Mietteitä lähinnä ko. moottorista eli onko korkeamman hinnan väärti? Säästömallin (100kw:n) koeajoin, mutta omaan makuuni se tuntui liian tehottomalta jos verrokkina bensa 1,8T.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 Avant 2,0TDI 125kw
Collapse
X
-
-
Hassua ettei kellään kokemuksia ko. ajokista? No tääl pian on, kaupat tehtiin ko. business versiosta ja saapuu huhtikuussa.
-
Hmmm... onkohan tuo 100 -> 125 kW tehty softalla vai onko muitakin muutoksia? Vaikuttaa tuo 100 kW johonkin määrättyyn markkinaan tehdyltä budjettiversiolta.
Huhtikuussako lupasivat? Mulla on alustava tuotantoviikko 17 ja luovutus toukokuun puolessa välissä. Tilauksen tein "jo" viikko sitten (14.1.). Että pellitkin taitaa olla vielä malmina kiirunassa...
Edittiä: niin siis mulla A6Viimeksi muokannut mremonen; 21.1.2010, 15:44.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ottivaappu Näytä viestiHassua ettei kellään kokemuksia ko. ajokista? No tääl pian on, kaupat tehtiin ko. business versiosta ja saapuu huhtikuussa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viestiHmmm... onkohan tuo 100 -> 125 kW tehty softalla vai onko muitakin muutoksia? Vaikuttaa tuo 100 kW johonkin määrättyyn markkinaan tehdyltä budjettiversiolta.
Huhtikuussako lupasivat? Mulla on alustava tuotantoviikko 17 ja luovutus toukokuun puolessa välissä. Tilauksen tein "jo" viikko sitten (14.1.). Että pellitkin taitaa olla vielä malmina kiirunassa...
Edittiä: niin siis mulla A6
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiMuista sitten kirjoittaa forumille ja kertoa kokemuksista muillekin. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ottivaappu Näytä viestipolttoainetoiminen lisälämmitin
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viestiMoro, mitenkäs tuon hinta suhteessa kotimaassa asennettuun? Tuleeko tuosta jotain etua (esim. integrointi MMI:hin, tms.) jälkiasennettuun?
Leipäänsähän myyjä tietenkin ajatteli tässäkin kohtaa mut kovasti suositteli tätä tehdasmallia, vaikkakin sanoi et heilläkin jälkiasennuksena saa. Ajattelin vaan sitä et kun se rakennusvaiheessa autoon laitetaan niin ei tarvitse "hyppyjohtoja" autoon heti uutena vetää/purkaa kojelautaa jne. Ja kuulemma jonkin verran on ollut sit webasto/eberi asentajien työnjäjessä moittimista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viestiJokos toi Audin tehdas-Webasto osaa vakiona lämmittää myös moottorin? Kutosen vastaavat taitaa olla vaan sisälämmitys/-tuuletustoiminnolla.
Vai tehdäänkö toi moottorinlämmityskytkentä sitten Suomessa maahantulovarustelussa?
Edit. Piti ottaa luurikäteen ja kysästä. Suomeen Audi Finlandin kautta tulevat autot joihin on valittu seisontalämmitys/ -tuuletuslaite koodataan niin et toi lämmitin lämmittää myös moottorin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiTuleeko monitoimirattia?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ottivaappu Näytä viestiHinnassa on noin 300e eroa, tämä tehdasasennettu on kalliimpi.
Halvimmallahan saisi ostamalla eeperi.com:ista Eber+kauko noin tonnilla ja ottamalla asennus sieltä mistä halvimmalla saa. Uuteen autoon ei vain oikein viitsi kikkailla ihan noin paljoa...
Comment
-
Joissakin uusissa autoissa sitten on palattu kivikauteen käytettävyyden kanssa eli lisälämmitintä ei saa jälkiasenteisena toimimaan automaatti-ilmastoinnin kanssa nätisti. Tarkoitan tällä sitä, että tarpeena saattaa olla aina autosta poistutaessa käännellä manuaalisesti lämmöt täysille ja puhallus tuulilasille. Tehdaslämmittimen kanssa luonnollisesti moisia toimenpiteitä ei kaivata.
Esim vielä B7 A4:ssä riittää yhden johdon kytkeminen eberiltä ilmastointiyksikölle ja kaikki toimii. Muistaakseni B8:ssa näin ei ole ainakaan 1-aluelaitteen kanssa. C6:sta ei havaintoa.
Comment
-
A5 Sportback tuli pihaan viime viikon perjantaina tuolla 125kW dieselillä. Näillä pakkasillahan se ei lämmitä jäähdytysnestettä oikein millään yli 70 asteen, mutta kyseinen ilmiö ei ole marmoritiskin mukaan mitenkään epänormaalia ja kone ei siitä kärsi. Ilmenee kuulemma pahempana uusissa 1.6TDI-koneissa.
Verrattuna edellisen kulkineen (A3 Sportback 2.0TDI 103kW -07) käytökseen ensimmäisenä mulla pisti silmään (oikeammin korvaan) koneen huomattavasti hienostuneempi käyntiääni. Tietysti lisävääntö sekä -teho tuntuu jollain lailla, mutta näillä liukkailla keleillä ei oikein ole vielä päässyt kunnolla kokeilemaan.
Itse tein autoa valitessa koeajot 2.0TFSI:llä sekä tuolla 2.0TDI:llä. Vaikka tuossa bensassa onkin enemmän tehoja, niin jotenkin tuo diesel tuntui mukavammalta. Tosin ei tuo bensamoottori ollut missään vaiheessa edes vaihtoehtona tuolle dieselille, koska kilometrejä kertyy reilusti vuositasolla. Ensimmäiseen koeajoon ei dieseliä ollut saatavilla ja siltä reissulta jäi nuo edellä mainitut tuntemukset.
Eberikin on tulossa autoon perjantaina. Asennutan ei-merkkiliikkeessä, josta on hyvät kokemukset aiemman kulkineen osalta ja hintakin on kohtuullinen. Kokemuksia lisää tästä sitten, kun vehkeet on toiminnassa.
Ai niin. Tervehdys, olen Otto. Ja olen Audi-holisti. Kotona asuva nainen kutsuu välillä myös Audi-mieheksi. Tämä on ensimmäinen postaukseni tänne. Olkaa helliä.
Comment
-
100kw:n mallilla minkä koeajoin niin siinä kans huomasin ettei lämmöt oikein tahdo nousta jos joutuu köröttelemään kahdeksaa kymppiä letkassa. Ajattelin et se johtuisi siitä harvemmasta laatikosta mikä tuos "eko"mallissa on... Vaan ei oikein lupaavalta kuulosta. Tuos nykysessä A3 1,8T bensassa ei kyl oo tarvinnut palella kun yli-20 pakkasillakin lämmöt nousee +90 reilun 10kilsan ajon jälkeen ja pysyy siel.
Comment
-
Onko Porkkiksella tarkempaa tietoa tuosta a4:n yksialueilmastoinnin ja lisälämmittimen ongelmasta?
B6/B7 mallissa ilmeisesti ilmastoinnissa on oma ohjelma tuota lisälämmitintä varten.
Miten tuon yksialueilmastoinnin tapauksessa homma toimii?
Comment
-
Vieras
B8;ssa riittää koodaus jotta lisälämmitin toimii oikein.
Ja mitä tulee asiaan tehdasasennettu lämppäri vs jälkiasennettu, on ainakin yksi selkeä ero: Tehdasmallista voi lukea vikakoodit suoraan tehtaan testerillä, jälkiasennettu esim. webasto vaatii oman ohjelma jotta webaston omat koodit voidaan lukea.
Siellä hallissa näitä tutkiessa on aina mukavampaa, jos on kaikki varusteet orkkis kamaa, helpottaa vianhakua ja korjausta huomattavasti.
Ja jäähän siitä tosiaan pois tuo jälkiasennettavan mahdolliset asennusmokat, huonot klemmarit, jne jne..
Comment
-
Vieras
-
Huomenna on sitten se PÄIVÄ! Eli auton luovutus liikkeessä. Tänään hain uudet renkaat ja ne pitää vaihtaa alle ennenkuin pääsee liikenteeseen.
Haastattelin muita B8 diesel kuskeja ja tulin siihen lopputulokseen, että autoon on viisainta hankkia eberi. Pitänee alkaa sitäkin metsästämään kunhan toipuu ensikilometreistä!
Comment
-
Päivitystä. Tuleva auto menee "työnalle" viikolla 8 joten hyvällä tuurilla maaliskuun loppupuolella sen saan.
Comment
Comment