Hypoteettisesti mietin turbojen vaihdon yhteydessä konstruktion muuttamista yhdelle ahtimelle, 2.5TDi tyyliin. Yksi keulakuuleri, yksi imuputkisto jne. Mitäs arvon raati on mieltä? kannattavuutta ei tarvitse miettiä, kustannuksia ehkä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7T single turbo muutos
Collapse
X
-
Kiinnostaisi rataässään sama muokkaus ihan vaan koneen yksinkertaistamisen ja kevennyksen vuoksi. Mitään valmista palikkaa tuskin on saatavilla joten kaikki täytyy soveltaa itse. Pakosarjat, pakoputkisto, imuputkisto jne. Turbon ainoa luonteva sijoituspaikka lienee koneen takana akkukaukalossa. Sinne joutunee tekemään lämpösuojia ohjausvaihteelle jos kaukalon pohjaa täytyy silpoa. Samaten konepeltiin jos turbo siirtyy sen välittömään läheisyyteen.
Osaako kukaan sanoa turbon spekseistä suunnilleen vakiotehoille tai vaikka 400-600 ympäristöön?Viimeksi muokannut Noize; 25.8.2017, 00:24.
Comment
-
Kyllä niihin sinkku turboihin jotain valmiitakin palikoita löytyy. Jenkkiläiset näyttää käyttävän 2.8 vapari v6 pakosarjoja joista vedetään päistä putket koneen takaa turbolle.
https://m.imgur.com/dzJVrmo
Tuommonen kuvakin löyty.
Custom ohjelman tuommoseen aina joutuu tekemään. Toisen bankin lambdan joutuu ilmeisesti kans deletoimaan ja muuttamaan moottorinohjaiksen käyttämään vain yhtä lambdaa molemmille bankeille.
Comment
-
-
Toisen bankin lambdan joutuu ilmeisesti kans deletoimaan ja muuttamaan moottorinohjaiksen käyttämään vain yhtä lambdaa molemmille bankeille.
Comment
-
Kiinnostaisi rataässään sama muokkaus ihan vaan koneen yksinkertaistamisen ja kevennyksen vuoksi. Mitään valmista palikkaa tuskin on saatavilla joten kaikki täytyy soveltaa itse. Pakosarjat, pakoputkisto, imuputkisto jne. Turbon ainoa luonteva sijoituspaikka lienee koneen takana akkukaukalossa.
Comment
-
-
V6 koneen turbottamista itsekin suunnitelleena niin olen jäänyt miettimään miksi turbot ängetään ylös konehuoneeseen? Alempana olisi ihan erilailla tilaa. Ainoa mitä olen itse keksinyt on öljynkierto, eli tarvitsisi pumpun joka imee öljyä ahtimesta ja palauttaa sen öljypohjaan.
Comment
-
Koneesta ja apulaitteiden sijottelusta riippuen öljypohjan tasolla, esim moottoritukien ja etuvetareiden välissä. Tai koneen etuosan tasalla mikäli laturi tai kylmästöinnin kompura ei ole tiellä. Tuntuisi äkkiseltään helpommalta vetää downpipe koneen viertä ja ahdettu ilma suoraan eteenpäin kuulerille. Useampaa hanketta katsonut missä on nähty suuri vaiva tuoda pakosarjat ylös lähes konepeltiin asti ja sitten ängetty downpipe takaisin alas. Eli onko jotain ratkaisevaa teknistä syytä että turbo pyritään sijoittamaan mahdollisimman ylös konehuoneeseen?
No noista kuvista näkee että on ahdasta (http://www.audiboost.com/content.php...9-liter-single) , itselläni haaveprojektina poikittain asennettu 2,9 V6 vaajavedossa jossa mielestäni olisi tilaa taaemman sylinterilohkon ja paloseinän välissä, matalalla.
Comment
-
miksi turbot ängetään ylös konehuoneeseen?
Comment
-
Mutta kyllähän sinne vakiopaikoille menee gtx2863 hyrrätkin melkolailla helposti. Mutta sinkutuksesta. Imusarjan taakse taitaa olla se paras paikka. Tilaa tulis lisää customi imusarjalla ja kilvettömän kanssa eikun rälläkkä laulamaan akkukaukaloon. Jenkkilän foorumeilla on 1001 sinkkuturbo topikkia eli eikun sieltä tutkailemaan.
Comment
-
Olet ymmärtänyt väärin. Helpotukset koskevat nimenomaan Euro 3 alempia päästöluokkia. Euro 3 ja ylemmät luokat tarvitsee edelleen pussitestin (tai esim. tüv-todistuksen kyseiselle kokoonpanolle).
Lainaus uudesta rakennemuutosmääräyksestä (kohta 2.3).
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III-päästöluokkaa lievempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsastuksen testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III-päästöluokan mukaisten tai tiukempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, päästöihin välittömästi vaikuttavia rakenteita ja laitteita saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa vain ajoneuvon valmistajan tai asianomaisen viranomaisen hyväksymiin laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä.
Ajoneuvoon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III-päästöluokan mukaisten tai tiukempien pakokaasupäästövaatimusten mukaan, saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa samaan tyyppiin kuuluvaan, muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa päästövaatimuksiltaan vastaavaan ajoneuvoon tarkoitetun moottorin kaikkine päästöihin välittömästi vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen. Muunlaisen moottorin varustettuna kaikkine päästöihin välittömästi vaikuttavine rakenteineen ja laitteineen saa kohdassa 2.1 mainituin ehdoin vaihtaa vain, jos moottori on tarkoitettu ajoneuvoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.
Comment
-
No niin, siis tuossa on tällaisesta turbomuutoksesta keskusteltu:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=157147&page=1
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viestiYks vaihtoehto on tuoda etukulmaan kuin minulla kasissa. pakoputki on sitten vajaan metrin pitkä ja puskurista ulos. Mahdollinen lamppu voi olla edessä mutta v6 on lyhyempi kuin kasi.
Tarvis varmaan lueskella jenkkien foorumeita käyttökokemuksista mutta onko täällä kokemuksia tai edes hyviä arvauksia millainen tuosta koneesta tulee käytökseltään kun ahtimet vaihdetaan yhteen ja pysyttäisiin siellä 400-600hp tehoissa? Äkkiseltään kuvittelisin että kahdella pienellä ahtimella ajettavuus olisi helpompi alakierroksilla? Ajattelen tätä nyt siis pelkästään rata-ajon näkökulmasta.
Comment
-
Onko täällä muut vielä innostuneita singleturbotuksesta?
Minulla olisi tarjota yksi hyvin toimiva 750-850hv setuppi malliksi, saa kopioida ja tehdä näitä lisää = )
-2000 vm facelift ässä Borg warnerin EFR 8374 turbolla. Ahdin sijaitsee lohkon takana keskellä, ja sille on tehty "equal lenght" twinscroll pakosarja ja 4.5in downpipe.
3100 rpm 1 bar ahtoja, 3600 rpm 1.6 bar ahtoja, ja maximiahdot tällä hetkellä saavutetaan 5600rpm/2.3bar.
Autoa ei ole vielä penkitetty, olen itse säädellyt auton kadulla n 750-800hv tienoille, 100-200kmh ajan ollessa 5.4 sek kahdella kyytiläisellä ja 0.55sek mummovaihdolla.
Penkitys on varattu 8.11.21 maanantaille. Teen autosta tekniikkaesittelyn/projektin kunhan tässä kerkeää touhuamaan.
Instagramissa löytyy ensihätään kuvia käyttäjällä TimeattackS4.
- 4 tykkäystä
Comment
Comment