Onko tuosta EA888:sta miten virityskokemuksia, vai onko kaikki vaan keskittyneet öljynsyönnin paikkailuun? Onko millainen aihio performanssivehkeisiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TFSI (EA888) viritys
Collapse
X
-
Vieras
Jonnekkin 350hv nurkille menee ilman koneen avausta. Muistelen että 400 kohdalla on mäntää hajonnut. Tosin viimeisimmällä mäntäversiolla tehdyistä testeistä en tiedä, miten niissä kävi. Tämä siis ea888.1 ja 2. Kolmonen menee sitten vajaa 500 ilman avausta.
-
Tässä tuli yksi minulle uusi generaatio. Mallivuodelle ’12 tapahtui muutos männissä ja ilmeisesti veiveissä, missä se toinen muutos tuli?
Mihin asti pääsee milläkin, suuttimet, pumppu jne? Esim. millaisiin pääsee pelkällä puhaltimen vaihdolla?
Comment
-
Vieras
Hajosivat alimman renkaan alapuolelta, kuten olen pari lähes vakiota nähnyt samalla oireella. Kierrätettiin n. 7k asti. Vääntöjä en muista tähän hätään. Varaosana saatava mäntä on erimallinen ja sen kestävyydestä ei ole tietoa. Tämä siis pre facelift cdnc.
Comment
-
Varaosaohjelma näyttää CDNC koneelle seuraavaa
06H107065CK piston complete, D >> - 17.10.2011 82,51
06H107065DG piston complete, D - 17.10.2011>> - 13.08.2013 82,51
06H107065DD piston complete, D - 13.08.2013>> - 28.08.2015 82,51
06H107065DM piston complete, D - 28.08.2015>> 82,51, KOLBENSCHMIDT
06H107065DN piston complete, D - 28.08.2015>> 82,51, MAHLE
Comment
-
Jaa, onkonsiellä siis 4. jo menossa? Vai onko noissa muutoksissa jotain, missä ei vaihdu käytännössä mitään?
Mites moiden muiden komponenttien rajoitteet? Jos ei konetta halua ruveta avaamaan, tarviiko sekaantua esim. polttoainepuoleen? Vakiovälijäähdytin/välijäähdyttimet kannattanee päivittää isompiin, vai pärjääkö niillä kuinka? Pakopuolelle varmaan ainakin alkupään avarrus? Noista näkyy lupailtavan pelkällä lastuvirillä yli 260 hp välillä 4-6 krpm, mikä alkaa olla sekin jo kohtuudella aika monenlaiseen. Sikäli kohtuu kustannustehokas aihio.
Comment
-
Tässä olis kyllä hyvä mainita vähän siitäkin että mitä generaatiota olet virittelemässä. EA888 gen 1 ja gen 3 on aika eri laitteita kuitenkin. :)
Gen1 vakioturbo loppuu 290hv nurkille. Siihen lukemaan pitää koneen asennussuunnasta riippumatta vaihtaa downpipe paremmin virtaavaan. Poikittaiskoneellinen vaatinee myös intake kitin.
Poikittaiskoneeseen viriahtimeksi menee pienillä modauksilla TTS/S3/Golf R k04-064, ks. porkkiksen erikois-tiguan topicci. Menee se sama ahdin pitkittäiseenkin, mutta modattavaa on ihan reilusti enemmän. On tässä yks prokkis työn alla, joskin EA113, kerron siitä kenties lisää kun valmistuu. Sillä päästään kuitenkin todistettavasti tuonne 350hv haminoihin.
Gen 2 about samoissa, olikohan se flexifuel-versio juurikin gen2? Periaatteessa samat lätinät mutta E85 softalla menee vähän yli kolmen sadan.
Gen 3 onkin sitten eri elukka. Versiosta riippuen softalla reippa 300 tai 370hv. Intake, dp, cooleri niin olen kuullut että tosielämässä on menty yli 400hv. Jos ei se riitä niin joutuu turbonvaihtohommiin, sitä en tiedä mitä alakerta kestää jos oikein aletaan kiusata.
Näistä saa aika hyvän käsityksen kun selailee vaikka noita APR sivuja (goapr.com) riippumatta siitä onko ostoaikeissa vai ei. Mutta aikalailla fysiikan lait on kaikille valmistajille samat kuitenkin ja samoja kilkkeitä menee vaihtoon tehotasojen noustessa.
Comment
-
Juu, minulla on vitosessa tama paketti ja lupaavat 335hp. Taman setin lisaksi minulla on Wagner Tuningin performance FMIC, josta lienee jotain hyotya. Olen tassa mietiskellyt, etta pitaisiko lompsaa raottaa ja hommata CAI, eli ns. nuorisosuodatin-ilmanputsari. Toisekseen olisi kiva kayda dynolla kiusaamassa ja selvittaa mita siella nyt on.
Comment
-
Huomasitko, tai oliko mitään mitattua etua wagnerista? Itsellä polttelis pirusti, mutta hinta on aika suolainen vaan :/ Olen yrittänyt perustella tätä jo töissäkin itselleni :D. Juteltiin/laskeskeltiin säästöjä savukaasun puhaltimen sähkönkulutuksen kautta ja kun kaasun virtauksen lisääntyessä 5%, tulee käytännössä tehontarpeeseen 15% lisäys paine-eron ja virtausvastusten kautta, sekä myös tilavuus pienenee paremmasta jäähdytyksestä johtuen, niin ahtimen tekemä työ vähenee selkeästi. Wagner mainostaa käytännössä (jos oikein katsoin) paine-eron olevan tuolla 300hv kieppeillä noin 0,1 bar heidän fmic:n hyväksi vs. s3 fmic(ei sanottu oliko pre fl, vai fl, näissähän on ero). Tämähän olisi sitten joko lisätehona, tai sitten ahdin pääsisi helpommalla.
Comment
-
Jarkeilin tuon coolerin niin, etta kun Kaliforniassa aikanaan asusti, niin ulkolampotilat oli lahes koko vuoden lapi melko korkeat ja kun imuilma ei saisi kovin lamminta olla, niin ihan tehostamaan imuilman jaahdytysta hommasin. Ei ole mitattu minun autosta, mutta tutkiskelin aikani noita aftermarket osia ja WT ja APR olivat aika lailla tasoissa ominaisuuksiltaan, hinta ratkaisi WT:n hyvaksi talla kertaa. $750 oli hinta ostaessa.
Tosiaan nyt puntaroin etta pitaisiko se APR:n (tai vastaava) intakekitti laittaa ostoslistalle. Taidan seurailla black Friday-tarjouksia tarkkaan nama seuraavat viikot...
Comment
-
Hmm.. Mistäs alkaa nuo gen3 koneet? Itse suoraan sanottuna tykästyin laakkosella käydessa uuteen a5 koriin, mutta siihen ei ihan hetkeen rahkeet riitä. Jos voi tyytyä 2.0tfsi koneeseen, niin ehkä vähän aiemmin voisi pistää hankintalistalle ja valinnanvaraakin olisi paremmin. Kyllä tuo 400 saa riittää kauppareissuihin, vaikka olisikin pikkukone :D
Comment
-
Kyllä joo ihan vakiopuhaltimella. APR lupaa vissiin 387hv mut olen muistaakseni ihan lapun nähnyt missä oli 400 ja legendaariset ++.
CJEB on 1.8TFSI gen3 kyllä. Niitä olen pari tehnyt, 240hv ja risat.
Gen kolmosen tunnistaa siitä että öljykorkki on pienempi ja se on kannen pakopuolella vs aikasempien generaatioiden isompi korkki imupuolella ja keskemmällä. Semmonen merkittävä ero myös että gen kolmosissa ei ole pakosarjaa ollenkaan.
Taisi olla niin, että 1.8 kokoiset koneet vaihtui ennemmin gen kolmoseen ja 2.0 koneissa muutos tuli hieman myöhemmin, kuitenkin B8.5 aikana.
Comment
-
Netistä saattaa löytyä SSP606, jossa on näistä uudemmista koneista ja niiden versioista esittely (julkaisu hetkellä, jollain markkinalla).
Mutuillen / ssp:tä tulkiten karkeasti olisi kolme tehoversiota niistä 2-litraisista. Sekoittaa jaottelua pitkittäiset ja poikittaiset konemallit. Perusmotti, hiukan tiukempi ja hipo versio. A5 taitaa löytyä se perusversio. Siitä ei 400hp irtoa ilman turbon vaihtoa. Menee B8 260 ja B8.5(gen 3?) 280-300 luokkaan. Miksi? Noh, autoon on saanut isompaa myllyä tehtaalta, niin 2-litranen on valittu vääntävä ekoversio. Taas se keskimmäinen on GTI/VRs (MQB) vehkeissä, virittyy sinne 315hp luokkaan ja hipo versio (Golf R / S3 / Cupra) ottaa parhaimmillaan vakioturbolla, kaikki mahdolliset bolt-on osat kiinni, jopa sen 400+ ja pelkällä lastullakin 360-370. Siinä koneessa on sitten jo vakiona takohilut sisällä, IHI38 ahdin (muissa pienempi), puristussuhde pienempi, materiaaleissa eroja jne.Viimeksi muokannut Poikarukka; 11.2.2019, 12:25.
Comment
-
-
tänään tuli oma allroadi (gen2) käytettyä penkissä ja lukemiksi saatiin 291hp/450nm. vakio välijäähyllä imuilma oli sen verran korkea, että lukmeat jäi vähän alhaisiksi. nyt kattelemaan uutta välijäähyä, niin päästäisi sinne 300hp mihin oli tavoite. Autoon laitettu CTS turbon 200cell "sport" catti, marteliuksen race catback putkisto ja vaihdettu CTS turbon intake kit.Viimeksi muokannut MehtoJ; 17.7.2019, 17:42.
Comment
-
Sopiko tuo CTS:n intake kit suoraan paikoilleen? Sivujen mukaan näyttäisi olevan gen2 tarkoitettu. Yllättävän vähän löytyy mitään palikkaa tähän pitkittäiseen gen3 malliin. Joku intake olisi itselläkin hakusessa. Tällä hetkellä vireinä APRn softa ja aika kivasti muuttui auto jo silläkin kyllä.
Comment
-
Nyt on omassa kone atomeina. Jouduin siis hommaamaan toisen koneen johon tehdään mäntä ja ketjuremppa. Uudet männät (mahle?) ja ketjut kaikkine kilkkeineen. Lisäksi kiertokangen laakerit vaihdetaan ja luonnollisesti tiivisteet.
Oliko näissä öljyruiskut lohkossa ja millä varaosanumerolla? Vaihtuis nekin siinä samalla.. Koneella ajettu 180tkm ja öljypumpun vaihtoa harkitsen myös vakavasti... mitä mieltä?
Comment
-
Itte en ehkä öljypumppua noilla metreillä vielä vaihtaisi. Omassa 07 kolmosessa(eikös nää ole gen2?) oli joku 275 sisässä kun käytin irti ja uuden veroinen. Rälläköin tasapainoakselin pois, siksi käytin irti. Tasapainoakselin noissa on muistaakseni joskus väljistyneet, eli jos on atomeina, niin ne voi tarkastaa, samoin sen ö-pumpun rattaat.
Comment
Comment