Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbohuoltoa miel. Pori - Turku- akselilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbohuoltoa miel. Pori - Turku- akselilla?

    Rupesi 1T (2.5 TDI) pölläyttämään sinistä ja tulin siihen tulokseen pähkäilyssäni, että lykkää öljyä pakopuolelta ulos.

    Missäköhän KKK olisi hyvä huollattaa?

  • #2
    Tässä pari paikkaa alkajaisiksi.
    Proturbo Porissa ja Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen Turussa.

    Comment


    • #3
      Häkkisellä ahdinpatologi avasi potilaan ja vika-analyysi osui oikeaan. Pakopuolen öljytiiviste oli tullut maallisen taipaleensa päähän. Kiitos vinkeistä!

      Comment


      • #4
        Turussa on tietääkseni jo aloittanut/aloittamassa ahtimien huollon TD-koneistamo. Häkkisestä ei sitten sen enempää, luulin että olisivat jo lopettaneet ahtimien kanssa leikkimisen...

        Comment


        • #5
          turbon kesto

          Minulla on kokemusia dieselturboista Audi/ww-vento.Olen ajellut yhtä horjahdusta vaille Audi 1.8s30v autoilla .> 27v ajan on ollut turbo pyörimässä koneessa tehoa antamassa(paineitakin on ollut 1.2bar).Kesto-ongelmia ei ole vielä ollut ja katson seuraavat syyt osaltaa johtaneen turbon kestoon.Autollaan ajettu 350000-550000km.

          1. Aina autossa täys-syntettiset öljy ja mitta aina max.merkissä.
          2. Olen parkkiin tullessa jäähdyttelyt aloittanut kilometrejä ennen ja lopuksi tyhjäkäyntiä 4-5min
          ennen koneen sammuttamista.

          3. Talvella varovaista ajua vaikka tolpalta lähtö> täyteen lämpöön ennen koneen kierroksien nostamista yli 2200/min,varmistan tällä että ahdin saa voitelua ennen kuin se pyörii enemmän.

          Tässäpä riihelle pohtimista.

          Comment


          • #6
            Totta, totta.

            Korjattu ahdin kestänee kauan. Käytetyissä ajopeleissä saa aina varautua ylläreihin. Onneksi selvittiin pienemmällä rempalla eli korjaussarjan asennuksella. Maksoi 375 ?. On se rahaa, mutta uusi keskiosa on 600? ja uusi ahdin 1250 ?. Saa siis olla iloinen.

            Rauhallisen ajon jälkeen 4-5 min jäähdyttely kyllä kuulostaa hätävarjelun liioittelulta dieselillä, mutta mieluummin liian varovaisesti kuin vehkeet rikkoen...

            Comment


            • #7
              No niin! Haalattu ahdin paikoillaan, vuodot tukittu ja jo kulkee:-) Savun määrä pienennee, jahka putki puhdistuu. Tai sitten käsi taas tavoittelee lompakkoa:-(

              Comment


              • #8
                Missä vaiheessa tuo pöläytteli?
                Itsellä aat käyntiinlähtiessä käy korvakuulolta 3-4 sekuntia neljällä pytyllä ja sinistä tulee tuutista jonkun verran, kun käynti tasaantuu myös savutus loppuu kuin seinään eikä missään muussa tilanteessa pöläyttele.
                Tuo "vika" ilmeni nyt kun otin sen ajoon puolenvuoden seisokin jälkeen, sitä ennen ei pöläytellyt, voisiko joku suutin jumia tms.?

                EDIT: Ikaalisten Laakkosella laitettiin EGR-venttiili takaisin kuosiin ja taas pelittää normaalisti.
                Letkut oli vissiin jotenkin väärin, oli egr jatkuvasti käytössä.

                Comment

                Working...