Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Onkos noissa autojen diagnostiikkapistokkeissa sitten jotain vuosimallikohtaisia eroja...?Sillä tuota kyselinkin kun kaapeli ei passannut kaverin -99 B5:een...Pistokkeessa oli muistaakseni yksi pieni väkänen, joka esti kaapelin liittämisen autoon...Ainakaan B7:n pistokkeessa tätä väkästä ei ole...
Ei ole merkittävää eroa. Olen noihin kaikkiin mainitsemiisi autoihin tökännyt saman (ja monta muutakin) kaapelia. Joissakin facelift B5:ssa on vain hieman ahdas reikä, pitää vaan tunkea kovemmin. Aidon Ross-techin kanssa ei ongelmia.
Varmsti tyhmä kysymys mutta en ole löytänyt varmuutta asiaan.
Mulla on obd2 readeri (sininen usb pinpongi :))
Nyt meinaan hankkia rosstehciltä softan, niin hankinko 99$ softan ja rukoilen että kaapeli jne toimii win7 kanssa hyvin. Aikasemmin käytin kaapeli win xp:n kanssa ok (joo softa ei ollut ostettu)
Vai satsaanko hex... ~350$ vehkeeseen? joka käy laajempaan valikoimaan?
Mihin rajoittuu tuon 311.2/409.2 softan mallisopivuus? esim -05 b7 tuli hommattua, eikä näistä vagineista varmaan pääse eroon jatkossakaan ;)
Onko tietoa saako täältä pääkaupunkiseudulta keltään tota hex-cania? vai joutuuko tilaushommiin? Eikös se niin ole että siinä tulee mukaan täyssofta päivitysmahdollisuudella?
Mitä koodit tarkoittavat ja onko vakavia vikoja?
Onko korjaus ehdotuksia?
Koodit on ollut aiemminkin. Eli tullut takaisin nollauksen jälkeen.
02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met.
Tarkoittaako ettei sähköinen rattilukko ole mennyt jollain kertaa päälle? Vai onko kyse ollenkaan rattilukosta?
02827 - Wake-Up request via ESP.
Mitä tämä koodi tarkoittaa?
Onko muuten kellään tietoa saako B6 ja/tai B7 laitettua VCDSällä päälle että ovet lukittuvat automaattisesti kun auto lähtee liikenteeseen ja miltä kanavalta löytyy?
Onko tietoa saako täältä pääkaupunkiseudulta keltään tota hex-cania? vai joutuuko tilaushommiin? Eikös se niin ole että siinä tulee mukaan täyssofta päivitysmahdollisuudella?
Olisko jollakin toimivat portin asetukset asetukset yhdistelmälle:
-98 A6 2,4:lla
Elekman usb-kaapeli
VAG-Com 409.1
Vista HP:n koneessa
Yhteys pelaa vain joihinkin moduleihin, esim moottoriin ei. Olen noita viiveasetuksia koittanut muutella ilman tulosta, nyt loppui kannettavan akku ja intokin vähän...
Tai jos tässä Lohjan lähellä jollakin on toimiva laite ja kokeilunhalua vois testata vähän laitteita ristiin.
Elikkäs itellä on a8 3.3 vm.02 ja oon nyt yrittäny päässä käsiks moduuleihi mut kaikissa tulee vastaukseks et moduuli ei vastaa. Kaapeli on toiminut muutamaan muuhun autoon mut omassa ei toimi. On kokeiltu 311.2, 409 ja uusinta liteä mut sama ongelma kaikilla. Piuha on odb2 semmone sinisellä liittimellä ja harmaalla usb:llä. Ohjelmasta kun ottaa testin et yhteys pelaa ni näyttää et yhteys on. Liittimes palaa ledi joten sulakekkin on uskoakseni kunnossa.
Piuhasta en tiedä enempää kun sain sen kaverilta. Eli jos ois jotai ideoita ni kuulisin mielellää...
mut jos jollai ois varmaa tietoa täst ni ois hieno juttu :)
tai jos jollai löytyy lappeenrannan läheisyydestä johtoa ni vois tehä testauksen et toimiiko toisella johdolla, tai viel parempi jos joltai löytyis aito johto.
ja sitten viel yksi kysymys.. eli jos joskus saksan maalla autosta on ruuvattu kilometrejä ni saako ne kaivettua esiin ecun syövereistä vai onko niillä uusilla korvattu vanhat ecusta käsin?
Mulle nyt tuli ropleema tuossa vcds:ssä kun menin ostamaan lisenssin tuohon ohjelmaan niin en pääse enää autoon kiinni, onko normaali juttu?
Eli rekisteröimättömänä pääsin autoon kiinni ja tutkailemaan tietoja muttei ilman lisenssiä päässyt toki adaptaatioihin sun muualle jonka vuoksi täysversion ostinkin...
Kaapelina toimii ihan joku kiinan ihme, pitäneekö sitte tilata tuo rossin kaapeli
ja sitten viel yksi kysymys.. eli jos joskus saksan maalla autosta on ruuvattu kilometrejä ni saako ne kaivettua esiin ecun syövereistä vai onko niillä uusilla korvattu vanhat ecusta käsin?
No jos tuurilla on joku loki jäänyt resetoimatta, niin näkyy pvm ja silloiset km:t
Ipsi, ostin lisenssin ross-techiltä vcds-liteen uskoen että toimisi tuolla nykyisellä kiinakaapelilla.
Nyt siis ostan interfacepäivityksen lisenssin omaavalle-> tulee pelkkä kaapeli..Näin ainakin pitäisi tapahtuman...=D
Vetokoukun koodauksen kanssa tarvis apuja,
elikkä Ross-Techin ohjeiden mukaan olen koittanut edetä ja #19 kanavasta ekana täppä kohtaan trailer ja sitten pitäis ottaa yhteys #69 kanavaan mutta antaa vain virheilmoituksen -No responce from controller?
Elikkä mistähän nyt hiertää? Kärryn valot pelaa kyllä ihan ok, vielä kun sais ESP:in merkkivalon pois killottamasta ja toimimaan..
Koukku on ihan marmorilta haettu ja Jaegerin johtosarjan kanssa asennettu..
Myös tämmösiä koodeja löytyy kun lukee vikakoodit:
Address 03: ABS Brakes
18055 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus
P167 - 000 -
Freeze Frame:
Fault status: 01100000
Fault priority: 2
Fault Frequency: 22
Reset counter: 122
Mileage: 203846 km
Time indication: 0
Date: 2012.03.24
Time: 18:57:37
Mun autoon asennettiin jaegerin sarja. Mulla antaa can väylä boksi vikakoodia vetokoukun boksista ja yhteyttä ei vcds:ssällä saa siihen. Muuten kaikki toimii hyvin ni oon ollu siinä uskossa että pitää olla audin oma boksi jotta pääsee boksiin kiinni eikä herjaa vikaa.
Comment