Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant 2005-2006

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4 Avant 2005-2006

Ensimmäistä Audia hankkimassa...
    Kaikenlainen tieto otetaan kiitollisuudella vastaan!

Elikkä kokemuksia esim. bensiinimoottorit 2.0 96 kW, 1.8T 120 kW. Dieselit 1.9 TDI 85 kW.
    Onko 2.0 tehoton automaattivaihteisena?
    Automaattivaihteinen Multitronic on siis ykkössuosikkina, mutta kertokaa kaikki kokemukset...

Mitä mieltä esim tästä:
    http://www.laakkonen.fi/index.php?pa...icleid=EXT-921
    Tai tästä:
    http://www.nettiauto.com/audi/a4/2785907

Vastauksen yhteydessä kertokaa myös mikä malli, kone, vaihteisto ym.
    Myös huoltokulut mitä olette Audeihinne kuluttaneet/joudutte kuluttamaan kiinnostaa

Nuista kahdesta minä ottaisin tuon ALD:n auton. Paremman värinen :) sekä 1.8T-kone (tehokkaampi ja taloudellisempi).

Minulla on tehty >4k€ koneremppa omaan 1.8T-koneeseen öljysihdin tukkeennuttua. Tähän oli monta osatekijää (mm. kova pakkanen, vanhat öljyt). Muuta isoa ei sitten ole ollutkaan. Toki tuossa on jo ihan tarpeeksi.. :) Neuvoni onkin että älä tee öljynvaihtoja longlife-ohjelman mukaisesti vaan vaihda reilusti max 15tkm välein. Öljyt suodattimineen eivät kuitenkaan maksa kuin muutaman kympin.

Normaalista huolto-ohjelmasta poiketen ainoat tekemäni lisähuollot/huoltotarpeet ovat olleet:
    - imupuolella vuoto (20€ osa)
    - laturin hihnapyörä (120€ osa)
    - pyyhkijöiden hyytyminen
    - jarrupalat joka nurkkaan ja etupään jarruletkut

Ko. autossa on nyt mittarissa 165tkm ja omassa ajossa ollut >110tkm.

Semmoinen huomio nuista linkeistäsi vielä että varmista vaihdelaatikon öljyjenvaihto. 60tkm välein se pitää vaihtaa ja nyt kaupanteon yhteydessä se kannattaa laittaa myyjän maksettavaksi.

Comment

Jos multitronic ei ole pakollinen niin voisin olla myymässä tuota omaa A4:sta. 1.8T on noista vaihtoehdoista varmaan paras, suht taloudellinen varsinkin 6v lootalla(niinkuin mulla;). Ei kai etsimäsi ikäluokan autoissa vielä mitään hirveitä ole ehtinyt kulumaan paitsi perus huollot. Oma auto on ainakin pelannut moitteetta. Samaa tekniikkaa ovat edellisen, B6 mallin, A4:t joten kyllä tältä foorumilta löytyy jos jonkinlaista juttua.

Comment

Tervetuloa foorumille.
        Lähes kaikkiin kysymyksiin löytyy foorumia selaamalla ja hakua käyttämällä vastauksia.

Comment

Jos Audia hankit niin osta quattro, jos tyydyt etuvetoon niin hanki Passatti..
          Mutta kokemuksesta voin kertoa että kun saa quattron alle niin mielummin olen ilman autoa kun jos joudun etuvetosella sohjossa kulkee.. entiset autot A4 1.8TQ B6, A3 3.2 DSG, A4 1.8TQ avant B7.. kaikissa oli vastuslämmitteinen lohkolämmitin jolla öljyt lämpimäksi (kondessivesi pois) ja reissussa webastolla kone ja koppi kuumaksi.. Sporttijakkarat ja tehdasalustasarja katsoisin hyväksi, xenon valot, fis saa laitettua jälkikäteen samoin kuinvakkarin ja hansikaslokeroon saa kylmäksi pikku vaivalla..

Comment

Working...
          X