Eli kyseisen ahtimen asentaneilta haluaisin vinkkejä. Miten ootte totettanu sovituksen pakosarjaan koska ahtimessa ja pakosarjassa molemmissa on 8mm kierre. Ahtimesta poraamalla kierteet pois saa kolme pulttia neljästä laitettua mutta se neljäs on mahdoton koska ei ole läpireikä mahdollisuutta, ahtimessa eikä pakosarjassa? Onko tehtävä sovituslaippa? Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin. Pakosarja on kkr merkkinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TD04-15t sovitus T25 laippaan
Collapse
X
-
Niitä ahtimia on kahdella eri pakopesällä. Toisessa on laipan "kaula" auki ympäriinsä ja toisessa yksi nurkka ummessa. Muilla ketkä on asentaneet on tainnut olla sitä mallia missä on mahdollisuus pultata läpi.
Ainoa järkevä vaihtoehto on pakopesän vaihto. Koska sarjassa ei ole mahdollisuutta tehdä läpireikää eikä turbostakaan viitsi vetästä läpireikää pakopesän puolelle.
-
En näistä ymmärrä ihmeempiä, mutta miksei pinnapultit kävis? Pakosarjan reijät sileiksi ja turbosta pinnapultit töröttäen, vai onko kiristäminen mahdotonta sitten? Veikkaampa että pakosarjaa ja turboa ei kannata laittaa pöydällä valmiiksi yhteen, sillä pakosarjan kiinnitys koneen kylkeen mennee mahdottomaksi. Ts. Ainut vaihtoehto lie että ensin pakosarja kiinni kiristellen ja turbo siihen sitten.
Tokihan tämä kaikki on myös pakosarjan mallista kiinni. :D
Comment
-
Itse ainakin laitoin pöydällä turbon sarjaan kiinni ja sitten sarjoineen koneen kylkeen. Ei ollut kovin mahdotonta ja tulen laittamaan muulloinkin niin. Mukava laittaa pöydällä kun on tilaa.
Huomaatko tuossa tuon yhden nurkan kun ei ole laipan alapuolelta auki? Pakosarjassa on myös reikä niin ettei tule läpi yläpuolelta. Pinnapultin saa kyllä kierrettyä sarjaan tai turboon mutta siihen se tökkääkin sitten.
Comment
-
mika.s: Mulla sattumoisin on kyseisen kuvan kaltainen saappaan fööni jossa ummessa tuo yksi nurkka, nähtävästi joudun siis väkertämään ylimääräistä että saa paikalleen. Ois voinut sen ajan käyttää muuhunkin. :D
Onko tota "avointa" pakopesää ollut ihan saabin orggisasenteisena, vai onko se aina hankittu erikseen?
Comment
-
Pitääkin vilkaista tuosta omastani että onko tuotekehitys jäänyt kesken ja valettu umpeen ihan vain laiskuuttaan tuo nurkka, jolloin se olisi hyvinkin muokattavissa johtuen "ylimääräisestä" materiaalista.
Saitko mitään muuta tietoa että onko Saabbien vuosimalleilla tjsp ollut merkitystä, että jos olisi vaikkapa vuodesta X eteenpäin tuolla avonaisemmalla laipalla?
Comment
-
"Kaikki reiät läpi" pakopesässä on Saab 9000 aero:n (94-98) turbo ja original varaosanumero muistaakseni 9149634. Pakopesä on tällöin kokoa "6". Tässä mallissa nielu on soikea.
Viestin #4 kuvan mukainen turbo on 9-3 (99-02) tai 9-5 (99-05) aero/viggen ja pakopesän koko on "5". Varaosanumero tässä tapauksessa taitaa olla 55559825. Tässä mallissa nielu on pyöreä, kuten kuvastakin näkee:-)
Sitten on myös 9-5 aero (06-09) original numero 55564966, jossa pakopesä sama kuin edellä, mutta turbiinipuolen oton ulkohalkaisija suurempi.
Ja siis kaikki nuo kolme ovat TD04HL-15T malleja :-)
Comment
-
Tämmönen pakosarjako on sitten ihan huono malliltaan? http://www.fastwayracer.com/images/TM-18T-T25.jpg
Vai käytetäänkö pääasiassa noita "bottom mount" sarjoja sen takia, että säilyy ns. orggislookki konehuoneessa?
Comment
-
Näin se o tehtävä sitten tuo jatkolaippa T25->T25 että saa tuon tuoreemmalla pakopesällä olevan kiinni. Varmaankin 10mm ainevahvuudeltaan olevat laipat on minimi että kestää lämpövaihteluita?
Vai mites sellainen, että turboon ja pakosarjaan kiinni jotkut 20mm levyt ensin. Sitten noiden levyjen reunat tulee laipan ulkopuolelle ja levyt toisiinsa kiinni. Tosin tulee 3 tiivistettäkin sitten, eikä se ole varmaankaan kauhean järkevää.
Jotta ei tarvitse tehdä tämmöistä, jäisi tuo laippojen välinen "putkiosuus" pois:
Viimeksi muokannut mäggäri; 1.11.2013, 08:59.
Comment
Comment