Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 A4 1,8t bex ahtoproblem

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 A4 1,8t bex ahtoproblem

    Kävi viime yönä ajellessa sellainen pieni ongelma, kun lähdin lisäämään nopeutta vakkarilla niin ihmettelin kuinka vaisusti kerää nopeutta. Hetken päästä seuraavasta risteyksestä kiihdyttäessä ihmettelin enempi, kun ei meinaa kiihtyä ja turbo ei lähde mukaan jonka ahtomittarikin osoitti ettei paineet nouse. Ei muuta kuin seuraavalla bussipysäkillä kurkkailemaan pellin alle ja mitään ihmeellistä ei näkynyt. Auto sammuksiin, muutama sekuntti odottelua ja uudestaan starttaus jonka jälkeen ahtoi 1bar kuin aina ennenkin. Tosin onko muuten normaalia että hetkellisesti ahtomittarin mukaan paineet saattaa käydä 1,5bar?

    Edellisen omistajan toimesta laitettu Rican softa ja BSR Optiflow. Mittarissa 166tkm.

    Mikä voisi tuollaisen hetkellisen ahto-ongelman aiheuttaa ja outoa vielä kun auton sammutti ja lähti uudestaan liikenteeseen; ei ollut mitään ongelmia.

  • #2
    Vikakoodeista ja N75 venttiilistä lähtisin liikkeelle. Miksi samalla uusisi bypass venttiilinkin, mikäli ei ole jo vaihdettu. Halpoja osia onneksi.

    Comment


    • #3
      Jees, onko miten haitallista jos hetkellisesti käyttää paineita 1,5bar? Ilmeisestikin siis myös viittaisi tuohon säätövenaan?

      Millainen homma itsellä vaihtaa?

      Comment


        #4
        Liekkö minkälainen softa, mutta ei käsittääkseni pitäs 1,5bar asti nousta. Itellä ainakin kun N75 hajosi niin auto meni limp modeen kun ahtoi liikaa joka pakottaa ahtopaineet 0,2-0,3bar hajoamisriskin takia.

        Vika oli samanlainen eli välillä temppuili ja välillä ei.

        Venttiilin vaihto on yksinkertaista. Ilmannohjain mäkeen edestä ampujan puolen lampun takaa ja venttiili näkyy melkein suoraan siinä.

        Ainoa että joudut varmaan ostamaan uudet klemmarit venttiilin lisäksi, koska ainakin itellä vakioklemmarit oli mallia kertakäyttö.

        Comment


        • #5
          Kyllä tuossa omassa ainakin ahtaa hetkellisesti yli 1,5bar VCDS logista katsottuna. Tämä siis isolla vaihteella kaasupohjaan tilanteessa. Todettu kahdella eri ohjelmalla.
          Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:21.

          Comment


          • #6
            Aivan. Itsellä myös siis ahtaa 1,5bar isommilla vaihteilla kaasu pohjaan tilanteissa. Liene sitten normaalia..

            Taidetaanpa laittaa N75- tilaukseen..

            Comment


              #7
              Ihan mielenkiinnosta, mitä ohjelmia teillä on?

              Comment


              • #8
                Aiemmin oli BSR. Nyt K04:sen kanssa ohjelma porkkikselta.
                Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:20.

                Comment


                • #9
                  Rican softahan tuo löytynee..230hv/320Nm luppaavat.

                  Comment

                  Working...