Tuo mihin nuoli osoittaa on N75-venttiili. Siitä hieman vasemmalle on by-pass, ohjauspaineen letku menee siihen venttiilin päälle. Ota siitä t-haaralla painemittarille.
Eli toi punainen "viiva" letku minkä piirsinkin punasella? Sori, varmistusspämmistä, en halua katkoa vääriä letkuja...
Clip edit...
löyty kuva http://s4wiki.com/images/d/d1/N75.jpg
>>Samppa>>ohjauspaineen letku menee siihen venttiilin päälle<<
Eli toi N75:sen alapuolella oleva letku?
Jep, Kiitoksia Samppa, voiko sen selvemmin ilmaista :-)
Toimii, ahdot käy maximissaan 1.2..1.3 kieppeillä. Autogauge mittari + oli 260hp (lievää optimismia?) ohjelma päällä.
Mikä on muuten ton N75 bypass valven!? ja ton toisen "by-pass" tötterön (mistä nyt se ryöstö tuli otettua mittarilla) ero/functio? Ois kiva jos jossin netissä olis piirros noista letkuista ja härpäkkeistä mistä ne lähtee ja mihin ne menee.... letkuja piisaa.
hieman ot mutta kaverin s40:n laitettiin dumppi, toimi mainiosti kunnes haaroitettiin dumpin alipaineletku ahtomittarille ni dumppi lopetti toimintansa täysin eikä imusarjalta löytynyt äkkiseltään katottuna muuta alipaine lähtöä. mistähän sen mittarin letkun sitten vetäisi ?
Nostetaas ketjua sen verran että varmistaisin tuleeko T-liitin siis tuohon punaisella merkattuun? Muiden kuvien linkit melko kuolleita, mutta tuosta yhdestä toimivasta päättelin että olisi sama letku kyseessä, vaikkakin ovat hieman eripäin.
Tuo on juuri bybass venttiilin ohjausletku. Itse ottaisin silti tiedon imusarjalta suoraan. Tuo bybassin letku kun on tavallaan venttiilin takana eli ei näytä aina täysin oikeaa.
Kyllä se bypassin letku ihan ok paikka on se mittarin haaroitus laittaa. Ei siellä mitään venttiiliä ole sitä ohjaamassa, eikä sillä nyt ole yhtään mitään merkitystä, että löysättäessä siellä silmänräpäyksen ajan on mrginaalisesti suurempi paine kuin imusarjassa, kun kalvo lähtee liikkeelle ja ennenkuin se on auennut kokonaan. Mittaria kuitenkin käytetään silloin, kun ollaan joko alipainealueella tai paineella, ei kaasuläpän mennessä kiinni.
Korjatkaa jumalmoottoritietäjät toki siinä tapauksessa, että olen väärässä tuon venttiilittömyyden suhteen..
N249... -vai oliko niin että vanhemmissa koneissa tuota ei ole.
Tuosta on kyllä ollut joskus spekulointia että miten bypassin toiminta hidastuu kaasua nostettaessa jos haaroitus on sen käyttöletkulta otettu, varsinkin jos haaroitus otettu aivan bypassin vierestä niin jotainhan letkujen tilavuus / mahdollinen pullistuminen ja virtausvastus teoriassa vaikuttaa reagointi aikaan, mutta onko tällä sitten mitään käytännön merkitystä?
Comment