Morjens kaikki,
Antakaa mielipide ja korjaava palaute, kun meinaan piristää tuota vakiokonetta kolmella stepillä, joista tokana on tuo hukkaportin vaihto sääädettävään malliin. Voinko edetä "persus edellä puuhun", eli vaihtaa nuo hardiksen osat ennen chippausta, vai meneekö vakio moottorinohjaus sekaisin?
Eka steppi on Forgen by-passin vaihto, mutta sen osalta ei liene mitään mainittavaa.
Kolmas steppi on Karalalla käynti Jyväskylässä, mutta se voi tapahtua vasta kesällä, ja nuo 2 muuta steppiä (by-pass ja hukkaportti) voisivat tapahtua jo aikaisemmkin.
ELI mitä jos heivaan vanhan vakion hukkaportin veke, mootorinohjainboxilta tulevat johdot annan yhä olla kiinni N75-mulikassa, joka ei kuitenkaan ole kiinni enää missään muualla. Tuohon siis kaipaan neuvoja ja mielipiteitä: voiko vakion hukkaportin vaihtaa säädettävään, säätää ahdot 1bariin, jättää N75:n killumaan sähköjohtoihin kiinni ja ajella pari kuukautta ennen "custom-chippausta"? Meneekö vakiosofta sekaisin/vikatilaan kun ahtojen kanssa alkaa pelleillä noin? Muuta mieleen tulevaa?
Lopputulemana noilla kolmella stepillä pitäis saada 200hp ja 300nm ja laakea vääntökäyrä. Nyt vielä kampe on ihan vakio 132kW 235nm 1.8T. Tekun dynossa tuli 176hp/257nm ilmastointilaite päällä. Maximiahdot penkissä oli 0.85bar. Yritti välillä "yliahtaa" (?) kun vääntökäyrässä on pari isompaa kuoppaa.
Mielipiteitä yllä olevaan ajatuskiemuraan? Kiitos.
Antakaa mielipide ja korjaava palaute, kun meinaan piristää tuota vakiokonetta kolmella stepillä, joista tokana on tuo hukkaportin vaihto sääädettävään malliin. Voinko edetä "persus edellä puuhun", eli vaihtaa nuo hardiksen osat ennen chippausta, vai meneekö vakio moottorinohjaus sekaisin?
Eka steppi on Forgen by-passin vaihto, mutta sen osalta ei liene mitään mainittavaa.
Kolmas steppi on Karalalla käynti Jyväskylässä, mutta se voi tapahtua vasta kesällä, ja nuo 2 muuta steppiä (by-pass ja hukkaportti) voisivat tapahtua jo aikaisemmkin.
ELI mitä jos heivaan vanhan vakion hukkaportin veke, mootorinohjainboxilta tulevat johdot annan yhä olla kiinni N75-mulikassa, joka ei kuitenkaan ole kiinni enää missään muualla. Tuohon siis kaipaan neuvoja ja mielipiteitä: voiko vakion hukkaportin vaihtaa säädettävään, säätää ahdot 1bariin, jättää N75:n killumaan sähköjohtoihin kiinni ja ajella pari kuukautta ennen "custom-chippausta"? Meneekö vakiosofta sekaisin/vikatilaan kun ahtojen kanssa alkaa pelleillä noin? Muuta mieleen tulevaa?
Lopputulemana noilla kolmella stepillä pitäis saada 200hp ja 300nm ja laakea vääntökäyrä. Nyt vielä kampe on ihan vakio 132kW 235nm 1.8T. Tekun dynossa tuli 176hp/257nm ilmastointilaite päällä. Maximiahdot penkissä oli 0.85bar. Yritti välillä "yliahtaa" (?) kun vääntökäyrässä on pari isompaa kuoppaa.
Mielipiteitä yllä olevaan ajatuskiemuraan? Kiitos.
Comment