Ostin syksyllä erään tutun saksasta tuoman s2:n jonka hain itse satamasta ja heti ensi kiihdytyksissä ihmettelin auton pitämää suhinaa kovemmassa kiihdytyksessä. Tuumailtiin että kai siihen on joku vaihtanut dumpin.
No sitten lueskelin foorumia ja tuli aika selväksi että se kannattaa vaihtaa by-bass venttiiliin. Oman laiskuuden ja muiden projektien takia en ollut saanu osaa vaihdettua vaikka sen hankin tammikuun lopussa.
Viime lauantaina sitten sain aikaiseksi ruveta kaverin kanssa vaihtamaan dumppia pois.
Omistin aikaisemmin vm. -93 S4:n joka oli vitos turbo koneella ja se vaikutti aikanaan S2:n hankintaan, niin siinä by-bassin pääsi vaihtamaan ylä kautta ja sen näki melko helposti.
Sitten rupesin lampun kanssa tiirailemaan mahdollista dumppia eikä näkynyt missään. Soitin eräälle puoli tutulle S2:n omistajalle ja kaveri kertoi alkuperäisen by-bassin sijaitsevan puskuri takana ja neuvoi joka pulttia ja mutteria myöten puskurin irroituksen.
Kun sitten saimme venttiilin näkyviin niin se oli täysin samanlainen kuin ostamani vena, kokeiltiin puhaltamalla ja se vuosi aivan solkenaan. Sitten vaan uusi tilalle, kamat kasaan ja kokeilemaan. Sama suhina kuuluu vieläkin!
Mietittiin että jos joku ahto putki vuotaa mutta eiköhän se vaikuttais aika paljon kulku puoleen?! Sitten taas soittelemaan edellä mainitulle hepulle, kaveri kyseli et mikä ilmanputsari mul on?
Enhän ollu ajatellu ku siinä on vakio putsarin kotelo että mitä siellä sisällä on, no ei muuta ku auki.
No siel on semmonen sininen putsari mistä näkee valoa vasten läpi? Voiko se muka pitää sen suhinan? Suhina alkaa heti kun hieman kovempaa kiihdyttää ja se jatkuu kierrosten nousetessa ja sitten kun nostaa kaasun ni kuuluu sellainen hillitty tussahdus.
Kun oli kovempia pakkasia niin ääni oli todella vaimea, liekö ollut putsari jäässä?
Miten ihmeessä ääni muodostuu?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
No sitten lueskelin foorumia ja tuli aika selväksi että se kannattaa vaihtaa by-bass venttiiliin. Oman laiskuuden ja muiden projektien takia en ollut saanu osaa vaihdettua vaikka sen hankin tammikuun lopussa.
Viime lauantaina sitten sain aikaiseksi ruveta kaverin kanssa vaihtamaan dumppia pois.
Omistin aikaisemmin vm. -93 S4:n joka oli vitos turbo koneella ja se vaikutti aikanaan S2:n hankintaan, niin siinä by-bassin pääsi vaihtamaan ylä kautta ja sen näki melko helposti.
Sitten rupesin lampun kanssa tiirailemaan mahdollista dumppia eikä näkynyt missään. Soitin eräälle puoli tutulle S2:n omistajalle ja kaveri kertoi alkuperäisen by-bassin sijaitsevan puskuri takana ja neuvoi joka pulttia ja mutteria myöten puskurin irroituksen.
Kun sitten saimme venttiilin näkyviin niin se oli täysin samanlainen kuin ostamani vena, kokeiltiin puhaltamalla ja se vuosi aivan solkenaan. Sitten vaan uusi tilalle, kamat kasaan ja kokeilemaan. Sama suhina kuuluu vieläkin!
Mietittiin että jos joku ahto putki vuotaa mutta eiköhän se vaikuttais aika paljon kulku puoleen?! Sitten taas soittelemaan edellä mainitulle hepulle, kaveri kyseli et mikä ilmanputsari mul on?
Enhän ollu ajatellu ku siinä on vakio putsarin kotelo että mitä siellä sisällä on, no ei muuta ku auki.
No siel on semmonen sininen putsari mistä näkee valoa vasten läpi? Voiko se muka pitää sen suhinan? Suhina alkaa heti kun hieman kovempaa kiihdyttää ja se jatkuu kierrosten nousetessa ja sitten kun nostaa kaasun ni kuuluu sellainen hillitty tussahdus.
Kun oli kovempia pakkasia niin ääni oli todella vaimea, liekö ollut putsari jäässä?
Miten ihmeessä ääni muodostuu?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Comment