Audi TT 165kW toimii hyvin kakkosella ja kolmosella, mutta isoilla vaihteilla kaasupohjassa kiihdyttäessä ecu lyö kaasuläppää kiinni n. 3000rpm kohdalla ja rajoittaa kulkua. Alla olevan login perusteella syynä tähän näyttäisi olevan yliahto, josta seuraa throttle cut (http://s4wiki.com/wiki/Throttle_cut). Vikakoodia ei tule. Jos kaasua ei lyö pohjaan asti, throttle cuttiakaan ei tule.
Autossa on Harisen softa, vajaa vuosi sitten laitettu. Alussa pidin tuota käytöstä ihan normaalina, mutta jälkeenpäin aloin ihmettelemään huonoa kulkua isommilla vaihteilla ja aloin loggaamaan vag-comilla. Järki sanoo, että yliahtoa pitäisi tapahtua vain jos N75 jumittelee tai hukkaportti ei aukea syystä tai toisesta. Ennen softausta command ja actual boost ei heittänyt juurikaan, täytyy tsekata vielä vanhoja logeja läpi.
1. Onko muita mahdollisia rautasyitä yliahtoon?
2. Entäpä onko mahdollista että softassa on vika joka aiheuttaa tuon yliahdon, voiko esim. N75 reagoida jostain syystä liian hitaasti, kosketaanko näihin parametreihin softassa? Logeista katsottuna softa pyytää 2.2bar jo vähän yli 2000rpm tienoilla --> N75 duty cycle on lähellä 100%, kun ahdin herää ~2700rpm duty cycle on edelleen 100% --> piikkaa yli targetin.
3. Sattuisiko kellään olemaan logia Karalan tai Harisen (ilmeisesti about sama tuote) softaamasta vastaavasta autosta, jotta voisi verrata käytöstä?
Tarkastettu / vaihdettu:
-Ei vikakoodeja
-Kaasuläpän sopeutus tehty
-Hukkaportin tanko liikkuu kun laittaa pumpulla painetta kellolle. Letku ei vuotanut.
-Hukkaportin tanko näyttää olevan about oikeassa asennossa (tt-forumilta löytyi tieto että kierrettä pitäisi näkyä 16mm), koitin avata muutaman kierroksen, ei juuri mitään vaikutusta, nyt throttle cut kestää _ehkä_ hiukan vähemmän aikaa.
-N75, MAF, bybass uusia, originaaliosia kaikki
-Login perusteella ei vaikuta nakuttavan
Tässä vanha logi, löytyy myös logi jossa näkyy N75 duty cycle, pahoittelen tuota vag-comin karkeaa resoluutiota:
http://aijaa.com/0016610179562
Löysin myös vanhan ketjun jossa ongelma vaikuttaa täsmälleen samalta (tosin tuossa logissa ei näy selvästi yliahto, ei näy kyllä minullakaan kaikissa logeissa, johtunee resoluutiosta, ongelma on täsmälleen samanlainen):
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55527
Toisesta ketjusta löysin että ratkaisuna hd_jannelle ilmeisesti vaihdettiin APR softa toiseen.
Hariselta yritin kysellä ongelmaan apuja, mutta eipä sieltä ole mitään kuulunut, taitavat olla aika kiireisiä. Saakohan tuohon helposti takaisin tehtaan softan tai löytyisikö täältä softan tekijää, jotta voisi sulkea softa ongelman pois?
Autossa on Harisen softa, vajaa vuosi sitten laitettu. Alussa pidin tuota käytöstä ihan normaalina, mutta jälkeenpäin aloin ihmettelemään huonoa kulkua isommilla vaihteilla ja aloin loggaamaan vag-comilla. Järki sanoo, että yliahtoa pitäisi tapahtua vain jos N75 jumittelee tai hukkaportti ei aukea syystä tai toisesta. Ennen softausta command ja actual boost ei heittänyt juurikaan, täytyy tsekata vielä vanhoja logeja läpi.
1. Onko muita mahdollisia rautasyitä yliahtoon?
2. Entäpä onko mahdollista että softassa on vika joka aiheuttaa tuon yliahdon, voiko esim. N75 reagoida jostain syystä liian hitaasti, kosketaanko näihin parametreihin softassa? Logeista katsottuna softa pyytää 2.2bar jo vähän yli 2000rpm tienoilla --> N75 duty cycle on lähellä 100%, kun ahdin herää ~2700rpm duty cycle on edelleen 100% --> piikkaa yli targetin.
3. Sattuisiko kellään olemaan logia Karalan tai Harisen (ilmeisesti about sama tuote) softaamasta vastaavasta autosta, jotta voisi verrata käytöstä?
Tarkastettu / vaihdettu:
-Ei vikakoodeja
-Kaasuläpän sopeutus tehty
-Hukkaportin tanko liikkuu kun laittaa pumpulla painetta kellolle. Letku ei vuotanut.
-Hukkaportin tanko näyttää olevan about oikeassa asennossa (tt-forumilta löytyi tieto että kierrettä pitäisi näkyä 16mm), koitin avata muutaman kierroksen, ei juuri mitään vaikutusta, nyt throttle cut kestää _ehkä_ hiukan vähemmän aikaa.
-N75, MAF, bybass uusia, originaaliosia kaikki
-Login perusteella ei vaikuta nakuttavan
Tässä vanha logi, löytyy myös logi jossa näkyy N75 duty cycle, pahoittelen tuota vag-comin karkeaa resoluutiota:
http://aijaa.com/0016610179562
Löysin myös vanhan ketjun jossa ongelma vaikuttaa täsmälleen samalta (tosin tuossa logissa ei näy selvästi yliahto, ei näy kyllä minullakaan kaikissa logeissa, johtunee resoluutiosta, ongelma on täsmälleen samanlainen):
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55527
Toisesta ketjusta löysin että ratkaisuna hd_jannelle ilmeisesti vaihdettiin APR softa toiseen.
Hariselta yritin kysellä ongelmaan apuja, mutta eipä sieltä ole mitään kuulunut, taitavat olla aika kiireisiä. Saakohan tuohon helposti takaisin tehtaan softan tai löytyisikö täältä softan tekijää, jotta voisi sulkea softa ongelman pois?
Comment