkaisin semmosen missä ei ole panoraamakattoa. Niiden kans ei ole kuin ongelmia. Nimimerkillä, pitäisi taas kiskot putsata ja rasvata...

                  Oman reippaan vuoden kokemuksen mukaan oikein mukava matka-auto, kun on vähän korkeampi, niin näkeekin eteenpäin liikenteessä. Osa porukasta ei tykkää norsunkorvien kokoisista sivupeileistä, peittävät kyllä etuviistoon näkyvyyttä ja risteyksissä saa olla tarkkana.

                  Amerikan SQ5 malleissa on kaikissa tuo ruuviahdettu 3.0TFSI ja tykkään kyllä tuon moottorin luonteesta kovasti. Varsinkin nyt on kun ahtimen rulla pienempi. Tämä 8R-koppa on kyllä sen verran kookas ja painava, niin kylla se kutoskoneen keulille vaatii, oli sitten bensa tai diesel. En ole 8R-koppaista ajanut nelosdieselilla, mutta jos vertaa esim. B8 A4 farmariin vastaavalla konella, jo sekin on ihan laama, niin takuulla tämä painavempikin on. Tippariaskista ei mitään moitittavaa.

                  Comment


                    #39
                    Ehkä se pitää sit kolmelitrasta tupaöljy kampetta ettiä.
                    Mukava se olis et jos vaikka vaunun laittaa perään ni jaksaa vielä mennä

                    Comment


                      #40
                      Tehokkaimman 2.0 tdi:n (190 hp) olen faceliftin keulalla ja s-tronicina joskus koeajanut. Kyllä silläkin ehtii ja pärjää, mutta ei sitä menoa voi rivakaksi vielä luonnehtia. Kulutus on varsinkin kaupunkiajossa pienempi, kuin kolmelitraisessa.

                      Sellainen huomio vielä, että Q5 kontti on huomattavasti lyhyempi kuin B8 A4 Avantissa.

                      Comment


                        #41
                        Meillä ollut nyt reilu pari vuotta 2.0tdi 190hp -15 mallinen ja ei ole kyllä mitään moitittavaa. Vetoautona toiminut kymmenkunta kertaa pidempiäkin reissuja 2-2.4tn perässä (otteessa vain 2000kg) S-puolella kun vetää niin menee hienosti.
                        Viimeksi muokannut holkeri; 25.2.2022, 12:28.

                        Comment


                          #42
                          2.0TDI 170 hv-versioissa tuntuu olevan EGR:n vuotovikoja. Kestää noin 200 tkm ja menee vaihtoon.

                          Comment


                            #43
                            170hv näyttää olevan aika paljon myynnissä. Sen tehottomampaa ei varmaan kannata tuohon valita.
                            Onko noita ohjelmoitu miten? Mitä s-tronic tykkää ohjelmoinnista? -12 mallissa oli jotain eroja vanhempaan, onko noista urea laitteista mitään ongelmia ollu?

                            Comment


                              #44
                              Ei ole ollut mitään ongelmia urean kanssa, mutta aina parempi ilman urea laitteistoa. Ohjelmointia en ole nähnyt tarpeelliseksi.

                              Comment


                              • #45
                                Onko kellään kokemuksia vanhemmista Q5 hybridimalleista?
                                Viimeksi muokannut antti31; 21.3.2022, 23:59.

                                Comment


                                  #46
                                  Onko tommonen tuoreempi vm.-17-> malli pysyny yhtä vähävikaisena?Mites tuon ikäinen 2.0 TDI kestoltaan?

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuossa Q5 taitaa tuossa isolohkossa olla samat jakopään ongelmat mitä kutosessa.
                                    Miten sit noissa 2012->
                                    Näillä näkymin tuollanen 2.0 olis listalla.
                                    Vaihtoehtoja löytyy reilummin niistä.
                                    Paljonkos noissa oli hihnan vaihtoväli?

                                    Comment


                                      #48
                                      Nuo 177hv 2.0tdi:t taitaa melkein kaikki kärsiä siitä 3-pytyn EGR-ongelmista joka osassa johtaa kalliiseen moottoriremonttiin. itse en ainakaan tiedä missä vaiheessa olisi sata varmasti korjattu ennen 190hv mallia? Meillä on ollut -09 170hv CAHA ja hyvä auto ollut tekniikaltaan. On sitäkin jo rassattu mutta kuuluu lajiin... Ureahommaa olen itsekin vältellyt kuin ruttoa. En ajaisi millään hihnalla yli 150tkm, kun rullat jne. saattaa olla jo ihan kuivana.... Ja meillä siis manuaali, tottakai...

                                      Comment


                                        #49
                                        Eli noita 2litrasia on kahta tehoversiota noissa vanhemmissa. Ja tehottomampi on "parempaa"tekniikkaa? Vai onko nuo urea vehkeet niitä 177hv?
                                        Manuaalit noissa näyttää olevan aika harvassa. Mut jos öljynvaihdon on tehty ajallaan ni kait tuohon DSG voi luottaa.
                                        Onkos nuo panoraama katot miten herkkiä vuotamaan?
                                        Viimeksi muokannut harri81; 13.1.2023, 22:45.

                                        Comment


                                          #50
                                          Tulipahan tuollanen Q5 ostettua. 2.0 TDI, CAHA moottorilla
                                          Saksan tuonti ni aika kattavat varusteet.
                                          Suomenkielinen ohjekirja olis kiva et tietäs mitä mistäkin tapahtuu ja mitä ominaisuuksia löytyy.

                                          Comment


                                            #51
                                            Myaudi:sta löytyy suomenkielinenkin ohjekirja.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuossa tuota varustelistaa tutkiessa sattu silmiin varuste koodien mukaan autossa olis Tiptronic laatikko. Pitääkö paikkaansa vai onko Euroopassa laitettu molempia laatikoita?

                                              Comment


                                                #53
                                                Se tarkoittaa sitä manuaalista vaihteen vaihtotapaa (esim. rattiläpyskät).

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
                                                  Jos (S)Q5:een päädyt, niin valkkaisin semmosen missä ei ole panoraamakattoa. Niiden kans ei ole kuin ongelmia. Nimimerkillä, pitäisi taas kiskot putsata ja rasvata...

                                                  Oman reippaan vuoden kokemuksen mukaan oikein mukava matka-auto, kun on vähän korkeampi, niin näkeekin eteenpäin liikenteessä. Osa porukasta ei tykkää norsunkorvien kokoisista sivupeileistä, peittävät kyllä etuviistoon näkyvyyttä ja risteyksissä saa olla tarkkana.

                                                  Amerikan SQ5 malleissa on kaikissa tuo ruuviahdettu 3.0TFSI ja tykkään kyllä tuon moottorin luonteesta kovasti. Varsinkin nyt on kun ahtimen rulla pienempi. Tämä 8R-koppa on kyllä sen verran kookas ja painava, niin kylla se kutoskoneen keulille vaatii, oli sitten bensa tai diesel. En ole 8R-koppaista ajanut nelosdieselilla, mutta jos vertaa esim. B8 A4 farmariin vastaavalla konella, jo sekin on ihan laama, niin takuulla tämä painavempikin on. Tippariaskista ei mitään moitittavaa.
                                                  Varottelit panoraamakatosta. No tuollanenhan tuossa omassa nyt on?. Onko mitään ohjetta kiskojen putsaamiseen ja rasvaamiseen. Mitä rasvaa sinne kannattaa laittaa? Jos pääsis lämpimään talliin tai sit odottelee lämpimämpiä kelejä tuohon hommaan.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Rätillä ja talouspaperilla ite putsasin niin hyvin kun sain ne liukukiskot jne. Sitten laitoin reilulla kädellä WD-40 merkkistä sprayrasvaa. TSB suosittaa kahta eri rasvaa, toinen on tiivisteelle ja toinen kiskoille: G 052 141 A2 tiivisteille ja kiskoille G 055 751 A2. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...18#post1905618

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Noniin. Kovin kauaa ei siitä iloa ollu, Q5 siis. Täti päätti olla väistämättä oikealta tulevaa tasa-arvoisessa risteyksessä.

                                                      Samanlainen kampe pitäs nyt saada tilalle. Tai no ei välttämättä aivan samanlainen, kun tuo 2.0tdi tuntu pikkasen tehottomalle tuohon koriin, ainakin vakiona.

                                                      Vakuutustarkastajan päätöstä odotellessa selailin nettiautoa ja satuin vahingossa hakemaan SQ5 malleja.
                                                      Onko noissa miten paljon kalliimmat vakuutusmaksut? Jotain ässähinnoiteltuja vara-osia? Jostai olin lukevinani että muuten pitkälti yleisosia mut etujarrut olis erikoisemmat.
                                                      Konehan on kait samaa sarjaa audin kaikkien V6 koneiden kanssa, mukaan lukien jakopään ongelmat.

                                                      2.0tdi houkuttelis sillä että ei ketjuongelmaa, ja 09 ja 10 malleissa ei urea laitteistoa.
                                                      3.0tdi vois ottaa uudemman eikä niissä pissiä tarvi tankkailla(?)
                                                      Millaset käyttövoimaverot tuossa isommalla koneella on?
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 29.8.2023, 17:31. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Yleensähän vakuutusmaksut nousee kun teho/paino kasvaa, mutta aika tapauskohtaista, kannattaa vaikka hakea tarjous parin yhtiön nettilaskurista niin näkee parhaiten.
                                                        SQ5 vero näyttäis olevan 786,21 €/vuosi 2014-malliselle 3.0tdi:lle
                                                        En Q ja SQ eroja tarkemmin muista/tiedä, mutta S on ilmeisesti biturbo. Sen lisäksi sanoisin että alustan ja jarrujen osissa lähinnä eroa

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          1,5v nyt ajellut SQ5 ja on tämä nyt ainakin paras käyttöauto mitä itselle on koskaan sattunut. Jarrulevyt ja palat tuli vaihdettua tuossa keväällä itse ja hintaa tuli zimmermannin osille sparetosta noin 800e. Das autolta kysyin huvin vuoksi tuosta hommasta niin olisi maksanut melkein 2000e osat ja työt. Muuten tässä on toistaiseksi selvinnyt öljyjen ja suodattimien vaihdolla. Jakopäästäkään en ole sivuääniä kuullut. Vaihteistoöljyt kai olisi hyvä kohta vaihtaa kun alkaa pian olemaan 200k mittarissa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No sitä mie tuossa ku vertailin ni jarrut on jonkun verran kalliimmat mitä normi. Tukivarret sun muut taitaa olla aika pitkälti samat.
                                                            Mietin nuukana miehenä vaan noita tulevia remontteja jos tuohon SQ5 päädyn.

                                                            Metsämiehenä sen joutus mettään viemään, raaskiiko. Alusta vaan 30mm alempana mitä normaalissa. Silti enemmän mitä normi 4f kutonen.

                                                            Halvimmat näyttäs olevan 25k€ luokkaa nettiauto/tori.

                                                            Vaikeaa…

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              25ke budjetilla saa myös pari satkua ajetun Q7 4L 3.0TDI:n viimeisimpänä inkarnaationa. Eihän se yhtä herkkä ole liikkumaan kuin SQ5 ja onhan se vielä vanhahtavampi, mutta on siinä monia hyviäkin puolia. Käyttökulut tosin ei kuulu niihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X