Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin 1000W ja pumppu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitäisi asentaa Audi A6 vm.2012 2.0tdi TT-thermo 1000sld, o
    Varmaan samaan paikkaan kuin muissakin eli tuohon kaukaloon, jos haluaa kohtuullisella työmäärällä päästä. Kaukalossa on moottorista riippumatta samat osat ja letkut.

    Vaikuttaa tuo oma ihan toimivalta.
    Mutta varmaan kannattaa päivä tai kaksi ajaa ilman lämmittimen käyttöä, jos haluaa varmistaa, että ilmat tulee pois, ellei satu olemaan ilman poistajaa käytössä (ejektori).

    Comment


      Viime talvena huomautin samasta asiasta ja silloin vedettiin pahemman kerran herneet nenään, siitäkin huolimatta:

      Alkuperäinen kirjoittaja TT-Thermo Asennusohje

      Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen minimitason alapuolelle.

      Takuu

      Tuotteen takuuaika on 1 vuosi ostopäivästä. Takuu on voimassa vain ohjeiden mukaisesti asennetulle ja huolletulle tuotteelle. Myyjä ei vastaa välillisistä vahingoista, suorista tai epäsuorista asennuksen aikaisista tai asennuksesta johtuvista vahingoista.
      Joten kuten aikasemmin todettua, jokainen asentaa lämmittimen kuten itse parhaaksi näkee, mutta myyjän ohjeiden vastainen ja mahdollisesti takuun mitätöivän asennusohjeen antaminen on hieman arveluttavaa.

      Comment


      • Itse ajoin tänään 80km niin sai lisätä vielä 5dl nestettä, eli jossain oli vielä ilmoja. Kannattaa olla huolellinen ja seurata nestepintaa ja pitää se korkeella jos lämmitin on tuolla kaukalossa.

        Comment


          No mulla toi pumppu on apurungon päällä, eli varmaan reilu puoli metrii paisarin alapuolella ja about 45asteen kulmassa. Ihmeellisesti toi on kuitenki taas omia aikojaan palautunut toimintakuntoon ja alkanu lämpöä taas puskee. Mikähän toiminta-häiriö ollut. Nyt kyl on kivasti koneen lämmöt 80astetta ollut aamusin.

          Mukana myös kuva, vaikkakin vähä huono. Oli ehkä ainut fiksu paikka mihin toi järkevästi sai istumaan. Paisarin alla kulkevan linjan ja lämmönvaihtimen välissä tuo.
          Attached Files

          Comment


          • Tohon vitoskoneiseen Boraan istutettiin tänään TT-Thermon 1000KLD -lämmitin. Käyttökokemuksia saanee heti huomisaamuna, kun näyttää n. -15 pakkasta aamuksi. Puolilämpimällä koneella piti ainaki kevyttä hurinaa ja vesi kiersi niin että lorina kävi.

            Ja Tokmannilta ostin 5 metrisen aftermarket lämmitysroikan, hintaa tais olla karvan vajaa 10€. Viisimetrisen orkkisroikan kuljettamiseen pakkasaamuna tarvis peräkärryn.

            Comment


              ...

              Saako viilata pilkkua? Jos vesi kiersi" lorisemalla" on siellä ilmaa. Toivottavast kyse on kohisemisesta tai vastaavasta.

              Comment


              • Eihän tuo mitään pilkun viilausta, vaan hyvä huomio mitä pohdiskelin eilen illalla itsekin. Kyllä siellä vieno solina käy, kun johdon tökkää keulaan kiinni. Voidaanko siis päätellä, että asennuksen suorittaneella taholla on jääny ilmaus tekemättä?
                Jos järjestelmässä on ilmaa, niin käykö esim. vesipumppu ajaessa kuivana ja voi hirttää kiinni? Tänään töistä ajaessa hokasin myös, että auto ei lämpeä samalla tavalla kuin ennen. Puhaltimen kierrokset laskee jos kierrokset autossa laskee. Voiko liittyä ilmaan järjestelmässä vai onko jotaki muuta hajonnut / hajotettu?

                Otin vielä pienen ääninäytteenkin. Kuuluu ehkä vähän huonosti, mutta solina siellä käy jos tarkkaan kuuntelee.
                https://www.youtube.com/watch?v=4Y7_YkHRO2c

                Comment


                  Joku ihme äänihän tuosta kuuluu.
                  Mihin siis laitoit lämmittimen?

                  Comment


                  • Siis tuo pieni kohina kuuluu lämmittimestä, mikä on ihan normaalia. Sen sijaan lorina kuuluu vesiputkista kun pumppu kierrättää vettä. Vai mitä ääntä tarkotit?

                    Pumppu asennettiin tuossa läheisellä pajalla. Ei ihan tarkkaa tietoa, mihin sen sijottivat.

                    Comment


                      Kylhän toi vähän ilmalta kuulostaa, jos kabiiniin ei tule lämmintä, kuin kierroksilla.
                      Ilmakupla siellä varmaan on. Vesikiertoa ei varmaan riko, mutta lämppärin vastus ei ilmasta tykkää. Jos reilusti ilmaa niin eihän tuo kansipahvikaan siitä välitä.
                      Lorina kuuluu, jos ilmaa on. Vastaava tilanne, kuin kodin lämpöpattereissa...

                      Comment


                      • Noniin... Autohan kävi samalla pajalla ilmauksessa jo seuraavana päivänä, mutta nyt kun pakkasia on taas ollu ja lämppäriä käytetty, on järjestelmässä TAAS ilmaa. Pajalla ilmauksen aikana nestetaso tippu alle minimin -> lisäsivät nestettä. Joulupäivänä alko ajotietokone herjailemaan alhaista nestemäärää -> lisäsin nestettä. Taas on nestepinta hieman vajautunut ja liikennevaloihin pysähtyessä hiipuu puhaltimesta teho.

                        Voiko tuolla olla noin helvetisti ilmaa, vai horiiko pumppu nyt ilmaa jostakin käytettäessä? Pitää yrittää kotona tiirailla, mihin asentoon tuo pumppu on tuonne pellin alle nyt sitten asennettu.

                        Comment


                        • Jos nestepinta tippuu, niin järjestelmä vuotaa ulos jostain. Käytännössä samalla kun nestettä valuu jonnekkin, korvautuu se ilmalla (ei sinne tyhjiötäkään muodostu).

                          Eli kun nyt on melko lyhyessä ajassa kadonnut noinkin paljon nestettä, niin pitäisi se jossain näkyä.

                          Comment


                          • Niinhän sitä äkkiseltään voisi kuvitella, mutta kun ei vain näy. :) Tämä onki ollu varmaan ainoa auto, joka ei ole ruutujaan merkkaillu, enkä ole moista havainnu nytkään.

                            No, pitää ottaa seki vielä tarkempaan syyniin. Mutta voiko olla, että imisi ilmaa vain silloin kun tuota lämmitintä käyttää? Luulisi horsivan myös ihan ajaessa.

                            Comment


                            • Tuntuuko nenään makea tuoksu, huurtuuko ikkunat? Onko pakokaasu viileällä kelillä sakeaa höyryä, kenties sakeampaa kuin muilla liikennevaloissa seisojilla?

                              Comment


                              • Glykolin tuoksua tuli ehkä aavistus heti asennuksen jälkeen, ei enää myöhemmin. Sinäänsä ymmärrettävää, kun nesteen kanssa turattu asennuksen aikana. Ikkunoissa ei mitään mainittavaa huurreongelmaa, ainahan nuo kovemmilla pakkasilla hieman jäätää. Eikä ole pakokaasun sakeuskaan mitenkään yllättänyt.

                                Pitää heivata pahvinpala kotona auton alle. Ei välttämättä erotu nuo mahdolliset uudet merkkailut edesmenneen Biturbon merkkailuista...

                                Comment


                                • Minulla piti kaksi, kolme kertaa lisätä nestettä että ilmat tuli pois, mutta nyt on ajeltu 1000km ja lämmitelty ja hyvin näyttäisi pelaavan.. Onhan se tuo kierto aika iso..

                                  Comment


                                  • No helvata... Ei kai se auta kun vielä iskeä nestettä ja koettaa yrmäytellä ilmat pihalle.

                                    Comment


                                    • Mitäs vakuutusyhtiö sanoo näistä itse asennetuista kiinanihmeistä, jos auto sattuu kyseisen lämppärin takia palamaan? Riittääkö vakuutusyhtiölle se, että asennuksessa pumpun johto on suojattu mekaaniselta kulumiselta (panssarikaapeli)?

                                      Comment


                                      • Jos vakuutusyhtiö pystyy osittamaan, että palo on alkanut hyväksymätömästä laitteesta niin kyllähän siinä on syy evätä korvaus. Myöskin selkeät asennusvirheet voivat olla syy korvauksen eväämiseen. Kuinka paljon sitten vakuutusyhtiöllä riittää kiinnostusta aloittaa tutkintaa palon syttymissyystä onkin toinen asia?

                                        Miksi se kiinanihme nyt yhtäkkiä itsestään syttyisi? Itse ainakin TT-thermoa asentaessa tarkastin, että liitokset ja laitteen yleisen kunnon. Panssarikaapelikaan ei autuaaksi tee, joten myös sen kanssa pitää asennukseen kiinnittää huomiota.

                                        Comment


                                        • Nyt olis näemmä owl-heizer saanut 2S pro malliin tommosen calixin näköisen piuhan!

                                          kliks

                                          Comment


                                            Kappas, ihan hyvä juttu. Mullahan tuollainen ei vaan kestänyt kovinkaan kauaa.

                                            Comment


                                            • Mulla on kolmatta talvea, kerran oli joku häikkä lapinreissulla mutta muuten tosi hyvä ollu.
                                              Mutta siis joo, eihän se mikään vakuuttava suoritus ole jos laatu vaihtelee noin paljon

                                              Comment


                                              • Tänään sain 1500 kld:n sovitettua CCWA koneeseen. Sisälämppärin kennon paluuletkun väliin laitoin puskemaan lämmintä koneen suuntaan. Hieman sai kikkailla, mutta sopivilla mutkilla ja 16->19 muhveilla sain murkulan asennettua lähelle pohjamuovia lähestulkoon suoraan. Asennuspaikka on melko lähellä pakoputkea, mutta tuskin siitä kuitenkaan ongelmaa muodostuu.

                                                Sisähaara jäi vielä laittamatta, koska en saanut hanskalokeroa irti. AMI on kiinni hanskalokerossa ja sen irroittamiseen tarvitaan vaihteeksi jotain Audi-työkalua, jollaista ei sattunut löytymään. AMI:n takana on siis vielä viimeinen ruuvi pitämässä hanskalokeroa paikoillaan, jotta pääsen poraamaan reiän "akkukaukaloon".

                                                Comment


                                                • Selvisipä Boran ilmavaivatkin. Asentaja oli murjonut jonkun letkuhaaran, josta horsi ilmaa sisään. Asentaja oli kuulemma yrittänyt sitä korjata sillon muutama viikko sitten, kun oli sen rikkonutkin. Hyvä, että nyt kolmannella kerralla uskalsivat myöntää ja tilasivat uuden osan.

                                                  Comment


                                                  • Oliko kalliskin osa kun piti peitellä asiaa? Skodaan -00 1.9tdi oon tuota lämmitintä meinannu laittaa, kun nykyinen defa letkulämppäri tuntuu tuhnulta.

                                                    Comment


                                                    • Tjaa-a... En osaa sanoa kun en aivan päässy jyvälle että mistä letkusta oli kyse, mutta tuskin ihan ilmainen kun Pörhöltä sen tilasi. :D

                                                      Comment


                                                      • Onko kukaan katsonut öljyjen lämpötilaa parin tunnin lämmityssession jälkeen? Jos kuuma jäähdytinneste kiertää koneessa tunninkin, kuinka paljon öljyn lämpötila nousee lohkon lämmetessä näillä -20 pakkasilla? Kai jollain on öljynlämpömittari autossaan :)

                                                        Comment


                                                        • Lämpötiloja ei ole (vielä) tullu seurattua, mutta näin lyhyellä käyttökokemuksella voin kyllä suositella tuota TT-Thermon pumppua. Aamulla -30c, vajaa 4h roikassa ja käyntiin kuin palmun alta. Kestotestiä voi sitten miettiä vasta tulevina talvina.

                                                          Comment


                                                            2.0tdi b8 ja 1000kld. Ulkona -18astetta, kolme vartin lämmittämisellä 19 asteeseen. Öljyn lämmöistä ei tietoa.

                                                            Comment


                                                            • 3.0 tdi b8 1500kld ensimmäinen lämmityskerta:

                                                              Ulkona -27 astetta pakkasta, parin tunnin lämmityksellä starttaa "kuin palmun alta" ja lämmöt lähtee käytännössä heti nousemaan mittarissa, eli veden lämpötila melko lähellä 50 astetta. Öljyn lämmöistä ei mullakaan tietoa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X