Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aeb ja jumittava hukkaportti

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Aeb ja jumittava hukkaportti

Elikkäs ongelmana on hukkaportin jumiutuminen auki asentoon ja ahtojen hidas nousu. Itse veikkaisin tuota kellon jousta, mitä muut ovat mieltä? vikakoodeja ei anna. Nii ja vakio puhallin paikallaan
    Viimeksi muokannut BassoJone; 11.10.2009, 19:14.

Itsellä oli sama ongelma, hukkaportin kellon jousi hajonnut. Ei myöskään antanut mitään vikakoodeja. Korjautui, kun vaihdoin alkuperäisen tilalle Forgen kellon.

Comment

Olen myös nähnyt ahtimia, joissa hukkaportin akseli on liukunut ulos eikä läppä pakopesän sisällä enää peitä poistoreikää.

Comment

paljonko tuo forgen kello maksoi ja kuinka työläs se on vaihtaa? aika ahdas rako kuitenkin =/

Comment

Maksoi muistaakseni 140e pintaan ja vaihtamisesta totesin, että helpoiten sai irroittamalla turbon. Todennäköisesti ei mahdu muuten vaihtamaan.
          Ei tuo nyt tosin mikään kauhean haasteellinen operaatio ollut, että kyllä pitäisi onnistua. Aikaa hommaan meni kahdelta ihmiseltä vähän päälle pari tuntia.

Comment

ok. Finturbolle soittelin niin epäilivät että juurikin tuo portin läpän tappi on väljä ettei sulje kokonaan hukkaporttia tai koko läppä on tippunut pakoputkeen =/ uus kkk 03-28 ahdin maksaa asennuksineen 974? =/ voip vaihtoon fööni mennä

Comment

Paljonko tehdassäädössä oleva K03 hukkaportti tulisi pitää paineita?
              Viimeksi muokannut juudas; 31.1.2010, 01:26.

Comment

eikös tuo riipu ohjelmasta? :O korjatkoon joku jos olen väärässä

Comment

http://www.audiclub.fi/forum/showpos...7&postcount=10
                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh
                  Turbotekniikka joskus sanoi että 1.8T K03 arvot ovat 4 mm aukeamaa tangon päästä mitattuna
                  @0,37 bar painetta.

Comment

Voisin veikkailla myös tuota hukaportin läpän irtoamista käyttö akselista.. itselläni oli myöskin näin..tein vain pika korjauksen kemppiliimalla kun uusi ahdin oli jo tulossa. Tosiaan paineet nous ennen korjausta vasta siel 5500rpm kohil sinne 0.6-0.7bar. ja korjauksen jälkeen 0.65-0.75bar olinkin mittarissa jo 2400-3000rpm kohil kuormasta riippuen.

Comment

Itsellä oli vanhassa ahtimessa väljää siinä vivustossa niin paljon ettei läppä pysynyt kiinni. Lähinnä muistaakseni siinä missä kellon tanko liittyy läpän vipuun. Oli se itse läppäkin jonkun verran löystynyt, että sai sormella helposti pyöriteltyä.

Turbohuollossa sanoivat että kello on hyvä, jos sen saa puolella baarilla aukeamaan (kokonaan?).

Comment

Working...