Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bypass asennus B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bypass asennus B6

    Löytyisikö jostain KUVALLISTA ohjetta bypassin vaihtamiseen B6:seen (1.8TQ)?

  • #2
    1. nosta keula ylös
    2. ota pohjamuovi pois
    3. vaihda bypass
    4. laita pohjamuovi takaisin
    5. laske auto alas



    Myh.

    Comment


    • #3
      Konepelti kannattaa avata. Tulee enempi valoa. =)

      Comment


      • #4
        Ja parit klemmarit kannattaa ostaa varuilta :)

        Comment


        • #5
          Ja ne klemmarit tarvii takuuvarmasti jos orkkispassi vielä paikoillaan, alkuperäiset kun on niitä hajoittamalla-irti mallisia.

          Comment


          • #6
            En nyt varma ole kun alakautta omaanikin tuon vaihdoin mutta tässä kerran kun oli oikeanpuolen ajovaloumpio irti niin katselin että olis kait vaihto yläkauttakin onnistunut kun vaan tuon umpion irroittaa joka taas on ihan helppo juttu.

            Comment


              #7
              Saa olla kyllä melkoiset gynekologin kädet että yläkautta sen vaihtaa. Ei ainakaan minulla olisi ihan hevillä onnistunut.

              Comment


              • #8
                Tässä aika hyvä sivusto vaikkakin englanniksi mutta kuvien kera.
                Löytyy muitakin asennuksia a4 b6:seen.
                http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=1

                Comment


                • #9
                  Onkos tässä kysymys bex moottorista vai jostain toisesta. Ja jos ei ole bexistä kyse niin päteeko siihen sama homma? Onko bypassin sijainti sama?

                  Comment


                  • #10
                    Siellä se on samassa paikassa BEX:ssäkin..

                    Comment


                      #11
                      Ei ole itse asiassa sama BEXissä, mutta samoilta seutuvilta löytyy kyllä. Jos alamuovia ei ole ja keulaa saa vähän ylös, on erittäin helppo vaihtaa - on nimittäin näkyvillä ja hyvin käsillä välittömästi pelkääjän puolen välijäähyn takana.

                      Comment


                      • #12
                        Käsitänkö nyt oikein, että tuon aiemmin linkitetyn ohjeen kuvissa venttiili on asennettu päinvastoin kuin vakio? Autossani oli asennettuna forgen 007 ja sen tilalle laitoin 710N, johon ilmeisesti paineen pitäisi tulla sivusta?

                        Eli jos nyt rautalangasta yritän itselleni vääntää, niin alhaalta tulevan letkun pitäisi yhtyä by-passiin sivusuunnasta?

                        Toivottavasti joku nyt ymmärtää mitä haen takaa. Autona siis A4 1. 8T bfb.
                        Viimeksi muokannut janppa-; 11.11.2012, 19:56.

                        Comment


                          #13
                          Paine tulee sivusta. Eli esim. BEX-koneisessa kuvan mukaisesti sivulähtö on "suoraan" coolerissa, päädystä lähtee putki MAF-turbo haitariputkeen.

                          Comment


                          • #14
                            Omassa bfb-moottorisessa tuo löytyi kyllä tuolta keskemmältä syylärin takaseutuvilta. Tai sinne ainakin tuo forgen tekele oli asennettuna.

                            Oudolle ulahdukselle kiihdyttäessä etsin syytä, niin voisikohan uusi venttiili olla nyt lipsahtanut väärinpäin.

                            Lisätään vielä, että tällä hetkellä by-pass asennettuna niin, että pieni alipainenippa on moottoritilaa katsottuna ylöspäin.
                            Viimeksi muokannut janppa-; 11.11.2012, 20:36.

                            Comment


                              #15
                              Niin, profiilista ei voinut tietää onko BFB vai BEX. Oli miten oli, Bypassin pohjasta lähtevän letkun tulee olla kiinni imuputkessa, paine tulee kyljestä.

                              Comment


                              • #16
                                Tajusin sen itsekin, lisäsin moottoritunnuksen viestiin myöhemmin. Täytyy tutkia miten se siellä nyt on, kiitos vastauksesta!

                                Comment


                                • #17
                                  vähän OT, mutta kestääkö audi tt:n bypass noin 300hp autossa? Ja muutenkin kuinka pitkä on bypassin kestoikä kun se on tainnut jumittua auki.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä ainakin meikäläisellä kesti RS:n turbolla vajaan 2bar piikittelyt, turbo tosin ei kestänyt:) Joillakin kyllä antautunut jo pienemmilläkin paineilla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse olen Saabin vastaavaa käytellyt 1.7 bar painella sen 6kk, siirtyi sitten takaisin Saabin pellin alle, ja taitaa toimia vielläkin. Urssista penkiteltiin noilla painella maltilliset 475Nm + 290 pollea vakiopillerillä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Saabeissakin on boschin bypass venttiilit. Omaankin vaihdettiin aikoinaan saabin katalogista venttiili kun oli hieman halvempi kuin VAG:n. Ainakaan päälisin puolin ainoa ero on automerkin varaosanumero. Voisi melkein luulla, että Bosch valmistaisi yhtä ja samaa venttiiliä autoon kuin autoon, jolloin valmistuskustannukset olisivat pienemmät, kun ei tarvitse kuin yhden linjan. Voin tosin olla väärässäkin.

                                        OTtaHallamaisterille: Kyllä varmasti kestää 300hp autossa jossa on 0,5 bar paineet. Tuo riippuu aika pitkälti autosta ja paineista.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oliko sillä miään väliä kumminpäin tuon bypassin asentaa?
                                          Vai toimiiko molemminpäin?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kylkeen paine ja pohjasta imuputkeen. Toisinpäis se pitää aika vinkeetä ääntä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Juurikin noin - eihän se lukenutkaan kuin 2 kertaa jo tässä ketjussa että paine tulee kyljestä. No, ei kahta ilman kolmatta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vaihdoin äsken tuon tt:n bypassin. Ahtopaine mittari oli vanhalla bypasilla, tyhjäkäynillä noin -5 mutta uuden pässin jälkeen se on suunnilleen tossa -9 kohalla. Mistähän johtuu nuohan on varmaa jotai alipaineita? Autogaugen mittarista kyse

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sulla on ilmeisesti haaroitettu se mittari by-passin letkusta. Todennäköisesti vanhasta vuosi kalvo niin se huijasi lukemia, nyt ne näyttää oikein. Alipainetta se miinusasteikko on.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jep siitä bypassin letkusta on haarotettu ahtopainemittarille letku.. huomasin myös että tuo alipaine heittelee pikisen -8 ja -10 välillä. Onko siitä jotain haittaa?

                                                    JA toinen jännä juttu on, että kun rattia kääntää hieman toiseen suuntaan ja kiihdyttää samalla, rupee kuulumaan sellanen matala ääninen ulina, joka kuuluu jostain sieltä bypassin suunnalta. Tämä siis tuli vasta bypassin vaihdon jälkeen..

                                                    E: tuohon ulina vikaan vielä lisäten, että kuuluu siis vaan kun kääntää rattia vähän oikealle ja jostain sieltä oikealta puolelta se ääni kuuluu eb vaan yhtään osaa sanoa mistä.. jännää tässä on vielä se että se alkoi bypassin vaihdon jälkeen.. osaisko joku auttaa mistä vikaa kannatas ettiä?
                                                    Viimeksi muokannut haraa; 19.12.2012, 17:21.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lainataan ketjua. Mites poikittaiskoneeseen vaihtaa pässin? Omaan meinasin vaihtaa a3 8l 1.8ts, onko helpompi ala vai yläkautta? Ilmeisesti se on koneen takana? Kuva ois kiva.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Koneen päällä. Ei ole kovin paha rasti, jos katot sen koristemuovin alle :)

                                                        Perinteitä kunnioittaen pannaan kuva kans:

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitos paljon. Hommasin tt pässin sinne kun on kovasti suositeltu. Muovit on jo purettu eilen kun haihtuu glykolia jonnekin, puhumattakaan mittaristosta joka elää aivan omassa maailmassa ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Et marmorilta muuta bypassia saakkaan, aikoja sitten korvaantunut vakioksi tuo "TT" malli.

                                                            Comment

                                                            Working...