Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R8 uudistuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Sattui vielä hyvä tuuri, kun astuin R8:n puikkoihin, niin ns. johtoauto paineli menemään melko vaudikkaasti - ei tietenkään lähelläkään limiittiä, mutta vauhdikkaasti. Sai antaa kakkua R8:lle sen verran, että sain lähtemään sen pieneen sivulinttaan. On se vaan hieno kokemus, kun on alusta ja tehot (610hv) kohdillaan. Ei tullut kertaakaan sellainen fiilis, että kohta on ohjaamo täynnä käsiä.

    Comment


    • #32
      R8 uudistuu

      Itse sain ihan vauhtia kun pyysin veturilta :-) Race moden kun laittoi päälle niin meni ihan yrittämättäkin luisussa. Oli kyllä helppo ajettava, tehot lähinnä tuntui maiseman vaihtumisena kun sitä tuli koko ajan ja tasaisesti, eikä tosiaan ylimääräistä työtä tarvinnut penkin ja ratin välissä tehdä. Ihmettelin kyllä miksei vastaavaa ohjausta Audi saa ängettyä muihinkin malleihin. Tuo kun oli tarkka ja antoi hyvin palautetta ja toteutus on kuitenkin sähköinen
      Viimeksi muokannut tumu; 15.10.2015, 22:44.

      Comment


        #33
        Teknavissakin juttu: http://teknavi.fi/autot/ajossa-suome...a-voimaa-video

        Comment


        • #34
          Tässä vielä tuoretta IL:n artikkelia:

          http://www.iltalehti.fi/autot/2015101620524642_au.shtml

          Comment


            #35
            Taisinkin tämän "koeajoauton" nähdä kuun alkupuolella Sjöbergin lavalla, juuri edellisenä päivänä kun olitte kokeilemaan päässeet. En ainakaan usko, että kovin montaa mustaa plussaa Suomessa vielä pyörii :P

            Comment


              #36
              Taidetaan siirrot eri liikkeiden välillä tehdä juurin ton firman toimesta?

              Comment


                #37
                Suomen ainut autohan se on. Kävin ajamassa sen 21. päivä ja lähti sen jälkeen Helsingistä Turkua kohti

                Comment


                  #38
                  Toinen juttu Teknavissa: http://teknavi.fi/autot/koeajo-audi-...vyn-huipentuma

                  Comment


                  • #39
                    Vaihtelee noi kirjoitukset ja tuntemukset tuosta R8 plussasta. Auto Bild testasi radalla, vastapelurina oli Porche 911 GT3 RS. Nyt en kyllä laittanut rataa mieleeni jossa ajettiin, broidin lehteä selailin niin ei ole nyt käsillä. Oisko se radan pituus ollut 3-4 km:n välillä. Porche nokitti reilulla kahdella sekalla / kiekka ja autoa kehuttiin kovasti eikä varmaan syyttä.
                    Moitittiin jotta Audi ei ollut tasapainoinen kovissa jarrutuksissa, "tanssahteli" keinuen. Peränkin moitittiin olevan rauhaton, suunta labiili. Kovissa nopeuksissa ei ollut testaajien mielestä enään mukava. Ohjauksen keskialue oli tunnoton ja puskua kaarteissa joka syö nopeutta. Niin nää oli nyt ulkomuistista mutta osapuilleen noin oli autoa arvioitu. Tää arvio ei syö yhtään mielitekoja siitä että olis hemmetin hienoa päästä kokeilemaan ens kesänä;)

                    Comment


                      #40
                      Tuossa saksalaisessa Auto Bild Sports Carin tekstissä mainittiin vain yhdessä lauseessa että R8:ssa oli normirenkaat ja GT3 RS:ssä semisliksit. Teknisissä tiedoissa oli että GT3 RS:ssä oli Michelin Pilot Sport Cup 2:t ja R8:ssa Pirelli PZerot. Testijutussa mainitulla radalla pelkästään noiden renkaiden välinen ero on 1-2 sekuntia Michelinin eduksi. Samoin R8:n levoton käytös ääritilanteessa tulee todennäköisesti rata-ajossa liikaa lämmenneistä (varsinaiseen rata-ajoon huonosti sopivista) renkaista. En väitä, että uusi R8 olisi rata-ajossa nopeampi kuin GT3 RS (joka autona on kilvissä oleva kilpuri) mutta ihmettelen ettei rengasasiaa noteerattu testissä isommin. Todella hienoja laitteita molemmat mutta yllättävää kuinka hyvin kuitenkin 190 kg painavammalla R8:lla pysyy GT3 RS:n vauhdissa.

                      Comment


                      • #41
                        Nuo Misukat on muuten varmaan lämpimänä hyvät, mutta aika lipsakkaan oloset kadulla ns. normiajossa. Itellä nuo turbossa, niin ei paljo tartte ku ollaan sladissa. :)

                        Comment


                        • #42
                          Hyvä huomio Hannulta tuo rengastus, minä selailin Suomi-versiota, joko siinä ei mainittu ollenkaan tai sitten vaan ohitin asian. Onhan toi jo lähtökohtaisesti väärä asetelma jos verrataan autoja radalla ja gummit ei ole vertailukelpoisia keskenään. Niin ja tää mun kommentin tarkoitus ei ole viedä yhtään pois Porchen paremmuudesta radalla.

                          Comment


                            #43
                            Juu ei nuo cupit ainakaan täällä härmässä kunnolla sovellu jokapäiväiseen käyttöön kun haistavat sateen vähintään kolmen kilometrin päästä... :) Mutta radalla kuivalla kelillä kurvailuun ne on loistavat! Kannattaa noudattaa valmistajan ohjearvoja ilmanpaineista tarkkaan niin cupit pysyvät pidempään hyvässä ajokunnossa.

                            Comment


                            • #44
                              Ihmettelin tuota rengasasiaa itsekin, ja kuittasin ajattelemalla, että kai AB:n politiikka on testata autot siinä varustuksessa kuin ne rullaa kaupasta ulos.

                              Maininnan tuo olisi ansainnut kyllä. Ammattitaidottomuutta kollegalta jättää huomiotta.

                              Comment


                              • #45
                                Tälläinen uudenmallinen r8 vyöry juuri helsingin centteriin sisään. Jumalauta on makiat äänet tossa vehkeessä.

                                Comment


                                • #46
                                  ^reilu vuosi sitten kun pääsi sitä R8V10 Plussaa testaamaan ja katsomaan läheltä, niin vielä kahden metrin päässä takana seistessä lepatti lahkeet, kun sille tarjosi kakkua paikallaan... siinä huomasi mikä on auton ja auton ero.

                                  Comment


                                    #47
                                    https://www.autoexpress.co.uk/audi/r...ith-more-power

                                    Kappas.. Ei ihan paha.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kaipa tuo kelpais... :) En vaan tykkaa tuosta liian mustasta perasta, varmaan lampo-ongelmien takia tuo pera pitaa olla tuota kanaverkkoa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X