Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtoputkista (WRC)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtoputkista (WRC)

    Törmäsin netissä tollasiin WRC Scoobyn konehuonekuviin. Mikä tarkoitus tuolla coolerin jälkeisessä ahtoputkessa olevalla isolla laajennusosalla on?





    Kuva2
    Kuva3

    #2
    Imuäänien vaimennus? Tai lämpöeriste? Resonaattori?
    Viimeksi muokannut RS2; 20.1.2009, 10:38. Perustelu: lisää arvailuja...

    Comment


    • #3
      Paineakku?

      Comment


      • #4
        Lämpöeriste tuli itselläkin mieleen, mutta onhan siihen helpompiakin konsteja. Jos tuolla sisällä virtaa ilma ilman mitään suppiloita niin johan on pyörteilyä. Aika erikoinen ratkaisu.

        Ei tuo oikein vesijäähdyttimeltkään näytä kun ei osu letkuja silmään.
        Viimeksi muokannut okkim; 20.1.2009, 11:19. Perustelu: Lisätty kommentti...

        Comment


        • #5
          Ilma-vesi välijäähdytin lähtöä varten :-)

          tai, tai, vähän viivettä että turbo potku tuntuu niinkuin ralliautossa pitääkin.

          Comment


          • #6
            Kohta on jokaisen audissa tollainen. Kuka ehtii ekana? Mikko?

            Comment


            • #7
              Olisiko tuo tasaamassa imusykettä, onhan tuossa tilavuutta melkolailla reilusti. Stetson-pohjalta.

              Comment


                #8
                Tuo koneen "päpinä" on niin Kuplamainen, että tarviaa tuon. :D

                Comment


                • #9
                  Ei oo veeärceessä kuplamainen päpinä. Kylärasseissa ehkä.

                  Comment


                  • #10
                    Mutta sanopa Repo, mikä tuo ahtoputken patti on? Maalainen ei ymmärrä =)

                    Comment


                    • #11
                      Alla olisi muutamia fotoja WRC Ocun pannusta jos jotain kiinnostaa







                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                        Ei oo veeärceessä kuplamainen päpinä. Kylärasseissa ehkä.
                        Ei ole ei. Tuossa miehekästä saundia, vaikkei vitospata olekaan... :http://www.youtube.com/watch?v=r1szPu5rV5Y

                        Comment


                        • #13
                          Mikä moottori tuo on? Ainakin hyvät puolat siinä ;)
                          Viimeksi muokannut okkim; 21.1.2009, 09:54. Perustelu: Äh, pitäis opetella ymmärtämään luettua, näyttikin niin konsernin tuotteelta

                          Comment


                          • #14
                            Mikko...
                            fotoja WRC Ocun pannusta

                            Comment


                            • #15
                              Mitä kaikkea tuon ocun pakosarjassa on, toinen mokkula lienee hukkis, mutta se toinen?

                              Comment


                              • #16
                                Ocun? oiskohan Fabia kuitenkin
                                muistelisin että Dr. Lehmann on ollut tuon kehityksessä mukana.
                                Oletan että alimmassa kuvassa alempana näkyvä mokkula on hukkaportti ulos ja ylempänä oleva pienempi hukkis päästää takaisin kiertoon pitäen paineita yllä.
                                kahden hukkiksen järjestelmää käytettiin aikoinaan mm. S1 ja pikespeak malmeissa..
                                Viimeksi muokannut Vänni; 21.1.2009, 15:32.

                                Comment


                                • #17
                                  ALS eli anti lagin "hukkis" on toi toine.
                                  Samanlaine lisailman sydemi oli käytössa audissakin, kaasuläppä kiini asentossa annetaan sen portin kautta suora lisäilma pakosarjaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ai, nykyaikainen versio siis hengittääkin "taaksepäin"
                                    yhtäkaikki samaa asiaa sillä tavoitellaan

                                    Comment


                                    • #19
                                      Haettaisiinkohan tuolla Imprezan ratkaisulla ilman "määrän" lisäämistä, eli samoilla linjoilla Allrad:n kanssa. Kuitenkin WRC-autoissa on kuristin turbossa. Haiskahtaa vaan sille, että säännöissä on määrätty coolerin lähtöjen koko ja kaasuläpälle menevän putken koko, mutta ei välissä olevaa osaa. Porsaanreijän hyödyntämistä säännöissä kenties?
                                      WRC-vehkeissähän kaikki lisähevoset tarpeen, eli jos tuo tuottaa vaikkapa 5hp lisää niin toki sellaista käytetään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja urB0992 Näytä viesti
                                        Ocun? oiskohan Fabia kuitenkin
                                        muistelisin että Dr. Lehmann on ollut tuon kehityksessä mukana.
                                        Oletan että alimmassa kuvassa alempana näkyvä mokkula on hukkaportti ulos ja ylempänä oleva pienempi hukkis päästää takaisin kiertoon pitäen paineita yllä.
                                        kahden hukkiksen järjestelmää käytettiin aikoinaan mm. S1 ja pikespeak malmeissa..
                                        Octavia ainakin luki esittelytaulussa Skodan tehtaan museossa...

                                        Comment


                                          #21
                                          Onhan noita ollut.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei mitään hajua mikä tuo ahtoputken paksunnos on, mutta en usko sen lisähappisäiliö olevan. Pömpelin tilavuus melko vaatimaton suhteessa koneen syömään ilmamäärään.

                                            Veikkaan pömpelin olevan jokin resonaattori/paisuntasäiliö tai jotain muuta nerokasta.

                                            Comment


                                              #23
                                              joku on photoshopannu sen siihen ja nyt nauraa himassa! :)

                                              http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimateb...=001158#000020
                                              Viimeksi muokannut KH; 21.1.2009, 18:02. Perustelu: linkki

                                              Comment


                                              • #24
                                                yritin tuossa kysellä noiden subarujen kanssa pelanneilta mitä virkaa tuolla omituisuudella on, muttei nekään "tienny".. joten harmaalla alueella lienee

                                                Kimmon linkin perusteella kyselin tuosta "ilmapallo-ahtamisesta" ja sain vastaukseksi hiljaisuuden myöntymisen merkiksi.... taisi osua oikeaan...

                                                ja totta onhan sitä octaviaakin ollu. kiitos muistuttamisesta.
                                                moottori kuitenkin näyttää samalta kuin fabiassa
                                                Viimeksi muokannut Vänni; 22.1.2009, 11:17.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kattelin tota skodan konetta ja näytti jotenkin erikoiselta kunnes huomasin että siinä on kaksi nokkapyörää

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kimmon linkin foorumissa mainittu kumisäkki kuullostaa järkeenkäyvältä, eli tuohon paksunnokseen
                                                    mahtuisi ilma hiukan "joustamaan" kun kaasuläppä matkähtää kiinni, vähän bypassin tavalla.
                                                    Tilavuus on vain hyvin pieni, mutta eiköhän tuossa hiukan painetta ole, jolla saadaan jotain
                                                    aikaiseksi kun läppä taas 0.1s jälkeen aukeaa?

                                                    Ilmapallo-ahtaminen :)

                                                    Comment

                                                    Working...