Ahtopainemittarikin varmasti kertoo onko lastua vai ei. Vakio paineet tuommoisissa on varmaankin noin puoli baria? ja lastutetuissa yli kilon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T (110kw) lastutus
Collapse
X
-
-
Turbotec 1.8T
Katselin tuossa haulla, muutei heti löytynyt mitään...
Mitäs olette mieltä siitä, että jos laittaisinkin MTM190:n sijasta Turbotecin säädätyksen? Kun autoni on tuota heikommin kytkimeltään kestävää ´02 mallia, niin voisi ajatella, että tehot saisi edelleen sinne 190hv tasoon ja sen tärkeän väännön rajaisi tuonne 280nm tasoon, jolloin kytkin kestäisi paremmin. Karala piti tätä toimivana ajatuksena, mitä mieltä te olette?
Comment
-
No ilman muuta jaan, mikäli päädyn toteuttamaan tuon liikesarjan :) Houkuttelevaahan tuossa on myös hintapuoli, kustannukset jäävät sen verran alemmaksi kuin MTM:n kanssa.
Onko kellään käsitystä siitä, että tuleeko vääntö tuon Turbotecin lastun kanssa sitten yhtä alhaalta kuin MTM:lläkin? Ja onko myös niin, että kaikissa bensakoneisissa, mitä lastutetaan, nostetaan samalla ahtopaineita?
Kommentoikaa toki muutkin ajatusta väännön rajaamisesta noin 280nm:n kytkimen kestämisen varmistamiseksi.
Ajankohtainen hankinta on tosin vasta lumien sulamisen lähestyessä, kun nämä vajaavetoiset sutivat ihan riittämiin ilman lastujakin.
Comment
-
Onko kellään käsitystä siitä, että tuleeko vääntö tuon Turbotecin lastun kanssa sitten yhtä alhaalta kuin MTM:lläkin?
Ja onko myös niin, että kaikissa bensakoneisissa, mitä lastutetaan, nostetaan samalla ahtopaineita?
Tehon nousi on todella marginaalista ellei jopa olematonta jos ahtopaineita ei nosteta, vaan yritetään hakea pelkällä sytkällä ja bensalla lisää voimaa.
Comment
-
Olen ajatellut uudelleenohjelmoittaa profiilin A4 1.8Tq APU:n mtm:n 190hv/280Nm tuotteella. Lastulla saatavaa tehoa enempää en suunnittele haluavani (nimim. seuraava autoko S4 ja RS4 ja RS6 ja...), joten ainut vaihtoon joutava vakiohardawareosa lienee kytkin, sitten kun antautuu. Ohjelmoinnista sinällään ei siis ole kysyttävää, mutta...
Autolla on nyt ajettu 195tkm ja vaikka kone käykin normaalisti satunnaista venttiilikoneiston naputtelua huomioimatta (etenkin kovin kuumana) eikä turbo äännä, haluaisin tietää mitä yleisluontoisia huoltotoimia tuollaiselle 200tkm ajetulle 1.8T-motille olisi viisasta tehdä ennen ohjelmointia ja noin yleisen kestävyydenkin kannalta, josko tällä autolla toisetkin 200tkm saisi rullattua?
Hihnat, kiristimet, vesipumpun, suodattimet, öljyt tms. olen vaihdellut 35tkm aikana mitä itse olen autolla ajanut. Myös etuvetarit on uudet.
Comment
-
Laakerit hajoavat kohta, mutta se ei tähän asiaan liity =)
Niin, no kytkimestä en välttämättä olis niin huolissani kuin turbosta.vanha vakioturbo, saattaapi ottaa itseensä lisätehoista.gt28 tilalle sitten ;-)
Kytkinremppakin hoituu pelkällä asetelman vaihdolla, ei ole kovin kallis (edes levyn kanssa).
edit_ vakio kestää ainakin AFN dieselissä (sama tarvikelevy) semmoiset 300Nm, lopullisen tilanteen näet sitten lastutuksen jälkeen...
Letkujen putsaus ja tarkastus sekä välijäähystä ylimääräiset harakanpesät pois on hyvä hoitaa ennen virejä...
Comment
-
jotta mitkähän laakerit mahtavat olla hajoavien listalla
Tietysti käytöstä riippuen, etenkin ässän laakerit on kovilla jos paljon sladissa radalla viedään.
Comment
-
Itsellä audi tt 225hvq missä on www.upsolute.com lastu ostaessa.Myyjä sanoi tai myi autoa 250hv 400nm tehoilla. kyllä kone alkaa ahtaa hitusen alta 2000rpm:n , mutta eise nyt kyllä loppuun asti ahda kun joku täällä sanonut niin. Ohitukset onnistuu 100km/h vauhissa helposti 6vaihteellakin. Mites teilla kellä on 6lovinen laatikko kylkeeko 2vaihteella 100km/h
Comment
-
Kytkinremppakin hoituu pelkällä asetelman vaihdolla, ei ole kovin kallis (edes levyn kanssa).
Onko muuten pitkittäis- ja poikittaiskoneen turboissa eroa? Listahinnaltaan esim. tuo A4:n originaali on 960e siinä kun esim. RS-Octavian (1.8T siis) hieman isompi turbo kustantaa vain 590e. Olisiko järkeä/mahdollista tuollainen pultata kiinni jos vanha ei jaksa?
Comment
-
Tässä nyt meinaa alkaa käymään niin kuin monille muillekin... Minkäs mittaiset suuttimet tuohon APUriin menee ja mikä on tämän hetken suositus mallista/merkistä jos puhutaan n. 240 hv:sta? Lueskelin noita aiempia suutinkeskusteluja enkä oikein päässyt selvyyteen siitä voiko/kannattaako EV6:sten tilalle nakata myös EV12:set?
Comment
-
Kytkin luistaa..
Ongelma siis lastun asennuksen jälkeen alkoi kytkin luistaa. Kestääkö alkuperäinen asetelma vai tarviiko jotain kestävämpää? Löytyykö asiantuntijoita? Auto A6 c5 1.8t awt 01 manuaali. Lastulla 196hp 256nm
Comment
Comment