Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8TQ bi-turboksi onko mahdollista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8TQ bi-turboksi onko mahdollista

    Olisi kiva tietää onko mahdollista tehdä 1.8TQ tupla turboksi?

    Riittääkö k03sissa pako paineet kahdesta pytystä ja toimiiko koko paketti ollenkaan pikku moottorissa?

    Tietääkseni olisi suomen ensinmäinen 1.8bi-turbo.

    Haluisin tietoja ennenkun alan rakentaan ettei sit mene työ ihan turhaan.
    Kiitos vastauksista etukäteen

  • #2
    Ei ole järkevää, pakopulssit tulee turhan harvakseltaan 4-syl moottorissa jos on vain 2 pyttyä per ahdin. Puhumattakaan kompuroiden pumppausongelmista ja paketoinnin hankaluudesta.

    Sekventiaalisetuppi olisi puolestaan hyvinkin järkevä, mutta sellaisen kehittäminen vaatii ymmärrystä aiheesta.
    Viimeksi muokannut jcarlson; 9.11.2012, 12:44.

    Comment


    • #3
      Liikkuuhan suomessa sellainen melko monelle näyttelyistä tutuksi tullut pullistettu passatti 1,8bit tekniikalla eli ei olis kyllä eka...

      Comment


        #4
        Korista riippuen (vähäpäästöinen vai saastekoppa) vois saada tai olla saamatta otteeseen moisen kapistuksen.

        Kahden K03:n tapauksessa asiassa ei lie juuri järkeä, kun ei kahdelle pakopesälle jaettuna toimi yhtään paremmin, kuin valmiiksi 400 hp hengittävällä turbollakaan. Todennäköisesti pelaa huonommin ja kaupan päälle saa vielä melkoisen päänvaivan konehuoneen konffauksen kanssa.

        Comment


        • #5
          Minkän laisilla turboilla sit kannattais tehdä tollaseen b5 koriseen?
          Mitenkäs toimis jos tekis yhteisen pakosarjan?
          Jostain kumman syystä haluaisin pikkukoneen bi-turbona

          mistäs tota bi-turbo passattia vois lueskella?
          Tai sit tän aiheen voi poistaa ja alan suunnitteleen jotain muuta kivaa.

          Comment


            #6
            Äkkiseltään googlattuna löytyi tällainen. Onko se juuri tämä, josta nyt puhutaan?

            Comment


            • #7
              http://i11.photobucket.com/albums/a1...2032010060.jpg
              Ontoi konehuone hyvän näkönen jotenkin tollain mää sitä ajattelin mut nopeesti vilastuna tua näytti olevan vielä remmi ahdin.

              Pitänee tehdä tunnukset tonne ja kysellä vähä tietoa tarkemmin mitä kaikkea pitää tehdä ja ottaa huomioon.

              http://img46.imageshack.us/img46/8675/tuplaturbom90.jpg tossa on piirustukset miten se toimii

              Comment


              • #8
                Ei tuossa kyllä järjen kanssa ole mitään tekemistä, mutta onhan se toki erilainen. Toimivamman paketin saanee kuitenkin hieman yksinkertaisemmalla systeemilläkin.

                Taisi tuossa passatissakin jo vaihtua 2xturbo + remmi "vain" yhde nturbon ja remmin yhdistelmään.

                Comment


                • #9
                  joo niinhän se muuttuu siä lopussa
                  kaippa sitä sit laittaa vaan peräkkäin turbot jälkinmäiseks sit vaan pikkasen isompi niin tulee paineita korkeemmillakin kierroksilla.

                  Comment

                  Working...
                  X