En oo, mutta tämmönen epäilys kyllä heräsi, kun nostin kynttilät pöydälle. Voishan tuota ihan kysäistä ST1:ltä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Kärjet näyttää sille mille kuuluukin, mutta minun silmään ainakin tuo maaelektrodin runko on lähtenyt taipumaan ulospäin.
Noissa boschin tulpissa ei kärkiväliä oikein virallisesti pysty säätämään.
Kuten joku jo mainitsikin, niin kannattaa kokeilla 8-lämpöarvon tulppaa tai jopa kylmempää viinalla. Omassa on nyt BKR9EIX, eikä minkään näköistä ongelmaa ole ollut tyhjäkäynnissä tai muissa jutuissa.
edit: tuommoinen puutumisen tunne voi myös tulla siitä, jos tulppa (tai useampi) alkaa hehkumaan ja sopat syttyy ennen aikojaan. Nokkien overlapista riippuen kannessa voi olla jälkiä tästä. Palotilassa tulpasta pakoventtiiliä kohti saattaa olla lämpöjälkiä.
Ei olisi ensimmäinen moottori kyseisillä tulpilla...Viimeksi muokannut kenax; 29.12.2015, 13:54.
Comment
-
Hitto, kun on hankalaa näiden tulppien kanssa. Kaikki myy ei-oota ja sitten haku ei meinaa millään onnistua tulpan koodilla. Aina tarttis olla joku auto, missä ko. tulppa olisi. Motonetin tiskillä tuli jo kauhee poru, Fixuksen ukko etti kiltisti, mutta valitteli, että on hankala etsiä. Tepolta löytyi hyllystä Boschin FR5DP "viritulppa" ja niitä otin nyt ensihätään kiekan. Sehän on nyt sitten kuitenkin lämpimämpi, kuin tuo RS2 tulppa... Mites Saabin BCR8ES kynttilät eroaa tuosta BCPR8ES mallista?
Comment
-
FR5DP taitaa olla ihan saman lämpöarvon tulppa, kuin tuo F5DP0R. Boschin arvo 5 vastaa n. NGK arvoa 7. Niissä myös menee lämpöarvot ristiin, eli boschissa pienempi numero on kylmempi ja NGK:ssa taas kuumempi.
Onhan esim. noita BKR8EIX tulppia useemmassakin nettikaupassa hyllyssä Suomessa.
http://www.speedimports.fi/NGK-iridium-sytytystulppa
Tai sitten EBAY:stä jossei oo kiire.
http://www.ebay.com/itm/4-x-NGK-Irid...-/321265000100
Tosta tilaat vaikka.
Mulla on "hyllyssä" BKR9EIX, jos kiinnostaa kokeilla. Tilaat jostain uudet 4kpl mulle, niin voin antaa.
Comment
-
Heitin ebaystä tulppaa tulemaan. Kokeillaan kasin NGK:lla Sillävälin mennään FR5DP "ruohonleikkurintulpilla" ;) Nyt paikalla on vakiotulpat ja kaikki vaivat ovat tipotiessään. En tosiaan mitään kenkää tuolle antanut, mutta normaalissa ajossa pelaa hyvin. Ei pätki ja vetää herkästi. Noilla RS2 tulpilla auto sai sen verran happea, kun säätö vaati ja vissiin kaks-kolme kertaa oon vähän enemmän yrmäyttänyt. Muuten enimmäkseen sellaista puolen kaasun vedättelyä alle 4000r. Onneks ei oo maaelektroidista mitään irronnut.
Comment
-
Mitä kaikkea suosittelette vaihdettavaksi jos vaihdan AVJ.hin BEXin ahtimen.
-Itse ahdin
-Softa ja mistä suosittelette? Paikkakunnalla ei väliä. Tarkoitus siis ajaa sisään samalla virisofta.
-Bexin suuttimet vai jotkin muut?
-Bypass menee vaihtoon ikänsä puolesta
-Downpipe olisi tarkoitus vaihtaa joko suoraan/virtaavampaan. Tähän suosituksia?
Miten AVJ.n välijäähy riittää kun BEXissähän on tuplat?
muuta?Viimeksi muokannut aajii; 1.2.2016, 18:13.
Comment
-
Suuttimet tais olla täällä foorumilla jollain myynnissä. Ebaystä varmaan löytyy kans kuhan tietää suuttimen numeron. Ite en kyl enää muista mut Google varmaan kertonee sen.
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_BEX_-moottori
Comment
-
Löyty tuoreesta hankinnasta lappu jossa lastun merkkinä wetterauer, kellään mitään tietoa näistä??
www.wetterauer.de
Voiko tolla turvallisin mielin ajella vai pitääkö heti lumien sulaessa kääntää nokka kohti Lappeenrantaa. :)
Comment
-
Moro! Mietityttää kovin, niin ajattelin kysellä ohjeita ja neuvoja täältä. Tarkoitus olisi kevään tullen vähän piristää tuota S3:a, ja katselin tälläistä settiä:http://www.turbo-parts.de/1-8T-Tunin...-Nm::1880.html.
Tuon lisäksi keulille isompi välijäähy, ja 3" dp löytyy jo hyllystä. Autoon on jo vaihdettu vahvempi kytkin ja 2,75" putkisto. Asennuksen jälkeen tietysti ohjelmoitavaksi. Autolla ajettu ~158tkm, ja ajattelin mennä vakioilla sisuskaluilla ainakin toistaiseksi. Mitä mietteitä tuosta setistä? Tarkoitus olisi kuitenkin pitää alavääntö, jotta olisi mukava vielä kaupunkiajossa, mutta päästä tehoissa johonkin kolmen sadan hujakoille.
Comment
-
Ahdin vaikka FIN-Turbolta ja ohjelma erikoismoottorilta. Imuputkia saa ebaystä tai vaikka doc-powerilta, suuttimet ohjelmoijan toiveiden mukaan.
Comment
-
Tarvii sitten laittaa s-postia tuonne fin-turbolle :). Imuputki? Tarkoitatko tuota ilmanputsarin kotelosta lähtevää? Sen meinaan vaihdoinkin jo viime kesänä sellaiseen "luhistumattomaan" versioon. Onko niin että turbon voi vaihtaa, ja ajaa sen jälkeen kunnes saa ohjelmoitua uudestaan, mutta suuttimet tulee vaihtaa paikan päällä ohjelmointia ennen? Ja suuttimia saa ostaa paikasta, joka ohjelmointeja tarjoaa? Mitenkäs tuo pakosarja... Että meneekö vakiolla jos tulevassa ahtimessa sama laippa?
Comment
-
Ei ole tänään auki ;) Ajattelin vaan et olis saanut jonkinlaista budjettia laskettua valmiiksi. Palkka ei ole kummoinen, eikä tota rahaa näytä perseestä tippuvan. Tietäisi vaan et saako kaiken kerralla toteutettua, vai osa ensin, ja sitten lisää säästämään. N. 3.5k olis nyt valmiina kasassa.
Comment
Comment