a4 1.8tq -97 aeb. ennen ahtopaineet 1.4bar nyt 1.2 johonkin on hävinnyt 0.2bar... tukkisin hukkaportille menevän letkun kokeilumielessä, niin ei ahda yhtään enempää kuin tuon 1.2bar ainoa ero, että menee ylipaineelle paljon pienemmällä kaasulla. paljonko näiden ahdot pitäisi olla hukkiksen pysyessä kokoajan kiinni? vai tukkisinko väärän letkun?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AEB:sta ahtoja kadoksissa 0.2 bar
Collapse
X
-
-
Tuohan pukkaa vähän toistasataa grammaa ilmaa, eli ihan normaalisti (150 hp-koneesta kysy käsittääkseni?). Vedon olet lopettanut aavistuksen kesken. MAFfin vaihtoa voi kokeilla, josko sieltä joku gramma vielä löytyisi. Tuon perusteella en osaisi olla huolissani, jos ei ihmeellistä sivuääntä kuulu.
Comment
-
Nyt olen varovasti tutustunut aiheeseen. Maffista löytyi lopulta 117 g/s @ 6500rpm eli ihan kunnossa. Seuraavaksi irroitin hukkaportilta N75:lle lähtevän letkun. Ahdot nousivat kohtuullisesti 0.6bar, eikä yhtään enempää. Voidaanko tästä jo päätellä, että siellä on jäänyt portti auki?
Comment
-
Sen hukkiksen turvasuunta on juuri noin, eli jos ohjaus puuttuu, ahtaa vain jousivakion verran, tässä tapauksessa tuon 0,6bar.
Seuraavaksi kirraat hukkiksen tankoa mahdollisuuksien mukaan, tai löysäät putkea ennen kattia, kumpi vain on helpommin toteutettavissa.
Jos katti on tukossa, niin eikös dp kuumene aika huolella? Pystyisikö siitä jotain päättelemään?
Comment
-
Toimiiko tuollaista mittausta tehdessä kompressoriin tarkoitettu painemittari? Esim. tälläinen mitä Motonet myy.
Vanhempien autossa on katalysaattori herjaa heitellyt ja auto tuntuu oudolta, kun kaasuttelee paikoillaan. Kaasu ei heti reagoi polkaisuun. Autosta on taaempi katalysaattori vaihdettu, mutta pakosarjan katalysaattori on vielä alkuperäinen. Käytin putkea sen verran irti, että näin etummaisen katin mutta mielestäni se näytti olevan ok. Voisi vielä mittaamalla testata putken. Seat toledo 1.6 vm2001 (AUS) kyseessä.
Comment
-
Minä luin vähän huonosti nyt ylemmät. 0.7bar paikallaan kaasutellessa on todellakin ihan katastrofaalisen paljon. Numero on melkein käsittämätön, joten taisi pilkun paikka siirtyä aivoissani :)
Ongelma on selvästi katissa tai pakoputkessa.
Comment
Comment