Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T (110kw) lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ahtopainemittarikin varmasti kertoo onko lastua vai ei. Vakio paineet tuommoisissa on varmaankin noin puoli baria? ja lastutetuissa yli kilon.

    Comment


    • #32
      Kyllä, ahtopainemittari kertoisi sen, jos sellainen kuuluisi varustukseen. :) Mitäs sieltä moottorinohjausboksista "vilkaisemalla" pitäisi löytyä ja mitä ei?

      Comment


      • #33
        Oletan, että mtm:n lutikan päällä olisi tarra.

        Comment


        • #34
          Hyvä pointti. :)

          Comment


          • #35
            Turbotec 1.8T

            Katselin tuossa haulla, muutei heti löytynyt mitään...

            Mitäs olette mieltä siitä, että jos laittaisinkin MTM190:n sijasta Turbotecin säädätyksen? Kun autoni on tuota heikommin kytkimeltään kestävää ´02 mallia, niin voisi ajatella, että tehot saisi edelleen sinne 190hv tasoon ja sen tärkeän väännön rajaisi tuonne 280nm tasoon, jolloin kytkin kestäisi paremmin. Karala piti tätä toimivana ajatuksena, mitä mieltä te olette?

            Comment


            • #36
              Epäilemättä kokeilemisen arvoinen juttu. Jaathan sitten kokemukset meidän muidenkin kanssa. :)

              Comment


              • #37
                No ilman muuta jaan, mikäli päädyn toteuttamaan tuon liikesarjan :) Houkuttelevaahan tuossa on myös hintapuoli, kustannukset jäävät sen verran alemmaksi kuin MTM:n kanssa.

                Onko kellään käsitystä siitä, että tuleeko vääntö tuon Turbotecin lastun kanssa sitten yhtä alhaalta kuin MTM:lläkin? Ja onko myös niin, että kaikissa bensakoneisissa, mitä lastutetaan, nostetaan samalla ahtopaineita?

                Kommentoikaa toki muutkin ajatusta väännön rajaamisesta noin 280nm:n kytkimen kestämisen varmistamiseksi.

                Ajankohtainen hankinta on tosin vasta lumien sulamisen lähestyessä, kun nämä vajaavetoiset sutivat ihan riittämiin ilman lastujakin.

                Comment


                • #38
                  Onko kellään käsitystä siitä, että tuleeko vääntö tuon Turbotecin lastun kanssa sitten yhtä alhaalta kuin MTM:lläkin?
                  Uskoisin näin, koska karala on ju vuosia tehnyt hommaa, joten kyllä sieltä varmasti irtoaa kaikki mitä irroitettavissa on myös alakierroksilla.


                  Ja onko myös niin, että kaikissa bensakoneisissa, mitä lastutetaan, nostetaan samalla ahtopaineita?
                  Vapareissa ei ahtoja paljon nostella ;)
                  Tehon nousi on todella marginaalista ellei jopa olematonta jos ahtopaineita ei nosteta, vaan yritetään hakea pelkällä sytkällä ja bensalla lisää voimaa.

                  Comment


                  • #39
                    Jos asentaa Apexin AVC-R pystyy rajottamaan tehoija ja vääntöa eri vaihteilla ja eri kierros luvuilla ihan itse maun mukaan.

                    Comment


                    • #40
                      Mites tuossa Apexissa käytännössä toteutetaan se vaihteen haistelija?

                      Comment


                      • #41
                        Laskee kierroksista ja nopeudesta

                        Comment


                        • #42
                          Olen ajatellut uudelleenohjelmoittaa profiilin A4 1.8Tq APU:n mtm:n 190hv/280Nm tuotteella. Lastulla saatavaa tehoa enempää en suunnittele haluavani (nimim. seuraava autoko S4 ja RS4 ja RS6 ja...), joten ainut vaihtoon joutava vakiohardawareosa lienee kytkin, sitten kun antautuu. Ohjelmoinnista sinällään ei siis ole kysyttävää, mutta...

                          Autolla on nyt ajettu 195tkm ja vaikka kone käykin normaalisti satunnaista venttiilikoneiston naputtelua huomioimatta (etenkin kovin kuumana) eikä turbo äännä, haluaisin tietää mitä yleisluontoisia huoltotoimia tuollaiselle 200tkm ajetulle 1.8T-motille olisi viisasta tehdä ennen ohjelmointia ja noin yleisen kestävyydenkin kannalta, josko tällä autolla toisetkin 200tkm saisi rullattua?

                          Hihnat, kiristimet, vesipumpun, suodattimet, öljyt tms. olen vaihdellut 35tkm aikana mitä itse olen autolla ajanut. Myös etuvetarit on uudet.

                          Comment


                          • #43
                            Laakerit hajoavat kohta, mutta se ei tähän asiaan liity =)

                            Niin, no kytkimestä en välttämättä olis niin huolissani kuin turbosta.vanha vakioturbo, saattaapi ottaa itseensä lisätehoista.gt28 tilalle sitten ;-)
                            Kytkinremppakin hoituu pelkällä asetelman vaihdolla, ei ole kovin kallis (edes levyn kanssa).
                            edit_ vakio kestää ainakin AFN dieselissä (sama tarvikelevy) semmoiset 300Nm, lopullisen tilanteen näet sitten lastutuksen jälkeen...


                            Letkujen putsaus ja tarkastus sekä välijäähystä ylimääräiset harakanpesät pois on hyvä hoitaa ennen virejä...

                            Comment


                            • #44
                              Laakerit hajoavat kohta, mutta se ei tähän asiaan liity =)
                              Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska itsellä alla 180tkm ajettu BSR-lastutettu A4 1.8Tq (APU) alla, jotta mitkähän laakerit mahtavat olla hajoavien listalla?

                              Comment


                              • #45
                                jotta mitkähän laakerit mahtavat olla hajoavien listalla
                                Etenkin takapyörän laakerit tuntuvat olevan tuossa hajoavaa mallia, tai no ei niitä ikuisiksi pysty tekemäänkään...150-200tkm niitä on paljon alkanut vollottamaan.Ei se tielle jätä...

                                Tietysti käytöstä riippuen, etenkin ässän laakerit on kovilla jos paljon sladissa radalla viedään.

                                Comment


                                • #46
                                  Itsellä audi tt 225hvq missä on www.upsolute.com lastu ostaessa.Myyjä sanoi tai myi autoa 250hv 400nm tehoilla. kyllä kone alkaa ahtaa hitusen alta 2000rpm:n , mutta eise nyt kyllä loppuun asti ahda kun joku täällä sanonut niin. Ohitukset onnistuu 100km/h vauhissa helposti 6vaihteellakin. Mites teilla kellä on 6lovinen laatikko kylkeeko 2vaihteella 100km/h

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kytkinremppakin hoituu pelkällä asetelman vaihdolla, ei ole kovin kallis (edes levyn kanssa).
                                    Olen noita kytkimiä jo vähän katsellut ja jos orkkis maksaa 350e ja Sachs Race-kytkin n. 550e, kannattaako satsata tuohon jälkimmäiseen vaikka marginaalia keston suhteen jäisikin reilusti? Oliko niin, että jos originaaliin päätyy, parhaiten kestäisi jonkun dieselmallin kytkin joka sopii myös tuohon bensaversioon?

                                    Onko muuten pitkittäis- ja poikittaiskoneen turboissa eroa? Listahinnaltaan esim. tuo A4:n originaali on 960e siinä kun esim. RS-Octavian (1.8T siis) hieman isompi turbo kustantaa vain 590e. Olisiko järkeä/mahdollista tuollainen pultata kiinni jos vanha ei jaksa?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei mene ristiin. Aivan eri näköiset ahtimet.

                                      Comment


                                      • #49
                                        K04-15 on viisas päivitysahdin pitkittäiseen. Softahommia toki vaatii myös.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tässä nyt meinaa alkaa käymään niin kuin monille muillekin... Minkäs mittaiset suuttimet tuohon APUriin menee ja mikä on tämän hetken suositus mallista/merkistä jos puhutaan n. 240 hv:sta? Lueskelin noita aiempia suutinkeskusteluja enkä oikein päässyt selvyyteen siitä voiko/kannattaako EV6:sten tilalle nakata myös EV12:set?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kytkin luistaa..

                                            Ongelma siis lastun asennuksen jälkeen alkoi kytkin luistaa. Kestääkö alkuperäinen asetelma vai tarviiko jotain kestävämpää? Löytyykö asiantuntijoita? Auto A6 c5 1.8t awt 01 manuaali. Lastulla 196hp 256nm
                                            Viimeksi muokannut Harjula; 9.3.2017, 20:13. Perustelu: Poistettu tarpeeton Tapatalk-allekirjoitus.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Uusi vakiolevy ja asetelma pitäisi kyllä lastutuksen tuomat väännöt kestää helposti.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ok. Kiitos tiedosta!
                                                Viimeksi muokannut Harjula; 9.3.2017, 20:13. Perustelu: Poistettu tarpeeton Tapatalk-allekirjoitus, ole hyvä ja poista se myös sovelluksen asetuksista.

                                                Comment

                                                Working...