Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB 1.8t ja turbon vaihto K03-005 -> K03-029

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kannattaa ottaa ainakin bensapumpun sulake irti tai suuttimilta virrat jos startilla pyörittelee.

    Comment


    • #62
      Suuttimien liittimet on helppo irrottaa, niin ei tarvitse kipinästäkään välittää.

      Comment


        #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Jumppakuutio Näytä viesti
        Olisko kellään kertoa tietoja noista liittimistä mitä tulee tuohon teetettyyn öljyletkuun, jos kävis teettämässä ennenkun ottaa turbon irti.

        9mm hydrauliikka letkua?

        Metrin pätkä ilmeisesti riittää, että saa kierrätettyä pois pakosarjan päältä.
        Ainakin linkin mukaan.

        http://www.hestec.fi/store/index.php...oducts_id=8622

        Vois ainakin ton letkun uusia jossain vaiheessa kun joutuu keulaa availemaan.. vakioturbolla menty nyt 220 000km ja ainakin öljyä tuntuu kuluvan kohtuu paljon vaihtovälillä.

        En sitten tiedä olisko jo turbonkin vaihto aika? Eikös noi väljänä tuppaa öljyä viemään..?
        Tuliko selvyyttä tarvittaviin liittimiin ja letkuihin? Voisi teetättää yhden letkun valmiiksi turbon vaihtoa varten.

        Comment


        • #64
          Ei ole tullut selvyyttä liittimiin. Kertokaa jos joku tietää, vois kans teettää valmiiks öljyletkun. Turbonhuolto lähiviikkoina.

          Pystyykö muuten turbon ottaan irti yläkautta kuinka helposti vai tarviiko nosturia/monttua?

          Comment


          • #65
            Yläkautta tullut irroiteltua jo sen 4 kertaa yhteensä kahdesta 1.8t:stä että kyllä se sieltä tulee. Ilmanputsari vaan veke siitä eestä. Ja kaveria tarvii kans.. Pari letkua tietenkin vähän käsikopelohommaa mutta onnistuu ilman nostureita/monttua.

            Comment


            • #66
              Turbon kannakerauta pitää irroittaa alakautta, tai lähtee se yläkauttakin näpelöimällä jos välttämättä haluaa silleen tehä.. Jos on ilmastointi pitää kompura irrottaa ja siirtää syrjään jotta saa sen kannakkeen pultin auki. Suosittelen ajamaan auton keulan pukkien päälle niin on paljon helpompaa.

              Comment


              • #67
                Kannakeraudanpultti vaan yläkautta irti kuuskulma-avaimella ja jatkolla. Kyllä se sieltä tulee ilman murjomisia. Ja kompuraa ei ole vielä tarvinnut tähän mennessä irroitella. Öljynpaluuputken kans tarvii kaveria.

                Comment


                • #68
                  Hyvä tietää. Itellä ei ollu intoo ruveta värkkäämään yläkautta rautaa irti.

                  Comment


                  • #69
                    Jees. Hyvä tietää kyllä, että saa yläkautta pois. Täytyy siinä samalla sitten ottaa öljyn tuloputki mukaan ja teettää parempi samanlaisilla päillä.

                    Comment


                    • #70
                      Osaako kukaan sanoo mikä firma noita teräspunosletkuja tekis tampereen suunnalla?

                      Comment


                        #71
                        Löytyisi yksi uusi öljyletku alkuperäisen tilalle ylimääräisenä.

                        Comment


                        • #72
                          Mansehydrossa olen teetellyt

                          Comment


                          • #73
                            Alkais turbon irroitus oleen loppusuoralla, öljynpaluuputki on enään kiinni. Se täytyy vissiin ottaa öljypohjasta irti? Aika ahtaat paikat turbon puolelta ottaa... Tuleeko kaikki öljyt pihalle kun ottaa sen putken öljypohjasta irti? Eli kannattaako tyhjentää ensin :)

                            Comment


                            • #74
                              En itse ainakaan ole saanut yläpäästä sitä irti eli alhaalta otettava. Ja tosiaan kyllä tulee käytännössä kaikki öljyt ulos öljypohjasta, on se niin alhaalla.

                              Comment


                              • #75
                                Dodii.. Turbo lähti huoltoon. Päästin öljyt pihalle ja otin sen paluuputken irti. Mistähän kannattais sitten tiivisteet noukkia? Laakkosen ovelle koputteleen vai saisko muualtakin.

                                Comment


                                • #76
                                  Kysäse sieltä turbohuollosta uusi paketti matkaan? Ei tarvii juosta monessa paikassa...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tuskin öljypohjan ja putken välistä tiivistettä muualta löydät kuin merkkarilta. Toisaalta voihan sen tehdä itsekin paperista, jos haluaa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Miksköhän ei tullut heti mieleen kysyä huollon kautta niitä.. Soitin sinne ja ne lupas tiivistesarjan hommata siihen mukaan. Hyvä homma.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mitäs reittiä porukka on uuden öljylinjan vetänyt turbolle?

                                        Koneen ja tulipellin välissä alkuun niinkun vakio, mutta sen jälkeen kiertää pakosarjan?

                                        Vai onko sillä niin merkitystä kunhan saa pois kuumimmasta paikasta..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Jäi sitten se öljyputki tältä erää vaihtamatta kun mansehydrosta ei löytynyt oikeita päitä letkuun ja oli kiire turbon asennukseen.. Mitä te muuten ootte noista maksanut? Harinen myis 65e.

                                          Kyllä kannatti turbon huolto ja muokkaus, ihan kun eri autolla ajelis. Vanhasta oli kuulemma hukkaportti periaatteessa kokoajan auki eli oli löystynyt.

                                          Comment


                                          • #81
                                            ~20-30€ hintaan muistaakseni täältäpäin saanut noita öljyletkuja kun on teettänyt.

                                            Comment


                                            • #82
                                              FIN-turbo sanoi että puoleen hintaan saa järjestettyä ton öljyletkun mitä Harinen. Soitappa sinne.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Mä teetin öljyputket konalan hydromarketissa, teräspunospaketti tulo/paluu + muutaman vesireikätulpan yms ylimääräsen osan kanssa tuli maksaa joku 57€ palvelu pelas ja osat juuri sellasia kun piti.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  hinta josta puhuttiin puhelimessa bonuksen kanssa, koskee ACF-jäseniä ja on saatavissa vain minun kauttani. Yhteydenotot siis viikon päähän kunnes palaan töihin.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tulipahan sekin nyt sitten vaihdettua. Jäi niin vaivaamaan kun laitto sen vanhan putken huollettuun turboon :) oli pakko vaihtaa pikaseen. 30e makso.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Nostetaan aihetta hieman ylöspäin. Minulla on Audi A4 1.8T -98 menopelinä ja tuli hankittua siihen K03-029 fööni. Mitä tulee ottaa huomioon turbon vaihdossa? Ilmeisestikkin öljyntulo putki kannattaa suosiolla vaihtaa teräspunoletkuun tai näin olen ymmärtänyt, joten siitä olen laitellut jo kyselyitä menemään. Ensimmäinen käynnistys tapahtuneen siten, että otan bensa suuttimista johdot irti, että turboon menee öljyä kunnolla ennen kunnollista starttaamista?. Niin ja tietysti tulee vaihtaa öljyt/suodatin samalla.
                                                      Viimeksi muokannut 8866; 24.2.2014, 16:16. Perustelu: Ei ole profiilin autoja, muuttuu ajansaatossa kuitenkin.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Kylläpä oot jo selvittäny kaiken tarpeellisen vaihdon suhteen, menee juurikin kuten kirjoitit. :) Kaikki mahdolliset tiivisteet uusiksi turboon liittyen mutta taitavat jo tulla kaikki tarpeellinen turbon matkassa. Jos et oo jo Fin-turbolta sitä öljyputkea kysyny, niin kysäseppä.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Turbon mukana tuli kaikki tarvittavat tiivisteet tietääkseni. Fin-turbolle olen laittanut jo kysysymksen tuosta öljyputkesta sekä myös Proturbolle samasta asiasta.
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 4.3.2014, 19:12. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tänään oli tarkoitus vaihtaa turbo, mutta tuli pieni ongelma vastaan. 3 pulttia, jotka menevät pakosarjaan kiinni niin niistä se lähimpänä konetta oleva pultti on aivan jumissa. En saannut liikutettua pulttia mihinkään suuntaan. Miten olette aukaissut tämmöisen pultin? ruosteen irroittajaa purkkitolkulla taikka lämmittämällä?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              WD-40:ää päivän ajan tunnin välein... Ei se määrästä paljoa parane, aika tekee tehtävänsä.

                                                              Kannattaa semmoista möhnää käyttää mikä ei leimahda kun ajaa turbon mansikaksi. Kyllä niihin pilliäkin voi...

                                                              Comment

                                                              Working...