Oletteko paininut ikinä tälläisen vikakoodin kanssa? Control module incorrectly coded ja steering angle sensor (g85) olen nyt kaikenlaista koittanut ja en ole saanut rattia kalbroitua johtuisikohan se tuosta ensimmäisestä vikakoodista? vai yritänkö väärin kalibroida sitä kun olen koittanut sitä 5s vasemmalle, 5s oikealle, 5skeskelle ja virta pois jne. ja autohan oli 2000vm a4 facelift 2,4 v6
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
ABS/ESP vikaa
Collapse
X
-
-
Sain onnistuneesti (melkein) koodattua abs boxin mutta se teki ton 01486 - System Function Test Active koodin enkä saa tehtyä tota perusasetusta esp:n valo sammuu kyl kun painan poljinta mutta tota sivuttaiskiihtyvyys anturia en saa millään asetettua uudelleen onko jotain niksejä millä vois vaikka testata komponentit et ei tarvis kaikkii uusia ihan summamutikas ja se ihmetyttää et miks toi ratin asento on 0-255 eikä niiku 360 ni voisko olla mahollisest siin vika
Comment
-
Juu ratti oli irti mut sain sen kyl suoraks. Yritin vaa tollee niiku ohje sano et ensin jarrua sit esp valo sammuu(onnistu) mut sit ku yritin ajaa noin 20-30km/h ja kaartaa loivasti ni se ei ole onnistunu. En kyl tosin ole ajanu varmaan puolta kilsaa pidempää sillee et en ois sammuttanu autoo välis
Eli kannattais vaa ajaa pitempä ja tehä loivii käännöksii ja luklkojarrutus (jarrutuksia)?
Comment
-
Tyhmä kysymys ehkä,mutta voiko mittariston toimimattomuus vaikuttaa absien toimintaan?. Abs valo taas vaihteeksi palaa ja vikakoodeja ei anna minkäänlaista. Aluksi oli yhdestä taka-anturista vikakoodi,ja sen antoi nollata mutta valo vaan palaa eikä anna minkäänlaista vikaa. Abs ohjainyksikkö vaihdettu jokunen vuosi takaperin,mutta voisko tuokin jo olla rikki. vm.99 facelift a4 kyseessä.
Comment
-
Nyt on luultavasti vikakoodit luettu huolimattomasti ja miksi abs-yksikkö on vaihdettu, kun tuon ESP-version hajoaminen on erittäin harvinaista. Yksikkö on takapenkin alla. Vain onko edes ESP-versio?
Luultavasti se on anturivika, ja koodeja ei ole osattu lukea.
Laita tänne VCDSn autoscan, niin varmistuu, että onko koodeja vai ei.
Tarkennatko vielä, että eikö ole vikakoodia VAI eikö yksikköön saa yhteyttä?
Jos se EI ole ESP-versio ja laitettu purkuosa, nii se on uudestaan rikki.
Comment
-
Tosiaan yksikköön sai yhteyden,olikohan se nyt autocom ohjelma millä kaveri korjaamolla katteli. Taka-vasen anturia herjas ja antoi kuitata sen pois mutta valo jää silti palamaan. Ei ole esp:tä,eli se koko abs systeemi sielä konehuoneesa. Ja tuo elektroniikka puoli vaihdettu uuteen n.3-4 vuotta sitten siihen pumppuun.
Testerillä kun yritti pyörittää sitä pumppua niin ei tapahtunu mitään.
Comment
-
Kuinka kauan viat oli poissa yksikön vaihdon jälkeen?
Nyt on kyllä niin epämäärset lähtötiedot, että vaikea sanoa mitään varmaa.
Vikakoodien luku VCDS:llä antaisi aika varman tiedon.
Luulen, että on kaksi vaihtoehtoa
-Pyöränanturi on rikki, mutta vikaoodeja ei osattu lukea/ tulkita.
-ABS-yksikkö on rikki / huonosti korjattu, yksikköön ei pääsen vian aikana käsiksi tai korjauksen aikana vioitettu muita johtimia.
Oulussa on varmasti klubilaisia, jotka voi lukea vikakoodit kunnon laitteella.
Comment
-
Alkaa olee toivotont tää system funktion pois saaminen en ole vieläkää saanu ja olen nyt yrittäny ajaa ja sit tehä lukko jarrutuksen mut ei auta. Kun ajelin tos pihaa äsken ympäri ja vähä polkasin tos hiekal ja se lähti vähä luisuu ni sit se alko herjaa tot sivuttais kiihtyvyys anturii mut vika tosin läks pois heti ku nollas koodit eikä tullu takas enää. Minuu vähä häiritsee toi ratinasentotunnistin ku se on tosiaa ton 0-225 astetta ku loogisemmalt tuntuis et se ois 360astetta tosin täs projektis ei enää mikää tunnu loogiselt.
Vai meniköhän tos koodaukses ny joku mönkää ku toho boxii menee sisää ni siin on ne koodit sillee et.
ecu coding:04295
server code:00000
ja muis boxeis on kuitenkii toi server code joku koodi eikä pelkästää 00000
Comment
-
S3:ssa on Eri valmistajan systeemi ja tuo kiihtyvyysanturi ongelma ei ole normaalia A4:ssa.
Minuu vähä häiritsee toi ratinasentotunnistin ku se on tosiaa ton 0-225 astetta ku loogisemmalt tuntuis et se ois 360astetta
8-bittinen lukema on maksimissaan 255.
Kopsaa tänne se vikakoodi, VCDS:stä, siitä näkee myös koodaukset.
Noista sun selostuksista on aika vaikea saada selvää, että mitä on tehty ja missä järjestyksessa, kun ekassakaan viestissä ei oikein ollut lähtötiedot kunnossa.
Comment
-
Kopsaisin mielellään mutta ei ole tuo vcds käytössä vaan on vagsuper can testeri enkä ole jostainsyystä saanut sitä keskustelemaan tietokoneen kanssa.
Lähtökohta oli se että minulla oli ratti irti jonka jälkeen se oli jäänyt ilmeisesti vinoon (nyt suorassa). sitten oli yksi pyörän anturi pimeä ja vaihoin sen. Sitten on ollut ratin asento anturi+ratti tietysti abs hydrauli pumpun johto irti muuta ei ole irti ollut. Siitä vika on alkanut.
ensimmäiset koodit testerin saatuani oli
Control module incorrectly coded ja steering angle sensor (g85)
sitten sain sen koodattua mutta nytten tuli tuo
01486 - System Function Test Active
sitä en ole saanut pois ja mielestäni kaikki toimii normaalisti eli ratin asentoanturi toimii testerillä katsottuna ihan normaalisti kuten myös abs anturit tosin toi sivuttaiskiihtyvyys/kiihtyvyys anturi antaa vähä outoi lukemii kun lähin tost ajaa ni mikäli oikeaa arvoo seurasin ni se läks 0 pomppas 7 sit 200 jne et minkäköhänlaisii arvoi sen pitäs antaa?
Laitan heti koodit kun saan tomimaa ton vcds:sin
Comment
-
Jatketan tänne, kerta about sama vika onglema.
Tutun b5 korisesta -99 vuoden aakkosesta hajos abs-yksikkö. Paikallisessa liikkeessä (Ivalossa) laitettiin uus käytetty boksi paikalleen ja nyt se boksi pelaa, eli siihen saa yhteyden ja näkee jopa rengasnopeudet. Boksi on pois samanlaisesta a6:sta, tosin tietoa ei ole muusta. Nyt vikakoodeina väärä koodaus ja alhainen jännite. Edelleen tietysti palaa abs ja jarruvalo näytössä ja summeri huutaa. Tämä johtunee väärästä koodauksesta?
Yritin eilen koodata ja olisin koodannutki sen boksin, en vain tajua nyt, että millä koodilla pitää suorittaa login. Onko se niin, että pitää tietää sen nyt vaihdetun purkin koodaus, jotta pääsee suorittamaan loginin? Eli pitäs tietää malli, motti, jarrut, laatikko?
Softcodeksi näyttää 00011, mikä tuo on?
Comment
-
Jos se on Bosch 5.3, niin niitä ei yleensä voi koodata.
Mitkä oli Bosch osanumerot?
Ei ois ekakerta, kun on väitetty samoiksi osíksi, mutta ei sitten kuitenkaan ole.
Laita VCDS:n vikakoodilista tänne, niin saa paremman kuvan.
Ja jos se on Bosch 5.3, niin käytetty voi hajota ens viikolla, ens kuussa tai kestää jopa pari vuotta. Korjaaminen on fiksumpaa, kun sama osa laitetaan takaisin. Ja yleensä jopa halvempaa kuin purkaamoiden ryöstöhinnat.
Comment
-
Nyt pitää kysyä, että mistäs sen 5.3/5.7 eron tietää? Postaan illalla osanumerot ja vikakoodilistan. Yritin sanoa tälle tutulle, että sen voi korjata, vaan eipä ottanu tuulta alleen. Se oli 280e koko yksikkö, mikä on minustaki kallis osasta, jolla on käytännössä perävalotakuu ja tunnetusti löyhä.
Comment
-
juu enää on vain toi system function teast active vikana siellä.
latasin ton vcds:ssän koneelle ja ton testerin pitäs toimii myös piuhana mut en ole saanu toimii sitä. Tarviikohan jotain ajureit yms et saisin keskustelee ton auton tän koneen kans ku jos en saa siihe niin sanottuu laimeemmal versiol(vcds-lite ilman lisenssii) toimii tät ni ei viittis millää myöskää maksaa tot lisenssii onko näist ongelmis kokemuksii?
Comment
-
VCDS täysversio toimii vain aidon kaapelin kanssa. Lite toimii halpiskaapeleilla.
Nyt pitää kysyä, että mistäs sen 5.3/5.7 eron tietää? Postaan illalla osanumerot ja vikakoodilistan. Yritin sanoa tälle tutulle, että sen voi korjata, vaan eipä ottanu tuulta alleen. Se oli 280e koko yksikkö, mikä on minustaki kallis osasta, jolla on käytännössä perävalotakuu ja tunnetusti löyhä.
Jos se on 5.3, nii korjaus yli puolet halvempi, kestää auton loppuiän (jos oikein tehty) ja on varmasti oikea osanumero.
Comment
-
Noniin. tutkin tuossa ja totesin, että on versio 5.3. Eli ei hyvä vissiin.. Otin kuvia ajossa olevan ja luovuttaja auton tiedoista, lisäksi pari kuvaa, missä näkyy ainaki ne vagcomin tarjoamat vikakoodit abs yksiköstä.
osanumero: 0273004358
Auton omasta huoltokirjasta kuva: http://imageshack.us/photo/my-images/35/0gfx.jpg/
Autosta, josta osa on kuva: http://imageshack.us/photo/my-images/822/ciq3.jpg/
Vagcom kuva 1: http://imageshack.us/f/585/vio8.jpg/
Vagcom kuva 2: http://imageshack.us/f/716/la8p.jpg/
Amalin, joko lähetän yksikön sulle? Otin valmiiksi takakannen pois, mitään en särkeny tosin:)
Comment
-
XXX XXX 358 on muistaakseni automaattilootalla ja ASR:llä. Oliko molemmissa VARMASTI sama numero?
Onko auto neliveto vai etuveto?
Luin ton sun vanhan viestin:Tutun b5 korisesta -99 vuoden aakkosesta hajos abs-yksikkö. Paikallisessa liikkeessä (Ivalossa) laitettiin uus käytetty boksi paikalleen ja nyt se boksi pelaa, eli siihen saa yhteyden ja näkee jopa rengasnopeudet. Boksi on pois samanlaisesta a6:sta
Edit:katoin noi huoltokirjat, eli molemmat A6:sta, mutta se Bosch numero on määräävä, että sopiiko vai ei.
Taisit ottaa väärän kannen irti, toisaalta hyvä niin, sait aikaseks vähemmän tuhoa. Mulla on jo valmiiks iso pahvilaatikollinen korjauskelvottomas todettuja bokseja, kun "vähän vaan katoin" tai "tein itse ja säästin"
Sähköpostilla saat korjausinfoa.
Comment
-
Sain ny ton vcds:n toimimaa ja tos ABS/ESP yksikos oli tollaset koodiT
address 03: ABS Brakes labels : 8D0-907-389.LBL
Controller: 8D0 907 389 E
Component: ABS/ESP allrad D36
Coding: 04295
shop # WSC 00000
VCID: 351DA2D71C59
2Faults found:
01486- system function test activated
35-00- -
00302 – shareware version to decode all DTSs
35-00- please register/activate
Comment
Comment