Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 ahtaa 0,1-0,3bar, vikakoodien luku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 ahtaa 0,1-0,3bar, vikakoodien luku

    Kaveri testasi meikäläisen urssia ja kakkoselta kolmoselle vaihtaessa (kierrokset n. 6trpm) auto nykäisi kunnolla. Nyt jos pikku vaihteilla kiihdyttää niin ahdot ovat 0,1-0,3 ja yhden kerran nelosella kiihdyttäessä ahdot nousi 0,4bar.

    Tarkastettu: ahtovuodot = ok, bypass = ok, n75 = ok, hukkaportti = ok (puhaltelin letkuun mikä lähtee n75 eikä tuntunut vuotavan)

    Sattuuko kenelläkään vagcomin omistavalla olevan tänään tai huomenna aikaa tarkastaa vikakoodit tuosta raakista? Asustelen Vantaalla martinlaaksossa, joten tässä pk-seudulla tämä toimintasäde.

    Autossa siis RS2-setti (hieman modattu).

  • #2
    Mulla löytyy tuo vag com 409.1 lisenssi versio ja huomenna kyllä tuohon luku hommaan pitäis olla aikaa. Jos kerkeet käymään mun pajalla...?

    Comment


    • #3
      Bleemus tais mun edellisenkin MAFin ostaa, olis taas yks toimiva käsissä :D, tällä kertaa haluan "vaihto-osana" vanhan ;)

      Comment


      • #4
        Tarvii 2x2 liittimille y-haaran, että voi lukea vanhasta.
        Arvaan hall- tai nakuanturihämminkiä.

        Comment


        • #5
          Pitihän tuo arvata että eri piuhoilla mennään :) Puoliksi sen takia ilmottelinkin ainoastaan tuosta vag comista.

          Comment


          • #6
            btw tuon auton koodit onnistuu lukemaan lediä käyttämällä.... Ohjeetkin löytyy jos joku haluaa leikkiä :)

            Comment


            • #7
              Mikko meinaat et pystyis? Katoin niitä ohjeita kyl eilen.. Voisin kokeilla tos kohta ennen ku alan säätää muuta.

              Comment


              • #8
                Pitäis tuo onnistua. Kunhan niitä ohjeita ymmärtää :P
                Tosin ihan varmaksi en rupea sanomaan koska en ole kertaakaan lukenut ko. mallisesta autosta ledillä

                Comment


                • #9
                  Onnistuu se, mutta moottorin vikavaloa se vilkuttelee. Sille taas luultavasti on kaikki valmiina mittaristossa paitsi polttimo.
                  Sen lisäksi ei tarvii kuin hyppyjohdon, jolla diagnostiikkaliittimistä herätetään vilkuttelu.

                  Comment


                  • #10
                    Tässä olisi kuvankaappauksella parit ohjeet.
                    [COLOR="Red"]Veikkaan[/COLOR] että tuo C liitin olisi tuo mittaristossa piilossa oleva vika valo. Eli ei muuta kuin se etsimään sieltä ellei joku ole sitä joskus kaivanut.

                    Comment


                    • #11
                      Juu ei ollut sitä lediä koska mikään ei vilkkunut :)

                      Pitänee kattoa jos löydän ne johdot sieltä..

                      Comment


                      • #12
                        Multa löytyy tarvittavat kaapelit vikakoodien lukuun, jos jaksaa maanantaihin asti ootella, että oon taas maisemissa.

                        Comment


                        • #13
                          Aki missäs päin sitä vois huomenna tulla piipahtamaan?

                          Comment


                          • #14
                            Vuosaaressa. Pistä profiilista löytyvään mailiin tarkempia tiedusteluita.

                            Comment


                            • #15
                              Porkkikselle pisteet tästä bingosta! :) Hallihan se siellä vikaa ilmotteli. Eikä auttanut edes vikakoodien nollaus vaan taitaapi olla oikeasti rikkipoikki. Onko vinkkejä mistä edullisimmin, Tepolta?

                              Kiitokset vielä kaimalle koodien tarkastamisesta!

                              Comment


                              • #16
                                Kyllä sinne yleismallin saa laitettua.
                                Eikös ole mukavaa, että nyt joudut tarkastamaan sen jaon, kun halli on nokkapyörän takana :)

                                Muille tiedoksi, että rs2-ahtimella 1,6bar ylös asti - ei järin normaalia. Ideat aika vähissä mistä johtuu, jos ei ole jako hampaan sivussa.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo nyt löysinkin motonetin sivuilta ja hintaa oli vähän vajaa 5kymppiä.

                                  Kyllä se oli porkkis tarkotuskin ottaa se kansi auki, heti kun olisin kerennyt ;D

                                  Ja jos joku muu tarttee ni motonetistä 2.2 turbon hall-anturi tuotenumerolla 10-9038.

                                  Comment


                                  • #18
                                    joo käytetäämpä tätä osiota sen verran, että tuli nyt laitettua tuommonen s4 2.2 niin ahtopaineet ei nouse 0,4(1,4) korkeammaksi korjauksista huolimatta. Eli paine menee ilmeisimminkin koko ajan hukkikselle, mutta syy ei ole aivan selvä. N75 tomii, mutta sitä ei ilmeisesti ohjata nyt syystä tai toisesta. Vikakoodit luin Ermeksen yleis testerillä ja se herjaa tätä n75.
                                    Kysyisin nyt ensimmäisenä, että minkä sulakkeen takana tämä venttiili on? Ja löytyisikkö kytkentäkaaviota, että mikä karva ohjainlaitteelta lähtee n75:seen, ja ohjainlaite ilmeisesti maadoittaa??

                                    Tähän jos apuja saisi niin hyvä olisi, kiitos!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja löytyisikkö kytkentäkaaviota
                                      Matsäisiköhän tämä:
                                      http://autolib.diakom.ru/CAR/Audi/19...NG%20DIAGRAMS/
                                      Viimeksi muokannut pasi_; 27.7.2009, 20:27. Perustelu: Ei viitsitä julkisesti huudella noista miun kaaviosta...

                                      Comment


                                      • #20
                                        vikakoodeja

                                        Ja pistämpä nyt näitä vikakoodeja tänne pällisteltäväksi, kun ne on tuossa tulostettuna. Eli se 001262 wastegate bypass regulator valve n75. ja lisäksi ilmstoinnin koodeja:

                                        000779 outside air temperature sensor G17
                                        000799 engine coolant temperature sensor G110
                                        001271 temperature regulator flap motor V68
                                        000601 potentiometer in V70
                                        000603 foot-wall/defroster flap motor V85

                                        Kaikkihan ei varmasti liity tähän moottorin vikaan, mutta ainakin tuo 000799 engine coolant... voisi liittyä tähän vikaan vaikkakin oli ilmastoinnin puolella. Vai mitä sanoo asiaan vihkiytyneet? Eikö siellä imusarjan alla ollut joku multi sensori tms.??
                                        Pitää huomenna ruveta tutkimaan tuota N75 vikaa ja muuta..
                                        Onko muuten tuo S75 12A sulake nyt tuolla ohjainlaitteen vierellä?
                                        Viimeksi muokannut pasi_; 27.7.2009, 20:28. Perustelu: Poistin viitauksen miun kaavioihin

                                        Comment


                                        • #21
                                          G62 on moottorinohjauksen lämpöanturi. Näethän sen myös kaavioista :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itse tarkistaisin vielä tuon G71:n . Tuon vaikutuksesta täällä on vähän kiistelty, mutta AAN-koneen manuaalissa ja tuossa AudiWorldin jutussa sillä on merkitystä. Eli imusarjalta Eculle menevä alipaineputki pitäisi tarkastaa, voi olla tukossa tai vuotaa.
                                            http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2165621

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei ole, jos ajotietokone näyttää oikein. Nimittäin ecu kertoo tiedon mittaristolle.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo kaaviostahan se varmasti löytyy, kun etsii. No eiköhän ne ilmastoinnin koodit voi sitten unohtaa, vaikka paljonhan nuita kyllä on. Mutta ilmastointi toimii niin se riittää.

                                                Niin se S75 sulake.. onko se nyt siellä lattialla ecun vieressä? Niin pääsee askelta pidemmäs diagnoosissa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Laitetaan nyt vielä tämä linkki, jossa on paljon S4 asiaa ja tuo vikakoodien luku:
                                                  http://www.intendedacceleration.com/technical.html

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo vikapa selvisikin. Eculta oli yhteys N75:seen, mutta jännitettä ei tullut virrat päällä toiseen piuhaan niin kuin olisi pitänyt. Vika löytyi lopulta katkenneesta johdosta johtonipun sisässä vähän ennen tuli peltiä. Nyt ahtaa sen 0,8 niin kuin tomaatin kaiketi pitääkin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ja päivitystä meikäläisen keissiin. Ensinnäkin suuret kiintoavaimet porkkikselle ja pasi(lleko vai kukas se toinen auttaja oli?)!

                                                      Sitten itse aiheeseen: Jakohan siellä oli päin helvettiä! Eli yhden hampaan oli nokkapyörä vielessä verraten vauhtipyörään. Nokat oli toisiinsa nähden oikeassa ajassa. En tiedä sitten menikö tuossa kiihdytyksessä oikeesti se halli paskaks mut nyt se on ainakin :D On nimittäin sen verran kireellä tuo nokkapyörä ettei kolmen miehen sekä parin perkeleen voimin saatu sitä irti. Jouduttiin ottamaan pakonokka siis lievää väkivaltaa käyttäen irti.

                                                      Huomenna pitää keksiä joku irroituskeino sille nokkapyörälle sekä löytää OIKEAN MALLINEN hall-anturi. Olen siis tilannut motonetistä vääränmallisen anturan. Jos joltain löytyy kotoa oikea nokka-akselin asentotunnistinanturi urssiin, hän huutakoon hep ja myyköön sen minulle!

                                                      Eiköhän se kuitenkin tuon nokkapyörän irtisaamisen ja hallin vaihdon jälkeen ala taas tuokin projekti hymyilemään. Niin ja sainhan mä eilen tehtyä nyt pakoputkenkin lopulliseksi eli nyt lähtee katti heittämällä normivaimentimeksi, koska molemmissa päissä on v-pantakiinnitykset :)

                                                      Nyt unta ja toivottavasti jostain löytyy huomenna anturi!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sopiiko arvata, että yläkerta edisti?

                                                        Aika kovassa on M10-pultti, jos ei kolmella miehellä lähde :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aki, kokeiles motonetin hallia num. 10-9055. Samalla uusisin myös johdot ja liittimen ihan varmuuden vuoksi.

                                                          Hallista kun poraa niitit auki niin tämän näköinen härpäke pitäis jäädä jäljelle:

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            aaaa, ok eli siis luultavasti mulla onkin oikea hall, mut pitää vaan modaa. Ainoa paska on, et tais lähteä se magneetti jo irti sieltä yhdeltä kehältä.. =(

                                                            Porkkis joo yläkerta oli yhden edellä.

                                                            Comment

                                                            Working...