Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Frankenstein moottorit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Frankenstein moottorit

    Onko kukaan harrastellut tämmösiä sekasikiökoneen kasauksia joissa yhdistellään eri merkkien osia keskenään? Mahdollistaa mielenkiintoisten speksien omaavien koneiden kasaamisen kohtuu edukkaasti.

    Esimerkkitapaus: Audi 5 syl lohko ja kampura, bmw kanget, 7MGTE Supran 83mm männät. Kampurakaulat pitää hiotuttaa 50,6mm -> 48mm, samalla voi lisätä/vähentää iskua. Kankia löytyy 135 ja 140mm. Dieselin kampuralla voi tehä pikkulohko strokerin jne. Vakiokampurallakin voi tehä 2.4l "kevytstrokerin" jos haluaa...


    Karkeita hintaesimerkkejä, bmw h-profiili kankisarja n. 300e, täys mäntäsarja n. 120e. Projektiin voi käyttää loppuun käytettyjä lohkoja ja kampuroita. Tosin hieman hyötyä syö suomen kalliit koneistushinnat. Mutta tuolla baltian maissa joissa nämä työt ovat huomattavasti edullisemmat nämä tämmöset moottorirakentamiset ovat ilmeisesti aika suosittuja.

    Ahdettuna nuo supran perus männät kestää ainakin sen 600hv, tiedä sit onko kukaan hakenu niiden rajoja..? BMW:n vakiokangilla voi rakentaa vielä enemmän budjetilla, kesto parempi kuin vakio AAN kangissa mut järkevä raja menee ehkä jossain 500hv/600Nm hujakoilla.
    Viimeksi muokannut Thuppu; 22.5.2014, 17:13.

  • #2
    Tuohon konestusrumbaanhan se budjettiosuus kaatuukin täällä Suomen maassa suuressa. Mutta ajattuksena tuo ei kyllä ole ollenkaan huono. En yhtään ihmettele, että Baltian maissa harrastetaan ko.toimintaa, kun rahaa ei ole niin mielikuvitus saa siivet.

    Comment


    • #3
      No, ei kukaan etelässä oo viron puolella käyttäny osia koneistettavana?

      Comment


        #4
        Mulla on työnalla tuo Valiantin pikkukuutonen. Pienin moottori lähtökohtana, pitempi-iskunen kampura sisään Fordin pikkulohkon h-profiiliveiveillä ja 350Z Nissanin Wisecoilla. Lohko porattiin 1,6mm ylikokoon ja kk-kauloja joutui pienentämään Fordin mittoihin ja samalla iskua lyhennettiin epäkeskoksi hiomalla. Venttiileiksi tuli jotkut vissiin pikkulohko-Chevin venat. Saa nähä miten toimii.

        Comment

        Working...