Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Holsetin HX super

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Holsetin HX super

    Löytyykö kokemuksia kyseisestä turbosta? Jos junttais tollasen risaan?! ;)

    #2
    Ihan hieno peli, just tänään moista hiplailin ;)

    Comment


    • #3
      Onko mitoista mitään hajua miten suurikokoinen toi möykky on?

      Comment


        #4
        samat kotelot ja laakeripesä tossa on kun vakio hx40:ssä, molemmat siivet eri profiiliset.

        Comment


        • #5
          Nyt on hyrrä hommattu. Laipat vaan puuttuu! Mistä kannattais kysellä laippoja (rosteri). Ja jos löytyy tekiöitä nii privaa tulemaan.

          Comment


          • #6
            Laser-leikkaus lienee kaikista fiksuin tapa toteuttaa rosterilaipat.

            Comment


              #7
              Kyllä niistä vedelläkin ihan siistit tule. Mulla omassa autossa on vesileikattu laippa ja se oli ihan ok. laadultaan.

              Comment


              • #8
                Ostiks "ect:ltä" sen? Kaveri hommas tuollasen ja kehui heräämistä.

                Comment


                • #9
                  En

                  Comment


                  • #10
                    tuli itsekkin ostettua tuollainen holset hx40 super, kone johon se on menossa on 3 litrainen mitsun V6 24 valve.

                    onko kenelläkään ihan oikeita kokemuksia tuollaisesta superista, eikä vain kuulopuheita?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä toi hyvältä tuntuu. Suht herkkä noinkin isoksi möykyksi. Mutta vasta ens kesänä nään miten toi oikeesti toimii, kun saan uuden ohjelman.

                      Comment


                      • #12
                        onko sama kuin tämä:

                        HOLSET HX-40
                        Super 40


                        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HTT-H...spagenameZWDVW

                        Comment


                        • #13
                          2002rs: millainen pakopesä sulla on siinä, mulle tulee aluksi 20 cm2 pakopesä, mutta sen saa vaihtaa tarvittaessa pienempään, jos ilmenee tarvetta.

                          niin ja mun kone oli siis 3 litrainen.

                          Comment


                          • #14
                            olen tässä nyt paripäivää yrittänyt onkia faktaa tuosta holset HX 40 super turbosta ja seuraavaa on selvinnyt, turbo on holsetin rakentama kisaturbo, tuotto oikeastaan sama mitä HX 50, mutta herää suunnilleen yhtä herkästi kuin norm. HX 40... lisäilen sitten tarkempaa tietoa, jos/kun sitä saan...

                            Comment


                            • #15
                              Jouduin päivittämään omaani Holsetin H1E:n tuohon Holsetin HX Superiin...sattuneista syistä. Auton säädöt ovat kesken kuten ovat aina olleet, rauta päivittyy jatkuvati ja softa ei pysy perässä, nytkin on ehkä 95% toimiva softa, kuten oheisesta videosta käy ilmi. Mutta homma etenee, ja pitää virkeänä. Penkkiin ensi viikon loppuna tekemään säätöjä, saas nähdä jos sitä jaksaisi tulla varttimailille. Tsekkaamaan, joko sitä pääsisi uudelle sekuntiluvulle. Ohessa linkki uusimpaan pätkään...

                              http://www.turbofriiks.com/videot/audi_s4.wmv

                              Comment


                              • #16
                                Onnistui hankki tällaine kartta :
                                http://www.genebase.com/upload/acces...ad=1&id=193231
                                Oisko näin, että, normali HX40 tuota alhaismeassa painessa jopa enema kun Supperi?

                                Comment


                                • #17
                                  alhaisilla paineilla, eli alle 2.4 pressure ratio (n. 1.4 bar ahtopainetta) tuotto näyttäis olevan melkein sama, mitä superis, mutta sitten normaali hx 40 tuotto "romahtaa", aivan pienillä paineilla (alle 0.5 bar. ahtopaineita, tuotto näytäis olevan tosiaan hieman parempi, mitä superilla, mutta tuon ei luulis vaikuttavan... kun taas superin tuotto kasvaa aina tuonne n. 3.2 pressure ratioon (n. 2.2 bar ahtopainetta) asti... eikä laske romahtaen, kuten normaali hx 40, vaan pysyy melkein vakiona tuonne 4.3 pressure ratioon asti.

                                  superilla taas tuotto on suurempi jopa tuolla 4.3 pressure ration paikkeilla, mitä normaali hx 40 tuotto maksimissaan ( n. 2.4 pressure ratio)

                                  ja sitten vielä sekin pirullinen asia täs asias, että noita supereitakin on ainakin 3 erilaista... vanhemmis on 8 siipinen kompressori ja uudemmis 7 siipinen (muistaakseni) normaali hx 40 pitäis olla 6 siipinen... (ja vissiin uudemmis on niiskin jo 7 siipinen)

                                  itse olen joskus nähnyt erilaisen superin kartan, mitä tuo oli, mutta saman suuntainen se oli...

                                  proffesionalmorista sain tälläistä tietoa tuos kuukausi sitten.
                                  2 bar ahtopaineella tuotto parhaalla hyötysuhteella n. 60 Lbs ja max. tuotto n. 84 Lbs.
                                  3 bar ahtopaineella max. tuotto n. 90 Lbs
                                  3.7 bar ahtopaineella max. tuotto n. 78 Lbs

                                  Comment


                                  • #18
                                    nyt on turbo saatu kiinni koneeseen ja pientä videon pätkääkin otettu...
                                    tuossa kun leikin rajoittimen kanssa ("lähtörajoitin" asetettu 4000 rpm), alkoi ahdot lähestyä huolestuttavasti 1 bar. "kipurajaa", joten pitää kai ne hukkaportitkin tuohon asentaa kiinni...



                                    rajoittimen testausta
                                    muuten vain kaasutellaan

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuohan on niin kivan näköistä puuhaa että pitäisköhän minunkin laittaa kone tallin nurkaaan jotain voisi kaasutella? :) Saisi lämmintäkin helposti ;)

                                      En vaan uskaltaisi ihan noin koneen päällä nojailla, voipi vahingossa mennä vaikka takin lieve hihnapyörän väliin tms.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä kuulostaa jo hyvältä;) Mutta tohon "päällä makaamiseen" minäkin voisin varottavan sanan sanoa;D Koskaan kun ei tiedä vaikka käkikukkuisi sopivasti... Vetäse joku vaijeri vaikka hieman kauemmaksi koneesta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          kyllä sitä nyt pitää senverran omat raajansa tuntea, että missä ne milloinkin liikkuu... :D ja en mä kyllä yleensä noin tuon koneen päällä makaakkaan, joten älkää turhaan huolehtiko ja on sitä tullut kuitenkin vaarallisemmiskin paikois oltua... tuo video saattaa muuten vääristää hieman syvyysvaikutelmaa, yleensä kyllä tarkastan, etten ole nokkaremmin kans samalla linjalla...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vieläköhän toi HX-40, HX-SUPER, PRO52 kartta jostain löytyis?

                                            Comment


                                              #23
                                              http://jysal.pp.fi/hx%20kartat/

                                              Nämä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitos, itse löysin vaan tämän, joka taitaa olla tuo sama mutta hieman epäselvemmässä muodossa.. http://img.photobucket.com/albums/v1.../holsetmap.jpg

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tässä lisää tietoa Holset Super HX40:

                                                  http://www.turbotekniikka.fi/index.p...179&Itemid=148

                                                  MFS umpijöötistä tehty erikoissiipi (optio):
                                                  http://www.turbotekniikka.fi/images/...hx40/kuva9.jpg

                                                  Tästä on Pasi todennut toisessa toisessa thredissä, että on "riittämätön". Olisi mukava kuulla kommentit millä tavalla tämä oli "riittämätön" , että saadaan tiedot kohdalleen.

                                                  " holsetin [COLOR=black]hx40 super[/COLOR] #16 pesällä ja oli täysi pettymys riittävyyden kannalta "

                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=super+hx40

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mikä tarkoitus tuolla imupuolella olevalla "kuristimella" on? Ääniä vain pienemmäksi vai myös parempaa virtausta?

                                                    http://www.proturbo.fi/turbot/003.JPG

                                                    http://www.proturbo.fi/turbot/017.JPG

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kuvissa olevissa ahtimissahan ei kuristimia ollut imupuolella. Kuristimen aukon koolla rajataan ahtimen tuottama maksimi-ilmamäärä, esim. tiettyihin autourheilulajeihin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Siksi tuo kuristin on heittomerkeissä. Ei tullut mitään osuvampaa mieleen. Ylemmässä kuvassa kuitenkin tuo osa mikä on paikallaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Googleta "turbo surge ring". Tai "anti surge turbo".

                                                          Edesauttaa käytännössä turbon sakkauksen ehkäisyssä ja on osa sitä kotelon rakennetta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No nyt aukeni kun löytyi kamppeelle nimi.

                                                            Comment

                                                            Working...