Mistä tunnistaa onko autossa hälytin? Oon aina ollu siinä uskossa, että mulla ei sitä ole, mutta akun vaihdon jälkeen oli tullu vikakoodit "hälyttimeltä". Auto on A3 -97 1.8t
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Onko mulla hälytin?
Collapse
X
-
-
jätä ikkuna auki ovet lukkoon hetken päästä huido sisäpuolelle siten ainakin saat tietää onko hällärissä sisä tunnistin , sisätunnistimen nappula sijaitsee sivupalkissa kuskin puolella josta saa kytkettyä sen pois (esim jos autoon jää koira kun käy kaupassa )
Comment
-
Onko hälyn yhteydessä aina kaukosäätö? Kerran itse "testasin" hälyn olemassaolon aukaisemalla takaluukun suoraan avaimella kääntämällä, kun ovet oli lukossa. Alkoihan se pilputus, eli voisi kuvitella hälyn sammutuksen tarvitsevan avaimesta painamisen. Eikö tuossa olisi helppo testi?
Comment
-
Terve tässä toinen vaihtoehto lukitse itsesi takakontin ja astu ulos puolen tunnin jälkeen.
Mutta kysymys kuulu että onko autossa alkuperäinen tehdas asennettu hälytin vaiko
ehkä jokin jälkiasennus. Jos alkuperäinen niin se taitaa selvitä auton tunniste tarrasta (löytyy joko huoltokirjasta tai Audissa useasti takakonista esimerkiksi missä varapyörän jos autossa sellainen) ja netissä
löytyy tieto. Esimerkiksi itse käytän yhtä sivua missä kun kodin näpyttä niin se kertoo mikä
on varuste ( hauska esimerkiksi erän auton kohdalla varuste koodi tarkoitti että auto on ilman katoluukku)
Siten asiasta tule mielenkiintoisempi jos hälytin jälkiasennus. Silloin on jotenkin selvitettävä malli
jos auton mukana ei ole seurannut mitään papereita laiteesta niin on vain yksinkertaisesti
löydettävä keskus yksikkö ja toivottava että siitä selviää valmistaja ja malli. Kun se on selvillä
niin voi varautua mitä esimerkiksi kantaa tehdä jos se temppuilee.
Tässä eräs esimerkki Chrysler 300 C ,ei aina käynnistynyt tuonti auto Tallinasta. Kävin muutaman kerran auttamassa mutta aina kun minä olin mukana niin se käynnistyi ja jäi käyntiin. Katselin auton avainta ja sinä oli jonkunlainen mokulla missä ei olut mitään painikkeita. Ehdotin auton omistajalle että yritä selvittää mikä se on ja veikkaan että sinä on paristo loppumassa . Lopputulos 3 kuukauden päästä kaverin vaimo oli ajanut Helsingistä Tampereelle auto ei jäänyt käyntiin vaan sammui hetken päästä(yrityksiä oli useampia)
Se tuotin hinausauton kyydissä Helsinkiin Aro yhtymälle missä ei löytynyt suoraa syytä. Minä
suosittelin että jälki asennus varas hälytin puretaan pois. Aro yhtiön kustannus arvio tästä oli noin 900 euro.
Parin päivän kuluttua omistaja kertoi että hän oli tutkinut asian kaverin kanssa ja vaihtanut lopulta pariston mokullaan Aro yhtymän pihassa ja auto toimi taas kustannus pari euro. Eli mokulla oli lähetin
joka antoi auton luvan autolle olla käynnissä jos se on tarpeeksi lähellä auto. Asia sekoitti se että avaimia ja mokulaita oli kaksi kpl.
Aikoinaan ennen kun ajonesto tuli pakolliseksi ja toimivien avaimien määrä ei voinut koodata niin asensin omin autoihin aina varashälyttimen lisäksi yritin asentaessa varashälyttimien poiketen asennus ohjeista mutta turvallisella tavalla niin että mahdollisella varkaalla olisi vaikeampi varastaa auto, tässä on tiettyjä riskejä mutta jääköön tämä omaan tietoon. Siten viimeinen huomautus jälki asennus varashälyttimistä kun itse asensin näitä niin lähtökota oli että sähköliitoksen on kestettävä 20 vuotta eli itse teine aina juottamalla. Esimerkiksi Defan akku varmennetulla Sirenillä mietitin aina että mitä tapahtuu kun akku on loppu esimerkiksi 10 vuoden päästä. Aikoinaan kun kysyin mahantuojalta asia niin hän ei vastannut kysymykseen mutta todennäköisesti hän ajatteli että minä olen auto rosvo.
Siten vielä yksi huomautus jos autossa on varashälytin laitteisto. Niin siihen kantaa perehtyä ennen kun on ongelmia .Koska yleensä jos ongelmia niin ne esiintyy kun pitää ehtiä Mars lennolle.
Comment
-
Tästä on huomautettu jo monta kertaa. Yritä nyt viimein panostaa tuohon rivitykseen, tai siis siihen ettet aina paina enteriä rivin lopussa. Kaikilla nimittäin ei ole samanlevyinen näyttö kuin sinulla, ja muilla se teksti on hölmön näköistä ja vaikeampilukuista.
Eli paina enteriä vain kappaleen lopussa.
Comment
Comment