Lappeenrannan suunnalta on sanottu, että monessa 8L/8N jne 210/225:ssä tehdaspumppu on teholtaan hiipunut, joka on sitten viritellessä ongelma. Auto voi vakiona toimia väsähtäneellä pumpulla vielä melkolailla ok. Melko monesta tapauksesta on kokemusta.
Ehjä pumppu riittää kyllä aika pitkällekin. Taitaa mennä johonkin 400 tienoille.
Juu tuo pumppu ongelma on todettu penkissä omalta osalta ja kaveri autosta päteväksi. Ei tehoa tullut kun ei saanut bensaa tarpeeksi vaikka viellä olisi pitänyt tulla. 200tkm ajettu pumppu ei enään jaksanut jotenka uutta pumppua varaosaliikkeestä tilalle ja homma rokkaa :) kannattaa samalla vaihtaa se polttoaine suodatin sinne auton alle oikean takarenkaan etupuolelle
Viimeksi muokannut Myotonia; 18.8.2016, 22:51.
Perustelu: lisäys
VDO:n sivut antavat kahta eri pumppuvaihtoehtoa, 228-233-005-009Z ja 405-058-005-011Z. Onko kenelläkään tietoa, kumpi näistä olisi oikea? Molempia saa mm. Sparetosta. On vähän itselläkin ollut mielessä, josko tuon vaihtaisi ennakoivasti. Ja auto on siis -00 S3 APY.
repo lupas ensviikolla kattoo tota mun auto,eli eiköhän olla ens viikolla sit viisaampia.:)
Äsken kun kävin autolla kioskilla niin,rupes yhtäkkiä temppuilee oikeen kunnolla.Piti ajaa ihan pintakaasulla,jos yritti yhtään painaa enempää kaasua nii hyyty ja paukautti heti putkessa.Hyvä ku pääsin yhistä valoista edes liikkeelle.Vika jatkui kotiin tullessakin.Aattelin et perkele jätä jo vaikka tielle nii pääsis vähän helpommin selvittää vikaa..:)
Mikä tässä oli lopulta vikana? Täysin hyödytön ketju tähän asti jos ei syytä kerrota.
Semmonen vika siinä. By-pass vaihdettu uuteen,maf ja n75 uusia. N249 hässäkkä purettu pois ja ei vaikutusta . Painetesti tehty useampaan otteeseen ja ei vuotoja. Hukkaportin letku irti ahtaa iloisesti,
Just kävin dataa ottamassa ja pyydetty ahtoarvo ei missään välissä toteutunut. Jää n.0,2 bar pyydetystä. Autossa on joku stage1 ohjelmointi.
Mitähän tuota seuraavaksi? katalysaattori tukossa, bensapumppu, hukkaportti?
8L S3 puutuu ajoittain neljän tonnin jälkeen. Logitin aamulla kolme vetoa, joista yhdessä vetoja oli lähes normaalisti ja kahdessa muussa veto loppui selvästi. Ongelma näyttäisi tulevan ahtopaineen pyynnin puolelta, toteutunut seuraa pyyntöä normaalisti.
Logitin myös ilmamassan ja sen arvot näyttävät liian pieniltä?
Voisiko MAF anturi olla syypää, vai mistä lähtisi jäljittämään juurisyytä?
Heitän tähän keskusteluun huomion jonka tein tässä kun purin pihalla olleista vag autoista katalysaattorit pois viime viikolla, kolmessa vanhemmassa vitoskoneisessa katit ehjiä, mutta neljässä aavistuksen uudemmassa nelisylinterisessä joista kaksi 1.8t koneisia, noissa kaikissa katit kappaleina, joko vielä osittain kennot irtaallaan tai sit jo matkanneet pienempinä murusina äänenvaimentajiin.
Purin myös noin 10 muun merkin autoa ja kaikissa muissa katit ehjiä.
Että tuolta pohjalta ihan mahdollista että vag katalysaattori tukossa.
Kokeilin tuota MAF piuha irti ja vetää selvästi paremmin. Tilasin uuden ja siihen asti ajellaan piuha irti. Sinänsä mielenkiintoista kun vaihdon tuon anturin ehkä 15 tkm sitten ennakoivasti. Ja on Boschin anturi.
Comment