Onko kukaan harrastellut tämmösiä sekasikiökoneen kasauksia joissa yhdistellään eri merkkien osia keskenään? Mahdollistaa mielenkiintoisten speksien omaavien koneiden kasaamisen kohtuu edukkaasti.
Esimerkkitapaus: Audi 5 syl lohko ja kampura, bmw kanget, 7MGTE Supran 83mm männät. Kampurakaulat pitää hiotuttaa 50,6mm -> 48mm, samalla voi lisätä/vähentää iskua. Kankia löytyy 135 ja 140mm. Dieselin kampuralla voi tehä pikkulohko strokerin jne. Vakiokampurallakin voi tehä 2.4l "kevytstrokerin" jos haluaa...
Karkeita hintaesimerkkejä, bmw h-profiili kankisarja n. 300e, täys mäntäsarja n. 120e. Projektiin voi käyttää loppuun käytettyjä lohkoja ja kampuroita. Tosin hieman hyötyä syö suomen kalliit koneistushinnat. Mutta tuolla baltian maissa joissa nämä työt ovat huomattavasti edullisemmat nämä tämmöset moottorirakentamiset ovat ilmeisesti aika suosittuja.
Ahdettuna nuo supran perus männät kestää ainakin sen 600hv, tiedä sit onko kukaan hakenu niiden rajoja..? BMW:n vakiokangilla voi rakentaa vielä enemmän budjetilla, kesto parempi kuin vakio AAN kangissa mut järkevä raja menee ehkä jossain 500hv/600Nm hujakoilla.
Esimerkkitapaus: Audi 5 syl lohko ja kampura, bmw kanget, 7MGTE Supran 83mm männät. Kampurakaulat pitää hiotuttaa 50,6mm -> 48mm, samalla voi lisätä/vähentää iskua. Kankia löytyy 135 ja 140mm. Dieselin kampuralla voi tehä pikkulohko strokerin jne. Vakiokampurallakin voi tehä 2.4l "kevytstrokerin" jos haluaa...
Karkeita hintaesimerkkejä, bmw h-profiili kankisarja n. 300e, täys mäntäsarja n. 120e. Projektiin voi käyttää loppuun käytettyjä lohkoja ja kampuroita. Tosin hieman hyötyä syö suomen kalliit koneistushinnat. Mutta tuolla baltian maissa joissa nämä työt ovat huomattavasti edullisemmat nämä tämmöset moottorirakentamiset ovat ilmeisesti aika suosittuja.
Ahdettuna nuo supran perus männät kestää ainakin sen 600hv, tiedä sit onko kukaan hakenu niiden rajoja..? BMW:n vakiokangilla voi rakentaa vielä enemmän budjetilla, kesto parempi kuin vakio AAN kangissa mut järkevä raja menee ehkä jossain 500hv/600Nm hujakoilla.
Comment