Tuli hankittua tuollainen nykypäivänä suht harvinainen Audi harrasteautoksi. Ensimmäinen oma ajopeli aikanaan oli -74 80 S ja sen jälkeen on ollut haaveissa hankkia vastaavanlainen peli projektiksi. No ensimmäiset kasikympit ovat jo harvassa ja siksi tämä "facelift"-malli saa kelvata:)
Mars rot- värinen Audi on ollut ennen minua kahdella pitkäaikaisella nais omistajalla ja kahdessa autoliikkeessä. Viimeisen liikkeen myyjä ihmetteli ääneen että "hän luuli että tuota huolisi kukaan". No mulle kelpas.
Ajomäärä on melko pieni ikään nähden (141tkm.) ja huoltokirja sun muut paperit seurasi mukana. Lisäksi varustetaso on varsin kattava, esim. sisältä säädettävä vasen ulkopeili ja sävylasit...no siinäpä ne taisikin olla. Mutta ulkoa tuo on varsin korea kun tuota kromilistaa on siellä täällä.
Onhan tuossa melko paljon pintaruostetta ja pari läpireikääkin löytyy mutta muuten auto on alkuperäisessä ja hyvässä kunnossa. Sisusta on täysin ehjä oviverhoiluja ja penkkejä myöden. Myös kojetaulun päällinen on ehjä.
Nyt olenkin pähkäillyt että mihin suuntaan Audia alkaisi rakentamaan. Pitäisikö laittaa museorekisteriin koska työmäärä olisi nähtävästi melko pieni. Suurin homma olisi ruosteiden poistossa ja maalauksessa sekä parin pikkupuutteen korjaamisessa.
Toisaalta tästä saisi aika makean pikku muutoksilla. Lähinnä ajattelin ns. retrotyyliä eli reipasta madallusta ja leveitä vanteita. Putkikattoteline löytyisi myös ja vanhat Hellan lisäpitkät ja sumarit, noin rekvisiitaksi.
No katsotaan mihin päädytään jahka saan selvitettyä auton kunnon tarkemmin.
Sitten kysymys ja osatarpeita. Moottorikoodi on YP (=Ylen Ponteva) Mikä versio (75/85hv)se mahtaa olla?
Lisäksi tarvetta olisi oikean takakaaren rosterilistalle, alkuperäiselle vaihdekepin nupille ja joillekin pikkunippeleille. Joitain osia pystyn hyödyntämään toisesta typ82:sta jonka hommasin jo aikaisemmin, mutta nuo tarttisi löytää.
Tässä pari kuvaa hankinnasta duunipaikan pesuhallista. Kuten näkyy niin hommaa riittää.



Mars rot- värinen Audi on ollut ennen minua kahdella pitkäaikaisella nais omistajalla ja kahdessa autoliikkeessä. Viimeisen liikkeen myyjä ihmetteli ääneen että "hän luuli että tuota huolisi kukaan". No mulle kelpas.
Ajomäärä on melko pieni ikään nähden (141tkm.) ja huoltokirja sun muut paperit seurasi mukana. Lisäksi varustetaso on varsin kattava, esim. sisältä säädettävä vasen ulkopeili ja sävylasit...no siinäpä ne taisikin olla. Mutta ulkoa tuo on varsin korea kun tuota kromilistaa on siellä täällä.
Onhan tuossa melko paljon pintaruostetta ja pari läpireikääkin löytyy mutta muuten auto on alkuperäisessä ja hyvässä kunnossa. Sisusta on täysin ehjä oviverhoiluja ja penkkejä myöden. Myös kojetaulun päällinen on ehjä.
Nyt olenkin pähkäillyt että mihin suuntaan Audia alkaisi rakentamaan. Pitäisikö laittaa museorekisteriin koska työmäärä olisi nähtävästi melko pieni. Suurin homma olisi ruosteiden poistossa ja maalauksessa sekä parin pikkupuutteen korjaamisessa.
Toisaalta tästä saisi aika makean pikku muutoksilla. Lähinnä ajattelin ns. retrotyyliä eli reipasta madallusta ja leveitä vanteita. Putkikattoteline löytyisi myös ja vanhat Hellan lisäpitkät ja sumarit, noin rekvisiitaksi.
No katsotaan mihin päädytään jahka saan selvitettyä auton kunnon tarkemmin.
Sitten kysymys ja osatarpeita. Moottorikoodi on YP (=Ylen Ponteva) Mikä versio (75/85hv)se mahtaa olla?
Lisäksi tarvetta olisi oikean takakaaren rosterilistalle, alkuperäiselle vaihdekepin nupille ja joillekin pikkunippeleille. Joitain osia pystyn hyödyntämään toisesta typ82:sta jonka hommasin jo aikaisemmin, mutta nuo tarttisi löytää.
Tässä pari kuvaa hankinnasta duunipaikan pesuhallista. Kuten näkyy niin hommaa riittää.




Comment