Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT Ahtovuoto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT Ahtovuoto?

    Elikkä välillä vetoa on paremmin kun toisinaan ei kun alkaa nyhtämään.

    Vag-Comilla N75 duty cycle menee 87.5% = Ahtovuoto?

    Sytytys ennakkoa täydessä vedossa vagcomin mukaan korjaa muutamasta sylinteristä max. 10 asteella (nakuaa?)

    Bypass on ainakin sökö kun kivasti sakkailee. : /

    Saakos tuohon AJQ koneeseen alipaine letkusarjaa täydellisenä tiskiltä?

    Niin paljonko paineiden kuuluisi olla tuossa vehkeessä (AJQ koneella) BSR softalla.


    Kiitos vastanneille etukäteen!
    Viimeksi muokannut Nieminen; 27.6.2009, 19:13.

  • #2
    Sanoisin että vaihda se bypassi vaikka forgeen ja kokeile uudestaan. Paineet luultavasti välillä 1.2-1.5.

    Comment


    • #3
      Ei muutaku by-passia ostamaan ! Pässiksi forge 007, uus orkkis tai kaiken parashan olis tietysti apr r1.

      Comment


      • #4
        Jep eli vika oli pässissä ja tuossa Maffissa, Johto irti veto on tasaisempaa ja parempaa. Vagcomin mukaan rajoittalle Massaa virtaisi mittarin mukaan 155g maksimissaan...

        Huomasin samalla että tuo maffi ei oikein käy tuohon ilman putsari koteloon, pieni kolo jää alareunaan, joskus joku lienee sen vaihtanut ja mistä sen tietää onko se vääräkin vielä...?

        Comment


        • #5
          Kuuluuko tuohon väliin jokin venttiili? Imusarjasta menee paineet huohotus putkiin?

          Comment


          • #6
            http://i281.photobucket.com/albums/k...p/IMG_1901.jpg

            Comment


            • #7


              vagcatissa on tollai kuva, selventääkö yhtään ?

              Comment


              • #8
                Mitenkä onko kellään kokemusta tuosta bilteman Bypassista? Hintaisekseen ei ole pahan hintainen/näköinen?

                Comment


                • #9
                  Mikset hae uutta orkkista marmorilta ?

                  Comment


                  • #10
                    Mäntämallinen kestääpi enemmän jos muistaa silloin tällöin sitä voidella.
                    Ei taida tuo vakio TT:n pässi kovin kauheita paineita kestää...

                    Ajattelin vain kun tuo Bilteman Bling bling venttiili olisi edullisin mäntä mallisista.

                    Comment


                    • #11
                      Kuinka kovat paineet sulla siellä sitten on ?

                      Comment


                      • #12
                        Paineet vagcomin mukaan 2400mbar eli 1.4bar piikkaa.. siitä tippuu alemmas..

                        N75 cycle duty logista katsottuna 90% parhaillaan huiteli.


                        Biltemasta haettu helpotusta jo pitäs vuodot loppua, muuten tuo bilteman pässi on identtinen Forgen kanssa ainakin ulkoapäin tiedä muuta sitten.

                        Niin ja tuo N249 tuli disabloitua, (piuha ja säädin jäí paikalleen).

                        Comment


                        • #13

                          Comment


                            #14
                            Jos ei tuosta vagcat kuvasta selvinnyt, niin siellä on venttiili välissä. Ja usein siitä irtoaa jousesta lautanen, aiheuttaa laihaseos-vikaa sekä ahtopaineen lasku-vikaa. Uusi osa maksaa 10e luokkaa marmorilla.
                            Edit: Ja siis kuvasta osa numero 6

                            Comment


                            • #15
                              Jep tuo takaisku venttiili, se on ehjä ja voideltu mutta ei tuo uusikaan pahitteeksi olisi.

                              Comment


                              • #16
                                Meno on vielä vaihtelevaa..

                                Täytyy pistää vag comin loki tänne näkyviin joka on vedetty 1500rpm-6700rpm 3-vaihteella.

                                Niin mitenkäs tuon .CSV tiedoston saa helpommin luettavaksi kun se ei ole vielä minulle auvennut : )

                                Comment


                                • #17
                                  excel / open office auttaa.

                                  Office 2003 -ohje (pdf) Tässä siis hyvä ohje mikäli haluat tehdä noista käyriä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kaikki teksti on yhdessä köntässä kun avaan excelillä tuon Csv tiedoston.
                                    Miten se muutettiin luettavaan muotoon?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onhan se nyt varmasti sellainen tiedosto, mitä et ole avannut millään muulla ohjelmalla? Kokeiles ottaa vasitella uusi setti ja avaa se heti ensimmäisenä excelillä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        On yritetty vaikka mitä tehdä... Jossakin oli ohje tuohon ongelmaan, joitakin pilkkuja piti muuttaa? mutta excelistä en ymmärrä tuon taivaalista. : )

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuossa 3.vaihteella vedetty veto 1500rpm-6700.

                                          Tuesday,07,July,2009,12:53:51
                                          8N0 906 018 AB ,,1.8L R4/5VT 0002,

                                          ,Group A:,'003,,,,Group B:,'118,,,,Group C:, Not Running
                                          ,,Engine RPM,Air Mass Flow,Throttle Opening,Ign. Timing,,Engine Speed,Intake Temp,N75 Duty Cycle,Press @ Intercool,,,,,
                                          ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
                                          MARKER,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, /min,°C,%, mbar,STAMP,,,,
                                          ,0.00,1320,6.56,4.7,27.0,0.40,1360,39.0,87.1, 1000.0,,,,,
                                          ,0.80,1400,18.78,74.5,21.0,1.20,1440,36.0,86.3, 1040.0,,,,,
                                          ,1.60,1560,22.25,100.0,16.5,2.00,1640,33.0,86.3, 1080.0,,,,,
                                          ,2.40,1720,24.36,100.0,17.3,2.80,1760,32.0,86.7, 1120.0,,,,,
                                          ,3.20,1880,28.44,100.0,18.8,3.60,1920,30.0,87.1, 1150.0,,,,,
                                          ,4.00,2000,32.06,100.0,17.3,4.38,2080,30.0,87.8, 1200.0,,,,,
                                          ,4.78,2160,37.72,100.0,14.3,5.18,2240,30.0,89.0, 1300.0,,,,,
                                          ,5.58,2320,45.83,100.0,10.5,6.00,2400,30.0,87.5, 1490.0,,,,,
                                          ,6.38,2520,65.92,100.0,3.0,6.78,2640,30.0,73.3, 1920.0,,,,,
                                          ,7.18,2720,73.53,100.0,3.8,7.58,2880,30.0,71.0, 1990.0,,,,,
                                          ,7.98,3000,85.36,100.0,2.3,8.38,3120,32.0,75.7, 1990.0,,,,,
                                          ,8.78,3280,93.00,100.0,3.8,9.18,3400,33.0,76.1, 2020.0,,,,,
                                          ,9.58,3520,104.50,100.0,4.5,9.98,3680,35.0,80.8, 2060.0,,,,,
                                          ,10.40,3800,119.44,100.0,6.8,10.80,3960,37.0,80.4, 2090.0,,,,,
                                          ,11.20,4120,123.08,100.0,5.3,11.69,4320,40.0,80.8, 2070.0,,,,,
                                          ,12.09,4400,130.42,100.0,6.0,12.49,4560,44.0,82.0, 2040.0,,,,,
                                          ,12.89,4680,137.83,100.0,10.5,13.29,4800,47.0,83.9 , 2030.0,,,,,
                                          ,13.69,4920,142.36,100.0,9.0,14.09,5040,50.0,87.8, 2010.0,,,,,
                                          ,14.49,5120,143.17,100.0,9.8,14.89,5240,54.0,87.5, 1950.0,,,,,
                                          ,15.29,5360,144.00,100.0,10.5,15.69,5440,57.0,87.5 , 1890.0,,,,,
                                          ,16.09,5560,147.94,100.0,11.3,16.49,5680,59.0,86.3 , 1840.0,,,,,
                                          ,16.89,5840,148.44,100.0,13.5,17.39,5960,62.0,85.1 , 1810.0,,,,,
                                          ,17.90,6080,149.78,100.0,12.0,18.30,6200,64.0,85.1 , 1770.0,,,,,
                                          ,18.70,6280,151.08,100.0,12.8,19.10,6320,66.0,85.5 , 1740.0,,,,,
                                          ,19.50,6440,151.94,100.0,13.5,19.88,6520,67.0,85.5 , 1740.0,,,,,
                                          ,20.28,6560,150.56,100.0,13.5,20.70,6640,69.0,85.5 , 1720.0,,,,,
                                          ,21.20,6720,153.44,100.0,14.3,21.60,6800,69.0,85.5 , 1720.0,,,,,
                                          ,22.00,6880,153.44,54.5,16.5,22.48,6040,66.0,0.0, 1240.0,,,,,
                                          ,22.88,5280,7.92,6.3,7.5,23.39,5200,62.0,0.0,1070. 0,,,,,
                                          ,23.79,5080,9.67,7.1,3.0,24.19,5000,59.0,0.0,1060. 0,,,,,
                                          ,24.59,4920,9.42,7.1,3.0,24.97,4800,57.0,0.0,1060. 0,,,,,
                                          ,25.39,4720,9.17,6.7,3.0,25.77,4640,55.0,0.0,1050. 0,,,,,
                                          ,26.17,4560,9.33,6.3,3.0,26.57,4440,54.0,0.0,1050. 0,,,,,
                                          ,26.97,4320,8.67,6.3,3.0,27.37,4240,53.0,0.0,1050. 0,,,,,
                                          ,27.77,4160,8.53,5.9,3.0,28.17,4080,52.0,0.0,1050. 0,,,,,
                                          ,28.57,4000,7.64,5.5,3.8,29.08,3920,51.0,0.0,1050. 0,,,,,
                                          ,29.48,3840,7.33,5.5,3.8,29.88,3760,51.0,0.0,1040. 0,,,,,
                                          ,30.28,3680,7.17,5.1,3.8,30.68,3640,50.0,0.0,1040. 0,,,,,
                                          Viimeksi muokannut Nieminen; 8.7.2009, 10:43.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Nieminen Näytä viesti
                                            On yritetty vaikka mitä tehdä... Jossakin oli ohje tuohon ongelmaan, joitakin pilkkuja piti muuttaa? mutta excelistä en ymmärrä tuon taivaalista. : )
                                            Uusimmassa Excelissä (2007) csv:n saa avautumaan kunnolla, kun muuttaa tiedoston päätteen .csv:stä .txt:ksi. Txt-tiedostoa avatessa Excel kyselee, mikä merkki toimii kenttien erottimena yms.

                                            Näin toimittaessa ei tarvitse muokkailla tiedoston sisältöä mitenkään.

                                            Ai niin, tuossa ohjatussa tekstin tuomisessa sivulla 3/3 Lisäasetuksista kannattanee vaihtaa desimaalierottimeksi pilkun sijaan piste.
                                            Viimeksi muokannut alpi; 8.7.2009, 10:55. Perustelu: Lisäystä

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eilikkä tuossa on 2.vaihteella vedetty eli paineet puuttuu

                                              Wednesday,08,July,2009,12:54:14
                                              8N0 906 018 AB ,,1.8L R4/5VT 0002,

                                              ,Group A:,'003,,,,Group B:,'115,,,,Group C:, Not Running
                                              ,,Engine RPM,Air Mass Flow,Throttle Opening,Ign. Timing,,Engine Speed,Load,Cmd Pressure,Press @ Intercool,,,,,
                                              ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
                                              MARKER,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, /min,%, mbar, mbar,STAMP,,,,
                                              ,0.40,920,3.03,3.5,23.3,0.00,920,15.0,980.0,1000.0 ,,,,,
                                              ,1.30,1160,16.22,70.6,21.8,0.90,1080,63.9,1190.0,1 000.0,,,,,
                                              ,2.19,1520,21.25,82.4,18.0,1.79,1360,69.9,1300.0,1 040.0,,,,,
                                              ,2.99,1920,27.42,100.0,17.3,2.59,1720,72.9,1690.0, 1080.0,,,,,
                                              ,3.89,2360,37.75,100.0,16.5,3.39,2120,78.2,2080.0, 1130.0,,,,,
                                              ,4.69,2800,51.97,100.0,13.5,4.29,2560,87.2,2190.0, 1240.0,,,,,
                                              ,5.60,3400,110.86,100.0,3.8,5.09,3040,106.0,2180.0 ,1450.0,,,,,
                                              ,6.40,4120,125.92,100.0,8.3,6.00,3760,151.1,2190.0 ,2010.0,,,,,
                                              ,7.20,4800,138.47,100.0,9.0,6.80,4440,153.4,2180.0 ,2020.0,,,,,
                                              ,8.00,5400,144.64,100.0,14.3,7.60,5080,148.1,2080. 0,1950.0,,,,,
                                              ,8.89,5920,147.42,100.0,12.0,8.40,5640,136.1,2000. 0,1790.0,,,,,
                                              ,9.69,6360,148.44,100.0,15.0,9.29,6160,127.1,1870. 0,1710.0,,,,,
                                              ,10.49,6680,150.64,100.0,13.5,10.09,6520,120.3,177 0.0,1670.0,,,,,
                                              ,11.29,5440,5.67,5.5,3.0,10.89,6200,12.0,980.0,159 0.0,,,,,
                                              ,12.09,4080,8.06,5.9,3.0,11.69,4760,9.0,980.0,1080 .0,,,,,
                                              ,12.99,2760,5.39,3.9,3.8,12.59,3320,10.5,980.0,105 0.0,,,,,

                                              Comment


                                              • #24
                                                3.vaihteella

                                                Wednesday,08,July,2009,12:57:34
                                                8N0 906 018 AB ,,1.8L R4/5VT 0002,

                                                ,Group A:,'003,,,,Group B:,'115,,,,Group C:, Not Running
                                                ,,Engine RPM,Air Mass Flow,Throttle Opening,Ign. Timing,,Engine Speed,Load,Cmd Pressure,Press @ Intercool,,,,,
                                                ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
                                                MARKER,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, /min,%, mbar, mbar,STAMP,,,,
                                                ,0.76,1600,22.50,17.3,21.0,0.37,1600,30.8,980.0,10 10.0,,,,,
                                                ,1.56,1720,25.42,100.0,23.3,1.16,1640,66.9,1370.0, 1020.0,,,,,
                                                ,2.36,1880,28.56,100.0,21.0,1.96,1800,73.7,1850.0, 1100.0,,,,,
                                                ,3.16,2080,32.92,100.0,14.3,2.76,1960,77.4,2080.0, 1140.0,,,,,
                                                ,3.96,2240,36.75,100.0,15.0,3.56,2160,83.5,2120.0, 1190.0,,,,,
                                                ,4.76,2440,43.17,100.0,12.8,4.36,2360,87.2,2160.0, 1250.0,,,,,
                                                ,5.67,2640,53.89,100.0,12.0,5.27,2560,94.7,2180.0, 1360.0,,,,,
                                                ,6.47,2880,86.39,100.0,4.5,6.07,2760,115.8,2160.0, 1590.0,,,,,
                                                ,7.27,3200,89.97,100.0,3.8,6.87,3040,145.1,2140.0, 1970.0,,,,,
                                                ,8.07,3520,105.83,100.0,6.0,7.67,3360,154.1,2130.0 ,2000.0,,,,,
                                                ,8.87,3800,115.58,100.0,5.3,8.47,3640,157.1,2150.0 ,2030.0,,,,,
                                                ,9.67,4120,122.75,99.6,6.0,9.27,3960,156.4,2170.0, 2050.0,,,,,
                                                ,10.47,4400,128.25,100.0,6.0,10.07,4280,154.9,2150 .0,2060.0,,,,,
                                                ,11.27,4680,136.86,100.0,7.5,10.85,4560,153.4,2130 .0,2030.0,,,,,
                                                ,12.07,4960,142.78,100.0,9.8,11.67,4840,152.6,2110 .0,2020.0,,,,,
                                                ,12.85,5240,144.19,100.0,10.5,12.47,5120,148.9,208 0.0,1990.0,,,,,
                                                ,13.67,5480,146.56,100.0,10.5,13.27,5360,143.6,206 0.0,1920.0,,,,,
                                                ,14.56,5680,148.44,100.0,11.3,14.07,5560,139.8,204 0.0,1860.0,,,,,
                                                ,15.48,5920,150.03,100.0,12.8,14.96,5760,135.3,201 0.0,1820.0,,,,,
                                                ,16.26,6080,150.28,100.0,11.3,15.86,6000,131.6,199 0.0,1790.0,,,,,
                                                ,17.06,6240,149.78,100.0,12.0,16.66,6160,128.6,194 0.0,1760.0,,,,,
                                                ,17.86,6360,150.56,100.0,14.3,17.46,6320,126.3,189 0.0,1750.0,,,,,
                                                ,18.66,6520,152.94,100.0,15.0,18.26,6440,123.3,186 0.0,1730.0,,,,,
                                                ,19.46,6640,150.81,100.0,13.5,19.06,6560,121.1,183 0.0,1720.0,,,,,
                                                ,20.26,6720,152.44,100.0,13.5,19.86,6680,119.5,184 0.0,1720.0,,,,,
                                                ,21.06,6800,153.44,100.0,14.3,20.66,6800,118.0,185 0.0,1720.0,,,,,
                                                ,21.86,6720,0.00,5.9,32.3,21.46,6840,114.3,1240.0, 1730.0,,,,,
                                                ,22.85,5160,10.17,7.5,3.0,22.37,6160,8.3,980.0,113 0.0,,,,,
                                                ,23.67,5080,10.39,7.8,3.0,23.25,5200,9.8,980.0,106 0.0,,,,,
                                                ,24.56,4840,9.44,7.5,3.0,24.16,4920,10.5,980.0,106 0.0,,,,,
                                                ,25.57,4640,9.22,7.1,3.0,25.06,4760,10.5,980.0,105 0.0,,,,,
                                                ,26.45,4480,9.06,6.7,3.0,26.05,4560,10.5,980.0,105 0.0,,,,,
                                                ,27.25,4280,8.61,6.3,3.0,26.85,4360,9.8,980.0,1050 .0,,,,,

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Menee vähän nuotin vierestä mutta saako tuon VAG-COM 3.11 version ilmaiseksi jostakin. Mulla on joku versio mikä ei anna tehdä läheskään kaikkea... Meinaan mullakin auto nykii jonkin verran kiihdytettäessä mut en pääse kunnolla testaamaan kun tuo mun versio ei anna tehdä juuri mitään. Itse vaihdoin N75 venttiilin jolla vika korjautui jonkin verran (tappi tuntuman perusteella) mut satunnaisesti edelleen jotain pientä nykimistä/ahtojen seilailua.
                                                  Ideoita mitä kokeilla seuraavaksi?!?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    saako tuon VAG-COM 3.11 version ilmaiseksi jostakin.
                                                    http://www.ross-tech.com/vag-com/download/archives.html

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pitääkö tuo rekisteröidä vai toimiiko kaikki suoraan asennuksen jälkeen?
                                                      Olis kiva päästä ittekin mittaamaan ahtoja kiihdytyksissä :).
                                                      Kokeilin muutamaman kiihdytyksen Maffin johto irti mutta ei vaikutusta vikaan.
                                                      Tosiaankin ehdin jo intoilla että N75:lla korjaantu mut ei se vika kokonaan pois kadonnutkaan :(

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Noniin vika löytyi, kiireissäni unohdin voidella ja herkistellä tuon uuden pässin männän(Jäi raolleen löysimmällä jousella). Nyt on keskijäykin jousi ja voideltu.
                                                        Pikkuisen sakkaa isommalla vaihteella kaasua löysätessä.

                                                        Mikähän noista kolmesta jousista olisi paras?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos sakkaa = ilmaa pääsee läpitte väärästä kohtaa. Koita sitä jäykintä viel.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei mikään, osta kunnollinen niin vältyt monilta murheilta.
                                                            Vakio TT:n bypass kestää puolellatoista baarilla luukutusta vuosikausia, ihan turha kerjätä ongelmia noiden mäntäforgebiltemakilikaliviritysten kanssa.

                                                            Comment

                                                            Working...