Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi q5 vm.2011

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi q5 vm.2011

    onko tiedossa mitä muutoksia on tulossa vm.2011 q5:een

    #2
    Muutoksethan / speksit on jo myyntitiedoissa ja luetteloissa, kun mallivuosi tehtaalla on vaihtunut jo ennen syksyä. Se, mitä on muuttunut 2010-2011 löytynee googlella, myyntimiehet harvemmin näitä tietää, mutta tuskin on montaakaan näkyvää muutosta tehty

    Comment


      #3
      Q5

      Hybrid

      Comment


        #4
        Tehtaan vuosimalliin 2011 ei mitää ihmeempiä tullut. Nyt syksyllä 2.0 TDI 170hp tuli AdBlue-kusisysteemi, tällä muutoksella EURO4 -> EURO5 päästöluokkaan. Samalla tosin CO2 nousi.

        Hybriidistähän voi lukea sieltä sun täältä, kattellaan nyt koska niitä oikeesti tulee.

        Comment


        • #5
          Uusi 8 vaihteinen s-tronic tuli korvaamaan edellisen 7 vaihteisen.

          Comment


            #6
            "Uusi 8 vaihteinen s-tronic tuli korvaamaan edellisen 7 vaihteisen"

            Eikös se S-tronic ole edelleen 7-pykäläinen, 2011 tiptronicissa taas 8 vaihdetta?

            Comment


              #7
              S-Tronic on kyllä sama 7-pykäläinen euromarkkinoilla.

              Comment


                #8
                Eikä Q5 mallissa ole mitään perinteisiä tiptronikkeja, kaikki ovat S-tronic vaihteistolla.
                Viimeksi muokannut pulla; 13.12.2010, 17:21.

                Comment


                  #9
                  Paitsi jenkkimallistossa. Selvisi tuolla jossain toisaalla.

                  Comment


                    #10
                    Juu, jenkkimallissa 8-pykäläinen tiptronic (minulla siis sellainen)

                    Comment


                      #11
                      Ihan mielenkiinnosta, miksi jenkkimarkkinoilla on päädytty moiseen ratkaisuun?

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                        Ihan mielenkiinnosta, miksi jenkkimarkkinoilla on päädytty moiseen ratkaisuun?
                        Mahtavatko Jenkit karsastaa vielä S-tronic-vaihteistoa "maastureissa"?

                        Korjataan, näyttää olevan 8v Tippiä tarjolla myös A4;ään. S-tronicista ei mitään puhetta. Mystistä.
                        Viimeksi muokannut pulla; 14.12.2010, 20:00.

                        Comment


                          #13
                          Mahtavatko Jenkit karsastaa vielä S-tronic-vaihteistoa "maastureissa"?
                          Tällainen semiJenkki ainakin karsastaa. Tai ei nyt sentään karsasta, mutta mieluummin ajelen perinteisellä automaatilla kuin tuolla S-tronicilla. Aikanaan tuli 100kkm ajeltua S-tronicilla (A3 2.0tdi) ja vaikka ihan tyytyväinen olinkin niin kyllä nämä nykyiset normiautomaatit vie voiton. Etenkin tämä uusi 8 pykäläinen on todella asiallinen loota jossa vaihdot ei tunnu nimeksikään eikä vielä ole eteen tullut tilannetta jossa olisi esiintynyt vaihteiston sekoilua.

                          Toki tuo oma S-tronic oli vanhaa sukupolvea, mutta siinä oli omat akilleen kantapäänsä. Lähinnä siis tilanteet joissa laatikko on valmiudessa vaihtamaan johonkin suuntaan, mutta rytmin muutos tarvitsisikin toisen pykälän.

                          Comment


                          • #14
                            Hitto että kuumottaisi tuommoinen hybridi Q5. Harvoin erityisesti innostaa tuommoiset taloudellisuuteen tähtäävät ratkaisut, mutta Audin muodossa kyllä. :P Lottovoittoa odotellessa.

                            Comment


                            • #15
                              Facelift julkistettu via Fourtitude.com.

                              Melko pienillä muutoksilla näyttäis menevän. Hybridi olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto.

                              Comment


                                #16
                                Uusi huippumalli SQ5 julkaistu

                                Audi julkaisi eilen tällä hetkellä tehokkaimman version Q5 mallistoon, SQ5 TDI. Taitaa olla ensimmäinen diesel-ässäaudi. Keulalla 3.0 V6 TDI tuplaturbo 313 hp/650 Nm, sama kone kun A6 mallistossa. 0-100 km/h 5,1 s, 7,2 litraa satasella kulutus.

                                Ulkonäöllisesti aika mietoja muutoksia. Audi on rekisteröinyt itselleen myös RSQ5 mallinimen joten jos sen myötä tulee sitten se ulkonäöllisestikin tehomalli, keulalla luultavasti 3.0 TFSI kone jollain viritysasteella.

                                http://www.worldcarfans.com/11206154...5-tdi-unveiled

                                Comment


                                • #17
                                  Vaikka olisi kuinka hieno V6 tuplaturbo diesel niin on silti melkoinen markkinointimoka esitellä sen nakutusta konetilassa. Putkesta tulee kyllä asialliset pörinät mutta nyt näistä videoista jäi mieleen vain tuo nakutus.

                                  Comment


                                    #18
                                    No sittenhän tässä vaan odotellaan RSQ7:aa. Niin ja rehton kanssa samoilla linjoilla - ei S saa ollla diisseli. Sitä varten voi ostaa Bemarin, siis M-diiselin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vasen jalka edelleen sen verran paskana, että seuraava auto on melko varmasti automaatti. Toisekseen minun ois hiukan helpompi mennä hiukan korkeampaan autoon, joten Q5 S-Tronic vois olla hyvä vaihtoehto, tietysti myös A4 Allroad.

                                      Voiko joku sanoa ylläpitokulujen eroa esim. A4:seen vastaavalla tekniikalla ja onko S-Tronicin kestävyydestä mitään käsitystä? Moottori 2.0TFSI tai 2.0 TDI.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Sanoisin näin, että parhaat vaihtoehdot olet pistänyt harkintaan kun A4 Allroad & Q5 kun ovat ehdolla. Homma menee niin että A4 Allroad on minun mieleeni ja istuu mun käyttötarkoituksiin kuin nyrkki silmään. Q5 taas tekee sen kaiken saman ollessaan isompi auto mutta silti lähes yhtä ketterä. Ehdottomasti Audin paras kokonaisuus tuo Q5nen. Ylläpitokulut ovat loppupeleissä aikalailla samalla tasolla pitkässä juoksussa, mutta toki A4 kuluttaa aavistuksen vähemmän kun on virtaviivaisempi otus.
                                        S tronicin kestävyyttä ei mielestäni tarvitse jäädä miettimään. Olen päivittäin näiden laitteiden parissa enkä edes tähän hätään muista yhtään erityistä tapausta jossa olisi S tronicin kanssa ollut ongelmia.

                                        Comment


                                          #21
                                          Törmäsin tuossa yhteen 105kW 2,0TDI malliin. Onko Suomeenkin tuotu myös tuota "pikkutehoista" 2,0 TDItä? Olen ajanut tuota 125kW versiota joka jo tuntui melko rauhalliselta........ Kuinka hyvin huomaa -20kW eron? Kokemuksia?

                                          Plus, miten noista Dieseleistä erottaa parhaiten nuo ureaa polttavat yksilöt?
                                          Viimeksi muokannut TJK; 21.8.2012, 08:59.

                                          Comment


                                            #22
                                            AdBlue-versioissa on kusisäiliön korkki tankin luukun takana. Kusimalleissa lisäksi co2 nousi 184 grammaan, taisi olla 179 ennen sitä. Pikkukonetta on tuotu Suomeen mutta ne ovat keppivaihteisia. Nyt juuri näinä aikoina tulleessa faceliftissä kusisysteemi jäi pois ja koneissa muutenkin päivitystä, ekat faceliftit ovat juuri tuleet maahan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Spooshy, kiitoksia! DSG-laatikoiden kestävyydestä on juttua riittänyt, eikä läheskään aina positiivista. Vaikka ymmärtääkseni noissa ei S-Tronicin kanssa olekaan samoja osia, niin suht tuore tekniikka välillä mietityttää.

                                              Mut kiitos vielä, kunhan saan nyt omaa tilannetta vähän selkeytymään, niin pitää laskea rahavaroja ja jossain vaiheessa ruveta miettimään vakavammin :)

                                              Comment


                                                #24
                                                DSG-keskusteluun viitaten.
                                                Ajettiin Romppasen kanssa Nyrrellä viimevuonna vw sciroccolla, joka oli varustettuna ko. vaihteistolla. Kilometrejä oli 20tkm ja laatikko toimi loistavasti. Kysyttiin vuokraamosta, että montako laatikkoa on jouduttu Nyrrerääkin takia vaihtamaan. Vastaus: Ei ainuttakaan. Vastaus on vuorafirman edustajan suusta, mutta en näe syytä valehteluun.
                                                Tuollahan vaihteisto joutuu kohtuu kovaan kestotestiin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Totta tuokin että DSG:n kanssa on ollut ongelmia. Omalle kohdalle osuneet ongelmat ovat suurelta osin johtuneet siitä ettei huolto-ohjelman mukaista öljynvaihtoa ole laatikolle tehty ajallan. Näitä siis VW tuotteiden kanssa. Hassua kyllä että laatikko on periaatteessa sama, mutta Audin malleissa ei tuota ongelmaa ole tullut vastaan.

                                                  Tiedä sitten, mahtaako 2.0 TFSI-koneet jotenkin hellävaraisempia sille laatikolle kun 1.4:et ovat olleet. Ja tuoreempi S tronic on kuivankytkinlaatikko eikä sillä tietty silloin ole merittyä öljynvaihtoväliä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Audin pitkittäiskoneiset kaksoiskytkinlootat ei nyt kyllä ihan samaa ole mitä konsernin poikittaiskoneisissa olevat.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos O.J. sulla ehdolla A4 allroad ja Q5, niin tsekkaa ennen valintaa myös Q3. Saatat yllättyä!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos tämän viestiketjun Q5 kiinnostuneita on tulossa Tahkolle, niin la päivän ajan on hybridi vetoinen versio ihmeteltävänä paikanpäällä.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X