Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahtopainevika BFB

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahtopainevika BFB

    Autona A4 -03 tq ja autossa kiinnin abt:n virityspaketti, mistä luvataan 220hp ja 300nm.
    Bosch korjamotesteri ilmoittaa (P0299), että ahtopaine liian alhainen, samaa vikaa herjasi myöskin merkkihuollossa.
    Perstuntumalla tuntuu että tehoja puuttuu, myöskin kellotus 0-100 viittaa samaa suuntaan.

    Autoon vaihdettu ilmamäärä mittari -> nykiminen hävisi.
    Samalla vaihdettu bypass (oli rikki) sekä N75, ei mainittavaa vaikutusta.
    Turbo tarkastettu, ei välystä ja pyöri kevyesti. Halkeamia ei ainakaan silmämääräisesti näyttänyt olevan.
    Samalla tehty paine- / savutesti -> ei vuotoja.
    Kuitenkin ajosssa ahtopaineet pysyivät 1.25bar.

    Vikakoodi poistettu ja heti ensimmäisen koeajon jälkeen vikakoodi tuli uudelleen.

    Mistä vikaa voisi alkaa seuraavaksi hakemaan?

    #2
    Onko hukkaportin tiiveys ja toiminta tarkastettu samalla, kun ahdin oli pöydällä?

    Comment


      #3
      Ihan heittona pakopuoli osittain tukossa.

      Comment


      • #4
        Ei ahdinta irti otettu vaan sitä tarkasteltiin paikallaan.

        Mahdollisesta tukoksesta sen verran että takavaimentimesta kuului helinää, otin sen pois ja kävin testaamassa, ei mitään vaikutusta.

        Comment


        • #5
          No niin vika löytyi, jumitteleva hukkaportin tanko oli kyseessä.

          Kiitokset neuvoista.

          Comment


          • #6
            Miten korjasit sen?

            Comment


            • #7
              A4 1.8T BFB automaatti. Mitkä on vakio ahdot? Omassa mittarin mukaan nousee 0.6, mutta kaasupohjassa tippuvat 0.4 bariin.
              Onko normaalia? Mitään vikakoodia ei ole päällä. Ja jotenkin tuntuu että kaikki heposet ei oo nyt tallissa. :)
              Viimeksi muokannut okkim; 31.5.2022, 13:25. Perustelu: Tekstiä siivottu.

              Comment


              • #8
                Maffi uusittu.Ja kulku parani huomattavasti.

                Comment


                • #9
                  Jatketaampa tätä..Elikkä kulkine on A4 1.8t b7 BFB koneella..Paine testissä huomattiin, että se ketjunkiristimen puolikuun muotoinen tiiviste laskee paineen läpi??(Onko ihan normaalii)..Ja sitten jäähdytys nestettä tiputtaa jostakin sieltä kannen takaosasta..Onko kenelläkään ollut vastaavia vikoja??Miten olette korjannut tuon ahtovuodon.Kiitos vastauksista ja vinkeistä etu käteen.

                  Comment


                    #10
                    Paineistitte siis koko moottorin ettekä vain imupuolta, eli ahtoputket - imusarja?

                    Comment


                    • #11
                      joo.Menikö joku väärin??

                      Comment


                        #12
                        Huohottimelta tuleva reikä pitäisi tulpata mikä imuputkessa on.
                        Pancake venttiili irti ja reikään vaikka harjanvarresta pätkä. Muistaakseni oli aika sopivan kokoinen.

                        Comment


                        • #13
                          Ok.Täytyy tehdä noin.Jossakin on vikaa.kun ajossa nostaa kyllä ahdot 0.8,mutta tiputtaa ne täyskaasulla heti 0.4bar.

                          Comment


                          • #14
                            Jatketaan tätä samaa juttua.Yksi y-takaiskuventtiili vuotaa vähän.Mutta ei se kyllä noita ahtoja tiputa.Bensan paineet mitattu linjasta 4bar siellä.Tukista en oo mitannut mutta epäilys on että bensanpaineet ei riitä.Niin mitään vikakoodia autossa ei ole,Jos tähän jolla kulla jotakin muita neuvoja ni ois kiva kuulla,tai ollut vastaavaa ongelmaa.

                            Comment


                              #15
                              Varmistetaan, millä vikakoodit luettu? VCDS?

                              Comment


                              • #16
                                vcdsllä ja launcilla.Ku meno halut loppuu ku antaa 100 vauhdista hanaa..puoikaasulla toimii hyvin.

                                Comment


                                • #17
                                  Jatkoa tähän juttuun.Tukista mitattu paineet noin 2.8bar tyhjäkäynnillä,kaasua ku antaa niin tippuu siihen 2.3-2.5 baariin.Pitääkö tuolla tukin päässä olla myös tuo 4 baaria?minkä olen jo mitannut tulolinjasta enne suutintukkia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Bensapumppu voi näissä alkaa iän myötä hiipumaan ja tuotto ei enää kierroksilla riitä. Jos bensalinja on ilman paluuta eli paineensäädin on polttoainesuodattimessa niin paineet voi heitellä muutenkin. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan pumpun vaihtoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ok.Mikäs tarvikepumppu tonne orkkiksen paikalle kannattaa laittaa??Ja löytyykö jostakin jokin ohje kyseiseen korjaukseen??

                                      Comment


                                        #20
                                        Pumpuista VDO lienee luotettava valinta. Itselläni taisi olla Hitachi ja on sekin jo muutaman vuoden ehjänä pysynyt.

                                        youtubesta löytyy paljon videoita aiheesta, melko yksinkertainen homma. Vaihda suodatin samalla ja varmista etukäteen millainen suodatin autostasi löytyy (2,3 vai 4 letkulähtöä). Irroita akku ennen kuin purat pumppua, ihan vain varmuuden vuoksi. Letkujen liittimet irtoaa oikealla tekniikalla, ei voimalla. Erikoistyökalu pumpun kauluksen irroittamiseen helpottaa hommaa, mutta yleensä sen saa auki myös ruuvarilla tai isoilla siirtoleukapihdeillä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Turhan kalliiksi menee ostaa tuo koko härpäke tankkiin.Onko olemassa mitään ulkoista vaihtoehtoa??esim asentaa pumppu konehuoneeseen?Vai eikö toimi tässä ku tuo paineensäädin on integroitu tuohon bensansuodattimeen.Kun tosiaan auto toimii hyvin kiertää hyvin ei pätki ei nyi.Ei vikakoodeja.Ja ahdot pysyy noin 0.8bar kun kiihdyttää tasasesti,mutta ku laittaa kaasun pohjaan niin ne tippuu.Eka tämmönen pikkukonein audi ni ei mitään tietoo miten tämmösen pitäis liikkua.100km lasissa ja lämäpohjaan ni ei kyllä ohikaan pääse paitsi jos on 1km suoraa:)...Apua kaivataan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vika korjattu..Vaihtamalla uusi ahdin tilalle.Oli sit jotenkin väljä tai jotakin.nyt toimii hienosta.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X