Löytyisikö jostain KUVALLISTA ohjetta bypassin vaihtamiseen B6:seen (1.8TQ)?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Bypass asennus B6
Collapse
X
-
Tässä aika hyvä sivusto vaikkakin englanniksi mutta kuvien kera.
Löytyy muitakin asennuksia a4 b6:seen.
http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=1
Comment
-
Vieras
Ei ole itse asiassa sama BEXissä, mutta samoilta seutuvilta löytyy kyllä. Jos alamuovia ei ole ja keulaa saa vähän ylös, on erittäin helppo vaihtaa - on nimittäin näkyvillä ja hyvin käsillä välittömästi pelkääjän puolen välijäähyn takana.
Comment
-
Käsitänkö nyt oikein, että tuon aiemmin linkitetyn ohjeen kuvissa venttiili on asennettu päinvastoin kuin vakio? Autossani oli asennettuna forgen 007 ja sen tilalle laitoin 710N, johon ilmeisesti paineen pitäisi tulla sivusta?
Eli jos nyt rautalangasta yritän itselleni vääntää, niin alhaalta tulevan letkun pitäisi yhtyä by-passiin sivusuunnasta?
Toivottavasti joku nyt ymmärtää mitä haen takaa. Autona siis A4 1. 8T bfb.Viimeksi muokannut janppa-; 11.11.2012, 19:56.
Comment
-
Vieras
Paine tulee sivusta. Eli esim. BEX-koneisessa kuvan mukaisesti sivulähtö on "suoraan" coolerissa, päädystä lähtee putki MAF-turbo haitariputkeen.
Comment
-
Omassa bfb-moottorisessa tuo löytyi kyllä tuolta keskemmältä syylärin takaseutuvilta. Tai sinne ainakin tuo forgen tekele oli asennettuna.
Oudolle ulahdukselle kiihdyttäessä etsin syytä, niin voisikohan uusi venttiili olla nyt lipsahtanut väärinpäin.
Lisätään vielä, että tällä hetkellä by-pass asennettuna niin, että pieni alipainenippa on moottoritilaa katsottuna ylöspäin.Viimeksi muokannut janppa-; 11.11.2012, 20:36.
Comment
-
Vieras
Niin, profiilista ei voinut tietää onko BFB vai BEX. Oli miten oli, Bypassin pohjasta lähtevän letkun tulee olla kiinni imuputkessa, paine tulee kyljestä.
Comment
-
vähän OT, mutta kestääkö audi tt:n bypass noin 300hp autossa? Ja muutenkin kuinka pitkä on bypassin kestoikä kun se on tainnut jumittua auki.
Comment
-
Saabeissakin on boschin bypass venttiilit. Omaankin vaihdettiin aikoinaan saabin katalogista venttiili kun oli hieman halvempi kuin VAG:n. Ainakaan päälisin puolin ainoa ero on automerkin varaosanumero. Voisi melkein luulla, että Bosch valmistaisi yhtä ja samaa venttiiliä autoon kuin autoon, jolloin valmistuskustannukset olisivat pienemmät, kun ei tarvitse kuin yhden linjan. Voin tosin olla väärässäkin.
OTtaHallamaisterille: Kyllä varmasti kestää 300hp autossa jossa on 0,5 bar paineet. Tuo riippuu aika pitkälti autosta ja paineista.
Comment
-
-
Vieras
Juurikin noin - eihän se lukenutkaan kuin 2 kertaa jo tässä ketjussa että paine tulee kyljestä. No, ei kahta ilman kolmatta.
Comment
-
Jep siitä bypassin letkusta on haarotettu ahtopainemittarille letku.. huomasin myös että tuo alipaine heittelee pikisen -8 ja -10 välillä. Onko siitä jotain haittaa?
JA toinen jännä juttu on, että kun rattia kääntää hieman toiseen suuntaan ja kiihdyttää samalla, rupee kuulumaan sellanen matala ääninen ulina, joka kuuluu jostain sieltä bypassin suunnalta. Tämä siis tuli vasta bypassin vaihdon jälkeen..
E: tuohon ulina vikaan vielä lisäten, että kuuluu siis vaan kun kääntää rattia vähän oikealle ja jostain sieltä oikealta puolelta se ääni kuuluu eb vaan yhtään osaa sanoa mistä.. jännää tässä on vielä se että se alkoi bypassin vaihdon jälkeen.. osaisko joku auttaa mistä vikaa kannatas ettiä?Viimeksi muokannut haraa; 19.12.2012, 17:21.
Comment
-
Lainataan ketjua. Mites poikittaiskoneeseen vaihtaa pässin? Omaan meinasin vaihtaa a3 8l 1.8ts, onko helpompi ala vai yläkautta? Ilmeisesti se on koneen takana? Kuva ois kiva.
Comment
-
Kiitos paljon. Hommasin tt pässin sinne kun on kovasti suositeltu. Muovit on jo purettu eilen kun haihtuu glykolia jonnekin, puhumattakaan mittaristosta joka elää aivan omassa maailmassa ;)
Comment
Comment