Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 tehot hukassa

    Elikkä auto on vm.99 S3 1.8tq APY. Noin kuukausi sitten alkoi tehot kadota satunnaisesti ja muutamassa viikossa hävisivät kokonaan. Moottori kiertää normaalisti mutta tehoja ei löydy. Autosta olen kolme vuotoa jo korjannut muuttamatta tilannetta. Eli ensin oli EGR:n päällä oleva imuletku katki, sitten oli moottorin päällä olevasta venttiilistä pieni imuletkun nippa katkennut(nyt tilalla a4:n venttiili) ja sitten oli vielä jokin imusarjaan meneva huohotinletku murtunut. Viime vkl tehtiin painetesti eikä siinä ainakaan ilmennyt vuotoja, N75 putsattu ja "naksuu". Vikakoodina antoi 17963- Charge pressure: Maximun limit exceeded. Tuota kun googlettaa niin poikkeuksetta vikana on N75 mutta eikös se toimi jos "naksuu" annettaessa akulta virtaa? Kyseessä ensimmäinen turbo autoni, joten tekniikka vähän hukassa :) ja kiitokset jo etukäteen![SIZE=1]


    [/SIZE]

  • #2
    Massamittarin lukemat tietty katteltu? Hukkaporttiakin vois kurkata..

    Comment


    • #3
      Tuo on siis ahtanut yli, ja vika voi olla esim n75 venttilin lisäksi vuotavissa pikkuletkuissa, hukkaportin kellossa tai jumittavassa hukkaportin läpässä.

      Comment


      • #4
        Massamittarin lukemia ei olla katsottu ja mitäs joutuu purkaan tieltä että pääsee hukkaporttiin käsiksi ja voiko sen eheyttä todeta ottamatta sitä kokonaan irti koneesta?

        Comment


        • #5
          ahdas se on ku perkele, mut kyl sinne jotenkin näkee peilillä ja taskuvalolla, ehkä. Lambda reiästä kameralla tai dp irti ja silmällä, alipainepumpulla kellon ohjausletkuun tai/ja painetta ohjaukseen. Sormella jostain koittaa tai meisselillä taitaitai..

          Comment


          • #6
            Tai sitten tsekkaat vaan uuden n75:sen paikalleen, jos alkuperäinen niin jossain vaiheessa se leviää kumminki vaikka vika ei siinä olisikaan...

            Comment


            • #7
              uusi n75 laitettu eikä liiemmmin vaikutusta. Voisiko turbo olla väljä/kaput kun oikein tarkasti kuuntelee niin kuuluu pientä metalli vastaan metalli "sirinää" kun paikallaan nostaa kierroksia ja sitten antaa kierroksien laskea? Ja varmaan tuntuu vaan mutta ihan kun kylmällä säällä ja moottori kylmänä vetäisi hieman paremmin kuin moottori lämpimänä?

              Comment


              • #8
                Päivitelläämpäs ajantasalle! Eli auto toiminut nyt toista viikkoa normaalisti, N75 vaihdon jalkeen. Tänään käytiin ajamassa koelenkki VCDS kiinni ja näytti ainakin saavan pyytämänsä arvot eli noin 0.86bar ahdot oli täys kiihdytyksessä. Eikä lenkin jälkeen antanut enää vikakoodeja. Tehotkin tuntuvat olevan tallessa kun verrattiin A4 2.0T 200hv kiihtyvyyteen niin paremmin ässä meni :)

                Comment

                Working...