Kannattaa ottaa ainakin bensapumpun sulake irti tai suuttimilta virrat jos startilla pyörittelee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AEB 1.8t ja turbon vaihto K03-005 -> K03-029
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jumppakuutio Näytä viestiOlisko kellään kertoa tietoja noista liittimistä mitä tulee tuohon teetettyyn öljyletkuun, jos kävis teettämässä ennenkun ottaa turbon irti.
9mm hydrauliikka letkua?
Metrin pätkä ilmeisesti riittää, että saa kierrätettyä pois pakosarjan päältä.
Ainakin linkin mukaan.
http://www.hestec.fi/store/index.php...oducts_id=8622
Vois ainakin ton letkun uusia jossain vaiheessa kun joutuu keulaa availemaan.. vakioturbolla menty nyt 220 000km ja ainakin öljyä tuntuu kuluvan kohtuu paljon vaihtovälillä.
En sitten tiedä olisko jo turbonkin vaihto aika? Eikös noi väljänä tuppaa öljyä viemään..?
Comment
-
Ei ole tullut selvyyttä liittimiin. Kertokaa jos joku tietää, vois kans teettää valmiiks öljyletkun. Turbonhuolto lähiviikkoina.
Pystyykö muuten turbon ottaan irti yläkautta kuinka helposti vai tarviiko nosturia/monttua?
Comment
-
Turbon kannakerauta pitää irroittaa alakautta, tai lähtee se yläkauttakin näpelöimällä jos välttämättä haluaa silleen tehä.. Jos on ilmastointi pitää kompura irrottaa ja siirtää syrjään jotta saa sen kannakkeen pultin auki. Suosittelen ajamaan auton keulan pukkien päälle niin on paljon helpompaa.
Comment
-
Jees. Hyvä tietää kyllä, että saa yläkautta pois. Täytyy siinä samalla sitten ottaa öljyn tuloputki mukaan ja teettää parempi samanlaisilla päillä.
Comment
-
-
Alkais turbon irroitus oleen loppusuoralla, öljynpaluuputki on enään kiinni. Se täytyy vissiin ottaa öljypohjasta irti? Aika ahtaat paikat turbon puolelta ottaa... Tuleeko kaikki öljyt pihalle kun ottaa sen putken öljypohjasta irti? Eli kannattaako tyhjentää ensin :)
Comment
-
Dodii.. Turbo lähti huoltoon. Päästin öljyt pihalle ja otin sen paluuputken irti. Mistähän kannattais sitten tiivisteet noukkia? Laakkosen ovelle koputteleen vai saisko muualtakin.
Comment
-
Miksköhän ei tullut heti mieleen kysyä huollon kautta niitä.. Soitin sinne ja ne lupas tiivistesarjan hommata siihen mukaan. Hyvä homma.
Comment
-
Mitäs reittiä porukka on uuden öljylinjan vetänyt turbolle?
Koneen ja tulipellin välissä alkuun niinkun vakio, mutta sen jälkeen kiertää pakosarjan?
Vai onko sillä niin merkitystä kunhan saa pois kuumimmasta paikasta..
Comment
-
Jäi sitten se öljyputki tältä erää vaihtamatta kun mansehydrosta ei löytynyt oikeita päitä letkuun ja oli kiire turbon asennukseen.. Mitä te muuten ootte noista maksanut? Harinen myis 65e.
Kyllä kannatti turbon huolto ja muokkaus, ihan kun eri autolla ajelis. Vanhasta oli kuulemma hukkaportti periaatteessa kokoajan auki eli oli löystynyt.
Comment
-
Tulipahan sekin nyt sitten vaihdettua. Jäi niin vaivaamaan kun laitto sen vanhan putken huollettuun turboon :) oli pakko vaihtaa pikaseen. 30e makso.
Comment
-
Nostetaan aihetta hieman ylöspäin. Minulla on Audi A4 1.8T -98 menopelinä ja tuli hankittua siihen K03-029 fööni. Mitä tulee ottaa huomioon turbon vaihdossa? Ilmeisestikkin öljyntulo putki kannattaa suosiolla vaihtaa teräspunoletkuun tai näin olen ymmärtänyt, joten siitä olen laitellut jo kyselyitä menemään. Ensimmäinen käynnistys tapahtuneen siten, että otan bensa suuttimista johdot irti, että turboon menee öljyä kunnolla ennen kunnollista starttaamista?. Niin ja tietysti tulee vaihtaa öljyt/suodatin samalla.Viimeksi muokannut 8866; 24.2.2014, 16:16. Perustelu: Ei ole profiilin autoja, muuttuu ajansaatossa kuitenkin.
Comment
-
Tänään oli tarkoitus vaihtaa turbo, mutta tuli pieni ongelma vastaan. 3 pulttia, jotka menevät pakosarjaan kiinni niin niistä se lähimpänä konetta oleva pultti on aivan jumissa. En saannut liikutettua pulttia mihinkään suuntaan. Miten olette aukaissut tämmöisen pultin? ruosteen irroittajaa purkkitolkulla taikka lämmittämällä?
Comment
Comment