Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABT lastu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABT lastu

    Elikkä yhteensopivuus kyssäriä;

    Auto on Audi S4 B5 Facelift -00 ja boksin kyljessä 8do 907 551 D.
    Tietäskö joku voiko tuohon boksii laittaa atb:n lastus joka on ollut muuten vastaavassa autossa, mutta siinä boksin kyljessä numero oli 8do 907 551 C.

    Ja jos tuo lastu tuohon kävisi olisko kellään kokemusta/tietoa onko asennus ihan mahdoton homma? Ja mistä kannatais kysellä asennusta, jos joku nyt ylipäätää tuollaisia "omia lastuja" edes asentelee?

  • #2
    Nyt on niin monta kysymysmerkkiä, että jättäisin kyllä itse asentamatta. Kuitenkin puhutaan jostain 15-20k€ autosta.

    Mikään korjaamo ei varmasti asenna, mutta ei kai se nyt vaikeaa voi olla. kolvi käteen ja tinaamaan. Mutta edelleenkin 500€ jostain fiksummasta ratkaisusta ei välttämättä ole paha hinta...

    Comment


    • #3
      Ei käy ristiin, muistin koko on eri. Taisi olla 500 kt vs 1Mt.

      Comment


      • #4
        Olen menossa katsomaan todennäköisesti yhtä autoo (A4, b8, 3.0tdiq), ilmotuksessa kerrotaan autossa olevan ABT lastu(207kW nyt, vakiona 176kW) Onko ABT antanu lastulle ns. jonkunlaisen takuun vai? Ja mistä helpoiten tietää että kyseessä on ABT lastu, ettei oo mikään muu?

        Pakko tehä varmistus vaan ettei tulis ostettua sikaa säkissä, kiitos etukäteen :D

        Comment


        • #5
          jos (ja kun) mulla on softattu auto, niin pidän ainakin kuitin softauksesta tallessa, juuri tästä syystä.
          Pikkaisen mukavampi myydä kun on Vipertuningin kuitti tallessa ja käyräthän voi logittaa koska vaan koneelle.

          Comment


            #6
            VCDS;llä pitäs näkyä suoraan ohjainlaitteen varaosa tai softanumerossa teksti ABT. Näin oli ainakin joskus ennen vanhaan.
            Ja ABT;ia myy Suomessa http://www.konig.fi/

            Comment


            • #7
              Ainakin B5 S4:ssa on boksissa ABT:n sinetti, mikäli on kyseisen puljun vääntämä ohjelma.

              Comment


              • #8
                ABT softilla kyllä takuut ja Konig palvelee todella hyvin ainakin omien kokemuksien mukaan.

                Comment


                • #9
                  Eikä muuten palvele. Soitin äsken sinne ja kysyin asiallisesti '02-mallisen TT:n kojetauluun syttyneen moottorin vikavalon, check sum error-vikakoodin ja ABT:n 193hv-lastun mahdollisesta yhteydestä ja ABT:n näkemyksestä siihen olisiko lastuun syytä saada uusi ohjelmointi koska kyseisen lastu/moottori -yhdistelmän on tiedetty aiheuttavan vikaa ja vikakoodia, niin nuorehkon kuuloinen kaveri pillastui täysin puhelimessa, huusi ja varovaisesti arvioituna vittuili aika tanakasti minulle. Ymmärrän että auto on 11 vuotta vanha, lastun iästä en tiedä, mutta yritin puhelimessa asiallisesti rakentaa keskustelua asiasta. Suljin puhelimen, ja viimeisenä kuulin huutoa sanoilla "mulla on kädet täynnä töitä, emmä voi..."

                  Enpä käytä König Oy:n palveluita, enkä suosittele kenellekään muullekaan. Asiakaspalvelu ala-arvoista.

                  Comment


                  • #10
                    Tokihan noi checksum-errorit saadaan pois muuallakin kun ko ohjelman asentaneella pajalla. Itsekkin olen muutamat ABTit korjannut, muiden muassa. Varsinaista vikaahan siinä ei ole, pujahtanut vaan pikku virhe, joka ei ollut tiedossa silloin kun nämä autot oli uusia. Ohjelmaa sinänsä ei tarvi siis muuttaa.
                    Viimeksi muokannut terokoo; 4.11.2013, 17:18. Perustelu: tarkennusta

                    Comment


                    • #11
                      Aivan totta, mutta kun ongelma on siinä, että 193-heppaiseksi mainostettu TT Roadster jää 193-heppaiselle BMW:lle kiihtyvyydessä, niin joku ongelma siellä täytyy olla. Fyysiset viat on jo poissuljettu, sillä auto tuntuu aika tarkkaan 150-heppaiselta, mitä sen ei siis nyt pitäisi olla. Vaan 193-heppainen.

                      Comment


                      • #12
                        Ootko ottanu huomioon, että BMW on vapaastihengittävä?, lyhyemmät välitykset?, kevyempi?, tehoalue laajempi?. Hevosvoimia katsotaan yleisesti aina liian suorasukasesti, pelkästään ne ei kerro auton suorituskyvystä, se on monen asian summa.

                        Comment


                        • #13
                          11 vuotta vanha auto ei välttämättä muutenkaan ole juuri se 193 heppainen minkälaiseksi abt sen moottorityypin lastun on aikanaan ilmoittanut. Jos nyt aivan pystyyn on jäänyt kannattaa varmaan jossain loggailla mitä ahtopyynnit ja saannit on. Ja vertailla vaikkapa ilmamassoja muihin lastutettuihin saman moottorin omaaviin autoihin. Eiköhän sieltä jotain vikaa löydy, perus paineistustesti on varmaan jo suoritettu kun mekaaniset viat poissuljettiin heti ensimmäisenä?

                          Comment


                          • #14
                            VCDS kiinni, kolmosella kaasu pohjaan ja ilmamäärä kun huitelee siellä 150g/s niin alkaa olla hehtaarillaan.Ei tarvi arpoa onko hepat tallella.

                            Comment


                            • #15
                              Niin - roadsterhan on melko painava möykky

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                VCDS kiinni, kolmosella kaasu pohjaan ja ilmamäärä kun huitelee siellä 150g/s niin alkaa olla hehtaarillaan.Ei tarvi arpoa onko hepat tallella.
                                Minulla on omakohtaista kokemusta siitä, että jos katalysaattori on tukossa, niin ilmamäärä voi olla suuri mutta auto ei silti kulje.

                                Comment


                                • #17
                                  No sittenhän se on helppo homma eli katti uusiksi tai pois jos näin käy... ;-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paljonko Adolfin autolla on ajettu? Paljonko kuluu öljyä? Jos sitä saa lisätä parin tuhannen kilometrin välein, niin tarkistaisin ehdottomasti katalysaattorin kunnon. Omassani (ajettu 290tkm) vuosivat venttiilinvarren kumit ja öljy tukki katalysaattorin. Uusilla kumeilla on ajettu 4tkm, eikä öljyä ole käytännössä kulunut yhtään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audilla on ajettu 112tkm, Bemarilla 148tkm.

                                      Mä en oikein osta ajatusta tosta että Audin paino ja Bemarin vapaastihengittävyys olisivat syynä tohon kiihtyvyystuntumaeroon. Molemmat painaa aika liki saman (omapaino noin 1400-1450kg), Audi ottaa vakiona huippuja 220km/h, BMW 227km/h, joten Bemarin välitykset on vielä pidemmät kuin Audissa, vaikka aika lyhyet ovatkin. Tehdas lupaa Bemarin 0-100km/h ajaksi 6,9 sekuntia, ja vakio-TT:lle 8,6 sekuntia, ja just siltä se tällä hetkellä tuntuukin. Sitäpaitsi voisi kuvitella että Audin välitykset olisivat lyhyemmät, koska 150-heppaisen ja 180-heppaisen erot missään annetuissa suoritusarvoissa eivät ole kovin erikoiset.

                                      Katin tukkoisuuskaan ei ole oikein varmaan mahdollinen, bensankulutus on ihan normaali, auto meni heittämällä leimasta läpi hyvin arvosanoin ja se saa kenkää kyllä säännöllisesti niin että putki pysyy varmasti puhtaana.

                                      Korostan vielä, että TT ei jää aivan pystyyn Bemarille, vaan just sen verran että tehoeroa voisi kuvitella olevan sen 40-50 heppaa, ja sehän tässä häiritseekin. Jos se olisi aivan tukossa koko auto tai vuotaisi ahtoja kuin seula, niin sen huomaisi ja kuulisi kyllä.

                                      Comment


                                        #20
                                        VCDS;llä ilmamassat ja ahtopaineet lukuun, sillä se selviää mitä on kotona.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiihdytin joskus ko. TT:n edellä GTV:llä (150hv, 0-100km/h 8,9s) moottoritienopeuteen rampista. Lastutettu TT olisi tullut GTV:n kontista läpi niin että heilahtaa. Nyt ero pysyi tasaisena koko ajan. Siitä jo silloin pääteltiin ettei TT:ssä olisi ollut lastua.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juuri näin, turbonelikossa 193hp tuntuu jo selvästi, ja sen turbopotkunkin pitäisi jo lastutetussa autossa olla selvempi kuin 150-heppaisessa. Nyt sitä ei ole.

                                            Tero, käydäänkö ajamassa logia tässä joku ilta/päivä, iltapäivä?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jep, käydään ihmeessä. Tää vko aika kiirettä mutta miten esim. sunnuntai?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sopii, soitellaan. Ja sitten logien ajamisen jälkeen päästään päivittelemään tännekin tietoja. :D

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                  VCDS;llä ilmamassat ja ahtopaineet lukuun, sillä se selviää mitä on kotona.
                                                  Muistaako joku kanavat ulkoa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lunttaa netistä, niin ei tarvitse ulkoa opetella:
                                                    http://www.goapr.fi/fi/apr-tuki

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitokset Jarkko, yritin etsiä Ross-Techin sivuilta muttei sieltä löytynyt ihan helposti.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ajettiin tänään logeja. Jostain syystä mun VCDS ei antanut valita kaikkia noita kanavia mitä tuolla Jarkon linkissä oli.

                                                        Mitä pikaisesti logituksen yhteydessä koitin katsella lukemia niin MAF ei noussut missään vaiheessa yli arvon 120. Laitoin logit Artulle, ne saanee sieltä pyytämällä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Nuo kanavat on aika isolta osalta TFSI koneen kanavia, mutta aika hyvin niistä osuu myös vanhempaan.
                                                          MAF arvo kuulostaa pienelle. Mitähän oli ahdot?
                                                          Josko Arttu saisi tänne lukemia näkyville

                                                          Comment


                                                          • #30

                                                            Ahtoja tuli maksimissaan 0,7bar, mutta se oli sama arvo mitä pyydettiinkin, ja molemmat tietysti vähemmän mitä tällä lastulla pitäisi irrota. Porkkis arveli että vikakoodi "16985 - Internal Control Module P0601 - 35-00 - Memory Check Sum Error" kenties sittenkin pudottaa laitteen vikatilaan, ja siksi mennään hyvin lähellä vakion ahtoja ja sitä kautta varmasti myös vakion tehoja. Tolla lastulla ja mun valistuneen matemaattisen arvauksen perustella ABT:n lastun pitäisi työntää noin 1 bar:in verran ahtoja, olenko ihan väärässä?

                                                            Millähän sinne Königiin saisi asiallisen asiakaspalveluvaihteen päälle?

                                                            Logit saa multa jos joku osaa niitä minua paremmin tulkita johonkin suuntaan. Noissa on luokkaa 125 riviä Exceliä, joten niiden työntäminen suoraan tähän ketjuun ei liene kovin tarkoituksenmukaista.

                                                            Comment

                                                            Working...