Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 ABH:sta tuplaturbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 ABH:sta tuplaturbo

    Otetaan kissa pöydälle ja aloitetaan puhumaan hankkeesta joka alkaa olla kypsynyt siihen asteeseen, että kohta ei nahoissaan pysy ja jotain on alettava touhuamaan sen eteen päin viemiseksi.

    Kone tehdään sitä avaamatta aluksi ja haetaan 0.5->0.6 bar:in paineita ja niillä noin 400 hevosta.
    Säädöt sitten aikanaan Karalalla mieluiten.

    Välijäähdyttimeksi 1 tai 2 kpl:tta jotakin sopivaa. Puskurissa on tilaa. Ei ongelma.

    Kaksi kartisuodatinta tietenkin ja alkuperäisen suodatinkotelon kannet muokkaus turbotoimintaan sopivaksi vai ahtoputki suoraan sinne reikään johon kotelo tulee kiinni?

    Eli kun nurkissa lojuu ylimääräinen kone ja sen pakosarjat on ensimmäinen kysymyssarja seuraava:

    -Kannattaako tehdä pakosarjat itse noista alkuperäisistä vai onko konsernin sisällä 4-pyttyistä turbo autoa jonka kannet muistuttaisivat niin paljon ABH koneen kansia, että melkein valmiit voisi etsiä käytettynä/uutena turbonlaippojen kera?

    -Turboiksi kaksi kappaletta Garrett T-3. Oma tietoni noista turboista on ollut aika minimaalista ja tuo valinta perustuu parin harrastajan ehdotukseen.

    -miten ilmamäärämittari toimii tuossa yhtälössä. ABH koneessa se on imusarjan päällä, noin 10cm ilmanputsarin kotelosta.



    -Mitä muuta huomioon otettavaa?

    Aloitetaan näistä...

  • #2
    Kuulostaapa varsin mielenkiintoiselta. Itelläkin on jonkun asteisia ajatuksia pyörinyt vastaavan aiheen ympärillä.....
    Foorumilla tais jotain pientä keskustelua asiasta ollakin tuossa talvella. Saksassahan oli tehty 80 koriin 3.6l v8:n kaks fööniä, eli aika lailla tuohon samaan suuntaan kun olit ajatellut.
    Jään tässä vaiheessa taka-alalle lukemaan asiantuntijoiden kommentteja aiheesta, kun en itse asiasta tiedä yhtään mitään.

    Comment


    • #3
      Näkemättä V8:n konetta lähemmin ilman pakosarjoja, totean että sukulaisuussuhde on olemassa 3.6 litraisen ja 1.8 16v nelosen välillä. Mutta, vaikka jostain löytäisit valmiin pakosarjan, niin tilanpuute estänee sen käyttämisen V8:ssa. Projekti sinällään on mielenkiintoisen oloinen, mutta varsin paljon siinä joutuu kyllä itse tekemään/teettämään.

      Comment


      • #4
        Mielestäni tuolla V8 konehuoneessa on aika sikamaisen paljon tilaa siinä pakosarjan luona kummallakin puolella.

        Ja itse tehdään niin paljon kuin pystytään... tietenkin :)

        Comment


        • #5
          Tälläinen linkki löyty tuolta Internetin kätköistä :

          http://www.audischrauber.de/audi_80_biturbo.html

          Comment


          • #6
            Just tuota hain Mikko.

            Comment


            • #7
              Otahan kuvia sitte paljo projektin edetessä. Mielenkiinnolla seurataan :)

              Comment


              • #8
                Juu, kuvat kuuluu asiaan. Maltti pitää vaan säilyttää ja kaiketi homma lakaisi siitä, että löytäisi 2x tuon Garretin ahtimen.

                Comment


                • #9
                  Nostat bensapaineita sopivasti, perusbensakartta uusiksi ja ennakkokartalta asteita pois mid load:lta ylöspäin. Coolereilla saa nakutusherkkyyttä paljon alennettua. Puristukset olisi hyvä saada alle 9:n. Matalapaineturboilua on kokeiltu turbottamalla (max 1bar) NM moottorinen type89 Sedan, joka jossain päin itäistä Suomea tällä hetkellä. Onkohan siihen jo laitettu intercooleri kiinni ???

                  Comment


                  • #10
                    Kaikella kunnioituksella pahoin pelkään tätä projektia....että toteutuuko koskaan.Useasti vaan tuppaa niin käymään....

                    Comment


                    • #11
                      Kaveri saksassa aikoo tehdä 200 20V Audin muutettuna s6 4.2 V8 hihnavetoisella ahtimella. Koneen oli ainakin jo hommannut. Saanen kuvia kunhan etenee. Tuollainen vaihtoehto saattaisi olla helpompi kuin kahden hyrrän kanssa pelaaminen?

                      Comment


                      • #12
                        Tuohon ABH pannuunhan on saatavilla joku bolt-on ahdin satsi tosin hihnavetosella hyrrällä.

                        Comment


                        • #13
                          Tuomas, kun projektin tekijä asustelee Ruotsissa, niin uskoisin projektilla olevan mahdollisuuksia toteutuakin.

                          Comment


                          • #14
                            Hyvä! Silloinhan projekti voi toteutua.....

                            Comment


                            • #15
                              Kaikella kunnioituksella pahoin pelkään tätä projektia....että toteutuuko koskaan.Useasti vaan tuppaa niin käymään....
                              Pidän tätä haasteena ja muistutuksena itselleni... ;)

                              12kk asetettakoon takarajaksi, ellei auto päädy ojaan katollee, varastetuksi tai pala yms. muu hyvä syy.

                              Tuohon ABH pannuunhan on saatavilla joku bolt-on ahdin satsi tosin hihnavetosella hyrrällä.
                              Tästä voisin olla kiinnostunut aluksi, koska tuo on käyttöauto ja sen oikean ahdetun version voisi sitten tehdä rauhassa pajalla, jolloin voisin leväyttää tuon rikkomani moottorin ja laskea siitä niitä paineitakin alemmas, kuin nykyinen 11:1.

                              Mutta keskitytäänkö itse projektiin, ei sen toteutumiseen. Itselläni omistuksessa olleita turbo-autoja on 1, joten kaikki asiantunteva tieto on tarpeen.

                              Comment


                              • #16
                                Saabclubilta kannattaa kysellä noita T3:sia...

                                www.saabclub.fi

                                [/url]

                                Comment


                                • #17
                                  Onkp projekti edennyt?
                                  Ja tästä kun lähdetään eteenpäin:
                                  Mitkä ovat tuon ABH koneen kriittisten osien kestävyys jos aletaan kunnon tehoja hakemaan ahtamalla, jos oletetaan että kannet on tehty, männät ja kiertokanget vaihdettu järeisiin, niin millaisia tehoja/vääntöä kestää kyseisen koneen kampura tasapainoitettuna?

                                  JA kun en edes kyseistä konetta ole livenä nähnyt, niin onko lohko alumiininen?
                                  Jos on niin millaisia vääntöjä/tehoja itse lohko kestää ilman että kannattaa alkaa suunnittelemaan asentaa lohkoon linereita?

                                  Miten vakionokat riittävät ahdinkäytössä?

                                  Kyselen kun tuttu aikoo ilmeisesti laittaa kiihdytysautoonsa kyseisen padan, JOS siinä on potentiaalia kylliksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    http://www.turbotechnik-grossholz.de/fs002.html
                                    Uudessa Audiscenessä jotain juttua, tiedä vielä mitä kun en ole nähny.
                                    Die 700 PS werden wohl mindestens 25 Tausender gekostet haben, aber wirklich mindestens. Da spielt das keine Rolle mehr.
                                    Der 3.6er hat wegen größerer Wandstärken im Block mehr thermische Reserven (dickere Zylinderwände, mehr Zylinderabstand) und sollte sich von daher besser eignen um mit irren Ladedrücken aufgelasen zu werden. Der fährt ja sicher mit über 2 bar Ladedruck.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyseessä siis 4.2 pata, tuossa linkissä oli 3.6.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin on. Jonus(Heja Norge!) kertoo tekevänsä tälläistä.
                                        Her vil vi visa lite av det nya prosjektet(s2coupe) samt lite info och uppdateringar om min grøna audi 90q. Lite bilder på båda prosjekten kommer snart.

                                        Bil 1: Audi s2coupe. Ferdig bygd sesong 07.

                                        Motor: 4,2l 32ventilerad helalu audi v8a med følgande modifiseringar:Race portade toppar med nya rostfria keramiccoatede ventiler,mekaniska kammar med ca 295c durasjon och ca 250c vid 1,27mm lyft. Totallyft ca 11,5mm.stellbara kamdrev

                                        Bottendelen blir fodrat och satt ihop med 8nickasil foringer,verdi custom stakar, je custom race kolvar med hårdare kolvfjedrar,gasportade samt je forsterkt lettvikt kolvbult,ombygd oljesystem.
                                        Blocket blir inte oringat med vi har valgt at køra med stålshim.

                                        Styrsystemet kommer från autronic samt msd sina tenningsbitar. 1680cc bosch spridare.Målet er at benka den nesta vinter hos vs motor eller hos skinne bros med efi technologi sprut. Motor blir bygd ihop med dragracing profilen Tor Øyvind Skinne

                                        Grenrøret blir 8-2-1 som gir avgasserna inn til en semikullagrad turbonetic thumper 1600hk snurra.

                                        Veksellåden blir en modifiserad 6vækslad quattro låda med ekstern oljekylning och 3skivig tilton. Vi har også planer om pg och rwd men det før bli et annat år

                                        Alla drivvakslar blir bytt ut mot racegreier och splines modell grøvre bak.

                                        Understell: HR coilovers spesialbesteld før asfalt kørning,alla fodringar blir bytt ut i aluminum samt powerflexs bussningar overalt.

                                        Bromsar: 345mm fram,300mm bak med willwod lettvikts åk.

                                        Innredning: Minst mulig. Carbonstål helbur samt 2 racestolar,dachlogger,fuelcell med 4 pumpar.

                                        Karross:Plasthuv,plastbakluka,glassfiber fram och bakfanger, glassfiber breddningskitt fram och bak.

                                        Drivstoff: Metanol och 120oktan racefuel

                                        Comment


                                        • #21
                                          ääninäytettä V8 turbosta

                                          http://www.youtube.com/watch?v=sKAAk3IH4yk
                                          http://www.youtube.com/watch?v=jKqAwDIlfOo

                                          Comment

                                          Working...