Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi vuotaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi vuotaa?

    Eli A4 -96 2.6 V6 on auto ja oikeassa etukulmassa puskuritn takana on joku purkki johon menee pari letkua vuotaa vihreää nestettä ulos. Nyt kaipaisinkin tietoa mikä tuo purkki on, kuvittelisin sen olevan ilmastointiin liittyvää???

    Auttakaa tyhmää

  • #2
    Ettei olisi hydraulinestettä? Ei tosin ole tuo A4:sen konehuone tuttu että tietäisin mitä säiliöitä siellä on missäkin.

    Comment


    • #3
      Näin kun tarkemmin ajattelen niin sitä se todennäköisesti on.

      Comment


      • #4
        Lienee hydrauliikka nestettä?

        Vihreää nestettä tosiaan tiputtaa puskurin takaa oikeassa etukulmassa. Vuoto on paikallistettu purkin muotoiseen säiliöön mutta kysymys onkin mikä tämä säiliö on nimeltään jotta tietää mitä lähtee ostamaan

        Comment


        • #5
          Voihan se olla mahdollisesti myös ilmastoinnin kuivain ja ilmastoinnin öljyssä kun on sitä väriainetta joka on sellaista aika neonvihreää. ilmastoinnin huolto täytössä pitäis löytyä vuodot jos on ja se tehdään oikein.

          Comment


          • #6
            Kun sieltä nyt valuu vihreää nestettä ulos kuivaimesta, niin autokylmälaitehuoltoon mars ja uv-lampulla tarkastamaan. Koska kertomasi värin perusteella kylmäjärjestelmässä olisi vuotoväriaine jo jostain syystä.
            Tosin oletan kun vertaan b6 A4:seen, että se kuivain on siellä oikean etusisälokarin edessä.

            Comment


            • #7
              Nostellaan. Saako näihin (B7) ilmastoinnin täyttöventtiiliä erikseen vai onko se kiinteä putki?

              Comment


              • #8
                Alumiininen huoltoventtiili-yhde on hitsattu kiinteäksi alumiiniputkeen. Sitä ei saa erikseen... Neulaventtiilin pystyy vaihtamaan siihen soveltuvaksi tehdyllä työkalulla.

                Comment


                • #9
                  Ilmastointilaite vuotaa testerin mukaan?

                  Tervehdys,

                  Nyt oli pakko rekisteröityä jotta pääsen kysymään ilmastointilaitteeseen liittyvästä asiasta ehkä vähän enemmän ymmärtäviltä, alla koko stoori, bare with me.

                  Ostin offerillasta edullisen 29eur maksavan ilmastointilaitteen testauksen ja täytön paikallisesta AD-Autokorjaamolta jonne lähdin viemään vaimon Audi A5 2.7TDI vm-2008 autoa, kun pääsin paikanpäälle kytkettiin auto testeriin kiinni joka imaisi kylmäainetta 475g autosta ja tarkastivat että auton kokonais-säiliötilavuus olisi 590g mutta toinen kaveri hihkaisi että yleensä audeihin menee 550g jonka mukaan kannattaa ainetta laittaa. No ei ongelmaa tässä vaiheessa mutta kun huoltomies kytki 5min tiiveyden testauksen päälle (Sanoi että 15min pitäisi laittaa mutta koska on näin paljon kylmäainetta niin ei kai siellä vuotoa ole joten 5min riittää varmasti) kertoi laite että vuoto havaittu. Huoltomies oli tästä hyvin ihmeissään ja kerroinkin hänelle että kyseinen auto on ollut meillä 3 vuotta käytössä eikä ilmastointilaitetta ainakaan sinä aikana ole huollettu. No ei siinä mitään kaveri täytti säiliön ja kertoi että kannattaa tarkkailla että puhaltaa kylmää ja jos ei tule kylmää kannattaa heti kytkeä ac pois jotta ei kompura hajoa.

                  Nyt ihmettelenkin että voiko testerin vuotohavainto olla virheellinen koska järjestelmästä löytyvä määrä ainetta ei ainakaan puolla vuotoa mitenkään? Lisäksi miten nopeasti kompressori voi hajota jos se nyt sattumalta vuotaakin tyhjäksi eikä esimerkisi vaimo huomaa sammuttaa ilmastointilaitetta ajoissa?

                  Olisiko joku perhetynyt näihin ilmastointilaitteisiin ja niiden testaukseen käytettäviin koneisiin joka osaisi jelpata asiassa?

                  Comment


                  • #10
                    Pag öljy joka voitelee kylmäjärjestelmän sitoo itseensä huomattavan määrän kylmäainetta. 5min tyhjiöinti ei riitä poistamaan kaikkea kylmäainetta öljyn seasta. Kun alipaineistus sammutetaan niin kylmäaine erottuu öljystä ja paine nousee järjestelmässä, josta automaattitesteri antaa vuotoilmoituksen.

                    Testeri on siis toiminut täysin oikein, valitettavasti vaan taas on käynyt niin että sitä käyttävä henkilö ei tiedä hölkäsen pöläystä järjestelmän toiminnasta. Kompuran sammuttaminenkin manuaalisesti on ihan turha neuvo, koska järjestelmissä on varokytkimet jotka sen sammuttaa automaattisesti mikäli järjestelmä tyhjenee.

                    Comment


                    • #11
                      Ei se ainakaan tyhjänä pyöri. Siitä ei tarvi olla huolissaan. Aineet jos vähenee liikaa ei järjestelmä käynnisty ja kylmää ei tule.

                      Comment


                      • #12
                        Ourait, hienoa. Ammattitaito ei tosiaan ollut ihan hirvättävän suurta kyseisessä pajassa muillakaan sektoreilla kun seurailin toimintaa ilmastointi"huollon" ajan. Jännä ettei 29eur diilikupongilla saakkaan parasta asiantuntemusta. Toisaalta, pitäisihän jokaisella testerin omaavalla ja palveluita tarjoavalla korjaamolla olla myös senverran ammattitaitoa että osaa sitä käyttää..

                        Mutta parempi näin eli järjestelmä todennäköisesti on autossa ihan kunnossa, eivät vaan osanneet/ymmärtäneet miten testeri toimii.

                        Comment


                        • #13
                          Järjestelmässä ei tod.näk. ole mitään vikaa vaan kuten yllä sanottukin, siellä on ollut asiasta ymmärtämätön ihminen tekemässä. Taas yksi syy lisää tehdä tämäkin asia oikeasti asiansa osaavassa liikkeessä. Kaikki muut asiat olikin jo vastattu edellisissä viesteissä. Meillä alipaineistetaan 30min joka huollossa (huuhtelussa tosin 1,5h yhteensä).

                          Comment


                          • #14
                            Ilmastointihuolto vieläpä on luvanvaraista joten niitä tekevillä pitäisi olla koulutus hommaan ja vähintään perusymmärrystä asiaan.Iiihan pikkasen tuntuu että nyt on ehkä luistettu...

                            Comment


                            • #15
                              On luvanvaraista juu, mutta se koe on ihan yhtä vaikee kuin työturvallisuuskurssin koe. Jos osaat oman nimen kirjoittaa edes suurinpiirtein oikein, niin pääset kokeesta läpi. Tuntuu olevan näissä ilmastointiasioissa sama kuin erään vähemmistön kanssa, 99% pilaa kaikkien maineen.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viesti
                                Järjestelmässä ei tod.näk. ole mitään vikaa vaan kuten yllä sanottukin, siellä on ollut asiasta ymmärtämätön ihminen tekemässä. Taas yksi syy lisää tehdä tämäkin asia oikeasti asiansa osaavassa liikkeessä. Kaikki muut asiat olikin jo vastattu edellisissä viesteissä. Meillä alipaineistetaan 30min joka huollossa (huuhtelussa tosin 1,5h yhteensä).
                                Tämäpä ei muuten aina ihan perus tallaajalle ole helppo tietää mikä sitten on asiansa osaava liike ja mikä täysi puoskari. Eikö AD autokorjaamoidenkin luulisi olevan jotenkin standardoituja laadun suhteen jolloin perustallaaja kuten minä voisi kuvitella siellä olevan asiantuntevia ihmisiä töissä? Se nyt kävi oikeastaan selväksi ihan paikanpäällä odotellessa ilmastointihuoltoa etten tänne omaa autoa ikinä veisi vaativampaan huoltoon mutta ilmeisesti se ilmastointikin oli liian vaikea.

                                AD jatkaa auton matkaa...

                                Comment


                                • #17
                                  Passatissa alkoi ilmastoinnin näyttö vilkkumaan ja antoi koodin että aineet vähissä. Huollossa testeri näytti että ainetta ei ole yhtään. Mutta alipaineistuksessa vuotoa ei löytynyt. Aineiden täyttö ja johan alkoi suhina. Kuivaimen putkessa reikä. Asentaja kertoikin että alipaineistamalla esim. rikkinäinen O- rengas voi tukkia vuodon. Osat, putki ja kuivain Pörhöllä 260e/kpl, tarvikkeena putki 170 ja kuivain 30e! Ei tarvinnut miettiä kummat ottaa!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo ja ei toi alipainetesti paljasta pieniä vuotoja, typellä ne vuodot löydetään kun laitetaan 15baria painetta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla Audissa vuoti aineet pihalle, mutta ei löydetty vuotokohtaa edes typellä vaikka painetta oli varmasti riittävästi.
                                      No sain kuningasidean (tyhmän idean siis) rysäyttää moottorin käyntiin typpipaineistuksen ollessa vielä kiinni ja kyllä sitten löytyi vuotokohta, kun se kennon pääty muistaakseni halkesi lopullisesti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla taas lystikkäästi vuosi venttiili...

                                        Comment


                                          #21
                                          Taitaa omakin vuotaa ilmastoinnin aineita. B5 etuoikea kulmasta vuotaa. Nyt kesällä alkanut vuotaa ja on kylmää kirkasta nestettä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ettei vaan olisi ihan ilmastoinnin kondensoimaa vettä?
                                            Ilmastoinnin kylmäainehan on kaasua ja lisäksi sieltä löytyy öljyä, mutta sekin yleensä vihertävää.

                                            Comment


                                              #23
                                              Nii hetken verran sitä tulee ja sitten loppuu. Tulisiko puoli desiä

                                              Comment


                                                #24
                                                Beevitosessa kondenssivesi tulee suunnilleen keskelle autoa tuulilasin alareunan kohdille.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ilmastointi ei varmaan kyllä pelaisi enään, jos tolleen vuotaisi.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Aluksi luulin, että se on jäähdytysnestettä. Mutta se olisi kai lämmintä. Vai kerkeisikö se jäähtyä matkalla jos se on jossain jemmassa ensin kunnes valahtaa pysähdyttyä. Mutta kyllä se kovin kirkasta on. Jäähdytysnesttä olen kevään aikana lisännyt kerran minimistä maxiin. Jussina tulee purettua keulaa enemmän niin pitää tarkastaa tuo seutu...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tähän voisin kysellä sitten että kellä olisi hyvää kokemusta ilmastointi huollosta PK seudulla? Mihin olisi hyvä viedä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nostetaan vähän vanhaa aihetta kun huomasin oman ilmastoinnin vuotavan. Eli vuoto tulee ilmeisesti kuvassa olevasta putkesta? Eikö näin ainakin voisi kuvitella kun tuossa kohtaa on eniten tuota vihreetä ja sen edessä pohjapanssarin päällä on kunnon vihreä läikkä.

                                                        Millanenkohan homma toi putki on vaihtaa ja saakohan muualta ku marmorilta tollasta putkea?
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Seurasitko putkea, ettei vain tule muualta ja virtaa tuota putkea pitkin kerääntyen alimpaan kohtaan?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En seurannu, ainakaan kovin tarkasti. Pitää varmaan käyttää vielä typellä paineella testattavana, jotta saa varmuuden että tulee tosta. On vaan ruiskinu just tohon kohtaan pohjapanssarin päälle laajemmalle alueelle värit, joten hyvin vahva veikkaus että juuri tuossa kohtaa olisi myös reikä.

                                                            Mitä nyt selvitelly niin tuo putki on ilmeisesti: 4A1260710AC, jota ei enää tehdä.
                                                            Sitä saa kuitenkin Vemo merkkisenä tarvikkeena 100e:llä ja sen koodi on: V15-20-0026

                                                            Tuossa vielä kuva, josta näkee miten värit on panssarin päällä.
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X