Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant 2,0TDI 125kw

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Avant 2,0TDI 125kw

    Mietteitä lähinnä ko. moottorista eli onko korkeamman hinnan väärti? Säästömallin (100kw:n) koeajoin, mutta omaan makuuni se tuntui liian tehottomalta jos verrokkina bensa 1,8T.

  • #2
    Hassua ettei kellään kokemuksia ko. ajokista? No tääl pian on, kaupat tehtiin ko. business versiosta ja saapuu huhtikuussa.

    Comment


    • #3
      Hmmm... onkohan tuo 100 -> 125 kW tehty softalla vai onko muitakin muutoksia? Vaikuttaa tuo 100 kW johonkin määrättyyn markkinaan tehdyltä budjettiversiolta.

      Huhtikuussako lupasivat? Mulla on alustava tuotantoviikko 17 ja luovutus toukokuun puolessa välissä. Tilauksen tein "jo" viikko sitten (14.1.). Että pellitkin taitaa olla vielä malmina kiirunassa...

      Edittiä: niin siis mulla A6
      Viimeksi muokannut mremonen; 21.1.2010, 15:44.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja ottivaappu Näytä viesti
        Hassua ettei kellään kokemuksia ko. ajokista? No tääl pian on, kaupat tehtiin ko. business versiosta ja saapuu huhtikuussa.
        Muista sitten kirjoittaa forumille ja kertoa kokemuksista muillekin. :)

        Comment


        • #5
          Noitten nelosten suhteen voi selata ultimatevw.comista sitä yli 450-sivuista ketjua jossa varmaan on kokemuksia jos toinenkin =)

          Eiköhän toi isompi öljypoltin ole se parempi vaihtoehto muutenkin, veikkaan että ei ole pelkällä softalla tehty kuitenkaan.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
            Hmmm... onkohan tuo 100 -> 125 kW tehty softalla vai onko muitakin muutoksia? Vaikuttaa tuo 100 kW johonkin määrättyyn markkinaan tehdyltä budjettiversiolta.

            Huhtikuussako lupasivat? Mulla on alustava tuotantoviikko 17 ja luovutus toukokuun puolessa välissä. Tilauksen tein "jo" viikko sitten (14.1.). Että pellitkin taitaa olla vielä malmina kiirunassa...

            Edittiä: niin siis mulla A6
            Näin tekivät, voi olla et tulee aikaisemminkin. Oli noin yleisellä tasolla juttua autojen toimitusajoista niin kuulemma Q7 joutuu odottelemaan yli 7kk kun oli semmoisen marraskuussa myynyt ja saapunee joskus juhannuksen tienoilla.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
              Muista sitten kirjoittaa forumille ja kertoa kokemuksista muillekin. :)
              Joo :) Sen verran pitää lisäillä et varusteita tuli otettua seuraavat: sport-paketti, kommunikaatiopaketti, sisävalopaketti, met.väri, polttoainetoiminen lisälämmitin,tummennetut taka/takasivulasit ja vetokoukku. Suomen päässä laitetaan sit viel lohkolämmitin satunnaiseen "tolppa pysäköintiin".

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja ottivaappu Näytä viesti
                polttoainetoiminen lisälämmitin
                Moro, mitenkäs tuon hinta suhteessa kotimaassa asennettuun? Tuleeko tuosta jotain etua (esim. integrointi MMI:hin, tms.) jälkiasennettuun?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
                  Moro, mitenkäs tuon hinta suhteessa kotimaassa asennettuun? Tuleeko tuosta jotain etua (esim. integrointi MMI:hin, tms.) jälkiasennettuun?
                  Hinnassa on noin 300e eroa, tämä tehdasasennettu on kalliimpi. Kuten jo arvelitkin niin ko.vermeen käyttö/ohjelmointi tehdään informaationäyttö systeemin kautta, sen lisäksi on langaton kaukoohjain, luultavasti päälle/pois mallinen.
                  Leipäänsähän myyjä tietenkin ajatteli tässäkin kohtaa mut kovasti suositteli tätä tehdasmallia, vaikkakin sanoi et heilläkin jälkiasennuksena saa. Ajattelin vaan sitä et kun se rakennusvaiheessa autoon laitetaan niin ei tarvitse "hyppyjohtoja" autoon heti uutena vetää/purkaa kojelautaa jne. Ja kuulemma jonkin verran on ollut sit webasto/eberi asentajien työnjäjessä moittimista.

                  Comment


                  • #10
                    Jokos toi Audin tehdas-Webasto osaa vakiona lämmittää myös moottorin? Kutosen vastaavat taitaa olla vaan sisälämmitys/-tuuletustoiminnolla.

                    Vai tehdäänkö toi moottorinlämmityskytkentä sitten Suomessa maahantulovarustelussa?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viesti
                      Jokos toi Audin tehdas-Webasto osaa vakiona lämmittää myös moottorin? Kutosen vastaavat taitaa olla vaan sisälämmitys/-tuuletustoiminnolla.

                      Vai tehdäänkö toi moottorinlämmityskytkentä sitten Suomessa maahantulovarustelussa?
                      Näin minulle ainakin uskoteltiin et se lämmitää moottorinkin kuten nämä jälkiasenteisetkin, en mie ainakaan ois sitä muuten ottanut.

                      Edit. Piti ottaa luurikäteen ja kysästä. Suomeen Audi Finlandin kautta tulevat autot joihin on valittu seisontalämmitys/ -tuuletuslaite koodataan niin et toi lämmitin lämmittää myös moottorin.
                      Viimeksi muokannut ottivaappu; 22.1.2010, 15:24. Perustelu: Päivitys

                      Comment


                      • #12
                        Tuleeko monitoimirattia?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                          Tuleeko monitoimirattia?
                          Joo kolmipuolainen monitoimiohjauspyörä kun se kuuluu tuohon bluetooth -kommunikaatiopakettiin.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja ottivaappu Näytä viesti
                            Hinnassa on noin 300e eroa, tämä tehdasasennettu on kalliimpi.
                            Mulle luvattiin Eber Easystart+ (tms) -kaukolla hintaan 2250.- Audi-liikkeen asentamana. Toisaalta tehtaan asentamassa on sitten tehtaan takuut.

                            Halvimmallahan saisi ostamalla eeperi.com:ista Eber+kauko noin tonnilla ja ottamalla asennus sieltä mistä halvimmalla saa. Uuteen autoon ei vain oikein viitsi kikkailla ihan noin paljoa...

                            Comment


                            • #15
                              Ja vielä halvemmalla sieltä saksalaisesta paikasta jonka linkki on postattu tänne ziljoona kertaa ja en nyt muista, mutta joku sen kohta kuitenkin postittaa. Säästiköhän siinä vielä muutaman satasen laitteen hinnassa.

                              Comment


                              • #16
                                Joissakin uusissa autoissa sitten on palattu kivikauteen käytettävyyden kanssa eli lisälämmitintä ei saa jälkiasenteisena toimimaan automaatti-ilmastoinnin kanssa nätisti. Tarkoitan tällä sitä, että tarpeena saattaa olla aina autosta poistutaessa käännellä manuaalisesti lämmöt täysille ja puhallus tuulilasille. Tehdaslämmittimen kanssa luonnollisesti moisia toimenpiteitä ei kaivata.
                                Esim vielä B7 A4:ssä riittää yhden johdon kytkeminen eberiltä ilmastointiyksikölle ja kaikki toimii. Muistaakseni B8:ssa näin ei ole ainakaan 1-aluelaitteen kanssa. C6:sta ei havaintoa.

                                Comment


                                • #17
                                  A5 Sportback tuli pihaan viime viikon perjantaina tuolla 125kW dieselillä. Näillä pakkasillahan se ei lämmitä jäähdytysnestettä oikein millään yli 70 asteen, mutta kyseinen ilmiö ei ole marmoritiskin mukaan mitenkään epänormaalia ja kone ei siitä kärsi. Ilmenee kuulemma pahempana uusissa 1.6TDI-koneissa.

                                  Verrattuna edellisen kulkineen (A3 Sportback 2.0TDI 103kW -07) käytökseen ensimmäisenä mulla pisti silmään (oikeammin korvaan) koneen huomattavasti hienostuneempi käyntiääni. Tietysti lisävääntö sekä -teho tuntuu jollain lailla, mutta näillä liukkailla keleillä ei oikein ole vielä päässyt kunnolla kokeilemaan.

                                  Itse tein autoa valitessa koeajot 2.0TFSI:llä sekä tuolla 2.0TDI:llä. Vaikka tuossa bensassa onkin enemmän tehoja, niin jotenkin tuo diesel tuntui mukavammalta. Tosin ei tuo bensamoottori ollut missään vaiheessa edes vaihtoehtona tuolle dieselille, koska kilometrejä kertyy reilusti vuositasolla. Ensimmäiseen koeajoon ei dieseliä ollut saatavilla ja siltä reissulta jäi nuo edellä mainitut tuntemukset.

                                  Eberikin on tulossa autoon perjantaina. Asennutan ei-merkkiliikkeessä, josta on hyvät kokemukset aiemman kulkineen osalta ja hintakin on kohtuullinen. Kokemuksia lisää tästä sitten, kun vehkeet on toiminnassa.

                                  Ai niin. Tervehdys, olen Otto. Ja olen Audi-holisti. Kotona asuva nainen kutsuu välillä myös Audi-mieheksi. Tämä on ensimmäinen postaukseni tänne. Olkaa helliä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hintaero on niin pieni 100 ja 125 välillä ettei minusta kannata yhtään miettiä muuta kuin 125sta. Minulla sellainen A6sessa ja toki auto painavampi, mutta ajossa olen molempia vertaillut ja on siinä selkeä ero.

                                    Comment


                                    • #19
                                      100kw:n mallilla minkä koeajoin niin siinä kans huomasin ettei lämmöt oikein tahdo nousta jos joutuu köröttelemään kahdeksaa kymppiä letkassa. Ajattelin et se johtuisi siitä harvemmasta laatikosta mikä tuos "eko"mallissa on... Vaan ei oikein lupaavalta kuulosta. Tuos nykysessä A3 1,8T bensassa ei kyl oo tarvinnut palella kun yli-20 pakkasillakin lämmöt nousee +90 reilun 10kilsan ajon jälkeen ja pysyy siel.
                                      Viimeksi muokannut ottivaappu; 27.1.2010, 15:36. Perustelu: -

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei mullakaan lämmöt tahdo nousta ajoi mitä nopeutta hyvänsä. Auto kuitenkin (lopulta) lämpee sisältä näytti vedenlämpö mitä hyvänsä ja pysyy kiitettävästi tasaisen lämpimänä. Lienee pihien nykydieseleiden yleinen ongelma.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko Porkkiksella tarkempaa tietoa tuosta a4:n yksialueilmastoinnin ja lisälämmittimen ongelmasta?

                                          B6/B7 mallissa ilmeisesti ilmastoinnissa on oma ohjelma tuota lisälämmitintä varten.

                                          Miten tuon yksialueilmastoinnin tapauksessa homma toimii?
                                          Viimeksi muokannut anotsook; 28.1.2010, 19:34. Perustelu: B7

                                          Comment


                                          • #22
                                            UVW:n B8 ketjussa käyttäjät raportoivat lämmittimen ja yksialueilmastoinnin toimivan keskenään ilman sen kummallisempia säätötoimenpiteitä.

                                            Kait sitä pitää sitten alkaa eberiä/webastoa kuumeilemaan tulevaan autoon:)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Taisi olla sitten virheellinen muistikuva asiasta. Sekoittanen johonkin muuhun autoon.

                                              Comment


                                                #24
                                                B8;ssa riittää koodaus jotta lisälämmitin toimii oikein.

                                                Ja mitä tulee asiaan tehdasasennettu lämppäri vs jälkiasennettu, on ainakin yksi selkeä ero: Tehdasmallista voi lukea vikakoodit suoraan tehtaan testerillä, jälkiasennettu esim. webasto vaatii oman ohjelma jotta webaston omat koodit voidaan lukea.
                                                Siellä hallissa näitä tutkiessa on aina mukavampaa, jos on kaikki varusteet orkkis kamaa, helpottaa vianhakua ja korjausta huomattavasti.
                                                Ja jäähän siitä tosiaan pois tuo jälkiasennettavan mahdolliset asennusmokat, huonot klemmarit, jne jne..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko originaalilämmitin mahdollista jälkiasentaa? Käsittääkseni se on webaston valmistama.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nopeasti mutuilen että on. Hinta tosin on varmasti melko suolainen vs "tarvike".

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Huomenna on sitten se PÄIVÄ! Eli auton luovutus liikkeessä. Tänään hain uudet renkaat ja ne pitää vaihtaa alle ennenkuin pääsee liikenteeseen.

                                                      Haastattelin muita B8 diesel kuskeja ja tulin siihen lopputulokseen, että autoon on viisainta hankkia eberi. Pitänee alkaa sitäkin metsästämään kunhan toipuu ensikilometreistä!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei voi kun kateellisena sanoa, että onnea vaan. Eberi ehdottomasti.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitoksia, on tullut pari viikkoa ajettua pyörällä 2x10km päivässä työmatkat + lapsen hoitoonviennit ja kauppareissut. Eli siinä mielessä tuntuu mukavalta saada taas neljä vetävää pyörää alle;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Päivitystä. Tuleva auto menee "työnalle" viikolla 8 joten hyvällä tuurilla maaliskuun loppupuolella sen saan.

                                                            Comment

                                                            Working...