Mitä tarkoittaa Vag-comin raprortoima vika:65535 Internal Control Module Memory Error. Ja miten se korjataan; tietääkö joku kokenut jermu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Airbagvika
Collapse
X
-
Mulla alkoi viikonlopuna airbagin merkkivalo palaa ja vag-com antaa seuraavan vikakoodin:
1 Fault Found:
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Mitäs toi tarkoittaa? Voiko sille ite tehdä muuta kuin pistää tarran merkkivalon päälle...
Comment
-
Lainataan topiccia
Mulle tuli tällaiset
0214 Toimintajännite Impulssi liian alhainen
024C Kuljettajan puoleinen Airbag sytytysnalli maavuoto
024C Kuljettajan puoleinen Airbag stytysnalli Oikosulku (plusjänn.)
Valo jäi palamaan hälyttimen asennuksen yhteydessä. Mitähän olen sössinyt? Hälytin ainakin toimii aivan oikein.
Comment
-
0214 Toimintajännite Impulssi liian alhainen
024C Kuljettajan puoleinen Airbag sytytysnalli maavuoto
024C Kuljettajan puoleinen Airbag stytysnalli Oikosulku (plusjänn.)
Epäilen, että kuljettajan airbagissa johdotus on viallinen. Ratissa on ns. kellojousi tai liukurengassysteemi, josta signaalit ovat oikosessa. Tarkasta ne!
Comment
-
Kävin luetuttamassa vikakoodit uudestaan, kylläkin eripaikassa. Nyt tuli vain
00588 028
Airbag-sytytin (kulj. puoli) -N95
Oikosulku plussaan
sekä sivuturvatyynyistä koska ne on poistettu.... Mikähän muuten olisi oikean kokoinen vastus johdon nokkaan? Olen siis vaihtanut bägittömät etupenkit.
Comment
-
Mulla alkoi viikonlopuna airbagin merkkivalo palaa ja vag-com antaa seuraavan vikakoodin:
1 Fault Found:
01218 - Side Airbag Igniter: Passenger Side (N200)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Comment
-
Oletko Teemu koettanut nollata valoa? Valohan ei sammu kuin testerillä / comilla, vaikka vika ei olisi enää "päällä" ?
Comment
-
Audi A4 1,9Tdi 04 Takuu meni umpeen 2kk sitten ja heti alkaa varoitusvalot palamaan. Tämmösiäkö nää auditkin on? Airbagin valo syttyi nimittäin tänään palamaan?!? Onko tietoa ongelmasta? Jotain löysin "search" avulla että penkin alla oleva liitos on jollain herjannut, mutta huollossa ilmeisesti kuitenkin pitää käyttää? Vai loppuuko valon palaminen jos liitosta rassaa vai pitääkö kuitenkin käydä nollauttamassa huollossa.
Comment
-
Pitää tosiaan käyttää piuhan päässä, koska vikamuistiin jää merkintä myös tilapäisestä kosketushäiriöstä.
Valo ei siis nollaudu automaattisesti, vaikka vika olisi poistunut.
Valon palaminen tarkoittaa, että Airbag-järjestelmä on myös kokonaan pois käytöstä.
Näin koska järjestelmässä ei ole itsediagnostiikkaa, joka lataisi järjestelmän uudelleen vian poistuttua.
Joistakin japanilaisista autoista sellainen löytyy. Kyse siis Audin ja monen mun merkin päätöksestä tuon asian suhteen.
Ei tosiaan ole pelkästään VAG-konsernin autojen ongelma.
Ei pitäisi olla paria kymppiä kalliimpi operaatio edes merkkiliikeessä, jos ei jouduta osia vaihtamaan.
Comment
-
Vikamuistin luku
Kävin paikallisessa audi huollossa ja viaksi paljastui sivuturvatyynyn laulaisin kuljettajan puolella - N199 ylempi raja arvo ylitetty. Eli joku piuha ilmeisesti poikki.
Mikähän noista piuhoista kyseinen johto on kun tuolla penkin alla on useampi liitin. Muistaakseni 3 tai 4. Mietin vaan että ois voinu ensin itse tarkistaa piuhan ennenkuin vie merkki liikkeeseen. Joutuu kuulemma penkin ottamaan pois ja juottavat piuhan yhteen? Vai kannattaako suosiolla luovuttaa auto merkkihuoltoon!
T:JM
Comment
-
Airbag valo
Aika usein Airbag:in johdot on suojattu kirkkaan värisellä muovilla (keltainen) joka erottuu oikein hyvin muiden johtojen seasta. A4:sta ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta piuhat saa usein näkyviin kun poistaa muovilistan oven alareunasta ja nostaa mattoa esiin. Tai sitten penkin keskeltä saataa tulla nippu johtoja.
Vaikka liittimet ovatkin hienoja, kullattuine liittimineen ja automaattisesti oikosulkeutuvine koskettimineen, ovat ne johdon <=> liittimen välistä ikävä kyllä puristusliittimi, abikojen tapaan.
Joten jos olet näppärä sormistasi, avaa liitskohdan liittimet (usein muovikynsin kiinni pysyviä) ja kun saat johdot näkyviin, niin kolvilla juota johtimet liittimiin kiinni. Ja tämän jälkeen vikavalon nollaus.
ABS-piirissä ei vastus saa ylittää 2.5 ohmia, joka aiheuttaa valon syttymisen. Normaalisti piirissä vallitsee noin 2 ohmin vastus. Mistä jokainen voikin päätellä minkä kokoinen vastus pitää laittaa tilalle, jos valo itsepäisesti palaa.
Piuhat voi toki juottaa yhteenkin, niinkuin usein tekevät, mutta itse olen kolvannut nuo johtimet liittimien sisällä ja se on poistanut ongelmat tähän asti kerralla. Eikä tee kokoonpanoa sivareilla purettavaksi.
Comment
-
Sattui vähän aikaa sitten myös tilapäinen vikatilanne, josta johtuen jäi valo palamaan. Mutta suunnilleen 10...15 min ajon jälkeen valo sittenkin sammui - jäädäkseen taas sinnikkäästi palaamaan seuraavan käynnistyksen aikana.
VAG-COMilla lopulta se vikakoodi tuli nollattua.
Comment
-
Täältä löytyy seuraavanlainen Airbag-vika: Profiilinmukaisessa autossa palaa airbag valo aina käynnistyksen jälkeen noin 3 minuuttia. Sammuu sitten aikanaan. Airbag vikakoodeja löytyi:
-00532 Supply voltage B+ 07-10 Signal to Low Intermittent
-01025 Trigger for Onboard Diagnostic Lamp Open or Short to Ground Intermittent.
Ehdotuksia mistä lähteä vikaa paikallistamaan?
Comment
-
Minun tapauksessa valo ei kadonnut, vaikka vika olikin intermittent tyyppinen (high resistance) eli tyyliin huono kosketus liittimessä. Valo syttyi useita kertoja nollauksen jälkeen ja 3 kertaa valo syttyi, kun oli enemmän tai vähemmän -25C pakkasta ja ajoit johonkin terävämpään kuoppaan.
Vikaa VAG-COM näytti vänkärin penkin airbagiin.
Sain poistettua vian (ainakin toistaiseksi), kun otin töistä sellaista "di-electric grease" rasvaa ja täytin sillä liittimet penkin alla. Töissä monen moottorikelkan sähköviat korjautunut kyseisellä rasvalla.
Otin varmuuden vuoksi akun miinus-kaapelin irti, kun tahtoi jännittää mennä sorkkimaan bagin liittimiä :)
Comment
-
Itse taistelin tuon bagivalon kanssa aikani, vikakoodeja antoi kuljettajan sivutyynyt laukaisin resistance too high.
Aikani nollailin valoa joka syttyi aina uudelleen kunnes sitten irroitin penkin ja vika löytyi. Itsellä tuosa -97 1.8 A4 ei ole tosiaan noita penkinlämmittimiä joten penkin alla ei ole kuin 2 liitintä kiinni.
yksi iso punainen ja sitten se keltainen.
Vika oli siinä keltaisessa pitkulaisessa liittimessä josta oli haljennut piuhoja "alaspäin" painava pinkki klipsi, eikun piuhat irti liittimestä ja vagilta uusi liitin hintaan 3,90e, piuhat kiinni liittimeen, penkki kiinni, liittimet paikoilleen, vikakoodien nollaus ja eipä ole uusinut enää.
Hommaan meni aikaa noin tunti jos ei lasketa vagilta tilaaman osan kulkua postissa ja ajoa kotoa volkkarille ja takaisin x2
Edit: Tosiaan kun penkin bägin piuhoja nyki niin vikakoodi vaihteli Intermittenistä sitten ihan pitkäaikaiseen vikaan.
Comment
Comment